Semih Sener ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Can Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 150
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • Maja
sintinede yağlı su
« : Temmuz 11, 2019, 00:42:54 »
uzun bir süredir sintinede su birikiyor, bazen artıp bazen azalıyor ama toplamla 1-1,5 lt'yi hiç geçmiyor. özellikle dalgalı ve hızlı seyir esnasında su oranı artıyor ama marinada bağlı iken de az bir miktar oluyor. su Tuzlu su ve hep yağlı... nereden geldiğini bir türlü çözemedim. özellikle nereye bakmalıyım, neden kaynaklı olabilir? 1 ay önce de karaya alınıp zehirlisi yapıldı..
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #1 : Temmuz 11, 2019, 07:11:51 »
Dümen kovanından olabilir, tekne dururken kvan su kesiminin üstündedşr ama yol yapınca  rekne kıçı bater ve su girer. Aynı şekilde şaft yatağu salmastrası da sorun çıkarabilir, dururken su almaz ama dönerken hafifçe su akır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ozan Sekkin

  • * Gezgin Korsan
  • 37
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Karşıyaka
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Knot For Sail
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #2 : Temmuz 11, 2019, 09:16:18 »
Merhaba Can Korsan,

Şanzımanınız sail drive ise içine deniz suyu kaçmış olabilir. Seviye arttığı için de seviye çubuğundan sintineye akıyor olabilir. Şanzıman yağınızı motoru durdurduktan hemen sonra kontrol edin. Bulanık ise su girmiş demektir.
Pruvanız neta, rüzgarınız kolayınıza olsun
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #3 : Temmuz 11, 2019, 15:46:26 »
Sail drive kecesi de sizdiriyor olabilir, ordan burdan motordan sizan yaglarla karisip akiyor olabilir

Kece kuru olmali her daim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Can Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 150
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • Maja
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #4 : Temmuz 11, 2019, 19:34:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Can Korsan,

Şanzımanınız sail drive ise içine deniz suyu kaçmış olabilir. Seviye arttığı için de seviye çubuğundan sintineye akıyor olabilir. Şanzıman yağınızı motoru durdurduktan hemen sonra kontrol edin. Bulanık ise su girmiş demektir.
böyle bir durumda ne yapılmalı? tekrar lifte alma şansım da yok ekonomik açıdan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #5 : Temmuz 11, 2019, 19:50:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Can Korsan,

Şanzımanınız sail drive ise içine deniz suyu kaçmış olabilir. Seviye arttığı için de seviye çubuğundan sintineye akıyor olabilir. Şanzıman yağınızı motoru durdurduktan hemen sonra kontrol edin. Bulanık ise su girmiş demektir.
böyle bir durumda ne yapılmalı? tekrar lifte alma şansım da yok ekonomik açıdan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Dua et olmasın... karada suyun gırdıgı yer tespit edilmesi lazım...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #6 : Temmuz 11, 2019, 20:27:34 »
Saildrive şanzımanların şaft çıkışında iki keçe vardır, dıştaki su girişini engeller, içteki yağ çıkışını  (suya) engeller. Saildrive su içinde olduğundan su basıncı yağ basıncını yener ve şanzıman içine girer. Önlemenin tek çaresi orijinal keçesinin takılmasıdır. Bu işlem hemen her zaman karaya çekilerek yapılır. Beceriki bir dalgıç, biraz çalışarak su keçesini söküp değiştirebilir. İşlem sonrası tüm şanzıman yağının yukarıdan çekilerek şanzıman içinin iyice temizlenmesi ve suyun giderilmesi gerekir, sonra içine temiz yağ koyarak kullanabilirsiniz. Bu işlem geçmiş dalgıçlık tecrübeme ve saildrive konusundaki bilgime dayanmaktadır. Pratikte hiç uygulamadım ve uygulandığını görmedim.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Can Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 150
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • Maja
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #7 : Temmuz 11, 2019, 21:06:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saildrive şanzımanların şaft çıkışında iki keçe vardır, dıştaki su girişini engeller, içteki yağ çıkışını  (suya) engeller. Saildrive su içinde olduğundan su basıncı yağ basıncını yener ve şanzıman içine girer. Önlemenin tek çaresi orijinal keçesinin takılmasıdır. Bu işlem hemen her zaman karaya çekilerek yapılır. Beceriki bir dalgıç, biraz çalışarak su keçesini söküp değiştirebilir. İşlem sonrası tüm şanzıman yağının yukarıdan çekilerek şanzıman içinin iyice temizlenmesi ve suyun giderilmesi gerekir, sonra içine temiz yağ koyarak kullanabilirsiniz. Bu işlem geçmiş dalgıçlık tecrübeme ve saildrive konusundaki bilgime dayanmaktadır. Pratikte hiç uygulamadım ve uygulandığını görmedim.
peki böyle bir duurm varsa ve sadece içerinden çekiip yağ eklenerek bir sonraki karaya alam dönemine kadar düzenli olarak yapılabilir mi? Saildrive'a bir zararı olur mu?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #8 : Temmuz 11, 2019, 21:23:05 »
Keçe bozuksa sürekli su girecektir, bileşik kzplar kuralları değişmez. Saildrive'ler için önerilen başka bir sistem önerebilirm Yurt dışında uygulayan oldukça fazladır. Şanzımanın, yağ kaçırmasını enegelleyecek tüm önlemelr alıyorsunuz. Yaü çubuğuna veya üstten başka bir noktaya bir hortum bağlayıp diğer ucuna küçük bir taşma kabı ekliyorsunuz ve taşma kabını su hattının üstünde bir yere monte ediyordsunuz  ve içini yağ ile dolduruyorsunuz, böylece birleşik kaplar kuralına göre yağ basıncı arttığından su içeri giremiyor, yağ keçesi genelde yağ içinde olduğu için kolay bozulmadığından  denize yağ kaçmıyor Saildrive şanzımanlarda şanzımana su girmesini engellemenin bir yoludur bu.

Sizin koşullarınızda sintinedeki yağlı suyun şanzımandan geldiğine inanmıyorum. Şanzımandan taşmış olsa çok ciddi anlamda yağ olurdu ve su neredeyse farkedilmeyecek kadar az olurdu.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Can Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 150
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • Maja
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #9 : Temmuz 11, 2019, 21:47:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Keçe bozuksa sürekli su girecektir, bileşik kzplar kuralları değişmez. Saildrive'ler için önerilen başka bir sistem önerebilirm Yurt dışında uygulayan oldukça fazladır. Şanzımanın, yağ kaçırmasını enegelleyecek tüm önlemelr alıyorsunuz. Yaü çubuğuna veya üstten başka bir noktaya bir hortum bağlayıp diğer ucuna küçük bir taşma kabı ekliyorsunuz ve taşma kabını su hattının üstünde bir yere monte ediyordsunuz  ve içini yağ ile dolduruyorsunuz, böylece birleşik kaplar kuralına göre yağ basıncı arttığından su içeri giremiyor, yağ keçesi genelde yağ içinde olduğu için kolay bozulmadığından  denize yağ kaçmıyor Saildrive şanzımanlarda şanzımana su girmesini engellemenin bir yoludur bu.

Sizin koşullarınızda sintinedeki yağlı suyun şanzımandan geldiğine inanmıyorum. Şanzımandan taşmış olsa çok ciddi anlamda yağ olurdu ve su neredeyse farkedilmeyecek kadar az olurdu.
Ahmet abi bende su miktarı yağa oranla daha fazla, hatta süngerle leğene çekmeden yağlı olup olmadığı bile çok anlaşılmıoyr. ama leğene alınca suyun gayet yağlı olduğunu görüyorum. bu arada motor bloğunun arkasında bulunan saildrive keçesini de kontrol ediyorum, orada da su yok ama zaman zaman sıçramış yağ damlacıkları oluyor ama dediğim gibi akıntıya sebep olacak tarzda değil sadece etrafa sıçramış damlacıklar. bu arada motorun altı da kuru aaslında ama yağ başka nereden gelebilir ki... bir türlü çözemedim
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #10 : Temmuz 11, 2019, 21:54:27 »
Ustalar sail drivea fazla yag koyuyor, fazlasını basınçla dısarı tasırıyor ordan geliyor olabilir. Kataloguna bakmıyorlar , her model seri farklı yag alıyor , onlar bildigi metodla boşaltıyor usttende tasmıyor tamam , ama drive yani pervane hareket ettikçe ısınan yag genleşiyor
« Son Düzenleme: Temmuz 11, 2019, 21:56:13 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #11 : Temmuz 11, 2019, 22:05:36 »
Küçücük bir damla yağ inanılmaz miktarda su yüzeyine yayılabilir. Yani su ile yağın kaynağı ayrı olabilir. O küçücük damla yağlar su yüzeyinde yaygın olarak hissedilebilir. Motor deniz suyu soğutması, salma saplamaları, karinadaki su  bağlantılarının çevreleri, daha önce de söylediğim gibi dümen şaftı su gelişi olabilecek yerlerdir. öncelikle suyun nereden geldiğini bulmanızı öneririm.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 685
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #12 : Temmuz 16, 2019, 11:09:29 »
Birçok yerden olabilir hocam ve bunlara yönelik sonuçları da sıralayabiliriz (zaten birçoğundan bahsedilmiş) ancak öncesinde sizin yapmanız gereken geldiği yeri tespit etmek.
Bütün suyu temizleyin sadece tespit için gerekirse olduğunuz yerde yol verin gelen yeri tam olarak tespit edin.

Kolay gelsin.
*

    Çevrimdışı Ozan Sekkin

  • * Gezgin Korsan
  • 37
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Karşıyaka
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Knot For Sail
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #13 : Dün, 10:17:32 »
Merhaba Can korsan,

Sormuşum ancak cevabını göremedim. Sorunun kaynağını belirlemek adına bir kaç sorum olacak;
1- Sintine de biriken su bulanık mı yoksa berrak mı?
2- Kovada suyun yüzeyinde gördüğünüz yağın rengi siyah mı yoksa farklı bir renk mi?

Su bulanık ise, tek kaynağı şanzımandır. Çözümsüz değilsiniz gerektiği durumda şanzımandaki suyun atılabilmesi için geliştirdiğim yöntemi anlatabilirim. Önereceğim yöntemi kullandıktan sonra, bir sonraki karaya alma işlemine kadar sorunsuz seyir yapabilirsiniz.
Su berrak ise Şanzıman olma ihtimali sıfırdır. Gövdedeki diğer açıklıklara bakmanız, hatta her birine bir parça kumaş sarmanız ve sık sık ıslaklıklarını kontrol etmenizi öneririm. Mura korsanın bahsettiği tekne bağlıyken motora yol vermek bu amaç için uygun bir yöntem.
Kovadaki yağ siyah renkli ise motordan geldiğinden emin olabilirsiniz. Karter civatalarını ve contayı kagıt havlu ile nokta nokta dokunarak kontrol edin. Sızdırma civatadan ise Ali korsanın bir yerlerde anlatmış olduğu yöntemi ben de uyguladım ve güzel sonuç aldım. Contadansa bile aynı yöntemi deneyin tamamen kesmese bile azaltabilir.

Pruvanız neta, rüzgarınız kolayınıza olsun
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: sintinede yağlı su
« Yanıtla #14 : Dün, 11:52:57 »
Metalci farkını görücez ,merak ettim yöntemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap