0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Yelken vinçleri
« : Eylül 03, 2018, 08:30:18 »
Özellikle mandar v e iskotalar için kullandığımız yelken vinçleri en az otopilot kadar önemli bir yardımcımızdır. Bir çok kişinin  kolaylığı açısından elektrikli vinç kullanımına geçtiğini e nazından böyle bir özlemi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bunun sebebi kolaylığı ve rahatlığı gibi görünüyor. Vinçler önemli bir mekanik avantaj sağlarlar. Elektrik motoru devreye girdiğinde ise bu pek umurumuzda olmaz, işi nasıl olsa motor yapmaktadır. Elektrikli vinç düşünmeden önce sağlanan mekanik avantajın tamamını kullanabilmek için vinçlerinize bakım yapmalısınz. Vinç içinde bulunan rulmanlar ve dişliler gres ve ince yağla yağlanırlar. Deniz tuzu ve toz yzğ ile birleşmeyi çok sever. Sonuçta yağlama görevi için kullanılan gres macun kıvamına gelir ve yağlama görevinden çok engelleme görevi yapmaya başlar. Zaten halat çekmek için kullanacağınız enerjinin önemli bir kısmı bu engellemeye gider.

Yarış teknelerinde 2-3 ayda bir yağlanması ve bakım yapılması gereken vinçlerin gezi teknelerinde de en az yılda bir defa bakımdan geçmesi gerekir. Motorunuza her sezon bakım yaptırıyorsunuz ve bu bakımda yağ filtreleri de değişiyor. Vinçlerin ise sadece üstleri örtülü, su ve tozun içlerine girmesini engelleyecek  bir şey yok, ayrıca motoru yakıt hareket ettirirken, vinci siz çeviriyorsunuz. Senede en az bir defa vinçleriniz söküp, temizleyin ve yağlayın, kollarınız veya elektrik motorunuz size minnettar kalacaktır.


*

    A. E.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #1 : Eylül 03, 2018, 09:08:21 »
Vinçlerin neresine ince yağ neresine gres yağı kullanmalıyız. Böyle bir ayrım varmı? Siz her ikisini de zikrettiğiniz için aklıma geldi bu soru.


*

    A. Ç.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #2 : Eylül 03, 2018, 11:14:51 »
Vinçlerde genelde gres kullanılır. Vincin içinde tamburun geri dönmesini engelleyen tırnaklar vardır. Bu  tırnakların yayları gresli olduğunda tırenağı geri itip kilitlenmesini sağlayacak kadar güçlü değildir Bu tırnaklar ve yaylar 10 numara yağla yağlanır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. O.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #3 : Eylül 03, 2018, 20:55:26 »
Dişliler söküldükten sonra kovada mazotla ve küçük bir boya fırçası yardımıyla temizlenmelidir. Dişliler bronzdandır.ancak dişlilerin geri kaymasını engelliyen ve vinç dönerken çıt çıt sesi yapan diller ve o dillerin yayı paslanmazdandır. Bu dillerin bağlı olduğu dişliler yerinden çıkartılırken dikkat edilmelidir zira yayın fırlama ve kaybolma ihtimali kuvvetlidir. Diller ve yaylar yedek parça olarak satılmaktadır. Dişliler e ESER miktarda özel üretilen beyaz vinç gresi kullanılır. yay ve dillere ise yine eser miktarda (bir damla) yine bu iş için üretilmiş likit makine yağı kulanılır.(muhtemelen üzerinde vincinizin markası yazan yağların markasız  muadilleri bulunabilr) ancak ben orijinal yağ kullanıyorum.


*

    H. Z.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #4 : Nisan 29, 2020, 00:09:47 »
Aşağıda fotoğraftaki Maşallah'ın klasik vinçlerin bakıma ihtiyacı, bir tanesinin de tamire ihtiyacı var (küçük olan) Vinçlerden büyük olanları bakımsızlıktan sıkışmış durumda. Yalova'da vinçleri toparlayacak, armaya bir ayar çekecek teknik servis bilgisi var mıdır?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. A.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #5 : Nisan 29, 2020, 00:27:24 »
Selam,Ben yelkenlerin tamirini,vinç bakımlarını ve halat değişimlerini yeni yaptırdım.Bursa'da Gezgin korsan uyesi,yelken yarışçısı ve bu işlerden iyi anlayan,yaptıgı iştende memnun oldugum Emre Özgen var.Telefon no ; 0554 612 01 07.Kendisi ile gorus derim.Halat değişimlerini de kendisi yapıyor,gayet makul fiyatlara halletti.
*

    H. Z.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2020, 00:31:17 »
Aaa, bizim Emre, arıyorum yarın. Emre varsa iş bitmiştir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2020, 00:49:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,Ben yelkenlerin tamirini,vinç bakımlarını ve halat değişimlerini yeni yaptırdım.Bursa'da Gezgin korsan uyesi,yelken yarışçısı ve bu işlerden iyi anlayan,yaptıgı iştende memnun oldugum Emre Özgen var.Telefon no ; 0554 612 01 07.Kendisi ile gorus derim.Halat değişimlerini de kendisi yapıyor,gayet makul fiyatlara halletti.

Gezgin Korsan Rehber'de yerini alır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ö.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2020, 01:09:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aşağıda fotoğraftaki Maşallah'ın klasik vinçlerin bakıma ihtiyacı, bir tanesinin de tamire ihtiyacı var (küçük olan) Vinçlerden büyük olanları bakımsızlıktan sıkışmış durumda. Yalova'da vinçleri toparlayacak, armaya bir ayar çekecek teknik servis bilgisi var mıdır?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 😁
Hakan abim, hallederiz tabiki yaşlı hanımın vinçlerinin bakımını, donanıma da bir göz atarız en kısa zamanda. Ender’in işleri bitirdik çok şükür, Bursa da 1-2 teknenin donanım ve yelken bakım işleri kaldı, malum yasaklar ve hava şartları.
*

    E. Ö.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2020, 01:11:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,Ben yelkenlerin tamirini,vinç bakımlarını ve halat değişimlerini yeni yaptırdım.Bursa'da Gezgin korsan uyesi,yelken yarışçısı ve bu işlerden iyi anlayan,yaptıgı iştende memnun oldugum Emre Özgen var.Telefon no ; 0554 612 01 07.Kendisi ile gorus derim.Halat değişimlerini de kendisi yapıyor,gayet makul fiyatlara halletti.

Gezgin Korsan Rehber'de yerini alır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

😎✌🏻 teşekkür ederim 💐
*

    S. S.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2020, 16:55:35 »
Merhabalar,
Elektrikli vinçlerin bakımı için farklı dikkat edilmesi gereken nokta var mı? Manuel vinçlere bakım yaptım ve çok iyi oldu ama elektrikli vinci sökmeye cesaret edemedim. Tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
*

    N. Ö.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2020, 20:24:10 »
Sencer bey, elektrikli vincin üst tarafı manuel ile hemen hemen aynıdır.
Manuel vince bakım yaptığınıza göre buna da aynı yöntem ile kolayca bakım yapabilirsiniz.

Arada gövdeyi geçen basit bir kaide+kovan+mil ve pinyon dişli vardır.

Alt tarafı ise dik ırgat gibidir. Yani çoğu kere bir sonsuz vida dişli kutusu (bazen planet dişli olabilir) ve buna bağlı elektrik motorundan oluşur.

Kovan ve mil arasında sadece basit bir yağlama gerekebilir (modele göre değişebilir, sökünce zaten anlaşılacaktır)

Sonsuz vida dişli kutusunu önce elektrik motorundan ayırmak gerekir .
Kutunun toplam 4adet kapağı vardır bunlar sökülüp keçelerin sızdırmazlığı ve rulmanların boşluğu kontrol edilir. Sorun varsa değiştirilir.

Sonsuz vidanın ve bronz çarkın aşınma durumları kontrol edilir. Eğer çok ciddi bir aşınma varsa (ki pek olmaz, ancak uzun yıllarda olur) ya orijinal parça getirtilir ya da bir frezecide yenileri yaptırılır.

İçeride 90 numara dişli yağı veya ince rulman gresi vardır, bunlar boşaltılıp temizlenip yenisi konmalıdır. Ancak kutu tam doldurulmaz 1/4 kadar çalışma boşluğu bırakılır. Kapaklar kapatılırken araya kağıt conta kesilip konur veya yüzeyler iyice silinip sıvı conta uygulanır.

Elektrik motoru sökülüp içinde biriken kömür fırça ve bakır tozları basınçlı hava ile veya başka usullerle temizlenir.
Grafit kömürü fırçaların ne kadar aşındığı kontrol edilir. Boyları yarıdan aşağı inmişse aynı ölçüde ve sertlikte olanlarla değiştirilir.

Kollektör bakırlarının ne kadar aşındığına bakılır, eğer biraz çukurlaşma oluşmuşsa tornada çok hafif toz paso ile düzeltilir.

Yatak sinter burçlarının boşlukları kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilir.

Daha sonra bütün bunlar aynı şekilde toplanır.

Bu anlattıklarım dik ırgat ile hemen hemen aynıdır.

Ancak bu elemanlarda problemler çok uzun vadede ve kullanma sıklığına bağlı ortaya çıkar, kısa aralıklarla bakım gerekmez. Ayrıca ırgattaki gibi ağır bir korozyon yoktur.
*

    S. S.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #12 : Ağustos 14, 2020, 22:52:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sencer bey, elektrikli vincin üst tarafı manuel ile hemen hemen aynıdır.
Manuel vince bakım yaptığınıza göre buna da aynı yöntem ile kolayca bakım yapabilirsiniz.

Arada gövdeyi geçen basit bir kaide+kovan+mil ve pinyon dişli vardır.

Alt tarafı ise dik ırgat gibidir. Yani çoğu kere bir sonsuz vida dişli kutusu (bazen planet dişli olabilir) ve buna bağlı elektrik motorundan oluşur.

Kovan ve mil arasında sadece basit bir yağlama gerekebilir (modele göre değişebilir, sökünce zaten anlaşılacaktır)

Sonsuz vida dişli kutusunu önce elektrik motorundan ayırmak gerekir .
Kutunun toplam 4adet kapağı vardır bunlar sökülüp keçelerin sızdırmazlığı ve rulmanların boşluğu kontrol edilir. Sorun varsa değiştirilir.

Sonsuz vidanın ve bronz çarkın aşınma durumları kontrol edilir. Eğer çok ciddi bir aşınma varsa (ki pek olmaz, ancak uzun yıllarda olur) ya orijinal parça getirtilir ya da bir frezecide yenileri yaptırılır.

İçeride 90 numara dişli yağı veya ince rulman gresi vardır, bunlar boşaltılıp temizlenip yenisi konmalıdır. Ancak kutu tam doldurulmaz 1/4 kadar çalışma boşluğu bırakılır. Kapaklar kapatılırken araya kağıt conta kesilip konur veya yüzeyler iyice silinip sıvı conta uygulanır.

Elektrik motoru sökülüp içinde biriken kömür fırça ve bakır tozları basınçlı hava ile veya başka usullerle temizlenir.
Grafit kömürü fırçaların ne kadar aşındığı kontrol edilir. Boyları yarıdan aşağı inmişse aynı ölçüde ve sertlikte olanlarla değiştirilir.

Kollektör bakırlarının ne kadar aşındığına bakılır, eğer biraz çukurlaşma oluşmuşsa tornada çok hafif toz paso ile düzeltilir.

Yatak sinter burçlarının boşlukları kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilir.

Daha sonra bütün bunlar aynı şekilde toplanır.

Bu anlattıklarım dik ırgat ile hemen hemen aynıdır.

Ancak bu elemanlarda problemler çok uzun vadede ve kullanma sıklığına bağlı ortaya çıkar, kısa aralıklarla bakım gerekmez. Ayrıca ırgattaki gibi ağır bir korozyon yoktur.

Çok teşekkürler Nejat bey, oldukça detaylı anlatmışsınız, sanırım halledebilirim. Bu pazar bir deneyeceğim.
Sevgiler.
*

    A. G.

Ynt: Yelken vinçleri
« Yanıtla #13 : Nisan 26, 2023, 01:36:29 »
Bu konuya bakarken bir yandan da Yigit Kaptanın (The Kayik ) videosuna bakıyordum pawl oil kullanılıyor vinclerde  o dil , tırnak kismini yaglarken ki bahsedilmiş zaten yukarıda da ,  fiyati yüksek geldi orjinal urunun ,  üreticinin data sheetine bakayım dedim referans verdikleri sey 80W90 şanzıman ve diferansiyel yağı fiyat olarak cok cok daha ucuza geliyor.