0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« : Şubat 09, 2012, 00:39:55 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Daha önce konu oldumu bilmiyorum ama çoğumuzun arabasında bulunan bu lastik tamir spreyi,gerektiğinde,ağızları uydurulduğunda şişme botlardada kullanılabilinirmi acaba  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Birde 180 TL ye Kama marka jenaratör buldum,çok hafif,küçük ve sessiz,1 kw,10 amp.üretiyor.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Buda 450 TL görüntüsü birazdaha afilli,ama sonuçta ambarda duracak bi tek lazım olduğunda dışarı çıkacak.Eksoz borusu gibi bişey uydurulsa onada gerek yok.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Akü bişekilde boşaldığında tahminimce,bir iki saat içinde aküyü şarj edebilir.Tek yapılacak şey,teknenin 220 girişine bunu takmak.(Daha önceden jenaratörlerle ilgili hiç konuşuldumu?)


*

    H. A.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2012, 01:06:15 »
Aküyü jenaratör 1-2saat içinde şarz edemez, redresörün kapasitesi ile doğru orantılıdır. Örneğin benim teknemde redresörüm  20 amper/saat olduğundan saatte  20 amper aküler şarz edilir. Bende acemilik zamanımda aynı mantıkla hareket edip Honda  2 KW jeneratör almıştım. Bütün bunlara rağmen teknede 220 volt elektrik bulundurmak yeri geldiğinde çok faydalar sağlar. Basmayan aküleri şarz etmek, serin havalarda torunun saçları için saç kurutma makinesini çalıştırmak, 220 volt bir aleti teknenin tamiri için  çalıştırmak gibi.


*

    C. D.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2012, 01:07:55 »
P=U x I
1kw = U x 10
U = 1000 : 10
U = 100 volt  ?  ? ? ?
100 voltluk bir sistemin bildiğim kadarı ile  dünyada uygulama alanı yok.
12-24 DC var
110 AC - DC var
220 AC var
380 AC var
660 AC var ama 100 volt yok

220 voltluk bir generatörse akım 10 amper değil
verdikleri 1 kw değeri doğru ise 4.54 amper yapar
yok eğer 12 voltluk bir DC dinamo ise bu sefer
83,33 amper yapar 1 kw için.
24 voltluk bir dinamo ise bu sefer çıkış akımı 41,66 amper yapar
yani her halükarda bir gariplik var verilen değerler için.



*

    S. Ç.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2012, 01:19:45 »
Bendede redresör 20 amper,peki ne kadar zamanda şarj eder 1kw lık bu alet?


*

    S. Ç.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2012, 01:35:37 »
Bence de yanlış Can korsanım,internette baktım öyle bir değer yok.Buna görede 90 amp lik bir akü nerdeyse bir günde şarj oluyor. Bu aletlerinde devamlı çalışma süresi en fazla 4 saat diyor.Kararsız kaldım.Ama güneş panelleri ve rüzgar jeneratorleri de beni cok rahatsız ediyor.

*

    C. D.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2012, 01:37:01 »
Redresör çıkış amperiniz  I2=20 amperdir
verimini% 99 a yakın kabul edersek
(trafolar için bu mümkündür hareketli parçaları olmadığı için)
giriş amperiniz yani redresörünüzün generatörden çektiği akım
I1= 1.1 amper civarındadır
sizin redresörünüz 240 w gücündedir.
dolayısı ile bu generatör (eğer vaad ettiği değerleri sağlayabiliyorsa)
sizin redresörünüz gücünde ortalama 4 adet redresörü çok rahat besleyebilir.
Ne kadar sürede şarj edebilir sorusuna gelince bu akünüzün ya da
akülerinizin ne kadar deşarj olduğuyla ilintilidir.
sözgelimi 100 amper saatlik bir akünüz var ve neredeyse tamamen deşarj olmuşsa
bu aküyü sizin 20 amperlik redresörünüz ile yaklaşık 5 -6 saatte şarj edebilirsiniz
*

    Z. D.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2012, 07:27:06 »
Serdar Korsanım,

Güneş panelleri nasıl rahatsızlık veriyor. Bende bu sene uygulamak istiyorum da
*

    M. Ö.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2012, 08:34:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ö.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #8 : Şubat 09, 2012, 08:50:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Zafer korsanım,yukarıdaki çizelgede enerji sarfiyatı ve güneş panellerinin aküleri doldurması hakkında bilgiler var.
Ben geçen yaz 4 adet 140 w güneş paneli satın aldım.Servis aküleri kapasitemi 680 w'a çıkardım. 1500 w lık Tam sinüs invertör kullanıyorum.Teknem de 2 adet buzdolabı,1 adet waeco deepfreezer devamlı çalışıyor.82 ekran tv günde ortalama 4 saat çalışıyor.Sahil elektrik bağlantısı kullanmadan motor çalıştırmadan bu sistem ortalama 4-5 gün yetiyor.Zaten 4 - 5 günde bir ya bir iskeleye uğranıyor ya da mutlaka motor seyri yapılıyor.Geçen yaz çok rahat problemsiz kullandım. Güneş enerji panellerini tavsiye ederim.
çizelgeye tıkladıktan sonra biraz bekleyin.Geç açılabilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fazla bilgi almak isterseniz arayabilirsiniz  0544 2340095
*

    S. Ç.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #9 : Şubat 09, 2012, 11:53:32 »
Görsel olarak Zafer korsanim.Üst bagaj nasil bir arabanin seklini bozuyosa oyle.Hele kokpitin uzerine bir takim tasiyici borularla koyuyolar o tam bir facia.Tekno arabalar gibi.Teknenin tum sekli bozuluyor.Enerjisiz kalmak daha iyi.
*

    M. E.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2012, 11:55:31 »
Serdar Ağabey, konuya vakıf-tecrübeli Korsanlar çoğu cevabı vermişler. Hepsine katılıyorum...
Lotus'ta Kama 2kW invertörlü jeneratör kullanıyoruz. Ancak bu standart bir uygulama değil, Hakkı Ağabey'in dediği gibi ancak acil durumlarda anlamlı. Çünkü alet 1 metreden 90dB, 7 metreden 55dB ses üretiyor...
Hele de sessiz güney koylarında çalıştırmak bayağı çevre kirliliği yaratacaktır ))
Bu jeneratörlerin 3 tipi var. İlki ilk gösterdiğiniz alet. Marşı yok, ucuz ancak invertörlü değil. Teknede kullanımı pek tavsiye edilmiyor. Çanta tipi olanlar da Honda'nınkiler en bilineni, invertörleri var. Honda'nın fiyatı diğer muadillerine göre 2-3 katı pahalı olabiliyor. Marşlı ve çekilen akım miktarına göre devrini ayarlıyor. Dijital jeneratör diye piyasada geçiyor. 3 sü ise marin jeneratörler. Panda, Onan vs... Çok sesiz, yakıt tankına bağlı genelde motor bölmesinde yer alıyor. Ancak çok pahalı.
*

    Z. T.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2012, 12:34:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.....serin havalarda torunun saçları için saç kurutma makinesini çalıştırmak...

En önemlisi de bu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Darısı başımıza Hakkı korsanım.

*

    S. Ç.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #12 : Şubat 09, 2012, 14:53:04 »
Benim esas sorum şu tamir spreyi kullanılabilinirmiydi.
*

    H. B.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #13 : Şubat 09, 2012, 15:05:33 »
Serdar Korsanım
Benim bildiğim kadarıyla bu tamir kiti lastiğe havayla karıştırılmış bir kimyasal enjekte ediyor.
Bu karışımda patlak kismi kapatiyor. Botların tupleri icin bu kit icindeki hava ve kimyasal yetersiz kalır diye düşünüyorum.
*

    M. B. A.

Ynt: ŞİŞME BOT TAMİRİ ve JENERATOR
« Yanıtla #14 : Şubat 09, 2012, 15:08:57 »
Serdar korsan, hiç kullandınız mı bilmiyorum ama ben kullandım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok da RTÜK'lük bir anımız vardır; biz, lastikçi ve çırağı arasında geçen Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yetersiz kalması bir yana bu tamir spreyleri pis bir madde. Hızla genleşiyor. Yapış yapış birşey. Botun içerisine sıktınız mı etkisini kaybedip sertleşince nasıl temizleyeceksiniz?