0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
 Korsanlarim...
 Uzerinde calistigim birkac ufak tefek projeyi bitirmek uzereyim. Aklimda, uzun zamandir dusundugum "buyuk proje" mevzusu var. Daha ziyade sert havalarda kullanmak icin seyyar bir ikincil bas istralyasi. Ben bunu bu sekilde acikladim lakin daha temiz ve teknik bir adi olabilir. Ingilizce yelken kaynaklarinda "removable inner forestay" diye geciyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 yukaridaki resimlerde bu konuda daha once yapilan girisimlere dahil bazi resimler var. Bunlari gozden gecirdim ama cevap alamadigim konular cok. Ornegin boyle bir uygulamada verimli trim yapabilmek icin acaba cabin ustu vincler gereklimidir, olmazsa olmazmidir, genoa track'i gibi bir sistem lazim olurmu bunlara ilaveten vb. teknik konular. Elimde mevcut iyi durumda bir firtina jibi var(furler gerektirmeyen, kanca sistemi)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.243
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Bir fırtına floğu basabilmek için ikinci bir baş istralya özellikle genovanız sarma ise iyi bir fikir olabilir. Bu istralyayı denize çıkmadan önce kurup üstüne fırtına flokunu donatmalısınız, sadece mandarı basıp torbasından çıkıp yelkenin açılması kalmalı. İskotalar ise herhangi bir raya gerek duyulmadan, güvertede iki tarafta birer makaradan havuzluğa yönlendirilebilir. fırtına koşullarında yelken olarak sadece bu yelkenin kalacağını varsayarsak ek vinçlere gerek kalmayacaktır. Teknenin mevcut genova iskota vinçleri veya kamara üstündeki iki vinç kullanılabilir. İkinci bir istralya baş yerine cutter armalarda olduğu gibi tekne başından çok daha geride bit yere inebilir, üst bağlantısı ise yine direk tepesine yapılır, böylece fırtınada yelken merkezi tekne ortasına daha çok yaklaşır. Ayrıca başa geçmeniz gerekirse daha rahat çalışabileceğiniz bir yerde olur ve can halatınızı da ona bağlayabilirsiniz.

Resimlerin orijinalleri de çok küçük olduğu için detaylı olarak inceleyemedim. Akdeniz'de olsanız yapacağınız iş gereksiz derdim.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir fırtına floğu basabilmek için ikinci bir baş istralya özellikle genovanız sarma ise iyi bir fikir olabilir. Bu istralyayı denize çıkmadan önce kurup üstüne fırtına flokunu donatmalısınız, sadece mandarı basıp torbasından çıkıp yelkenin açılması kalmalı. İskotalar ise herhangi bir raya gerek duyulmadan, güvertede iki tarafta birer makaradan havuzluğa yönlendirilebilir. fırtına koşullarında yelken olarak sadece bu yelkenin kalacağını varsayarsak ek vinçlere gerek kalmayacaktır. Teknenin mevcut genova iskota vinçleri veya kamara üstündeki iki vinç kullanılabilir. İkinci bir istralya baş yerine cutter armalarda olduğu gibi tekne başından çok daha geride bit yere inebilir, üst bağlantısı ise yine direk tepesine yapılır, böylece fırtınada yelken merkezi tekne ortasına daha çok yaklaşır. Ayrıca başa geçmeniz gerekirse daha rahat çalışabileceğiniz bir yerde olur ve can halatınızı da ona bağlayabilirsiniz.

Resimlerin orijinalleri de çok küçük olduğu için detaylı olarak inceleyemedim. Akdeniz'de olsanız yapacağınız iş gereksiz derdim.
Genovamiz sarma. Cizimlerin uzerine tiklayinca buyuduklerini dusunmustum. Onlari inceleyebilirseniz yardimci olabilir. Aslinda bende bas istralya ile teknenin diregi arasinda 1/3 gibi bir noktaya odaklanmistim. Bastaki kocboynuzuna nazaran kica dogru diyelim. Teknik birtakim sorunlar ortaya cikiyor. Ornegin butun yuk guverteye biniyor ve bas altinda buyukce bir su deposu oldugundan yuku dogrusal bir sekilde yani duz bir hat seklinde direk basi ve teknedeki saglam bir nokta arasinda esitlemek zor oluyor. Yapilan uygulamalari inceledigimde resimde goruldugu gibi zincirlikde ufak tefek yapisal modifiyelerle bu isi halledebilirim diye dusundum.
 Teknemizde sadece iki adet genova vinci mevcut. Kamara ustu vinci yok. Anladigim kadariyla cok gereklide olmayabilir.
 Bu tasarida ozellikle orsa ve ona yakin seyirlerde verim bekliyorum. Bu tarz seyirlerde malum iskotalar teknenin bas-kic ekseninde orta hatta yakin oluyorlar. Kamara ustu vinci olmadan makarayla iskotalari genova vinclerine tasimami tavsiye ediyorsunuz dogrumudur?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.243
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Başta zincir dolabınız olduğuna göre istralyanın ayağını dolabı kamaradan  ayıran bölmeye bağlayabilrsiniz, bu bölmenin kuvvetlendirilmesi gerekebilir. Fırtına floğu orsada işe yarayacağı gibi pupada da işe yarar, Yine de direk dibine yakın bir yere iskotaları yönlendirme makarası veya makaraları takıp genova iskota vinçlerine yönlendirebilirsiniz. Teknenin durumuna göre bunu tasarlamak size düşüyor. Her koşulda bu makaralar mevcut iskota raylarınıza göre  daha tekne ortasına doğru olmalı ki orsa verimi artsın. İstralyanın güçlü bir zemine bağlanması kadar, bu makaraların da çok güçlü olması gerekecek.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.650
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Merhaba Faruk korsan.
Benim teknemde de başta aynı resimdeki gibi çift istralya var.
Öndeki istralyada furling olduğu için gereğinde trinket , fırtına floğu vb. Yelkenleri kancalı sistemle manuel olarak or ikinci tele basıyorum. Birgün uzun yolda pupa seyrinde ikiz yelken takmayı da umuyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cenova vinçlerini aynı zamanda trinket vb. için kullanıyorum , ayrıca var olan, öndeki kendinden tramola sistemini kullanmaz isem. Başka Vince gerek yok bu boy tekneler için.
Yine eğer fırtına floğu kullanacak bir havaya kaldı iseniz , floğu hiçbir makaradan filan geçirmeden vasattaki ya da kiçtaki koç boynuzlarına irtibatlamanızı tavsiye ederim.

Diğer yanda , kamara üzerinde de iki adet vinçlerim de var. Havuzluğa yönlendirme makaraları ile getirdiğim halatlarla , direk dibine gitmeden ana yelken açmak veya camadan vurmak işine yarıyorlar.
Yalnız seyir yapıyorsanız faydalı sistemler bunlar.

Direk üzerinde de bir vincinizin olması zaten gerekiyor zaten yelkenleri basmak veya direğe adam çekmek vs. için.

Kolay gelsin.
« Son Düzenleme: Ekim 05, 2019, 02:25:39 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başta zincir dolabınız olduğuna göre istralyanın ayağını dolabı kamaradan  ayıran bölmeye bağlayabilrsiniz, bu bölmenin kuvvetlendirilmesi gerekebilir. Fırtına floğu orsada işe yarayacağı gibi pupada da işe yarar, Yine de direk dibine yakın bir yere iskotaları yönlendirme makarası veya makaraları takıp genova iskota vinçlerine yönlendirebilirsiniz. Teknenin durumuna göre bunu tasarlamak size düşüyor. Her koşulda bu makaralar mevcut iskota raylarınıza göre  daha tekne ortasına doğru olmalı ki orsa verimi artsın. İstralyanın güçlü bir zemine bağlanması kadar, bu makaraların da çok güçlü olması gerekecek.
Dolabi kamaradan ayiran bolmeyi cok ciliz yapmislar.Yaklasik 3 cm kadar bir fiberglass, iskele ve sancak tarafinda karinadan cikinti yapmislar. Incecik bir malzeme vida ve somunla 4-5 cm araliklarla tutturularak yapilmis. Iyi bir modifiye ile olabilir elbette. Oldukca kalin bir bolme yapilip, epoksi vs. Kocboynuzununda yeri degistirilebilir. Zaten kocboynuzu yerine 4 noktadan vidalanan kucuk babalar var oyle birsey dusundum oda firtina taktigimin can alici noktasi olan deniz capasi icin. Bu konuda teknik ve taktik olarak takip ve kopya ettigim kisi Matt Rutherford dur. Kendisi ayni tekne ile malum cok sert havalara girdi. Onun aktarimlarini degerlendirdim. Bu aralarda elimde Pardey dayinin firtina taktikleri kitabi var, ondanda birseyler ogrenmeyi umuyorum.
 Bu planladigim istralyayi biraz daha kica dogru tasarlamanin ne gibi avantajlari olur? Haddim olmayarak ve teknik agiz yapma gayreti gosteriyormus gibi calisiyor gorunmek istemeyerek.....Efor merkezi/direnc merkezi arasindaki iliskiyi goze alarak efor merkezini direnc noktasina yaklastirmanin etkileri gozumun onune geliyor. Lakin zaten J alani yani bas ve direk arasindaki alan 3 metre 10 cm. Oldukca kucuk. Bu elimdeki uzerinde firtina flogu 7.2 yazan yelkeni bile denemek icin balon yelken mandarini kullanarak denemek icin bastim(alargada), iskota kosesi neredeyse direge yetisti. Bu 7.2 neyi ifade ediyor onuda henuz cozemedim. Bir olcmek lazim tahminimce orsa yakasi(feet birim).
 Malzeme olarak kesinlikle firtina  ama olcu olarak biraz daha kucuk olmasini beklerdim. Bu konuda biraz teknik arastirma yapmam lazim. Yani I-J-P falan birtakim degerler varya onlari goz onune alip yuzde hesaplamasiyla ideal yelken boylari hesaplanabilir.

 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Faruk korsan.
Benim teknemde de başta aynı resimdeki gibi çift istralya var.
Öndeki istralyada furling olduğu için gereğinde trinket , fırtına floğu vb. Yelkenleri kancalı sistemle manuel olarak or ikinci tele basıyorum. Birgün uzun yolda pupa seyrinde ikiz yelken takmayı da umuyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cenova vinçlerini aynı zamanda trinket vb. için kullanıyorum , ayrıca var olan, öndeki kendinden tramola sistemini kullanmaz isem. Başka Vince gerek yok bu boy tekneler için.
Yine eğer fırtına floğu kullanacak bir havaya kaldı iseniz , floğu hiçbir makaradan filan geçirmeden vasattaki ya da kiçtaki koç boynuzlarına irtibatlamanızı tavsiye ederim.

Diğer yanda , kamara üzerinde de iki adet vinçlerim de var. Havuzluğa yönlendirme makaraları ile getirdiğim halatlarla , direk dibine gitmeden ana yelken açmak veya camadan vurmak işine yarıyorlar.
Yalnız seyir yapıyorsanız faydalı sistemler bunlar.

Direk üzerinde de bir vincinizin olması zaten gerekiyor zaten yelkenleri basmak veya direğe adam çekmek vs. için.

Kolay gelsin.
Merhabalar. Tekneniz kac metre? sistemi sizmi kurdunuz? Ikiz yelken konusuna bende merakliyim hatta ikinci bir gonder hazir ama ucundaki mekanizma bozulmus, birde direge ikinci gonder icin ayrica bir yuzuk bulmak lazim. Yuzuk diye salliyorum ama anlamissinizdir gonderin icteki ucunu taktigimiz yuvarlak hareketi araba.
 Benim butun mandarlar direk dibinde ve o sekilde kullanmayi dusunuyorum. Tekne kucuk oldugundan oburturlu ayakaltinda cok ip olabilir diye dusundum.
 direk ustu iki vincim var sagli sollu cok isime yariyorlar.
 
 
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.243
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey

Storm Jib

Its area is limited to five percent of the height of the foretriangle squared. The rule states that the luff of the storm jib must be shorter than 65 percent of the height of the foretriangle.   Heavy Weather Jib: Its area is limited to 13.5 percent of the height of the foretriangle squared. The ORC rules state that this sail cannot have reef points.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 ** 4.26.2 The maximum area of storm sails shall be lesser of the areas below or as
specified by the boat designer or sailmaker
 MoMu0,1,2,3 4.26.2 a) A heavy-weather jib (or heavy-weather sail in a boat with no forestay) with:
 ** 4.26.2 a) i area of 13.5% height of the foretriangle (IG) squared
** 4.26.2 a) ii readily available means, independent of a luff groove, to attach to the stay
MoMu0,1,2 4.26.2 b) A storm jib with:
 MoMu0,1,2 4.26.2 b) i area of 5% height of the foretriangle (IG) squared
MoMu0,1,2 4.26.2 b) ii maximum luff length 65% of IG
 MoMu0,1,2 4.26.2 b) iii permanently attached means, independent of a luff groove, to attach to the
stay
** 4.26.2 c) For sails made after 2011: Storm and heavy weather jib areas calculated
as: (0.255 x luff length x (luff perpendicular + 2 x half width))

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap[24802].pdf

Avustralya'da tekne boyuna göre numaralamışlar
7 numara 33-35 ft tekneye denk geliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.650
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Faruk korsan.
Benim teknemde de başta aynı resimdeki gibi çift istralya var.
Öndeki istralyada furling olduğu için gereğinde trinket , fırtına floğu vb. Yelkenleri kancalı sistemle manuel olarak or ikinci tele basıyorum. Birgün uzun yolda pupa seyrinde ikiz yelken takmayı da umuyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cenova vinçlerini aynı zamanda trinket vb. için kullanıyorum , ayrıca var olan, öndeki kendinden tramola sistemini kullanmaz isem. Başka Vince gerek yok bu boy tekneler için.
Yine eğer fırtına floğu kullanacak bir havaya kaldı iseniz , floğu hiçbir makaradan filan geçirmeden vasattaki ya da kiçtaki koç boynuzlarına irtibatlamanızı tavsiye ederim.

Diğer yanda , kamara üzerinde de iki adet vinçlerim de var. Havuzluğa yönlendirme makaraları ile getirdiğim halatlarla , direk dibine gitmeden ana yelken açmak veya camadan vurmak işine yarıyorlar.
Yalnız seyir yapıyorsanız faydalı sistemler bunlar.

Direk üzerinde de bir vincinizin olması zaten gerekiyor zaten yelkenleri basmak veya direğe adam çekmek vs. için.

Kolay gelsin.
Merhabalar. Tekneniz kac metre? sistemi sizmi kurdunuz? Ikiz yelken konusuna bende merakliyim hatta ikinci bir gonder hazir ama ucundaki mekanizma bozulmus, birde direge ikinci gonder icin ayrica bir yuzuk bulmak lazim. Yuzuk diye salliyorum ama anlamissinizdir gonderin icteki ucunu taktigimiz yuvarlak hareketi araba.
 Benim butun mandarlar direk dibinde ve o sekilde kullanmayi dusunuyorum. Tekne kucuk oldugundan oburturlu ayakaltinda cok ip olabilir diye dusundum.
 direk ustu iki vincim var sagli sollu cok isime yariyorlar.
 
 
 

Tekne ve yaptıklarım şurada hikaye edilmişti aslında.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimler çıkmaz ise şurada da var.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çift ısrarla nın bağlantı resimlerini de çekip atmaya çalışacağım.

Kolay gelsin size de,  selamlar
« Son Düzenleme: Ekim 08, 2019, 15:05:13 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Storm Jib

Its area is limited to five percent of the height of the foretriangle squared. The rule states that the luff of the storm jib must be shorter than 65 percent of the height of the foretriangle.   Heavy Weather Jib: Its area is limited to 13.5 percent of the height of the foretriangle squared. The ORC rules state that this sail cannot have reef points.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 ** 4.26.2 The maximum area of storm sails shall be lesser of the areas below or as
specified by the boat designer or sailmaker
 MoMu0,1,2,3 4.26.2 a) A heavy-weather jib (or heavy-weather sail in a boat with no forestay) with:
 ** 4.26.2 a) i area of 13.5% height of the foretriangle (IG) squared
** 4.26.2 a) ii readily available means, independent of a luff groove, to attach to the stay
MoMu0,1,2 4.26.2 b) A storm jib with:
 MoMu0,1,2 4.26.2 b) i area of 5% height of the foretriangle (IG) squared
MoMu0,1,2 4.26.2 b) ii maximum luff length 65% of IG
 MoMu0,1,2 4.26.2 b) iii permanently attached means, independent of a luff groove, to attach to the
stay
** 4.26.2 c) For sails made after 2011: Storm and heavy weather jib areas calculated
as: (0.255 x luff length x (luff perpendicular + 2 x half width))

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap[24802].pdf

Avustralya'da tekne boyuna göre numaralamışlar
7 numara 33-35 ft tekneye denk geliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Tesekkur ederim. Daha once balon yelken bakarken su sitenin verilerinden yararlanmistim. Firtina flogu icinde birtakim olculer vermis. Ilk firsatta olcup bir karslastirayim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 815
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Ynt: Kabin ustu, ekstra bir cift vinc hangi durumlarda kullanilabilir?
« Yanıtla #10 : Ekim 08, 2019, 18:03:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Faruk korsan.
Benim teknemde de başta aynı resimdeki gibi çift istralya var.
Öndeki istralyada furling olduğu için gereğinde trinket , fırtına floğu vb. Yelkenleri kancalı sistemle manuel olarak or ikinci tele basıyorum. Birgün uzun yolda pupa seyrinde ikiz yelken takmayı da umuyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Cenova vinçlerini aynı zamanda trinket vb. için kullanıyorum , ayrıca var olan, öndeki kendinden tramola sistemini kullanmaz isem. Başka Vince gerek yok bu boy tekneler için.
Yine eğer fırtına floğu kullanacak bir havaya kaldı iseniz , floğu hiçbir makaradan filan geçirmeden vasattaki ya da kiçtaki koç boynuzlarına irtibatlamanızı tavsiye ederim.

Diğer yanda , kamara üzerinde de iki adet vinçlerim de var. Havuzluğa yönlendirme makaraları ile getirdiğim halatlarla , direk dibine gitmeden ana yelken açmak veya camadan vurmak işine yarıyorlar.
Yalnız seyir yapıyorsanız faydalı sistemler bunlar.

Direk üzerinde de bir vincinizin olması zaten gerekiyor zaten yelkenleri basmak veya direğe adam çekmek vs. için.

Kolay gelsin.
Merhabalar. Tekneniz kac metre? sistemi sizmi kurdunuz? Ikiz yelken konusuna bende merakliyim hatta ikinci bir gonder hazir ama ucundaki mekanizma bozulmus, birde direge ikinci gonder icin ayrica bir yuzuk bulmak lazim. Yuzuk diye salliyorum ama anlamissinizdir gonderin icteki ucunu taktigimiz yuvarlak hareketi araba.
 Benim butun mandarlar direk dibinde ve o sekilde kullanmayi dusunuyorum. Tekne kucuk oldugundan oburturlu ayakaltinda cok ip olabilir diye dusundum.
 direk ustu iki vincim var sagli sollu cok isime yariyorlar.
 
 
 

Tekne ve yaptıklarım şurada hikaye edilmişti aslında.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimler çıkmaz ise şurada da var.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çift ısrarla nın bağlantı resimlerini de çekip atmaya çalışacağım.

Kolay gelsin size de,  selamlar
Tesekkur ederim. Tekne cok guzel maasallah. Cizgileri kendi teknemi andirmakla birlikte elbette daha ferah ve genis bir havasi var. Calismalariniz cok guzel ayrica. Keske bir blog falan yapsaydiniz. Gezgin korsan da resimler cikmadi. FB da da navigasyon yapmak pek kolay olmuyor. Daha ayrintili inceleyecegim. Simdi bende tekneye geciyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapiew_as=subscriber
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.650
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Kabin ustu, ekstra bir cift vinc hangi durumlarda kullanilabilir?
« Yanıtla #11 : Ekim 09, 2019, 00:33:11 »
Teşekkürler , fuarlardaki yatırım veya kıyı seyri amaçlı tekneler hem bütçemë hem de amaçlarıma uymadığından kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalıştım işte. 
Allah hepimize gönlünce versin.
Selam ve sevgiler.
Not : Biraz IT özürlü olduğumdan blog yapamadım , bir gün o da olur inşallah.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2019, 00:37:07 Gönderen: Öcal Turan »