0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Şişme bot ve akülü motor
« : Temmuz 26, 2013, 16:04:44 »
Korsanlar Petunia için küçük bir şişme bot ve hafif kısa şaft motor almak istiyorum.

Botu çok az kullanıyoruz. Fazla gereksinim olmuyor. 2-3 kişi taşısın yeter aslında. Gerektiğinde taşıma işini 2 turda da yapabilirim. Kaç kez olacak ki zaten. Motor da hafif olsun istiyorum taşıma kolaylığı açısından.

Şişme botlara "marka" lar var. Gereksiz pahalı buluyorum. Hava kaçırdıkları (patladıkları) zaman hepsi aynı oluyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Onarması zor.

Motor için benzin taşımaktansa akülü bir tane alıp. O işten de kurtulmak istiyorum. Anlayacağınız, tembel işi bir çözüm arıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şakası bir tarafa koca botu ve ağır motoru indir bindir işinden kurtulmak istiyorum. Ayda yılda bir suya indirmek gerekiyor, indiriyorsun sonra tekrar güverteye almaya eriniyorsun. Arkadan çeksen, hele dalgalı denizde sıkıntı. Yukarı aldığında tramolalarda çapariz. Motorun braketi de biçimsiz yerde. Yani botun mu var derdin var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Küçük(2.00 metrelik örneğin) bir şişme bot ve akülü motorlar için kullanım deneyi yada araştırmış olanlarınızdan akıl, sonrada gidip gerekenleri almak istiyorum. İvedi sayılır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar.





*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.414
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #1 : Temmuz 26, 2013, 16:47:48 »
Elektrik çok iyi bir fikir olmayabilir. Tehlike açısından benzinden daha iyi olsa da, motor+akü ağırlığı ile benzinli motor ağırlığını iyi kıyaslamak gerekir. Motoru taşımak için daha uygun bir taşıma yeri vardır. Akü ise dört köşe bir ağırlıktır.  İndirip bindirmesi daha zor olabilir. Aküyü sadece tekneye almak da yeterli olmayabilir. Uygun bir yere alınıp şarja bağlanacak.

Botsuz bir hayatı denemenizi öneririm. Gerekirse iskelesi olan bir yere bağlanmak, karaya ulaşılamıyor ise elbiseleri kapalı bir kaba koyup yüzerek çıkmak aklıma gelen çözümler. Zaman zaman elbiselerimi bir kovaya koyup, hiç ıslatmadan karaya yüzdüğüm oldu. Herkes için çok uygun olmayabilir. Personeli karaya bırakıp, en son kaptan da yüzerek çıkabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.370
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #2 : Temmuz 26, 2013, 17:22:40 »
Zafer abi motor olarak aşağıdaki motor fena değil aslında. Ben alsam bunu alacağım. Hem kendi üzerinde deposu var, hem o kadar ağır değil...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Vural Perk

  • * Gezgin Korsan
  • 5.560
    • Yaşadığı Şehir
  • Didim
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #3 : Temmuz 26, 2013, 17:25:48 »
Zafer bey ben bot sorununu en fazla yaşayanlardan biriyim.. Açizane önerilerim...

2 metre bot çok işe yaramıyor bence.. İki kişiyi bile zor taşıyor. Ben uygununun 2.50 yada 2.70 cıvarı bir bot olduğunu düşünüyorum..Bize 2.50 ufak geldi. Ancak köpek faktörüde  var tabi..

Çin malı botlardan çok çektim. En ucuzu 1000  TL ancak ömrü kullanılan malzeme yüzünden çok kısa. Ek yerleri hele hele sıcakta hemen açılıyor ve tamir etsenizde iflah olmuyor. Ben bu sene bıktım ve Joker'den 2.90 bir bot aldım. Fiatı 2100 TL ancak bence ömürlük... Çivi yada bıçak batırmadığınız sürece kumaşının cinsi yüzünden patlaması zor..

Motor için tek kullanılacak motor bence Honda hava soğutmalı 2.3 beygir motor. Çok minik ve çok hafif. Ben 5 beygir motoru hediye ettim ve onu kullanıyorum hiçbir sıkıntı çekmiyorum..

Elektrikli motora herzaman soğuk baktım.. Nedeni su ile çok haşır neşir olmamızdan belki..

Kolay gelsin
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Rıza Epikmen

  • * Gezgin Korsan
  • 874
    • Yaşadığı Şehir
  • Kumköy / Bodrum
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #4 : Temmuz 26, 2013, 17:39:52 »
Zafer Korsan'ım iyi günler,

elektrikli motorlarda akü ayrı olarak teknenin tabanında duruyor yani bot indirip çıkarırken her durumda aküleri de çıkartmanız gerekecek. Fransız yelken dergilerinde sıklıkla karşıma Torquedoo markası çıkıyordu (alman malı galiba), internetten teknik özelliklerini inceleyebilirsiniz.
S/Y Ciğdem, Bodrum Milta Marina
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #5 : Temmuz 26, 2013, 17:49:25 »
fuarda görmüştük, harka bir ürün ama fiyatlar feci.  aküsü üzerinde, hiç uğraşmıyorsunuz, son derece kompakt.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Rıza Epikmen

  • * Gezgin Korsan
  • 874
    • Yaşadığı Şehir
  • Kumköy / Bodrum
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #6 : Temmuz 26, 2013, 17:51:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
fuarda görmüştük, harka bir ürün ama fiyatlar feci.  aküsü üzerinde, hiç uğraşmıyorsunuz, son derece kompakt.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

upps. Fiyatları şimdi gördüm. O paraya bota ayrıca kaptan alınır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ciğdem, Bodrum Milta Marina
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #7 : Temmuz 26, 2013, 18:01:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrik çok iyi bir fikir olmayabilir. Tehlike açısından benzinden daha iyi olsa da, motor+akü ağırlığı ile benzinli motor ağırlığını iyi kıyaslamak gerekir. Motoru taşımak için daha uygun bir taşıma yeri vardır. Akü ise dört köşe bir ağırlıktır.  İndirip bindirmesi daha zor olabilir. Aküyü sadece tekneye almak da yeterli olmayabilir. Uygun bir yere alınıp şarja bağlanacak.

Botsuz bir hayatı denemenizi öneririm. Gerekirse iskelesi olan bir yere bağlanmak, karaya ulaşılamıyor ise elbiseleri kapalı bir kaba koyup yüzerek çıkmak aklıma gelen çözümler. Zaman zaman elbiselerimi bir kovaya koyup, hiç ıslatmadan karaya yüzdüğüm oldu. Herkes için çok uygun olmayabilir. Personeli karaya bırakıp, en son kaptan da yüzerek çıkabilir.

Bilgi için teşekkürler Ahmet korsanım. Ayrıca "Kova" ile elbise taşıma güzel düşünce hiç aklıma gelmezdi doğrusu.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer abi motor olarak aşağıdaki motor fena değil aslında. Ben alsam bunu alacağım. Hem kendi üzerinde deposu var, hem o kadar ağır değil...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mahirciğim neden uzun şaft? Yanılma mı var yoksa bilerek mi yeğliyorsun?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer bey ben bot sorununu en fazla yaşayanlardan biriyim.. Açizane önerilerim...

2 metre bot çok işe yaramıyor bence.. İki kişiyi bile zor taşıyor. Ben uygununun 2.50 yada 2.70 cıvarı bir bot olduğunu düşünüyorum..Bize 2.50 ufak geldi. Ancak köpek faktörüde  var tabi..

Çin malı botlardan çok çektim. En ucuzu 1000  TL ancak ömrü kullanılan malzeme yüzünden çok kısa. Ek yerleri hele hele sıcakta hemen açılıyor ve tamir etsenizde iflah olmuyor. Ben bu sene bıktım ve Joker'den 2.90 bir bot aldım. Fiatı 2100 TL ancak bence ömürlük... Çivi yada bıçak batırmadığınız sürece kumaşının cinsi yüzünden patlaması zor..

Motor için tek kullanılacak motor bence Honda hava soğutmalı 2.3 beygir motor. Çok minik ve çok hafif. Ben 5 beygir motoru hediye ettim ve onu kullanıyorum hiçbir sıkıntı çekmiyorum..

Elektrikli motora herzaman soğuk baktım.. Nedeni su ile çok haşır neşir olmamızdan belki..

Kolay gelsin


Teşekkürler Vural korsanım, Mahir korsan gibi sizde aynı marka ve güçte öneriyor ve de kullanıyorsunuz bile. Benim de elektrikli motor olmazsa 4 zamanlı ve 2-3 HP arası bir benzinli motor düşüncem vardı. Siz de memnunsunuz onu seçenekler arasına koydum.

Bot Quicksilver 285 Limited büyük geliyor. Motor 4 zamanlı 4 HP Yamaha kullanıyordum gına geldi. 2.70 metre olmasa da 2.40 metreyi gözüm keser belki bir bakayım. Teşekkürler.

Sizinle beraber seyir yapamadık bir türlü. Bu sene biz den hayır yok. Marmara ağırlıklı gezeceğiz.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zafer Korsan'ım iyi günler,

elektrikli motorlarda akü ayrı olarak teknenin tabanında duruyor yani bot indirip çıkarırken her durumda aküleri de çıkartmanız gerekecek. Fransız yelken dergilerinde sıklıkla karşıma Torquedoo markası çıkıyordu (alman malı galiba), internetten teknik özelliklerini inceleyebilirsiniz.


Rıza korsanım, evet ona baktım. Aslında fuarı bekleyecektim ama Paşalimanı gezisi ve Petunia nın yeni gemicisi için gerekir diye hemen çözeyim bu konuyu diyorum. Teşekkürler.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
fuarda görmüştük, harka bir ürün ama fiyatlar feci.  aküsü üzerinde, hiç uğraşmıyorsunuz, son derece kompakt.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

upps. Fiyatları şimdi gördüm. O paraya bota ayrıca kaptan alınır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Evet korsanlar fiyatlar el yakıyor. Ama kullanışlı olabilir diye düşünüyor ve kullanan var mı diye aranıyorum. Gördüğüm ve bildiğim: 4-5 saat dayanıyorlar ve düşük güçteler.




Biraz daha araştırayım. 4 Ağustos tan önce almalıyız botu ve motoru.


Herkese selam.










*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.224
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #8 : Temmuz 26, 2013, 20:24:53 »
Zafer abi benim motor da hava soğutmalı 2.3 beygir honda. İnanılmaz dertsiz. Honda servis bile en sorunsuz model olduğunu söylüyor. Eşim bile tek başına kaldırıp taşıyabiliyor.
Botumuz 2.30 plastimo. 2 kişi hatta kısa mesafe 3 kişi bile biniyor. Ben uzun yola giderken söndürüp kamaraya koyuyorum. 5 dakikada indirebiliyor 10 dakikada şişirebiliyoruz. Çok pratik. Zaten çok az kullanıyoruz. Kıçtan kara ve yandaki tekneye ziyaret hariç pek kullanılmıyor
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.316
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #9 : Temmuz 26, 2013, 22:31:03 »
Zafer korsanım, kovada elbise taşmıayı düşünüyorsan daha kolayı var, taşıyacaklarını naylon torbaya doldur, ağzını sıkıca kapa yüzdür gitsin, komando sitili. Bota gelince küçük bot sıkıntı yaratıyor, ben botumu seçerken güverteye koyduğumda zincirliğin kapağı açılabilecek kadar büyük olarak tanımlıyorum. Buda benim teknem içim 2,65 m.  oluyor ve benim botta 2,65 m. Ben bu botumuda tüp çapları küçük olduğu için yeterli bulmuyor, eski botumu arıyorum. Bot değip geçmemek lazım, içabında can salı, biz yoğun kullanıyoruz, en az 5-6 kişiyi taşıyabilmeli.
Motora gelince beklenen performansla ilgili. Bir yerde okumuştum bot motoru tekneyi götürebilmeli diye , tartışılır. Bence botun taşıyabildiği, bota indirip bindirebildiğimiz en büyüğü olmalı diyorum. Kırkyılda birde olsa büyüklüğünün süratinin bize faydası olabilir ve kıritik bir durumda çok  önemli bir avantaj sağlıyabilir. Sözün özü bütçemiz müsaitse fazla mal göz çıkarmaz.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.224
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #10 : Temmuz 27, 2013, 00:09:22 »
Zafer abi, deha teknesinin sahibi Hüseyin Özlü korsan torqeedo kullanıyordu. Kendisine özelden mesaj atıp görüşebilirsiniz. Çok tatlı ve iyi niyetli bir korsanımızdır.
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Vural Perk

  • * Gezgin Korsan
  • 5.560
    • Yaşadığı Şehir
  • Didim
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #11 : Temmuz 27, 2013, 00:50:14 »
Zafer bey bir araştırma yaptım şunlara bir bakın isterseniz...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



« Son Düzenleme: Temmuz 27, 2013, 00:52:58 Gönderen: Vural Perk »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #12 : Temmuz 27, 2013, 14:02:06 »
Bir botun en fazla kaç kg olması gerekir suya indirip  kaldırma açısından ya da mataforaya asılması için?
*
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #13 : Temmuz 27, 2013, 16:06:11 »
Zafer korsanım,ben plastimo kullanıyorum. 10  yıllık bot, ama pek bir şey olmadı.

Vural korsanın tavsiyesi joker bot, bence en iyi seçenek olur. Marinalarda neredeyse hep joker kullanılıyor.
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şişme bot ve akülü motor
« Yanıtla #14 : Temmuz 27, 2013, 16:36:45 »
Aşağıdaki linkteki gibi bir küçük flika teknede kullanım için uygun olabilir mi? Biraz küçük fakat ağırlık bakımından da hafif ve ömrü de şişme botlara göre çok uzun olur sanırım

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap