0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Deniz Akaltan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.118
    • Yaşadığı Şehir
  • Yenierenkoy - KKTC
    • Karpaz Gate Marina
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #15 : Temmuz 28, 2013, 14:50:27 »
Vural Korsan'ın tüm yorumlarına tamamen katılıyorum. 2 yıl boyunca Mercury Türkiye'nin satış müdürlüğünü yaptım ve Quicksilver'ın da temsilcisiydik. Bu nedenle ucuz botlarla marka botları karşılaştırma şansım oldu. Bir sezonluk bir şey aramıyorsanız her zaman marka olanlar tercih edilmeli.

Elektrikli motorların torku ile ilgili sıkıntı yaşandığını ve özellikle rüzgara karşı seyirde ve hafif çırpıntılı havalarda sorun olduğunu okumuştum bir yerde. Sadece göllerde kullanımı tavsiye ediliyordu. Türkiye'nin de aralarında bulunduğu bir çok ülkede tatlı su havzası olarak kullanılan iç sularda 2 veya 4 zamanlı motor kullanımı yasaklandı. Ben olsam Mercury veya Mariner'den vazgeçmezdim ancak 2,5 beygirlerde en hafif motor Honda. Çok sessiz ve çok uzun ömürlü motorları var.
KARPAZ GATE MARİNA
*
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #16 : Temmuz 28, 2013, 17:26:18 »
Zafer Korsan saygılar sunarım,

Geçen sene Tunç Korsan'ın bahsettiği gibi bir motor kullandım. Bu motoru 2 mt (ince tüp) ve 3 mt (kalın tiüp) botlarda kullanma şansım oldu. Elektrikli motor kullanım için çok iyi gözükse de bir takım sıkıntıları da var. 2 mt bot ile kullanırken iyi verim alıyordum ancak botun küçük olması başka bir sıkıntı yaratıyordu. 3 mt bottada şarjın kullanım süresi ve performans açısından pek mutlu kalmadım. Ayrıca akünün boşalması durumunda tekrar doldurulması ve tam performansa kavuşması min 8 saat gibi bir zaman almakta. Mutlaka her gece bir yerlerde şarj etmeniz lazım geliyor. Çok kullanmıyorsanız belki sizin için olabilir ama acil durumlarda gerektiğinde eğer şarjınız biterse hiçbir şansınız yok. Diğer bir konu ise arıza durumunda yapacak pek bir şeyiniz yok. Geçen sene pervaneyi hareket ettiren bölgede olan arızayı gidermek için İstanbul'a göndermek zorunda kaldım. Ayrıca alüminyum aksamında da yaşadığım problem sebebiyle Almanya'dan orjinal parçayı garantisinde göndermek durumunda kaldılar.

Bu yaşadıklarım doğrultusunda, bu sene fuar zamanı benim teknenin hatch ile zincir depo kapağı arasına sığan 2.70 (kalın tüp) seamaster/yamaha bot ve Yamaha 6bg. benzinli motor ile sıkıntımı giderdim. Benim kanaatim her ne kadar tehlikeli olsa da benzinli bir makine daha elverişli. Mutlaka acil durumda yakıt tedariği yapabiliyorsunuz ve yine sıkıntınız olduğunda Türkiye'nin her yerinde bir usta veya anlayan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bulmak daha kolay. Bence motor gücü ve botun tüp çapı önemli. Ben bu yaz 4-5 kişi ile koylarda içine su almadan, aküsü bitecek mi korkusu olmadan rahat dolaşma şansı bulabildim.

Sizin için olan en doğru kararı vermeniz dileğiyle,

Hüseyin T. Özlü
DEHA


S/Y DEHA
Martı Marina - Orhaniye
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.384
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #17 : Temmuz 29, 2013, 12:12:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer abi motor olarak aşağıdaki motor fena değil aslında. Ben alsam bunu alacağım. Hem kendi üzerinde deposu var, hem o kadar ağır değil...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mahirciğim neden uzun şaft? Yanılma mı var yoksa bilerek mi yeğliyorsun?
...

Yok sadece motoru göstermek için gönderdim. Aynının kısa şaftlısı da var.
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #18 : Temmuz 29, 2013, 21:19:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer abi benim motor da hava soğutmalı 2.3 beygir honda. İnanılmaz dertsiz. Honda servis bile en sorunsuz model olduğunu söylüyor. Eşim bile tek başına kaldırıp taşıyabiliyor.
Botumuz 2.30 plastimo. 2 kişi hatta kısa mesafe 3 kişi bile biniyor. Ben uzun yola giderken söndürüp kamaraya koyuyorum. 5 dakikada indirebiliyor 10 dakikada şişirebiliyoruz. Çok pratik. Zaten çok az kullanıyoruz. Kıçtan kara ve yandaki tekneye ziyaret hariç pek kullanılmıyor

Sağol Tunç.




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer korsanım, kovada elbise taşmıayı düşünüyorsan daha kolayı var, taşıyacaklarını naylon torbaya doldur, ağzını sıkıca kapa yüzdür gitsin, komando sitili. Bota gelince küçük bot sıkıntı yaratıyor, ben botumu seçerken güverteye koyduğumda zincirliğin kapağı açılabilecek kadar büyük olarak tanımlıyorum. Buda benim teknem içim 2,65 m.  oluyor ve benim botta 2,65 m. Ben bu botumuda tüp çapları küçük olduğu için yeterli bulmuyor, eski botumu arıyorum. Bot değip geçmemek lazım, içabında can salı, biz yoğun kullanıyoruz, en az 5-6 kişiyi taşıyabilmeli.
Motora gelince beklenen performansla ilgili. Bir yerde okumuştum bot motoru tekneyi götürebilmeli diye , tartışılır. Bence botun taşıyabildiği, bota indirip bindirebildiğimiz en büyüğü olmalı diyorum. Kırkyılda birde olsa büyüklüğünün süratinin bize faydası olabilir ve kıritik bir durumda çok  önemli bir avantaj sağlıyabilir. Sözün özü bütçemiz müsaitse fazla mal göz çıkarmaz.

Tüp çapı önemli evet. Büyük istemiyorum Hakkı korsanım  bana sıkıntılı geliyor çok kullanmadığım için. Tunç un yöntemi iyi gibi.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer bey bir araştırma yaptım şunlara bir bakın isterseniz...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Teşekkürler inceledim. Edirne deki çok çekici.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer korsanım,ben plastimo kullanıyorum. 10  yıllık bot, ama pek bir şey olmadı.

Vural korsanın tavsiyesi joker bot, bence en iyi seçenek olur. Marinalarda neredeyse hep joker kullanılıyor.

Joker çok kullanılıyor. Ben de görüyorum. Plastimo da uygun gibi.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer Korsan saygılar sunarım,

Geçen sene Tunç Korsan'ın bahsettiği gibi bir motor kullandım. Bu motoru 2 mt (ince tüp) ve 3 mt (kalın tiüp) botlarda kullanma şansım oldu. Elektrikli motor kullanım için çok iyi gözükse de bir takım sıkıntıları da var. 2 mt bot ile kullanırken iyi verim alıyordum ancak botun küçük olması başka bir sıkıntı yaratıyordu. 3 mt bottada şarjın kullanım süresi ve performans açısından pek mutlu kalmadım. Ayrıca akünün boşalması durumunda tekrar doldurulması ve tam performansa kavuşması min 8 saat gibi bir zaman almakta. Mutlaka her gece bir yerlerde şarj etmeniz lazım geliyor. Çok kullanmıyorsanız belki sizin için olabilir ama acil durumlarda gerektiğinde eğer şarjınız biterse hiçbir şansınız yok. Diğer bir konu ise arıza durumunda yapacak pek bir şeyiniz yok. Geçen sene pervaneyi hareket ettiren bölgede olan arızayı gidermek için İstanbul'a göndermek zorunda kaldım. Ayrıca alüminyum aksamında da yaşadığım problem sebebiyle Almanya'dan orjinal parçayı garantisinde göndermek durumunda kaldılar.

Bu yaşadıklarım doğrultusunda, bu sene fuar zamanı benim teknenin hatch ile zincir depo kapağı arasına sığan 2.70 (kalın tüp) seamaster/yamaha bot ve Yamaha 6bg. benzinli motor ile sıkıntımı giderdim. Benim kanaatim her ne kadar tehlikeli olsa da benzinli bir makine daha elverişli. Mutlaka acil durumda yakıt tedariği yapabiliyorsunuz ve yine sıkıntınız olduğunda Türkiye'nin her yerinde bir usta veya anlayan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bulmak daha kolay. Bence motor gücü ve botun tüp çapı önemli. Ben bu yaz 4-5 kişi ile koylarda içine su almadan, aküsü bitecek mi korkusu olmadan rahat dolaşma şansı bulabildim.

Sizin için olan en doğru kararı vermeniz dileğiyle,

Hüseyin T. Özlü
DEHA




Hüseyin korsanım teşekkürler. Benzinli seçeneği ağır bastı. Motor Honda 2,3 HP olacak. En hafif motor olduklarını söylüyorlar ve 5 yıl garanti sunuyorlar.




Bilgi aktaran korsanlarıma teşekkürler. Bu gece de düşünüp yarın sipariş geçeceğim. Tekrar teşekkürler ve selamlar.




*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #19 : Eylül 06, 2013, 12:58:19 »
Başlığı açtık sonucu da yazalım:

Şişme tabanlı Zodiac 240 C ve Honda 2,3 HP motor alarak mutlu sona ulaştık. Dünya varmış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bilgi ve deneyimlerini aktararak yardımcı olan korsanlara teşekkürler.

Selamlar.

*
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #20 : Eylül 06, 2013, 17:33:59 »
Güle güle kullanın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2013, 23:47:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güle güle kullanın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler Metin korsanım.

*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.320
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #22 : Eylül 07, 2013, 09:27:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başlığı açtık sonucu da yazalım:

Şişme tabanlı Zodiac 240 C ve Honda 2,3 HP motor alarak mutlu sona ulaştık. Dünya varmış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bilgi ve deneyimlerini aktararak yardımcı olan korsanlara teşekkürler.

Selamlar.


Güle güle keyfle kullanın.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap