0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. G.

Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« : Haziran 24, 2020, 20:27:11 »
Merhabalar,
Rota Fisher 660 modeli bir tekne satin aldim. Elektrik aksami ile ilgili bazi problemler yasiyorum. Inceledigim zaman, motor akusunun sarj oldugunu ancak servis akusunun sarj olmadigini gordum( motor calisirken kutup baslarindan voltaj olctugumde servis akusunde hic voltaj artisi olmuyor)

Baglantilar muhtemelen cok elden gectigi icib karismis. Ancak gorebildigim kadari ile motor akusu both salter ve aku isolatoru var sistemde.

Sorunun izolatorde olabilecegini dusunuyorum ama emin olamiyorum. Yardimci olabilecek var midir acaba?
Ne yazik ki tekneye gelen sozde elektrikciler benden fazla anlamiyordu. Bu konuda istanbul anadolu yakasinda onerebileceginiz birisi varsa onunla da iletisime gecebilirim.


*

    E. S.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #1 : Haziran 24, 2020, 20:39:49 »
İlk aklıma gelen izolatörün servis aküsü bağlantısını ayırıp voltajı izolatör çıkışından ölçmeniz. İzolatöre ceryan gelmiyorda olabilir, çünki marş aküleri isolatör üzerinden beslenmez. Tahminim bu ikisine  bakarsanız  epey bir yol  alırsınız. Kolay  gelsin.


*

    A. Ç.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #2 : Haziran 25, 2020, 08:17:23 »
İzolatör diyotu yanmış olabilir. Bir avometre ile kontrol edin.


*

    O. G.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #3 : Temmuz 08, 2020, 08:56:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İzolatör diyotu yanmış olabilir. Bir avometre ile kontrol edin.
Tesekkur ederim, gorunen o ki izolatorum tamamen devre disi kalmis. izolatore giren kablolari cekip birbirine bagladigimda akuler sarj olmaya basladi. boyle bir durumda izolatoru komple iptal etmenin riski ne olacaktir?


*

    O. G.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #4 : Temmuz 08, 2020, 08:58:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlk aklıma gelen izolatörün servis aküsü bağlantısını ayırıp voltajı izolatör çıkışından ölçmeniz. İzolatöre ceryan gelmiyorda olabilir, çünki marş aküleri isolatör üzerinden beslenmez. Tahminim bu ikisine  bakarsanız  epey bir yol  alırsınız. Kolay  gelsin.


Tesekkurler, ikisini de kkontrol ettim, simdilik izolatoru komple devre disi biraktim

*

    A. Ç.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #5 : Temmuz 08, 2020, 10:16:57 »
İzolatörü devre dışı bıraktığınızda tüm aküler tek bir akü gibidir. Akünüzü bitirirseniz marş basamazsınız. Değişik cinste aküler olmadığını varsayıyorum.
*

    O. G.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #6 : Temmuz 09, 2020, 09:24:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İzolatörü devre dışı bıraktığınızda tüm aküler tek bir akü gibidir. Akünüzü bitirirseniz marş basamazsınız. Değişik cinste aküler olmadığını varsayıyorum.
akulerimin hepsi sulu tip bakimsiz akuler. ancak motor akusu ile servis akulerinin AH degerleri farkli. bu bir sorun yaratir mi? google de farkli tip akulerin baglanmasi ile ilgili riskleri arattim ancak pek bir sey bulamadim bole durumda risk nedir?
bu arada akuleri surekli sarj eden 195w lik gunes paneli mevcut teknede.
*

    A. Ç.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #7 : Temmuz 09, 2020, 10:22:12 »
Aynı yaş ve aynı marka akülerin birbirine paralel bağlanmasında sakınca olmadığı söylenir. Sürekli şarjda olan aküleri için bir sorun olacağını sanmıyorum, bir akü diğerinden daha yüksek voltajda olup da diğerinin üzerine boşalma riski yok çünkü şarj voltajı zaten hepsinden yüksek. Akülerinizi demirde kullanıyorsanız ve sürekli elektrik harcıyorsanız hepsi aynı anda biteceğinden marş basamayabilirsiniz.
*

    H. H. A.

Ynt: Servis Aküsü Sarj Olmuyor
« Yanıtla #8 : Temmuz 10, 2020, 08:33:01 »

Marş aküsünü both salterle ayırmanızda fayda var. Demirdeyken ayrı tutup, motor çalışırken birleştirebilirsiniz