0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Can Korsan,Şanzımanınız sail drive ise içine deniz suyu kaçmış olabilir. Seviye arttığı için de seviye çubuğundan sintineye akıyor olabilir. Şanzıman yağınızı motoru durdurduktan hemen sonra kontrol edin. Bulanık ise su girmiş demektir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMerhaba Can Korsan,Şanzımanınız sail drive ise içine deniz suyu kaçmış olabilir. Seviye arttığı için de seviye çubuğundan sintineye akıyor olabilir. Şanzıman yağınızı motoru durdurduktan hemen sonra kontrol edin. Bulanık ise su girmiş demektir.böyle bir durumda ne yapılmalı? tekrar lifte alma şansım da yok ekonomik açıdan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saildrive şanzımanların şaft çıkışında iki keçe vardır, dıştaki su girişini engeller, içteki yağ çıkışını (suya) engeller. Saildrive su içinde olduğundan su basıncı yağ basıncını yener ve şanzıman içine girer. Önlemenin tek çaresi orijinal keçesinin takılmasıdır. Bu işlem hemen her zaman karaya çekilerek yapılır. Beceriki bir dalgıç, biraz çalışarak su keçesini söküp değiştirebilir. İşlem sonrası tüm şanzıman yağının yukarıdan çekilerek şanzıman içinin iyice temizlenmesi ve suyun giderilmesi gerekir, sonra içine temiz yağ koyarak kullanabilirsiniz. Bu işlem geçmiş dalgıçlık tecrübeme ve saildrive konusundaki bilgime dayanmaktadır. Pratikte hiç uygulamadım ve uygulandığını görmedim.
Keçe bozuksa sürekli su girecektir, bileşik kzplar kuralları değişmez. Saildrive'ler için önerilen başka bir sistem önerebilirm Yurt dışında uygulayan oldukça fazladır. Şanzımanın, yağ kaçırmasını enegelleyecek tüm önlemelr alıyorsunuz. Yaü çubuğuna veya üstten başka bir noktaya bir hortum bağlayıp diğer ucuna küçük bir taşma kabı ekliyorsunuz ve taşma kabını su hattının üstünde bir yere monte ediyordsunuz ve içini yağ ile dolduruyorsunuz, böylece birleşik kaplar kuralına göre yağ basıncı arttığından su içeri giremiyor, yağ keçesi genelde yağ içinde olduğu için kolay bozulmadığından denize yağ kaçmıyor Saildrive şanzımanlarda şanzımana su girmesini engellemenin bir yoludur bu. Sizin koşullarınızda sintinedeki yağlı suyun şanzımandan geldiğine inanmıyorum. Şanzımandan taşmış olsa çok ciddi anlamda yağ olurdu ve su neredeyse farkedilmeyecek kadar az olurdu.