0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #15 : Ağustos 19, 2013, 09:08:58 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #16 : Ağustos 19, 2013, 09:27:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu "intermediate shrouds" nam iç çarmıhlar rüzgar altında gevşediğinde direği dört bir yandan ve dibinden kontrol ediyorum ne düşey ne ön arka eksende ne de sehiminde bir bozukluk yok.

O zaman yapılacak iş çok basit. Gevşeyen çarmıhları biraz daha gerdirin(sadece boşluğu alacak kadar). Sonrasında kontra rüzgarda diğer tarafı da kontrol etmek gerekir.


*

    Z. T.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #17 : Ağustos 19, 2013, 09:40:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Hakan E korsanım kadınların yaşı kaç olursa olsun sarkan triseps ve biseps kasları ile ilgili açıklamayı kınıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (zira bir gün bende de olacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Onun yerine düzgün spor yapmayan ve sürekli sigara içen erkeklerin yazlıkta beyaz atlet ile okey oynarken görünen, sarkan ve hayli kötü gözüken triseps ve biseps kas gruplarına değinmeyi tercih ediyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir de 80 beden işi var Dilek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    Z. T.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2013, 10:15:37 »
Hakan korsan rüzgar hızı neydi ve bir de tramola attığında diğer tarafta da aynı olay aynı oranda mı oluyor?

Çizim başka bir teknenin direği, Ekip te bu kadar gurcata yoktur, haliyle Petunia da da yok.

20 knots rüzgar hızında ana yelken ve genova tam açıkken sağnak yediğimizde aynı olay Petunia da da ve her iki tarafta da eşit oranda oluyor. Bu sırada direğe baktığımda yana çok hafif bir eğilme oluşuyor, ben bunu olağan karşılıyorum. Gevşeme dış çarmıklarda da oluyor yalnız.

Dalgasız bir denizde ve az çok durağan 12 knots rüzgar hızında orsa seyrine doyum olmuyor. Böyle bir hava yakalar da denersen ve yelken ayarlarından sonra hızım artmıyor da azalıyor ve iç çarmıklarda söylediğin oluyorsa armanda önemli bir ayar sorunu var derim.

Orhan korsanımın yazdığı ön gerilim bildiğim kadarıyla orta kuvvette havalarda direğe yük binmesin bu ön gerilim onu karşılasın diye yapılıyor. Ekip te belki bu yoktur şu anda.

Arma ayarları ile ilgili herkesin kolayca anlayıp deneyebileceği(En azından bir bilenle birlikte) bir yol var mı? Ben şimdiye kadar okuduklarımdan yola çıkarak bu ayarları yapmaya yeltenemem.
 
Sıkıntılı iş, kolay gelsin.

 



*

    B. S.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #19 : Ağustos 19, 2013, 10:20:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arma ayarları ile ilgili herkesin kolayca anlayıp deneyebileceği(En azından bir bilenle birlikte) bir yol var mı? Ben şimdiye kadar okuduklarımdan yola çıkarak bu ayarları yapmaya yeltenemem.
 
Sıkıntılı iş, kolay gelsin.

Arma ayarlarını marinada yaptırabilirsiniz.. Usta tekneye gelir tansiyon aleti ile armalarınızın ayarını yapar.. Sizde nasıl yaptığını incelersiniz.. Sanırım ustalık ve tecrübe isteyen bir iş.. İsterseniz özel den ustanın telefon numarasını yazabilirim.. Eski yelken dünyası sayılarında arma ayarlarınızı kendiniz yapın diye bir başlık vardı sanırım..

*

    Z. T.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #20 : Ağustos 19, 2013, 10:27:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arma ayarları ile ilgili herkesin kolayca anlayıp deneyebileceği(En azından bir bilenle birlikte) bir yol var mı? Ben şimdiye kadar okuduklarımdan yola çıkarak bu ayarları yapmaya yeltenemem.
 
Sıkıntılı iş, kolay gelsin.

Arma ayarlarını marinada yaptırabilirsiniz.. Usta tekneye gelir tansiyon aleti ile armalarınızın ayarını yapar.. Sizde nasıl yaptığını incelersiniz.. Sanırım ustalık ve tecrübe isteyen bir iş.. İsterseniz özel den ustanın telefon numarasını yazabilirim.. Eski yelken dünyası sayılarında arma ayarlarınızı kendiniz yapın diye bir başlık vardı sanırım..

Teşekkürler. Özelden alayım telefonu.

Selamlar.

*

    M. Ç.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #21 : Ağustos 19, 2013, 10:43:53 »
Direk başı rüzgarlatına sarkmıyor, ilk gurcata üstünden direk göbeği pruvaya sarkıyor gibi görünüyor. 16 knot zahiride tam orsada bu oluyorsa arma ayarı sorunu, daha yüksek rüzgarda oluyorsa yelken bükümü derdi derim. Cenoa arabasının yerini düzelt, bumba baskı düzeneğini ve ana yelken arabasını rahatlatmayı dene, olmadı camadan vur.
*

    H. E.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #22 : Ağustos 19, 2013, 10:44:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan rüzgar hızı neydi ve bir de tramola attığında diğer tarafta da aynı olay aynı oranda mı oluyor?



20 knot rüzgar hızından sonra, her iki tarafta da oluyor.
*

    M. Ç.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #23 : Ağustos 19, 2013, 10:45:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
20 knot rüzgar hızından sonra, her iki tarafta da oluyor.

Aha! Camadan vur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #24 : Ağustos 19, 2013, 11:02:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
20 knot rüzgar hızından sonra, her iki tarafta da oluyor.

Aha! Camadan vur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Camadanda da oluyor. Ben hiç bir zaman yeteri kadar camadan vuramam ki! Hep zorlama, erken tramola...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Z. T.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #25 : Ağustos 19, 2013, 11:15:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan rüzgar hızı neydi ve bir de tramola attığında diğer tarafta da aynı olay aynı oranda mı oluyor?



20 knot rüzgar hızından sonra, her iki tarafta da oluyor.

Dış çarmıklarda da olması gerekir. Olmuyorsa Orhan korsanımın yazdığı gibi içtekileri germen gerekecek derim. Vardır bildiğin bir arma ayarcısı, ama yoksa Barış korsan birin tanıyormuş.

Ben olsam geciktirmeden yaptırırım. En korktuğum şey : Direk kırılması, salma nasıl olsa düşmez  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Üç yıldır acemiliğimizden tam arma yakalandığımız her sağnaktan (34 knots sonuncusu), daha önce yazdığım, otopilot-ele alma yanlışlarımız nedeniyle yaşadığımız dümen bozulması dışında sıkıntı yaşamadık. Yanlışlarımızı bağışlayan bir yapısı var Petunia nın. Şimdi biraz daha deneyimliyiz, pek yakalayamıyor Poseidon bizi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar.


*

    O. B.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #26 : Ağustos 19, 2013, 11:53:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arma ayarları ile ilgili herkesin kolayca anlayıp deneyebileceği(En azından bir bilenle birlikte) bir yol var mı? Ben şimdiye kadar okuduklarımdan yola çıkarak bu ayarları yapmaya yeltenemem.
 
Sıkıntılı iş, kolay gelsin.

 



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Z. T.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #27 : Ağustos 19, 2013, 12:10:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arma ayarları ile ilgili herkesin kolayca anlayıp deneyebileceği(En azından bir bilenle birlikte) bir yol var mı? Ben şimdiye kadar okuduklarımdan yola çıkarak bu ayarları yapmaya yeltenemem.
 
Sıkıntılı iş, kolay gelsin.

 



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet bunu okumuştum. Güzel bir çalışma  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dedim ya bu konu bana çok titizlik gösterilmesi gereken bir konu gibi geldiğinden bir ürkekliğim var. Şöyle inandığım, deneyimli biriyle yapmak isterim. Teşekkürler.

Selamlar.

*

    H. E.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #28 : Ağustos 19, 2013, 12:34:19 »
Tek sorun o iç çarmıhlara çıkaracak adam bulmakta.
*

    D. E.

Ynt: Seyir sırasında bollaşan iç çarmıhlar (intermediate shrouds)...
« Yanıtla #29 : Ağustos 19, 2013, 13:04:21 »
Ben cok seviyorum direge cikmayi:) yardima gelirim..ama bilenin yapmasi daha makbul. Eger tahmin etigim kisiyse benim arma donanimimi da yapan, onlar o kadar alismis ki 3 sn de tepedeler:)