0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selam,Ben yelkenlerin tamirini,vinç bakımlarını ve halat değişimlerini yeni yaptırdım.Bursa'da Gezgin korsan uyesi,yelken yarışçısı ve bu işlerden iyi anlayan,yaptıgı iştende memnun oldugum Emre Özgen var.Telefon no ; 0554 612 01 07.Kendisi ile gorus derim.Halat değişimlerini de kendisi yapıyor,gayet makul fiyatlara halletti.
Aşağıda fotoğraftaki Maşallah'ın klasik vinçlerin bakıma ihtiyacı, bir tanesinin de tamire ihtiyacı var (küçük olan) Vinçlerden büyük olanları bakımsızlıktan sıkışmış durumda. Yalova'da vinçleri toparlayacak, armaya bir ayar çekecek teknik servis bilgisi var mıdır? Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSelam,Ben yelkenlerin tamirini,vinç bakımlarını ve halat değişimlerini yeni yaptırdım.Bursa'da Gezgin korsan uyesi,yelken yarışçısı ve bu işlerden iyi anlayan,yaptıgı iştende memnun oldugum Emre Özgen var.Telefon no ; 0554 612 01 07.Kendisi ile gorus derim.Halat değişimlerini de kendisi yapıyor,gayet makul fiyatlara halletti.Gezgin Korsan Rehber'de yerini alır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sencer bey, elektrikli vincin üst tarafı manuel ile hemen hemen aynıdır.Manuel vince bakım yaptığınıza göre buna da aynı yöntem ile kolayca bakım yapabilirsiniz.Arada gövdeyi geçen basit bir kaide+kovan+mil ve pinyon dişli vardır.Alt tarafı ise dik ırgat gibidir. Yani çoğu kere bir sonsuz vida dişli kutusu (bazen planet dişli olabilir) ve buna bağlı elektrik motorundan oluşur.Kovan ve mil arasında sadece basit bir yağlama gerekebilir (modele göre değişebilir, sökünce zaten anlaşılacaktır)Sonsuz vida dişli kutusunu önce elektrik motorundan ayırmak gerekir .Kutunun toplam 4adet kapağı vardır bunlar sökülüp keçelerin sızdırmazlığı ve rulmanların boşluğu kontrol edilir. Sorun varsa değiştirilir.Sonsuz vidanın ve bronz çarkın aşınma durumları kontrol edilir. Eğer çok ciddi bir aşınma varsa (ki pek olmaz, ancak uzun yıllarda olur) ya orijinal parça getirtilir ya da bir frezecide yenileri yaptırılır.İçeride 90 numara dişli yağı veya ince rulman gresi vardır, bunlar boşaltılıp temizlenip yenisi konmalıdır. Ancak kutu tam doldurulmaz 1/4 kadar çalışma boşluğu bırakılır. Kapaklar kapatılırken araya kağıt conta kesilip konur veya yüzeyler iyice silinip sıvı conta uygulanır.Elektrik motoru sökülüp içinde biriken kömür fırça ve bakır tozları basınçlı hava ile veya başka usullerle temizlenir.Grafit kömürü fırçaların ne kadar aşındığı kontrol edilir. Boyları yarıdan aşağı inmişse aynı ölçüde ve sertlikte olanlarla değiştirilir.Kollektör bakırlarının ne kadar aşındığına bakılır, eğer biraz çukurlaşma oluşmuşsa tornada çok hafif toz paso ile düzeltilir.Yatak sinter burçlarının boşlukları kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilir.Daha sonra bütün bunlar aynı şekilde toplanır.Bu anlattıklarım dik ırgat ile hemen hemen aynıdır.Ancak bu elemanlarda problemler çok uzun vadede ve kullanma sıklığına bağlı ortaya çıkar, kısa aralıklarla bakım gerekmez. Ayrıca ırgattaki gibi ağır bir korozyon yoktur.