0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #90 : Mart 31, 2019, 16:30:44 »
Yelkenle yanaşmada en önemli sorun, seyir sırasında görmediğimiz yanal sürüklenmedir. özellikle orsa apaz arası rüzgar alıyorsanız teknenin sizin ileri gittiğinizden daha fazla yana sürüklendiğini kabul etmelisiniz. Bun u yanaşma manevrası sırasında görürseniz çok geç kaldınız demektir.   


*

    O. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #91 : Mart 31, 2019, 16:42:56 »
Öncelikle,

Karadan, İskeleden veya denizden botla yardım olmadan nerelere yanaşılabilir....


Örnek olarak Ben Marinadaki yerime sadece yelkenle asla yanaşamam....
Çünki dar bir yerden marinaya giriyorum,
Bir müddet sonra tornistan manevrası ile kıçtan pantona bağlanıyorum....
Bunun için rüzgarın benim istediğim gibi bir kaç yönden istediğim zaman esmesi gerekiyor...
Geçtik...
Belki aborda olunabilir rüzgar yardımı ile bir iskeleye ...
Yine de karadan ve denizden yardım olmadan sadece yelken ile belli bir yere bağlanmak çok zor olsa gerek....

Bunun yerine Tekneyi güvenli bir yere demirleyip, Motoru tamir ettirmek daha mantıklı gibi...


« Son Düzenleme: Mart 31, 2019, 16:47:37 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. Ş.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #92 : Mart 31, 2019, 16:45:49 »
Aynen... Aborda yeterli mesafe varsa en kolayı. Bir de iyi yanından bakın. Pervane etkisi yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #93 : Mart 31, 2019, 16:54:46 »
Marina ağzına gelmek veya gerekirse içeri girmek yeterli olmalı. Bir çok marina ağzına gelmiş olsanız bile bot çıkarmıyor, marina içinde iseniz bot gönderiyor. Yelkenle her türlü manevra yapılabilir hatta rüzgar uygunsa kıçın kıçın bulunduğunuz pontona bir girebilirsiniz ama motorsuz bir teknede , eğer yardım alamıyorsanız, bağlanacak bir yere ulaşmanız yeterli olur. geri kalanı başka şekilde halledersiniz. Gecenin bir vaktinde marinaya yelkenle girip de tüm marina personeli uyuyorsa, tekneyi bir pontona halatla bağlayıp, daha sonra gerekirse elleyerek, aynı pontonda olmasa bile yerine almanız mümkün oluyor.

Doğrusu, motorunuza kılavuzunda yazan şekilde bakım yaptırmanızdır. Bakımlı bir motor sizi çok zor yolda bırakır. Uçak kazalarının az olmasının sebebi sürekli ve düzgün bakım yapılmasıdır. Yağ değiştirmek, filtreleri yenilemek motor bakımı değildir. Zamanı geldiğinde gerekli ayarlamaların yapılması ve idare eder demeden parçaları değiştirmek gerekir. Bu koşullarda sorunsuz motorunuzu kullanırsınız ve yelkenle yanaşmaya ihtiyacınız olmaz. 


*

    O. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #94 : Mart 31, 2019, 17:28:43 »
Bende aynı fikirdeyim Sn.Çelenoğlu ile
Bakım zamanını öne çekmek, bir fazla bakım yaptırmak , sık sık kontrol etirmek, Yetkili servise veya herkesin bildiği güvendiği insana yaptırmak belki biraz fazla para harcamak.....
Denizde motorsuz kalmak, onunstresi ve maliyeti ile karşılaştırılamaz...

Ben parayı ve vakiti önceden harma taraftarıyım...

*

    S. Ç.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #95 : Mart 31, 2019, 18:52:14 »
Bakarsan cillop..bakmazsan stop..

Saçma oldu biraz.. neyse..tamam..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. C.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #96 : Mart 31, 2019, 19:32:40 »
''Doğrusu, motorunuza kılavuzunda yazan şekilde bakım yaptırmanızdır. Bakımlı bir motor sizi çok zor yolda bırakır. Uçak kazalarının az olmasının sebebi sürekli ve düzgün bakım yapılmasıdır. Yağ değiştirmek, filtreleri yenilemek motor bakımı değildir. Zamanı geldiğinde gerekli ayarlamaların yapılması ve idare eder demeden parçaları değiştirmek gerekir. Bu koşullarda sorunsuz motorunuzu kullanırsınız ve yelkenle yanaşmaya ihtiyacınız olmaz.''

Ahmet Çelenoğluna katılıyorum.
1987 de başlıyan dizel motorlu tekne maceram da filtre  sıkıntıları dışında yolda sorun çıkmadı .
1997 li yıllarda Gratomar isimli anti baktirel kullanmıya başladıktan sonra öyle bir sorunla karşılaşmadım.
Çevremdeki arkadaşlarda tek yaşadığım yolda bırakan arızaı 1989 model  motor da arızası impeller milinin kırılması neticesi soğutma
sorunuydu hava kaldığından botla borda bağlamayla 8 mil Bozburun ada boğazına kadar  42 feet tekneyi götürmüştük .
*

    A. U.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #97 : Nisan 14, 2019, 15:21:40 »
Daha önce paylaşılmıştır belki bilmiyorum ama ben hayran hayran izledim.
Hatta kaptanın sakinliğinden gerildim biraz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    İ. P. .

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #98 : Nisan 26, 2023, 19:30:31 »
Bu olayın çok daha hafifi bizim başımıza geldi .Finike körfezinde motoromuz bozuldu.rüzgara dönemeden ana yelkeni açmaya çalıştık..lazy bagin halatları koptuğu için ana yelken güverteye düştü.ana yelkeni lazy bagin içine toplamaya çalıştık, halatla sabitledik.cenovayı açarak hasyurt açıklarına kadar geldik.tecrübemiz çok olmadığı için yedekleme için balıkçı kayığı çağırdık.liman girişinde palamar desteği ile yerimize bağlandık.her şey neta olunca motoru tekrar çalıştırdık  ve sorun yaratmadı 😮beneteu oceanis 45 teknemizi 2011 model,ilk kez üç kişilik ailemizle tek başımıza kullanıyorduk.
*

    A. K.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #99 : Nisan 27, 2023, 11:43:56 »
ışte bahsedilen tekneyi abralamak dedikleri şey bu . palamar yok , bot yok  sen ve poseidon var.

Bana biraz fazla dolaştı gibi geldi . Bağladığı yerde alan çok geniş ve rüzgar altı olmasına rağmen demir attiği için çok kolay  bir pozisyondaydı . bizim marinalardaki sıkışıklığa böyle girmesi mümkün değil , motorsuz hatta bazı pontonalara   o tonozları geçip palamarsız zor girilir.
*

    A. Ç.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #100 : Nisan 27, 2023, 12:29:44 »
Kalamış Marina'ya zamanında motorsuz bir kaç defa girdim. Bağlanmış teknelere yakın syrederken, hızınızı iyi ayarlayıp  ayarlayıp, yelkenleri indiriyorsunuz, zaten bu aşamaya gelirken, sadece ana yelkene kalmak en doğrusu oluyor, önceden tekne başına usturmaça donatıyorsunuz, uygu n yer ve zamanı kollayıp, iki tekne arasına baştan giriyorsunuz. Tekne hızı aşırı olmamak kaydı ile iki tekne arasına başınızı soktuğunuzda, usturmaçalar devreye giriyor, sonrası ise bir halatla tekne başını diğer teknelerden birine bağlayıp nefeslenmek. Daha sonra teknelerin üstünden veya pontondan elleyerek tekneyi yerine alıyorsunuz. En önemlisi tekne hızını iyi ayarlalamak, hızlı girerseniz teknelere zarar verebilirsiniz, çok yavaş olmamak kaydı ile biraz yavaş olsanız bile teknelere ulaşabiliyorsunuz. 
*

    A. K.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #101 : Nisan 27, 2023, 13:58:03 »
Kalamış daha rahat  ben de iddia üzerine sadece yelkenle girip çıkmıştım. Ama fenerbahçe tarafı belvü önlerindekiler çok dar tonozlara takılmamak için çok dikkatli gidiliyor ve tekneleri ayırıp öyle giriyorsun .   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap