0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #30 : Eylül 24, 2017, 09:59:28 »
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?


*

    O. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #31 : Eylül 24, 2017, 10:11:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?

Moment tek aslinda duz gideni ,zig zag çizeni yok.
Momentumu kısaltıyoruz ordan karışıyor.
Karışmasın diye zqten dönme momenti diyorlar herhalde


*

    M. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #32 : Eylül 25, 2017, 09:56:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gökhan Korsan, teoride hepsi aynı belki pratikte bağdaştıramamış olabilirsin. Sebebi de küçük kayığı elle tutmak kolay. Hakan'a hak veriyorum, ancak zaten elle tutmak lazım demiyorum. Büyük kayığın da kendine has donanımları boyuna göre. Tabi ki de el gücü itibarıyla daha zor olacaktır, prensip değişmez.




Neyin pr3nsibi degismez abicim?
Hem hakanin tecrübesine evet haklisin diyorsun hemde prensip değismez diyorsun.
Ben teoride bağdastiramiyorum pratikte nasil bağdastiracağim?
Kavramlar karisti galiba





Karışmadı Gökhan. Karışacak birşey yok.

Tabi ki de her tekne için aynı manevra yapılır demiyorum ancak, prensip aynıdır.
Uygun rüzgarda liman içi kalabalık bile olsa, tekneye hakim isek hangi mesafede duracağını hesaplar buna göre yelken kapatır, ataleti ile seyreden tekneyi  durdururuz. Prensip bu...

Eğer tekne küçükse elle tutarsın durur, değilse kıçtan demir atarsın, donanım uygunsa baştan demiri atarsın, eğer ekibin kuvvetliyse sahile halat atarsın durdurursun.
Eğer bunlar yoksa, açıkta alargada demir atarsın durursun.
Seçim o anki şartlara, tekneye, tekne dümencisine ve ekibine göre değişir.
Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...

Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.


*

    G. A.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #33 : Eylül 25, 2017, 11:30:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
dönme momenti olsa olsa Bülent Ersoy falan gibi bir şeye karşılık gelir ;espri olsa bu kadar kötü
''çalışma ofisi'' derler hep bizim gazeteciler bu da bana çok kötü gelir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Karışmadı Gökhan. Karışacak birşey yok.

Tabi ki de her tekne için aynı manevra yapılır demiyorum ancak, prensip aynıdır.
Uygun rüzgarda liman içi kalabalık bile olsa, tekneye hakim isek hangi mesafede duracağını hesaplar buna göre yelken kapatır, ataleti ile seyreden tekneyi  durdururuz. Prensip bu...

Eğer tekne küçükse elle tutarsın durur, değilse kıçtan demir atarsın, donanım uygunsa baştan demiri atarsın, eğer ekibin kuvvetliyse sahile halat atarsın durdurursun.
Eğer bunlar yoksa, açıkta alargada demir atarsın durursun.
Seçim o anki şartlara, tekneye, tekne dümencisine ve ekibine göre değişir.
Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...

Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...

Benim itirazım bu değildi ki
aksini iddia etmek ''Dünya düzdür'' demek gibi bir şey...
Bu tahrik gücü yelken olan bir kayık ile içi dolu bir limana girebilirsin ...
ama yanaşmak fikri pratikte çok ta kolay bir şey değil.özellikle 28 feet ve daha üstü kayıklar için...
Ama çokta zor olmadığına dair küçük kayıkların videoları örenek gösterildi bun na itiraz edildi bunlar kastedilmiyor dendi.
Sonra da farketmez hepsi aynıya getirildi.
Benim itirazım ve anlayamadığım bu idi.
Yelkenin hareket prensibi değil işin zorluğu,yapılabilirliği... 
imkansız değil ama bu oldukça zor olan ve bana göre (tartışılabilir) çokta gerekli(tartışılabilir) olmayan bir hamle.
Liman içinde demir atıp beklemek daha emniyetli (tartışılabilir)


Düzeltme...
Emniyetli olup olmaması değildi buradaki itirazım karışmasın ...
sonunda ilave olarak konu başlığı ile ilgili kendi fikrimi yazdım.






« Son Düzenleme: Eylül 25, 2017, 11:45:30 Gönderen: Gökhan Akgün »


*

    S. Ş.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #34 : Eylül 25, 2017, 13:30:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?

bir eksenden döndürmek üzere uygulanana  döndürme momenti  veya  iki eksenden gelirse açısal moment

donen veya ilerleyen bir cisme  uygulanan bir güç yok ise atalet momenti

itme veya çekme gibi süreklemeye moment =momentum

denir diye biliyorum cok zaman oldu


« Son Düzenleme: Eylül 25, 2017, 13:32:48 Gönderen: Semih Sener »

*

    O. B.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #35 : Eylül 25, 2017, 15:25:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
Evet.
Bir çok büyüklüğün momenti olabilir: Atalet Momenti, Alan Momenti vs. Eğer bir kuvvetin yarattığı momentten bahsediyorsak  buna aynı zamanda tork da denilir.
Mekanik literatürde,  dönen cisimlerde dönmeye yol açan moment,  daha çok tork  olarak adlandırılır. Moment ise daha çok sabit cisimlerdeki (kuvvetxkuvvet kolu) kuvvet etkisinde kullanılır.
*

    O. B.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #36 : Eylül 25, 2017, 15:35:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #37 : Eylül 25, 2017, 15:47:50 »
Orhan korsanım,
Momentum ile Moment aynı şeyler değil diye biliyorum .
Hakan Erim korsan düz bir eksende giden teknenin elle durdurulmasından bahsederken "herşey moment " -yavaş giden teknenin elle durdurulabileceğini kast ederek-yazmıştı
Buradaki konu momentum ile ilgili değil mi.
Burada Tork (dönme momenti) ile ilgili bir olay yok.
Momentum ile Momentin formülleri bile farklı diye biliyorum.
Yanılıyorda olabilirim çok eski bilgilerim
selamlar
*

    O. B.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #38 : Eylül 25, 2017, 16:08:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsanım,
Momentum ile Moment aynı şeyler değil diye biliyorum .
Hakan Erim korsan düz bir eksende giden teknenin elle durdurulmasından bahsederken "herşey moment " -yavaş giden teknenin elle durdurulabileceğini kast ederek-yazmıştı
Buradaki konu momentum ile ilgili değil mi.
Burada Tork (dönme momenti) ile ilgili bir olay yok.
Momentum ile Momentin formülleri bile farklı diye biliyorum.
Yanılıyorda olabilirim çok eski bilgilerim
selamlar
Moment ve momentum sizin de belirttiğiniz gibi farklıdır. Ben sadece soruya cevap vermiştim.
Bağıntılar şu şekilde:
Moment=KuvvetxKuvvet Kolu
Momentum = Kütle x Hız

Belli bir hızda giden bir teknenin durdurulması için teknenin kinetik enerjisinin sıfıra indirilmesi gerekir.
Kinetik enerji= KütlexHızxHız/2 olduğuna göre 1 m/s hızla giden 5 tonluk bir tekneyi durdurmak için 2500 Joule bir enerji harcamak gerekir(teknede herhangi bir itici güç olmadığını ve sürtünmenin olmadığını varsayarsak, yani tekne kendi halinde suda süzülürken)
Bunu el ile yapabilir miyiz? Bu da ayrı bir hesap konusu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 25, 2017, 16:10:36 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Ö. A.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #39 : Eylül 25, 2017, 16:14:50 »
 Herkes den çok faydalı bilgileri geliyor. Ben biraz pimpirikli ve daha yeni olduğum için her kötü durumu kafamda kurmaya çalışıyorum. O olursa ne yaparım bu olursa ne yaparım gibi. Teknede böyle düşünürken bazen arabada emniyet kemeri takmadığımı farkettim. Neden se daha güvenli olan teknede daha fazla önlem almaya çalışıyorum.Herkese teşekkürler.
*

    M. B. A.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #40 : Eylül 25, 2017, 17:56:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Neden se daha güvenli olan teknede daha fazla önlem almaya çalışıyorum....

Çok da doğru yapıyorsunuz... Arabanızın motoru bozulsa kenara çeker yol yardımı ararsınız olur biter. Teknede işler birçok parametreye göre farklılık gösteriyor... Açtığınız konu başlığı amacına uygun sonuçlar üretiyor...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. E. G.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #41 : Eylül 25, 2017, 18:29:25 »
Yelkenle manevra Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap çoğunuz deneyimlisiniz ancak işinizi çok fazla dolaylı kuvvetlere bırakmayın derim. marina yakınsa palamar yardımı istenebilir denmiş ama uzaksa ve arıza giderilemiyorsa durumun aciliyetinden dolayı (can,mal ve çevre emniyeti) sahil güvenliği arayıp yardım istenmelidir.
Selametler
Ali emre


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    Ş. Ö.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #42 : Eylül 26, 2017, 11:40:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.
Arada bir bunun antrenmanını yapmak derken marinaya motoru kapatıp yelkenle bağlanmayı kast etmediniz sanırım.Şamandıralarla yüzen halatlarla açıkta hiç bir kimseyi tehlikeye sokmadan oluşturulacak bir parkur canlandı benim gözümde doğru mudur?
Hani olmadığında oyunu yeniden başlatabileceğimiz bir ortam. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2017, 11:43:25 Gönderen: Şevket Öztürk »
*

    M. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #43 : Eylül 26, 2017, 12:18:16 »
Şevket Korsan,aynen öyle. Trafiğe kapalı bir alan oluşturup )) anternman yapmanın hiç kimseye zararı olmaz. Bizdeki marinaların çoğunda zaten bot desteği var,herhangi bir şekilde yelkenle marina içine girdikten sonra yanaşma kısmında onlardan yarım istemekten doğal bir şey olamaz...

Ali Emre Korsan SG ancak hayati risk varsa, gelip tahliye eder. Genelde Kıyı Emniyet ye da Daksar gibi gönüllü kuruluşlar tekne yedekleme ile uğraşır. Bunun haricinde, pratikte genelde balıkçı barınağından bir tekne ile irtibat sayesinde yedekleme sağlanıyor. Bu arada marina botları birçok yerde, mendireğin 10 metre dışında dahi kurtarma veya yedekleme yapmayabiliyor...

Gezgin Korsan ve diğer Whatsapp gruplarının şemsiyesi genişledikçe biz amatörlere de yakın zamanda çok iş düşecek diye düşünüyorum. Bunun için belki bir atölye düzenlesek çok isabetli olur...
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2017, 12:20:39 Gönderen: Mehmet Erem »
*

    D. E.

Ynt: SEYİRDE MOTOR BOZULURSA NASIL YANAŞILIR
« Yanıtla #44 : Eylül 27, 2017, 12:03:43 »
Çok önemli bir konu bu. Ben de tecrübe etmek istiyorum Merem. Bir atölye düzenlenirse bizim marina ile konuşurum.

Bir Alman denizci arkadaşım vardı Jurgen.. Harika bir karakterdi adamcağız. Motor tamirinden anlamam o nedenle motoru mümkün olduğunca az kullanırım diyordu. Nerde durursa orada kalacak diyordu. O nedenle 15 yıldır girebiildiği her limana yelkenle girdim diyordu.