Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Özer Aydınkaya - Eylül 21, 2017, 14:10:18
-
Merhabalar seyir esnasında motor bozulursa nasıl yanaşılır. İskeleye yanaşılabilir mi ? Yoksa alargada mı kalmaya çalışmak lazım. Forum da bulamadım.
-
Marina agzina gelip palamar cagrilabilir...
Can mal guvenligini riske atmamak icin yedeklenmek lazim herhangi iskeleye yakin yardim alirisniz
-
Semih korsanım yelkenle yanaşmak mümkün değil dimi iskeleye ? Bunu becerebilen varmı diye youtube da baktım ama bulamadım. Demir atmak da mümkündür sanırım.
-
Özer Korsanım şöyle bir video buldum. Bir bakın isterseniz ancak yanaşacağınız yerin uygunluk durumu ve yelkenle yapacağınız manevra alanının genişliği, rüzgar yönü ve şiddeti ve teknedeki ekip sayısı ve yeteneği önemli olacaktır diye düşünüyorum. https://www.youtube.com/embed/PzH6p2EtrcE
-
Semih korsanım yelkenle yanaşmak mümkün değil dimai iskeleye ? Bunu becerebilen varmı diye youtube da baktım ama bulamadım. Demir atmak da mümkündür sanırım.
ıskekeye yanaşmak tek tabanca motorsuz tehlikeli iş , onun yerıne sakin bir koya demır atıp motorunu duzeltmenı tavsiye ederım.
-
Mısırda Süveyş kanalının içinde, Yunan adalarında, bitmemiş Türk marinalarında birden çok defa motor arızası nedeni ile yelkenle yanaştım. Iki işi olmak ve birinin usturmaça ile çarpmayı karşılaması işe yarıyor. Rüzgar açısı sizi az da olsa iskeleye doğru atıyorsa iş daha da kolaylaşıyor.
Temelde yaklaşınca tek parça yelkene düşmek , diğer yelkeni ise tene hızına göre yanaşmadan önce toparlabilmek önemli. Yavaş yerine hızlı olup çarpmayı elde usturmaça ile karşılamak gerekiyor.
Bir kere Kalamışta gece kimse olmadığı için yanaştım. Tam bir yanaşma sayılmazdı. Baştan tonozlu teknelerin arasına tekne başını soktum. Bir taraftaki tekne sağlam usturmaça donatmıştı diğer tarafa da ben usturmaça döşedim ve son anda dümenden kalkıp eldeki usturmaça ile karşıladım. Sonra tekneyi elleyerek kendi yerime geçtim.
Önemli olan rüzgarı doğru kullanıp hızınızı iskeleye yanaşacak kadar fazla tutabilmeniz. Erken durursanız bir daha yelkenle hareket çok zor oluyor.
-
Herkese teşekkür ederim bilgilendirme için .
-
burada güzel bir örneği var;
https://www.youtube.com/embed/gmCkz_7MJyY
Burada da gerekirse yelken ile nasıl geri gidebileceğinizi gösteriyor;
https://www.youtube.com/embed/9T54KXBiTa4
Burada geri geri yelkenle nasıl aborda olacağınızın basit bir örneği var;
https://www.youtube.com/embed/YzXUPg3KM4Y
İşin daha ilerisi de geri geri balon yelken basan bu arkadaşlar var! :)
https://www.youtube.com/embed/1Pi-QZt_zqc
Yani teknenizi ne kadar tanır ve yelken yeteneklerinizi geliştirirseniz motora ihtiyacınız o kadar azalır.. :)
-
Standart olarak eğer rüzgar yoksa bot ile yedekleme yapılabilir.
Eğer rüzgar varsa ve çok şiddetli değilse bizim standart olarak uyguladığımız yaklaşım şöyle.
Öncesinde bir ekip bot ile tekneden ayrılarak, yanına aldığı yedek çapa ve halat düzeneğini yanaşılması yere uygun döşer. Halatın yüzüyor olması bu noktada dikkat edilecek husus.
Tek yelken ile manevra ederek, su yüzeyinde yüzmekte olan halata neredeyse takılacak şekilde hareket edili. Halat ele alınır, tekne ister baştan ister kıçtankara olacak şekilde yerine elle veya vinçle yerleştirilir.
Eğer çok şiddetli rüzgar varsa, yine aynı şekilde önceden yerleştirilen bir çapa, yüzer halatı ve şamandırasını yelken ile kafadan yakalamaya çalışmak, gerekirse ikinci çapayı da olduğu yere funda etmek kolay oluyor.
Tabi her iki durumda da tekneyi bırakıp düzeneği kuracak bir diğer kişi veya ekibe ihtiyaç var.
Bunlar tek kişinin yapacağı iş değil.
Rüzgaraltı pontona, teknelerin arasına kıçtan demir atıp kalomasını kokpitten uygun ayarlayıp baştankara olmak tek başına iken yapılacak tek uygulama.
-
Seyirde motor bozulursa liman ağzına kadar yelken ile gelir anons edersiniz yardımcı olurlar.Yardımcı olan yok ise takma motorunuzu takarsınız kendiniz limana girersiniz.(Daha önceden hazırlanmış bir düzeneğiniz var ise)
https://drive.google.com/file/d/0B3Zf5zvgDFtURE1OeU5HRnFIbVE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/drive/folders/0B3Zf5zvgDFtURndSZzhFWGZXNDg?usp=sharing
-
burada güzel bir örneği var;
https://www.youtube.com/embed/gmCkz_7MJyY
Burada da gerekirse yelken ile nasıl geri gidebileceğinizi gösteriyor;
https://www.youtube.com/embed/9T54KXBiTa4
Burada geri geri yelkenle nasıl aborda olacağınızın basit bir örneği var;
https://www.youtube.com/embed/YzXUPg3KM4Y
İşin daha ilerisi de geri geri balon yelken basan bu arkadaşlar var! :)
https://www.youtube.com/embed/1Pi-QZt_zqc
Yani teknenizi ne kadar tanır ve yelken yeteneklerinizi geliştirirseniz motora ihtiyacınız o kadar azalır.. :)
Burada örnekleme yapılmış tekneler için tamam ama 28feet üzeri bilmem kaç tonluk tekne ile yelken gücü ile limana girip yanaşacak kaptan ben görmedim.Korsanlar arasında bu denli yeteneklerini geliştirmiş Korsan var mı?
Özgür Korsanım kaç feet di hatırlamıyorum ama havuzluğu muazzam olan bir kaç videosunu izlediğim tekneniz ile yelken gücünü kullanarak limana giriş yapabilir misiniz?Yetenek ne kadar gelişir hangi alet için ?
Herhangi bir sorunda suya atlayıp burnunu rüzgara çevirip tutabileceğiniz aletler ile iğnenin deliğinden geçelim de ....tonajlar arttığında oluşabilecek sorunlar denemem ve düşünmem bile....
-
Şevket Korsan prensip aynıdır.
Boyut ve tonaj artarsa bile, vinçler büyür, demirler ağırlaşır ve çözümler de o oranda zenginleşir.
Bunlar elle yapılamaz belki ama strateji değişmez...
-
Burada örnekleme yapılmış tekneler için tamam ama 28feet üzeri bilmem kaç tonluk tekne ile yelken gücü ile limana girip yanaşacak kaptan ben görmedim.Korsanlar arasında bu denli yeteneklerini geliştirmiş Korsan var mı?
Özgür Korsanım kaç feet di hatırlamıyorum ama havuzluğu muazzam olan bir kaç videosunu izlediğim tekneniz ile yelken gücünü kullanarak limana giriş yapabilir misiniz?Yetenek ne kadar gelişir hangi alet için ?
Herhangi bir sorunda suya atlayıp burnunu rüzgara çevirip tutabileceğiniz aletler ile iğnenin deliğinden geçelim de ....tonajlar arttığında oluşabilecek sorunlar denemem ve düşünmem bile....
Merem'in dediği gibi farketmez, küçük bir yelkenli tekneyi yelken ile manevra yaptırabiliyorsanız büyüğünü de yaptırırsınız.
Yeter ki o tekneyi tanıyın, yelkeni bilin, ekip yeterli olsun.
Aşağıdaki örnek ufak tefek farklarla büyük bir tekne için de aynıdır;
https://www.youtube.com/embed/K4WH-BZJ-NI
Bu da büyükçe bir tekne sayılır;
https://www.youtube.com/embed/mvToUd21l2o
Veya buna büyük demezsek kime diyeceğiz! :)
https://www.youtube.com/embed/OqvPKjvMUSY
-
Ortadaki videoda boşta çalışan motor sesi var t*"y+
-
Ortadaki videoda boşta çalışan motor sesi var t*"y+
evet, sanırım eğitim yapıyorlar, tedbir olarak motor çalışır tutmuşlar. görüntüler yelkene uygun.. :)
-
Motoru bozuk , yelkenle koya dalıyor,6 tekneye carpıyor , bu videoyu eskiler bilir bayağı meşhur
https://m.youtube.com/watch?v=wxg30c6z00E
-
Tamam sakin bir koya yelken ile girmisliğimiz vardir tabi ama ici dolu olan bir limana tahrik gücü sadece yelkenle girmeyi pek istemezdim.
Ancak benim asil takildiğim küçüķ bir optimis yada 24 feet alti bir tekne ile 30 feet ve daha uzun tekneyi yanastirmak arasinda nasil farl olmaz?
Kucuk bir kayik cok.kolay ve hizli bir sekilde dumen hareketlerine cevap verebilirken ayni tepkiyi 30 feet ve daha üstü ayni hizda ve kolaylikta veremez...
Sonra kucuk bir kayiği durdurmak daha buyuklerine gore daha kolaydir.
Yada olasi bir catismayi onlemek (usturmaca v.b elemenlar ile) yada goze almak (vereceği etki acisindan)yine daha buyuğüne gore daha kolay ...
Teoride pek bağdastiramadim.
-
Örneklerde yelkenliler ya küçük yada ekipten bahsediliyor..Ekip varsa birşekilde çözülür..
Ya ekip yoksa..eşinle berabersin ya da bilmeyen biriyle..
Hep zaten böyle zamanlarda bu işler başa gelir.
Marmaris den uzaklaştıktan sonra kıyılar derin ve kayalıktır..Başınıza gelebilir diye mümkün olan en açık yerde seyir yapılmalıdır..
Motor durduğu an yardım çağrısı yapılmalı ondan sonra motorla uğraşmalısınız..oradaki denizin durumu nedeniyle anlayamayacağınız bir şekilde kayalık olan kıyılara gelirsiniz,geç kalırsınız..
Rüzgar varsa iyice açılmalısınız..
Ben olsam böyle bir durumda yelkenle kalabalık ortamlara girmem..Yardım gelinceye kadar denizlerde beklerim..
Yelkenle yaklaşıcam derken bir sürü insanın canıyla malını tehlikeye atamam..
Birşey yapılamazsa ve yardımda gelmezse,tehlikeli kıyılara yaklaşılmıssa,tekneyi,bota biner terkederim.
-
Uçarı, bir Folkeboat idi. 25.2 feet.
Öndeki küçük floku sayesinde, motor çalıştırmadan, kuzeyli rüzgarlarda, rahatça Fenerbahçe F6'daki yerime kadar, sancağa, iskeleye 90 derecelik dönüşler yaparak giderdim. Son aşamada iki tekne arasina kıçtan kara olmak için ani bir dönüş yapar, kicim yan teknenin pruvasina gelince elimle tutar, teknemi içeri çekerdim.
Şimdiki teknem Ekip heyula gibi. Iki tekne arasına bastan kara girerken ve usturmacalar her iki yandaki teknelere sürterken bile, 0.2 knot hızımı durdurmak için tornistan yapiyorum.
Moment her şeydir!
-
Buradaki senaryonun daha ağırını, neredeyse dibini yaşadık...;
Yunanistan'ın Patras körfezinde, kışın soğuk bir Aralık ortasında, hedeflediğimiz marinaya 5 mil kala, gece 23:00 sıralarında, 35-40 knotlarda esen rüzgara ve büyük kırılan dalgalara karşı üstelik gök gürültülü sağnak yağmurda motorla 3 kişi, 46 Bavaria ile seyir halindeyken motorumuz aniden sustu...!
Sebebine girmeyeceğim..., konumuz dışı.
Çalıştırmak için denediğimiz her yol sonuçsuz çıktı. Yapılabilecek bir şey yok delirmiş bir denizde iki yelkeni de yarım açtık ve ışıklarını zaman zaman zar zor gördüğümüz marinaya doğru tramolalar atmaya başladık... bir süre sonra hava üstüne koydukça koydu ve 50 knot'ların üstüne ulaştı. Dalgalara karşı gittiğimizde sanki bir güç iki eliyle teknenin kıçından havaya 2-3 m. kaldırıp olanca gücüyle tekrar denize vuruyordu, herhalde tekne içinde oluşan çatırdıyı hayatım boyunca pek unutamayacağım... Farj tahtaları yerlerinden çıkmış havalarda uçuyordu..! Teknenin içi kontroldan çıkmış savaş meydanına dönmüştü... kilitli olan çekmecelerin bile nasıl açılabildiğine aklım hala almış değil... Üstelik 3 litrelik PVC sıvı yağ yerde patlamış ve tüm zemin adeta kayak pistine dönüşmüştü. İçindeki cam kırıkları da cabası ! Her tramola birkaç mil sürmesine rağmen iki taramola arasında katettiğimiz mesafe herhalde 200 m.' yi geçmiyordu. Bu arada 50 knot üzeri orsa' da otopilot'un kontrolu nasıl bırakmadığına hala hayret ediyorum. Tel/İnt var ama kime ulaşacaksın ?!?! İstanbul' daki bir dostumu arayıp ( Yunanistan'da iyi ilişkileri olan..) durumu ve koordinatımızı bildirdim, belki sahilden bir yerlere ulaşır diye. Açıkçası tekne tam son limit sınavı veriyor gibiydi...
BİTMEDİ ! ; Şarj devamı olmadığından zayıflayan otopilot "benden buraya kadar" dedi ve devre dışı kaldı. Ardından sırasıyla telsiz, navigasyon, finalde de seyir aydınlatmaları tam da gemi yoluna düşmüşken bye bye dedi. Üzerimize üzerimize gelip geçen devasa gemilere karşı tuttuğumuz el feneri koca projektörler ve sirenlerle cevap buldu ! Burada en fenası da haliyle derinlikten de bihaber olmamızdı.
BİTMEDİ ! ; Tramolaların birinde iskele cenova iskotası arabasından çıkıp sancak iskotasına dolanmıştı, hem de tam bir yumak gibi. O fırtınada güverte üstünde onu açmaya çalıştık, denizi bırak halatlardan da dayak yiyorduk. Bu sırada yukarıdan hiç te hoş olamayan bir sesler gelmeye başladı. Delirmiş cenova yukarılardan dikişlerinden atmaya başlamıştı... uzun mücadele sonunda iskotayı diğerinden kurtarabildik ve yerine taktık. Cenovayı kapadık ve tek ana yelkene kaldık.
SONUÇ : sabaha karşı 05:00 sıralarında marina önünde nihayet rüzgar altına girdik... Marinaya çeyrek mil kala son bir ümitle tekrar marşa bastık ve çalıştı !!! Tekrar susmaması için bildik dualar eşliğinde sonunda marinaya girdik, önümüze gelen ilk yere aborda olduk ve bayıldık..., Öğlen saatlerinde marina görevlileri tarafından uyandırıldık...
Şimdi aynı soruyu ben de tekrar sorarmışım...; " motorumuz sustu, yelkenle nasıl marinaya girebiliriz....? " ;D
-
Ergun kaptan,
Buyuk tehlike atlatmışsınız dedigin gibi ,dibi görmeden daha da tehlikeli durumla karşılaşabilirdiniz...
Hadi biz yelkenle falan yaklaşıyoruz karaya, cift motorlu bile olsa ikisi birden motorların susabileceği motor yatların suruklenmekten başka careleri var mı?
Bu tür olayları paylaştıkça,denizin şakası olmadıgını yeni gelenler daha rahat anlayacaktır..
-
Gökhan Korsan, teoride hepsi aynı belki pratikte bağdaştıramamış olabilirsin. Sebebi de küçük kayığı elle tutmak kolay. Hakan'a hak veriyorum, ancak zaten elle tutmak lazım demiyorum. Büyük kayığın da kendine has donanımları boyuna göre. Tabi ki de el gücü itibarıyla daha zor olacaktır, prensip değişmez.
Bir de yanlış anlaşılmasın her koya yelkenle girin diye bir mesaj yok.
Zorda kalındığında hepimizin başına geliyor bunlar.
Serdar Korsan, dışarıda yardım beklemek tabi ki de en iyi çözüm. Ama bazen tek başına kalıyor insan, üretilen çözümler de zaten bu gibi çaresizlik sayesinde ortaya konuyor çoğu kez...
Eğer kıyı derinse demirlenemiyorsa, bot varsa, zaten tekneyi neden terk ediyorsun. Botla çekersin...
Yüzen tekneyi terk etmek doğru değil bana göre!
Ergun Korsan, öncelikle geçmiş olsun. Gerçekten zor bir durum atlatmışsınız. İçinde olmayan bilmez.
Kış dönemi yazışmalarında bu konuyu hatırlıyorum.
Sadece motorla ilgili değil birçok sorun üst üste gelmiş.
Motorun neden durduğu bence konumuz dışı değil. Esas o! Onun neden durduğunu bilemiyorsak veya çözemiyorsak olmadığını varsaymak gerekiyor. Dolayısıyla yanaşırken çalışması şansınıza olmuş.
Muhtemel dalgadan sallantıdan pislik tıkadı, fırtına şartlarında onu açmak tabi ki de zor iş ancak mutlaka denenmeliydi. Az mazot veya boş depo ile fırtına şartlarına girmek konusunda daha önce de yorumlar yapıldı, katılmamak elde değil.
Motor gidince otopilota bırakmak tekneyi, hele de şarjlar azaldıysa tüm elektriğin kaybına yol açacaktır. Bundan doğal birşey olamaz. Motor durunca hemen dümeni ele alıp, tekne içi minimum elektrik kullanım önlemlerini almak gerekiyordu. Yoksa son kertede tam yanaşırken, seyir fenerlerini ve chartplotterı geçtim derinlik gibi vazgeçilmez unsurları da kaybetmek işten bile değil. Tüm Ege'yi sadece 2 kişi motorsuz, elektriksiz, elktronik navigasyonsuz kağıt harita ile geçip yelkenle yanaştığımız seferden aklımda kalan ilk şey bazı şeyleri feda edebilmek kolay ancak asıl önemli ve korunması gereken "vazgeçilmezleri" sonuna kadar korumak gerekliliği!
Aksilikler üst üste gelince, artık ihmal edilebilecek hiç bir detay kalmıyor bir süre sonra. Kırılan şişe veya cenova iskotaları örneğinde olduğu gibi anında çözüm üretip halledilmesi gerekiyor aksiliklerin. Nitekim siz hepsini tek tek halletmişsiniz.
Yunan marinalarında bot desteği genelde olmuyor ama zaten 50 knot rüzgarda herhangi bir yere değil yelkenle motor ile yanaşmak bile çok zorken şansınız yolunda gitmiş. Ben olsam yanaşmaya çalışmaz, ya açıkdenize çıkar tüm gece dümen tutar ya da eğer zemin uygunsa marinanın açığında demir atardım.
Geçmiş olsun.
-
Yunan marinalarında bot desteği genelde olmuyor ama zaten 50 knot rüzgarda herhangi bir yere değil yelkenle motor ile yanaşmak bile çok zorken şansınız yolunda gitmiş. Ben olsam yanaşmaya çalışmaz, ya açıkdenize çıkar tüm gece dümen tutar ya da eğer zemin uygunsa marinanın açığında demir atardım.
Geçmiş olsun.
Evet, birbiriardına eklenen aksiliklere rağmen aslına bakarsanız bu durumda şimdi düşünüyorum da yapılabilinecek en doğru şey ne kadar akıl almaz gibi gelse de tekneyi tekrar gerisin geri çevirip açığa çıkartmak ve beklemek...
Öyle bir an gelmişti ki " artık bitti ! " hislerini duymaya başlamıştık...
-
Ergun kaptan,
Buyuk tehlike atlatmışsınız dedigin gibi ,dibi görmeden daha da tehlikeli durumla karşılaşabilirdiniz...
Hadi biz yelkenle falan yaklaşıyoruz karaya, cift motorlu bile olsa ikisi birden motorların susabileceği motor yatların suruklenmekten başka careleri var mı?
Bu tür olayları paylaştıkça,denizin şakası olmadıgını yeni gelenler daha rahat anlayacaktır..
Zaten bu olaydan sonra motoryatların güvenliğine dair inancım çooook azaldı...
Bu gün düşünüyorum da, iyi ki bu olayı kazasız belasız yaşamışız, çok dersler ve tecrübeler çıkardık...
Teknemize olan güven de son noktasına geldi.
Adamlar gerçekten yapmış....! :-*
-
Dedimya denizlerde beklemek..öyle yada böyle..:)
-
Gökhan Korsan, teoride hepsi aynı belki pratikte bağdaştıramamış olabilirsin. Sebebi de küçük kayığı elle tutmak kolay. Hakan'a hak veriyorum, ancak zaten elle tutmak lazım demiyorum. Büyük kayığın da kendine has donanımları boyuna göre. Tabi ki de el gücü itibarıyla daha zor olacaktır, prensip değişmez.
Neyin pr3nsibi degismez abicim?
Hem hakanin tecrübesine evet haklisin diyorsun hemde prensip değismez diyorsun.
Ben teoride bağdastiramiyorum pratikte nasil bağdastiracağim?
Kavramlar karisti galiba
-
Moment her şeydir!
Moment dönme kuvveti .
kuvvet.
İste mesele de bu işte ...
ayni yukseklikte birakilan farkli yada ayni hacimde ama farkli kutlede iki bilya birakildiğinda dusme etkisi hangisi icin daha fazla olur?
Yada bir oklavayi 1/3 oraninda kirdiğimizi dusunelim suya koyduk ve arkadan ayni kuvvet uguladik hangisi daha hizli gider?
Birde bunlari durdurmak icin uyguladiğimiz kuvvet i hangisinde daha fazla olur?
-
Buradaki konunun Moment ile bir alakası yok .
Momentum ile alakası var Moment ile Momentum farklıdır.
Hakan Erim korsan Emin’im Momentum yazacaktı bu kullandığımız aletlerin kelime değiştirmesinden Momentum oldu moment.
Momentum aslında hıza kütle etkisini gösterir yani
Momentum = kütle x hız 2 knot ile giden 100 kg ile 2 knot ile giden 10.000 kg farkı hesaplamak için kullanılır.
Moment farklı bir şeydir .Dönmekte olan bir cismin güç miktarı ile bu cismin merkeze uzaklığının çarpımına eşittir ki konu ile hiç alakası yoktur.
Yani yukarıdan bırakılan cisimlerin ve düz bir eksende hareket eden cismler moment ile alakalı değildir.
Selametle
-
Buradaki konunun Moment ile bir alakası yok .
Momentum ile alakası var Moment ile Momentum farklıdır.
Hakan Erim korsan Emin�im Momentum yazacaktı bu kullandığımız aletlerin kelime değiştirmesinden Momentum oldu moment.
Momentum aslında hıza kütle etkisini gösterir yani
Momentum = kütle x hız 2 knot ile giden 100 kg ile 2 knot ile giden 10.000 kg farkı hesaplamak için kullanılır.
Moment farklı bir şeydir .Dönmekte olan bir cismin güç miktarı ile bu cismin merkeze uzaklığının çarpımına eşittir ki konu ile hiç alakası yoktur.
Yani yukarıdan bırakılan cisimlerin ve düz bir eksende hareket eden cismler moment ile alakalı değildir.
Selametle
Moment buysa "dönme momenti" nedir?
-
Buradaki konunun Moment ile bir alakası yok .
Momentum ile alakası var Moment ile Momentum farklıdır.
Hakan Erim korsan Emin�im Momentum yazacaktı bu kullandığımız aletlerin kelime değiştirmesinden Momentum oldu moment.
Momentum aslında hıza kütle etkisini gösterir yani
Momentum = kütle x hız 2 knot ile giden 100 kg ile 2 knot ile giden 10.000 kg farkı hesaplamak için kullanılır.
Moment farklı bir şeydir .Dönmekte olan bir cismin güç miktarı ile bu cismin merkeze uzaklığının çarpımına eşittir ki konu ile hiç alakası yoktur.
Yani yukarıdan bırakılan cisimlerin ve düz bir eksende hareket eden cismler moment ile alakalı değildir.
Selametle
Moment buysa "dönme momenti" nedir?
Moment dönmekte olan cisimler için zaten çünkü dönmekte olan cisimlerin güç miktarı ile merkeze olan uzaklığı diyor formül.
Düz eksen üzerinde moment hesaplanmaz momentum hesaplanır
İkisi karışmış problem yok
Denizdeki 10 tonun itilmesi ile veya durdurulması ile karadaki 10 ton itilmesi durdurması arasında çok büyük fark olur sadece momentum ile açıklamak olmaz bir sürü vektörel kuvvetler devreye girer en önemliside sürtünme kuveti olur.
İskeleden avara olurken karadakine başı aç deriz o da ittiriverir baş açılır 12 tonluk tekne başı,Park etmiş kamyon şöförü yayaya kardeş beni bir ittirsene çıkayım bu aradan dese.....
-
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
-
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
Moment tek aslinda duz gideni ,zig zag çizeni yok.
Momentumu kısaltıyoruz ordan karışıyor.
Karışmasın diye zqten dönme momenti diyorlar herhalde
-
Gökhan Korsan, teoride hepsi aynı belki pratikte bağdaştıramamış olabilirsin. Sebebi de küçük kayığı elle tutmak kolay. Hakan'a hak veriyorum, ancak zaten elle tutmak lazım demiyorum. Büyük kayığın da kendine has donanımları boyuna göre. Tabi ki de el gücü itibarıyla daha zor olacaktır, prensip değişmez.
Neyin pr3nsibi degismez abicim?
Hem hakanin tecrübesine evet haklisin diyorsun hemde prensip değismez diyorsun.
Ben teoride bağdastiramiyorum pratikte nasil bağdastiracağim?
Kavramlar karisti galiba
Karışmadı Gökhan. Karışacak birşey yok.
Tabi ki de her tekne için aynı manevra yapılır demiyorum ancak, prensip aynıdır.
Uygun rüzgarda liman içi kalabalık bile olsa, tekneye hakim isek hangi mesafede duracağını hesaplar buna göre yelken kapatır, ataleti ile seyreden tekneyi durdururuz. Prensip bu...
Eğer tekne küçükse elle tutarsın durur, değilse kıçtan demir atarsın, donanım uygunsa baştan demiri atarsın, eğer ekibin kuvvetliyse sahile halat atarsın durdurursun.
Eğer bunlar yoksa, açıkta alargada demir atarsın durursun.
Seçim o anki şartlara, tekneye, tekne dümencisine ve ekibine göre değişir.
Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...
Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.
-
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
dönme momenti olsa olsa Bülent Ersoy falan gibi bir şeye karşılık gelir ;espri olsa bu kadar kötü
''çalışma ofisi'' derler hep bizim gazeteciler bu da bana çok kötü gelir.
Karışmadı Gökhan. Karışacak birşey yok.
Tabi ki de her tekne için aynı manevra yapılır demiyorum ancak, prensip aynıdır.
Uygun rüzgarda liman içi kalabalık bile olsa, tekneye hakim isek hangi mesafede duracağını hesaplar buna göre yelken kapatır, ataleti ile seyreden tekneyi durdururuz. Prensip bu...
Eğer tekne küçükse elle tutarsın durur, değilse kıçtan demir atarsın, donanım uygunsa baştan demiri atarsın, eğer ekibin kuvvetliyse sahile halat atarsın durdurursun.
Eğer bunlar yoksa, açıkta alargada demir atarsın durursun.
Seçim o anki şartlara, tekneye, tekne dümencisine ve ekibine göre değişir.
Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...
Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.
Ama yelkenlinin hareket prensibi değişmez...
Benim itirazım bu değildi ki
aksini iddia etmek ''Dünya düzdür'' demek gibi bir şey...
Bu tahrik gücü yelken olan bir kayık ile içi dolu bir limana girebilirsin ...
ama yanaşmak fikri pratikte çok ta kolay bir şey değil.özellikle 28 feet ve daha üstü kayıklar için...
Ama çokta zor olmadığına dair küçük kayıkların videoları örenek gösterildi bun na itiraz edildi bunlar kastedilmiyor dendi.
Sonra da farketmez hepsi aynıya getirildi.
Benim itirazım ve anlayamadığım bu idi.
Yelkenin hareket prensibi değil işin zorluğu,yapılabilirliği...
imkansız değil ama bu oldukça zor olan ve bana göre (tartışılabilir) çokta gerekli(tartışılabilir) olmayan bir hamle.
Liman içinde demir atıp beklemek daha emniyetli (tartışılabilir)
Düzeltme...
Emniyetli olup olmaması değildi buradaki itirazım karışmasın ...
sonunda ilave olarak konu başlığı ile ilgili kendi fikrimi yazdım.
-
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
bir eksenden döndürmek üzere uygulanana döndürme momenti veya iki eksenden gelirse açısal moment
donen veya ilerleyen bir cisme uygulanan bir güç yok ise atalet momenti
itme veya çekme gibi süreklemeye moment =momentum
denir diye biliyorum cok zaman oldu
-
Hayır sorduğum şu:
Moment dönen cisme etkiyen kuvvetleri ifade ediyorsa "dönme momenti" yanlış bir ifade şekli mi?
Evet.
Bir çok büyüklüğün momenti olabilir: Atalet Momenti, Alan Momenti vs. Eğer bir kuvvetin yarattığı momentten bahsediyorsak buna aynı zamanda tork da denilir.
Mekanik literatürde, dönen cisimlerde dönmeye yol açan moment, daha çok tork olarak adlandırılır. Moment ise daha çok sabit cisimlerdeki (kuvvetxkuvvet kolu) kuvvet etkisinde kullanılır.
-
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=4714.msg53429#msg53429
-
Orhan korsanım,
Momentum ile Moment aynı şeyler değil diye biliyorum .
Hakan Erim korsan düz bir eksende giden teknenin elle durdurulmasından bahsederken "herşey moment " -yavaş giden teknenin elle durdurulabileceğini kast ederek-yazmıştı
Buradaki konu momentum ile ilgili değil mi.
Burada Tork (dönme momenti) ile ilgili bir olay yok.
Momentum ile Momentin formülleri bile farklı diye biliyorum.
Yanılıyorda olabilirim çok eski bilgilerim
selamlar
-
Orhan korsanım,
Momentum ile Moment aynı şeyler değil diye biliyorum .
Hakan Erim korsan düz bir eksende giden teknenin elle durdurulmasından bahsederken "herşey moment " -yavaş giden teknenin elle durdurulabileceğini kast ederek-yazmıştı
Buradaki konu momentum ile ilgili değil mi.
Burada Tork (dönme momenti) ile ilgili bir olay yok.
Momentum ile Momentin formülleri bile farklı diye biliyorum.
Yanılıyorda olabilirim çok eski bilgilerim
selamlar
Moment ve momentum sizin de belirttiğiniz gibi farklıdır. Ben sadece soruya cevap vermiştim.
Bağıntılar şu şekilde:
Moment=KuvvetxKuvvet Kolu
Momentum = Kütle x Hız
Belli bir hızda giden bir teknenin durdurulması için teknenin kinetik enerjisinin sıfıra indirilmesi gerekir.
Kinetik enerji= KütlexHızxHız/2 olduğuna göre 1 m/s hızla giden 5 tonluk bir tekneyi durdurmak için 2500 Joule bir enerji harcamak gerekir(teknede herhangi bir itici güç olmadığını ve sürtünmenin olmadığını varsayarsak, yani tekne kendi halinde suda süzülürken)
Bunu el ile yapabilir miyiz? Bu da ayrı bir hesap konusu :)
-
Herkes den çok faydalı bilgileri geliyor. Ben biraz pimpirikli ve daha yeni olduğum için her kötü durumu kafamda kurmaya çalışıyorum. O olursa ne yaparım bu olursa ne yaparım gibi. Teknede böyle düşünürken bazen arabada emniyet kemeri takmadığımı farkettim. Neden se daha güvenli olan teknede daha fazla önlem almaya çalışıyorum.Herkese teşekkürler.
-
...Neden se daha güvenli olan teknede daha fazla önlem almaya çalışıyorum....
Çok da doğru yapıyorsunuz... Arabanızın motoru bozulsa kenara çeker yol yardımı ararsınız olur biter. Teknede işler birçok parametreye göre farklılık gösteriyor... Açtığınız konu başlığı amacına uygun sonuçlar üretiyor... :-*
-
Yelkenle manevra :) çoğunuz deneyimlisiniz ancak işinizi çok fazla dolaylı kuvvetlere bırakmayın derim. marina yakınsa palamar yardımı istenebilir denmiş ama uzaksa ve arıza giderilemiyorsa durumun aciliyetinden dolayı (can,mal ve çevre emniyeti) sahil güvenliği arayıp yardım istenmelidir.
Selametler
Ali emre
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Şahsi tavsiyem her yere yelkenle girip manevra edin demiyorum ama yarın öbür gün hepimizin başına gelebilecek bir hadiseye hazırlıklı olmak adına arada bir bunun antrenmanını yapmak tekneyi tanımak adına anlamlı oluyor.
Arada bir bunun antrenmanını yapmak derken marinaya motoru kapatıp yelkenle bağlanmayı kast etmediniz sanırım.Şamandıralarla yüzen halatlarla açıkta hiç bir kimseyi tehlikeye sokmadan oluşturulacak bir parkur canlandı benim gözümde doğru mudur?
Hani olmadığında oyunu yeniden başlatabileceğimiz bir ortam. t*"y+
-
Şevket Korsan,aynen öyle. Trafiğe kapalı bir alan oluşturup )) anternman yapmanın hiç kimseye zararı olmaz. Bizdeki marinaların çoğunda zaten bot desteği var,herhangi bir şekilde yelkenle marina içine girdikten sonra yanaşma kısmında onlardan yarım istemekten doğal bir şey olamaz...
Ali Emre Korsan SG ancak hayati risk varsa, gelip tahliye eder. Genelde Kıyı Emniyet ye da Daksar gibi gönüllü kuruluşlar tekne yedekleme ile uğraşır. Bunun haricinde, pratikte genelde balıkçı barınağından bir tekne ile irtibat sayesinde yedekleme sağlanıyor. Bu arada marina botları birçok yerde, mendireğin 10 metre dışında dahi kurtarma veya yedekleme yapmayabiliyor...
Gezgin Korsan ve diğer Whatsapp gruplarının şemsiyesi genişledikçe biz amatörlere de yakın zamanda çok iş düşecek diye düşünüyorum. Bunun için belki bir atölye düzenlesek çok isabetli olur...
-
Çok önemli bir konu bu. Ben de tecrübe etmek istiyorum Merem. Bir atölye düzenlenirse bizim marina ile konuşurum.
Bir Alman denizci arkadaşım vardı Jurgen.. Harika bir karakterdi adamcağız. Motor tamirinden anlamam o nedenle motoru mümkün olduğunca az kullanırım diyordu. Nerde durursa orada kalacak diyordu. O nedenle 15 yıldır girebiildiği her limana yelkenle girdim diyordu.
-
Amerika'da yelken temel eğitimi almış bir arkadaşım, eğitimlerinde motorsuz (sadece yelken ile) marinaya girip yanaşma eğitimi de aldıklarını söyledi. Ama hangi program olduğunu o da hatırlamıyor.
-
Amerika'da yelken temel eğitimi almış bir arkadaşım, eğitimlerinde motorsuz (sadece yelken ile) marinaya girip yanaşma eğitimi de aldıklarını söyledi. Ama hangi program olduğunu o da hatırlamıyor.
marinaya hemde ... :o
-
Amerika'da yelken temel eğitimi almış bir arkadaşım, eğitimlerinde motorsuz (sadece yelken ile) marinaya girip yanaşma eğitimi de aldıklarını söyledi. Ama hangi program olduğunu o da hatırlamıyor.
Hemde Amerika'da orada kazıkların arasına yanaşılıyor çoğu yerde ...
Eğitim yaparken birinin teknesine çarpsan koşarak gider dava açar...
İşin komiği Birde kazanır Tekneyi evi arabayı verirsin Eğitim Kar :) :) :) :) kalır.
Şaka bir yana belki Tenha bir yer var ise rüzgarıda stabil olabilir hayatları eğitim çünkü
-
Amerika'da yelken temel eğitimi almış bir arkadaşım, eğitimlerinde motorsuz (sadece yelken ile) marinaya girip yanaşma eğitimi de aldıklarını söyledi. Ama hangi program olduğunu o da hatırlamıyor.
Hemde Amerika'da orada kazıkların arasına yanaşılıyor çoğu yerde ...
Eğitim yaparken birinin teknesine çarpsan koşarak gider dava açar...
İşin komiği Birde kazanır Tekneyi evi arabayı verirsin Eğitim Kar :) :) :) :) kalır.
Şaka bir yana belki Tenha bir yer var ise rüzgarıda stabil olabilir hayatları eğitim çünkü
niye çarptın ,şeyyy ruzgar birden cok esti duramadım pardon t*"y+
-
24 feet tekneler ile eğitim almışlar, anladığım kadarı ile eğitim verilen yer eğitim merkezi gibi kendine ait pontonu olan bir yer. Yani eğitim için güvenli bir alana sahipler.
-
24 feet tekneler ile eğitim almışlar, anladığım kadarı ile eğitim verilen yer eğitim merkezi gibi kendine ait pontonu olan bir yer. Yani eğitim için güvenli bir alana sahipler.
Muhtemel özel dizayn edilmiş yer olmalı
yoksa minareden at beni in aşağı tut beni .............
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir.
Yelkenli teknede de önce yelkenlerin nasıl devre dışı bırakılacağını çalışmak gerekir. Bu mandar boşlayarak, iskota gevşeterek vb. olabilir. Sonra gereken minimum hızı sağlayacak yelken alanı ile hemen her manevra yapılır. Bazen yelken frenleme mekanizması olarak bile kullanılır.
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir.
Yelkenli teknede de önce yelkenlerin nasıl devre dışı bırakılacağını çalışmak gerekir. Bu mandar boşlayarak, iskota gevşeterek vb. olabilir. Sonra gereken minimum hızı sağlayacak yelken alanı ile hemen her manevra yapılır. Bazen yelken frenleme mekanizması olarak bile kullanılır.
acil durumda palaya takılabilir 1 beygirlik motorlar olmalı ,elektrikli olucak kablosunda buton ileri geri dur olucak ,12V ile çalışacak
-
yada başka fikir
bow thruster gibi teknenin ortasında bir yerde daha olucak ,tak indiriceksin acil durumda ufak ufak iteleyecek
var mı böyle bır sey bilmiyorum
DSV ye söylemek lazım yapsınlar patentını alsınlar benım adımı koysunlar yeter x():
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir.
Yelkenli teknede de önce yelkenlerin nasıl devre dışı bırakılacağını çalışmak gerekir. Bu mandar boşlayarak, iskota gevşeterek vb. olabilir. Sonra gereken minimum hızı sağlayacak yelken alanı ile hemen her manevra yapılır. Bazen yelken frenleme mekanizması olarak bile kullanılır.
acil durumda palaya takılabilir 1 beygirlik motorlar olmalı ,elektrikli olucak kablosunda buton ileri geri dur olucak ,12V ile çalışacak
Palaya takılan elektrikli motorlar şu anda çok güncel zaten.
Ancak acil durumda onun da aküsü biter, arıza yapar vb.
Önemli olan serpinti körüğüyle bile tekneyi hareket ettirebilmek. 8)
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir
:-*
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir.
Yelkenli teknede de önce yelkenlerin nasıl devre dışı bırakılacağını çalışmak gerekir. Bu mandar boşlayarak, iskota gevşeterek vb. olabilir. Sonra gereken minimum hızı sağlayacak yelken alanı ile hemen her manevra yapılır. Bazen yelken frenleme mekanizması olarak bile kullanılır.
acil durumda palaya takılabilir 1 beygirlik motorlar olmalı ,elektrikli olucak kablosunda buton ileri geri dur olucak ,12V ile çalışacak
Palaya takılan elektrikli motorlar şu anda çok güncel zaten.
Ancak acil durumda onun da aküsü biter, arıza yapar vb.
Önemli olan serpinti körüğüyle bile tekneyi hareket ettirebilmek. 8)
duşundum onu ruzgar ve gunes panelini guclu kullanırsın gece gunduz mokoko 8)
-
Geçen gün sormuştum kimse cevap vermedi.
Motot arızalı ne yapsan çalışmıyor ,Tender motoru söküp yüzme platformuna takılıp tekne yürütülemez mi acaba ??
-
Geçen gün sormuştum kimse cevap vermedi.
Motot arızalı ne yapsan çalışmıyor ,Tender motoru söküp yüzme platformuna takılıp tekne yürütülemez mi acaba ??
Yürütülür.
Yürüten var.
Forumda var.
-
O direksiyon tertibatı sökülüp
Geçen gün sormuştum kimse cevap vermedi.
Motot arızalı ne yapsan çalışmıyor ,Tender motoru söküp yüzme platformuna takılıp tekne yürütülemez mi acaba ??
Yürütülür.
Yürüten var.
Forumda var.
Bulamadım arama kısmına ne yazsam kısa yazdınız diyor bu forumun arama bölümü ile çok mutsuzum
beni anlamıyor...
-
Motor kısa şaftlıysa pek olmaz..çoğu zaman pervane boşta kalır yada ölüsuya denk gelir..
Botuna takıp botla tekneyi ittirirsin yada botu teknenin bordasına sabitleyip tekneni yedeklersin..azaz gidersin..:)
-
Motor kısa şaftlıysa pek olmaz..çoğu zaman pervane boşta kalır yada ölüsuya denk gelir..
Botuna takıp botla tekneyi ittirirsin yada botu teknenin bordasına sabitleyip tekneni yedeklersin..azaz gidersin..:)
Yüzme platformuna iki tane paserella yuvası gibi yan yana delik açtırıp motoru monte edecek dikine platform yaptırılsa iş görür herhalde.
-
Motor kısa şaftlıysa pek olmaz..çoğu zaman pervane boşta kalır yada ölüsuya denk gelir..
Botuna takıp botla tekneyi ittirirsin yada botu teknenin bordasına sabitleyip tekneni yedeklersin..azaz gidersin..:)
Yüzme platformuna iki tane paserella yuvası gibi yan yana delik açtırıp motoru monte edecek dikine platform yaptırılsa iş görür herhalde.
Serdar kaptanin dedigi dogru dalgada bir cacik olmaz...pervane yukariya yakinlasirsa vantilator niyetine kullanilabilir x():
-
Motor kısa şaftlıysa pek olmaz..çoğu zaman pervane boşta kalır yada ölüsuya denk gelir..
Botuna takıp botla tekneyi ittirirsin yada botu teknenin bordasına sabitleyip tekneni yedeklersin..azaz gidersin..:)
Yüzme platformuna iki tane paserella yuvası gibi yan yana delik açtırıp motoru monte edecek dikine platform yaptırılsa iş görür herhalde.
Serdar kaptanin dedigi dogru dalgada bir cacik olmaz...pervane yukariya yakinlasirsa vantilator niyetine kullanilabilir x():
Yüzme platformu indirilince 15 cm kalıyor deniz ile arasında Uzun Şaft motor yinede fayda etmez mi >:(
-
Bir araç kullanırken en önemli ve ilk kural bir gereklilik halinde aracı nasıl durdurabileceğini bilmektir. Bisiklet, kay kay, tornet, araba, sandal, yelkenli, uçak farketmez. Aracı gerekli olduğunda duruduramayacağın bir konuma sokarsan risk alıyorsun demektir.
Yelkenli teknede de önce yelkenlerin nasıl devre dışı bırakılacağını çalışmak gerekir. Bu mandar boşlayarak, iskota gevşeterek vb. olabilir. Sonra gereken minimum hızı sağlayacak yelken alanı ile hemen her manevra yapılır. Bazen yelken frenleme mekanizması olarak bile kullanılır.
Hakan korsanin dedigi gibi yelkenler uzerinde calisarak yanasilabilir x():
(https://s26.postimg.org/9d8s08blx/IMG_2137.jpg) (http://postimg.cc//image/9d8s08blx/)
-
Ana yelken dedikleri bu mudur. >:(
bana yanlış öğrettiler Davacıyımm >:( >:( >:( >:( >:(
-
Ana yelken dedikleri bu mudur. >:(
bana yanlış öğrettiler Davacıyımm >:( >:( >:( >:( >:(
Bu fotuyu gorunce aklima Amerika'da kursiyerlere verilen yanasma egitimi mi acaba dusundum, resmen soyuyorlar eger oyle bir ders varsa x():
-
Motor kısa şaftlıysa pek olmaz..çoğu zaman pervane boşta kalır yada ölüsuya denk gelir..
Botuna takıp botla tekneyi ittirirsin yada botu teknenin bordasına sabitleyip tekneni yedeklersin..azaz gidersin..:)
Yüzme platformuna iki tane paserella yuvası gibi yan yana delik açtırıp motoru monte edecek dikine platform yaptırılsa iş görür herhalde.
Serdar kaptanin dedigi dogru dalgada bir cacik olmaz...pervane yukariya yakinlasirsa vantilator niyetine kullanilabilir x():
Yüzme platformu indirilince 15 cm kalıyor deniz ile arasında Uzun Şaft motor yinede fayda etmez mi >:(
Bu tip şeylerle ilgi proje bile çizip forumda paylaştım..arayıp bulmak lazım..
Ama o dediğin yere motor konduğunda motor ya yukarda kalıyor,yada arkadan gelen dalgayla komple suyun içinde dalgıç motor oluyor...:)
Denizi hep düz düşünmemek lazım.
-
Evet Serdar Korsanım dediğin gibi Tenderla yavaş yavaş itmek en iyi çözüm gibi sanki veya motoru hep bakımlı tutmak daha akıllıca ....
-
Evet Serdar Korsanım dediğin gibi Tenderla yavaş yavaş itmek en iyi çözüm gibi sanki veya motoru hep bakımlı tutmak daha akıllıca ....
Neden ıtmek dedın, cekmek dıye dusunmedın merak ettım Oktay kaptan
-
Evet Serdar Korsanım dediğin gibi Tenderla yavaş yavaş itmek en iyi çözüm gibi sanki veya motoru hep bakımlı tutmak daha akıllıca ....
Neden ıtmek dedın, cekmek dıye dusunmedın merak ettım Oktay kaptan
Çekmek için daha çok kuvvet gerekmez mi ?
Halatla Koç boynuzuna bağlayacaksın en azından 10 m mesafe olacak.
Halbuki arkasından yaşlanırsan daha az kuvvet harcarsın diye düşündüm.
Doğru mu ?
-
Evet Serdar Korsanım dediğin gibi Tenderla yavaş yavaş itmek en iyi çözüm gibi sanki veya motoru hep bakımlı tutmak daha akıllıca ....
Neden ıtmek dedın, cekmek dıye dusunmedın merak ettım Oktay kaptan
Çekmek için daha çok kuvvet gerekmez mi ?
Halatla Koç boynuzuna bağlayacaksın en azından 10 m mesafe olacak.
Halbuki arkasından yaşlanırsan daha az kuvvet harcarsın diye düşündüm.
Doğru mu ?
Yenecegın kuvvet aynı,eksenın aynı...
Uzun cekılecekse önü gormek,manevra kolaylıgı ıcın botun arkasına halatla...
-
...
(https://s26.postimg.org/9d8s08blx/IMG_2137.jpg) (http://postimg.cc//image/9d8s08blx/)
Ayı bacağı eğitimi bu :D
-
Çekerken dıştan takmanın pervanesi sudan çıkıyor, özellikle dalgalı denizde.
Genellikle mesfe kısaysa ve manevra amaçlıysa (marina veya liman içlerinde olduğu gibi) aborda olarak ya da eğer uzunsa arkadan iterek kullanıyoruz. Hangi tarafa manevra edilecekse (dönülecekse) botu onun karşı tarafına bağlıyoruz.
-
Yelkenle yanaşmak için önce bence teknenize yelken seyrinde ne kadar hakim olduğunuz önemli.
Tek başına cenovanın tekneyi rüzgaraltına açtığını, ana yelkenin rüzgarüstüne çektiğini biliyoruz.
Kolay kapanacağı için cenova ile yapacaksak manevrayı cenovanın tekneyi açacağını hesaplayarak hareket etmek lazım.
Etrafı açık rüzgarüstü bir yere bağlanmak daha kolay. Ama alan dar ise, etrafı tepelik-rüzgarın düzensiz ve farklı açılardan geldiği bir koyda Mehmet Korsan'ın tavsiyeleri çözüm olabilir.
-
dinghyı yandan bağlayarak 37 feeti çekmiş ,fazla da video yok ...
https://www.youtube.com/embed/Lqc1T824lr4
-
dinghyı yandan bağlayarak 37 feeti çekmiş ,fazla da video yok ...
https://www.youtube.com/embed/Lqc1T824lr4
Süper oldu bu youtube videosu ben hep içine bineceğim Dingiyi ben kullanacağım zannediyordum.
Hatta Hanımı dingiye bindirsem dahamı iyi olur diye düşünüyordum ki bu video geldi .
Hanım kurtuldu ;??^+%% ;??^+%% ;
-
dinghyı yandan bağlayarak 37 feeti çekmiş ,fazla da video yok ...
https://www.youtube.com/embed/Lqc1T824lr4
Semih bu video çok bilgilendirici oldu gerçekten,bende biri önden veya arkadan itecek sanıyordum :)
-
dinghyı yandan bağlayarak 37 feeti çekmiş ,fazla da video yok ...
https://www.youtube.com/embed/Lqc1T824lr4
Semih bu video çok bilgilendirici oldu gerçekten,bende biri önden veya arkadan itecek sanıyordum :)
Dur sen yeni icat çıkarma :) :)
o alternatifler masada
buda personelsiz çözüm ama burada anlamadığım şey
Dingi motorunu tam gaz verdik sonra denize mi atlıyoruz videoda dingi kaptansız gidiyor
Birde adamlarda dingi bol bir tanede güvertede var.
Denizdeki bozulursa Güvertedekini indirip onuda dingiye bağlıyorsun.....
-
dinghyı yandan bağlayarak 37 feeti çekmiş ,fazla da video yok ...
https://www.youtube.com/embed/Lqc1T824lr4
Semih bu video çok bilgilendirici oldu gerçekten,bende biri önden veya arkadan itecek sanıyordum :)
Dur sen yeni icat çıkarma :) :)
o alternatifler masada
buda personelsiz çözüm ama burada anlamadığım şey
Dingi motorunu tam gaz verdik sonra denize mi atlıyoruz videoda dingi kaptansız gidiyor
Birde adamlarda dingi bol bir tanede güvertede var.
Denizdeki bozulursa Güvertedekini indirip onuda dingiye bağlıyorsun.....
Ben olsam bu durumda,botu bağlarım videodaki gibi,gazlarım tekneye geçerim.
Motor stop ipinden de,ip uzaltıp tekneye istediğim yere geldiğimde uzaktan ipi çeker motoru stop ederim :)gerçekten bayıldım bu yönteme..
-
Bu da benzer
https://m.youtube.com/watch?v=f0Gtao59Afo
-
Konu başlığına uygun bir mecraya girmiş.
Dingi ile kendi kayığımızı yedekleme işlemi sakin bir koyda yada limanda yer yer son derece keyifli anlar yaşatabiliyor.
Hele birde sizi izleyen birileri varsa bu bir çeşit şov halini dahi alıyor.
Oysa küçük bir dingi ile ne kadar heybetli durursa dursun sahibi olduğunuz tonlarca ağırlıktaki kayığı sakin bir denizde, banyo küvetinde kağıttan origami yapılmış bir kayık ile oynarmışcasına hareket ettirebileceğiniz gerçeğinin farkında değiller.
Üstelik bunun ustalık gerektiğini düşünürler.
koşlullar insanları çare üretmeye iter...
Yaşanmışlar ise tecrübeye...
Selametle...
-
Konu başlığına uygun bir mecraya girmiş.
Dingi ile kendi kayığımızı yedekleme işlemi sakin bir koyda yada limanda yer yer son derece keyifli anlar yaşatabiliyor.
Hele birde sizi izleyen birileri varsa bu bir çeşit şov halini dahi alıyor.
Oysa küçük bir dingi ile ne kadar heybetli durursa dursun sahibi olduğunuz tonlarca ağırlıktaki kayığı sakin bir denizde, banyo küvetinde kağıttan origami yapılmış bir kayık ile oynarmışcasına hareket ettirebileceğiniz gerçeğinin farkında değiller.
Üstelik bunun ustalık gerektiğini düşünürler.
koşlullar insanları çare üretmeye iter...
Yaşanmışlar ise tecrübeye...
Selametle...
Şiir gibi yazıyorsun Gokhan korsan
Kafiyeler yerınde ,teşbihte var ama herkes farkında olayın 8)
-
Bu da benzer
https://m.youtube.com/watch?v=f0Gtao59Afo
Buda Nirvana’ya ermiş dingiyi bağlamış dinginin yanına da kayık bağlamış. Utanmasa komşununkinide alıp sancak tarafına bağlayacak.
Evet böylece en büyük korkum kabusum birazcık azaldı.
Madem dinginin ile ben üstünde olmadan Marinaya kadar gideceğim
problem yok.
Selametle
-
Bu da benzer
https://m.youtube.com/watch?v=f0Gtao59Afo
Buda Nirvana’ya ermiş dingiyi bağlamış dinginin yanına da kayık bağlamış. Utanmasa komşununkinide alıp sancak tarafına bağlayacak.
Evet böylece en büyük korkum kabusum birazcık azaldı.
Madem dinginin ile ben üstünde olmadan Marinaya kadar gideceğim
problem yok.
Selametle
Sanırım kayığı bağlamasının nedeni botun kafasının açılmasını engellemek, böylece motor gücünden max faydalanmak
-
Konu başlığına uygun bir mecraya girmiş.
Dingi ile kendi kayığımızı yedekleme işlemi sakin bir koyda yada limanda yer yer son derece keyifli anlar yaşatabiliyor.
Hele birde sizi izleyen birileri varsa bu bir çeşit şov halini dahi alıyor.
Oysa küçük bir dingi ile ne kadar heybetli durursa dursun sahibi olduğunuz tonlarca ağırlıktaki kayığı sakin bir denizde, banyo küvetinde kağıttan origami yapılmış bir kayık ile oynarmışcasına hareket ettirebileceğiniz gerçeğinin farkında değiller.
Üstelik bunun ustalık gerektiğini düşünürler.
koşlullar insanları çare üretmeye iter...
Yaşanmışlar ise tecrübeye...
Selametle...
Şiir gibi yazıyorsun Gokhan korsan
Kafiyeler yerınde ,teşbihte var ama herkes farkında olayın 8)
Ben 3-5 kez yavaş yavaş okudum yine anlamadım.
Gökhan Korsan Olur mu diyor Olmaz mı diyor.
Yapılır mı diyor yapılmaz mı diyor.
Tecrübeliler mi yapar diyor
Bir yardım lütfen
-
çaresizseniz yapın yoksa konu edip tartışacak ve tecrübe gerektirecek birseymiş gibi ahkam kesmeyin gibi anladım
-
çaresizseniz yapın yoksa konu edip tartışacak ve tecrübe gerektirecek birseymiş gibi ahkam kesmeyin gibi anladım
şimdi senin açıklaman ışığında bir daha okudum
Bende benim başıma geldi sakin bir koyda tonlarca ağırlıktaki tekneyi kağıt oyuncak gibi çektim herkesde beni seyretti sizde yapın sizide seyretsinler güzel show oluyor .
Kolay iş ama onlar (seyreden meraklı kalabalık) zor zanneder havanız olur.
Dalgalı deniz olursa artık yeni çare üretirsiniz gibi bir şey anladım
yinede alimler ne yorum yapar bilemedim.
Walla yarışma açılır Gökhan korsanın söylediklerinin Türkçe meali ile ilgili
-
Bordadan dinghy baglamak mukemmel fikir. Hayatta aklima gelmezdi. Tabi calkantili denizde o is zor. Ama baska zamanda hayat kurtarir.
-
Yelkenle yanaşmak ya da demir atmak zorunda kaldığınızda ön yelkeniniz sarma ise, bir de furlinginiz çok da rahat dönmüyorsa yandınız. O yüzden en iyisi vakit varken önceden cenovayı kapatmak ve bu manevraları anayelkenle yapmak. Tabii o da klasik olmalı. Bakımlı olacak, mandarı boşlayınca düşecek. Hem de liman içinde tramola atmak zorunda kalırsanız, ıskota değiştirmek zorunda kalmazsınız.
Prensip aynı olmak kaydıyla daha küçük ve hafif teknede yelkenle yanaşma manevrası daha kolaydır. Nedeni de öncelikle yelkene baskı yapan rüzgar gücünün (metrekareden dolayı) daha az olduğu için, anayelken iskotasına elle de müdahale edebilmenizdir. Kol gücünüzle kasar-bırakır teknenin hızını ayarlarsınız. Büyük teknede kol gücüyle kastığınız miktar rüzgar tutup tekneyi yürütmesine yetmeyebilir. Vinç kullanmak zorunda kalabilirsiniz.
Çünkü bütün manevraları mükemmel yapamayabilirsiniz. Tekne erken yavaşlayabilir ve tekrar yürütmek zorunda kalabilirsiniz. Bu durumda gücünüzün yettiği bir tekne bir tık avantajlıdır.
Püf noktası tekneyi hangi noktada (yelkenleri boşlayıp) kendi ataletiyle süzülmeye bırakacağınızdır.
Bunun için de en iyi yöntem, açıkta, farklı rüzgarlarda denemeler yapmak, teknenizin farklı senaryolarda kaç metrede durduğunu görmek. Bir de tabi halatları doğru kullanmak.
Yelkenle aborda olurken mesela, rüzgarı kıçtan alarak yaklaşmak, baş-kıç halatlarının hazır olması ve kıç halatının hemen rıhtımdaki babaya ya da koçboynuzuna voltalanarak ileri gidişin durdurulması, geri kalan işleri çok rahat hallettirir. Zira tekne hala ileri gitmeye çalışıyordur.
Ama karadan eser rüzgarda, yanaştığın gibi vasattan bağlamak gerekir. Yani yanaşma ayrılma teorisini de iyi bilip, yelken ve rüzgarı kullanma ile harmanlamak gerekir.
-
Yelkenle yanaşmada en önemli sorun, seyir sırasında görmediğimiz yanal sürüklenmedir. özellikle orsa apaz arası rüzgar alıyorsanız teknenin sizin ileri gittiğinizden daha fazla yana sürüklendiğini kabul etmelisiniz. Bun u yanaşma manevrası sırasında görürseniz çok geç kaldınız demektir.
-
Öncelikle,
Karadan, İskeleden veya denizden botla yardım olmadan nerelere yanaşılabilir....
Örnek olarak Ben Marinadaki yerime sadece yelkenle asla yanaşamam....
Çünki dar bir yerden marinaya giriyorum,
Bir müddet sonra tornistan manevrası ile kıçtan pantona bağlanıyorum....
Bunun için rüzgarın benim istediğim gibi bir kaç yönden istediğim zaman esmesi gerekiyor...
Geçtik...
Belki aborda olunabilir rüzgar yardımı ile bir iskeleye ...
Yine de karadan ve denizden yardım olmadan sadece yelken ile belli bir yere bağlanmak çok zor olsa gerek....
Bunun yerine Tekneyi güvenli bir yere demirleyip, Motoru tamir ettirmek daha mantıklı gibi...
-
Aynen... Aborda yeterli mesafe varsa en kolayı. Bir de iyi yanından bakın. Pervane etkisi yok :)
-
Marina ağzına gelmek veya gerekirse içeri girmek yeterli olmalı. Bir çok marina ağzına gelmiş olsanız bile bot çıkarmıyor, marina içinde iseniz bot gönderiyor. Yelkenle her türlü manevra yapılabilir hatta rüzgar uygunsa kıçın kıçın bulunduğunuz pontona bir girebilirsiniz ama motorsuz bir teknede , eğer yardım alamıyorsanız, bağlanacak bir yere ulaşmanız yeterli olur. geri kalanı başka şekilde halledersiniz. Gecenin bir vaktinde marinaya yelkenle girip de tüm marina personeli uyuyorsa, tekneyi bir pontona halatla bağlayıp, daha sonra gerekirse elleyerek, aynı pontonda olmasa bile yerine almanız mümkün oluyor.
Doğrusu, motorunuza kılavuzunda yazan şekilde bakım yaptırmanızdır. Bakımlı bir motor sizi çok zor yolda bırakır. Uçak kazalarının az olmasının sebebi sürekli ve düzgün bakım yapılmasıdır. Yağ değiştirmek, filtreleri yenilemek motor bakımı değildir. Zamanı geldiğinde gerekli ayarlamaların yapılması ve idare eder demeden parçaları değiştirmek gerekir. Bu koşullarda sorunsuz motorunuzu kullanırsınız ve yelkenle yanaşmaya ihtiyacınız olmaz.
-
Bende aynı fikirdeyim Sn.Çelenoğlu ile
Bakım zamanını öne çekmek, bir fazla bakım yaptırmak , sık sık kontrol etirmek, Yetkili servise veya herkesin bildiği güvendiği insana yaptırmak belki biraz fazla para harcamak.....
Denizde motorsuz kalmak, onunstresi ve maliyeti ile karşılaştırılamaz...
Ben parayı ve vakiti önceden harma taraftarıyım...
-
Bakarsan cillop..bakmazsan stop..
Saçma oldu biraz.. neyse..tamam..:)
-
''Doğrusu, motorunuza kılavuzunda yazan şekilde bakım yaptırmanızdır. Bakımlı bir motor sizi çok zor yolda bırakır. Uçak kazalarının az olmasının sebebi sürekli ve düzgün bakım yapılmasıdır. Yağ değiştirmek, filtreleri yenilemek motor bakımı değildir. Zamanı geldiğinde gerekli ayarlamaların yapılması ve idare eder demeden parçaları değiştirmek gerekir. Bu koşullarda sorunsuz motorunuzu kullanırsınız ve yelkenle yanaşmaya ihtiyacınız olmaz.''
Ahmet Çelenoğluna katılıyorum.
1987 de başlıyan dizel motorlu tekne maceram da filtre sıkıntıları dışında yolda sorun çıkmadı .
1997 li yıllarda Gratomar isimli anti baktirel kullanmıya başladıktan sonra öyle bir sorunla karşılaşmadım.
Çevremdeki arkadaşlarda tek yaşadığım yolda bırakan arızaı 1989 model motor da arızası impeller milinin kırılması neticesi soğutma
sorunuydu hava kaldığından botla borda bağlamayla 8 mil Bozburun ada boğazına kadar 42 feet tekneyi götürmüştük .
-
Daha önce paylaşılmıştır belki bilmiyorum ama ben hayran hayran izledim.
Hatta kaptanın sakinliğinden gerildim biraz 8)
https://www.youtube.com/embed/2ERqhHzohjI
-
Bu olayın çok daha hafifi bizim başımıza geldi .Finike körfezinde motoromuz bozuldu.rüzgara dönemeden ana yelkeni açmaya çalıştık..lazy bagin halatları koptuğu için ana yelken güverteye düştü.ana yelkeni lazy bagin içine toplamaya çalıştık, halatla sabitledik.cenovayı açarak hasyurt açıklarına kadar geldik.tecrübemiz çok olmadığı için yedekleme için balıkçı kayığı çağırdık.liman girişinde palamar desteği ile yerimize bağlandık.her şey neta olunca motoru tekrar çalıştırdık ve sorun yaratmadı 😮beneteu oceanis 45 teknemizi 2011 model,ilk kez üç kişilik ailemizle tek başımıza kullanıyorduk.
-
ışte bahsedilen tekneyi abralamak dedikleri şey bu . palamar yok , bot yok sen ve poseidon var.
Bana biraz fazla dolaştı gibi geldi . Bağladığı yerde alan çok geniş ve rüzgar altı olmasına rağmen demir attiği için çok kolay bir pozisyondaydı . bizim marinalardaki sıkışıklığa böyle girmesi mümkün değil , motorsuz hatta bazı pontonalara o tonozları geçip palamarsız zor girilir.
-
Kalamış Marina'ya zamanında motorsuz bir kaç defa girdim. Bağlanmış teknelere yakın syrederken, hızınızı iyi ayarlayıp ayarlayıp, yelkenleri indiriyorsunuz, zaten bu aşamaya gelirken, sadece ana yelkene kalmak en doğrusu oluyor, önceden tekne başına usturmaça donatıyorsunuz, uygu n yer ve zamanı kollayıp, iki tekne arasına baştan giriyorsunuz. Tekne hızı aşırı olmamak kaydı ile iki tekne arasına başınızı soktuğunuzda, usturmaçalar devreye giriyor, sonrası ise bir halatla tekne başını diğer teknelerden birine bağlayıp nefeslenmek. Daha sonra teknelerin üstünden veya pontondan elleyerek tekneyi yerine alıyorsunuz. En önemlisi tekne hızını iyi ayarlalamak, hızlı girerseniz teknelere zarar verebilirsiniz, çok yavaş olmamak kaydı ile biraz yavaş olsanız bile teknelere ulaşabiliyorsunuz.
-
Kalamış daha rahat ben de iddia üzerine sadece yelkenle girip çıkmıştım. Ama fenerbahçe tarafı belvü önlerindekiler çok dar tonozlara takılmamak için çok dikkatli gidiliyor ve tekneleri ayırıp öyle giriyorsun . :)