0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.966
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2014, 01:29:23 »
Yok Kadir'im ne hadime.
Ben gerçekten gecikmeyi anlamadım.
Malum bizler aragazı ile vites geçiren nesiliz. Senkromeç bile lüksdü o zaman.
Şimdi otomatikden şaşmıyoruz ama senkromeç kötülenirdi nerdeyse. Aynı bir
zamanlar enjektörü istemediğimiz gibi. 280 S mercedes çok tutulurdu ama 280 SE
oldu mu 5 para etmezdi.
 
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #16 : Ağustos 13, 2014, 04:00:40 »
Ama onlarda çok kötüydü....280 S iyiydi....Karbüratörlüydü ama SE bizimde canımıza okurdu...benzin pompası taaaaa arkada benzin deposunun yanındaydı...tııııııırrrrrrr. diye öterdi...Çatlardı,patlardı,fiberle falan sardırırdık etrafını... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #17 : Ağustos 13, 2014, 04:04:50 »
Yetkili serviste yapmazlardı tabii....ama bizim serviste yaptırırdık...116 kasamı vardı sende? yoksa 108 mi?
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #18 : Ağustos 13, 2014, 04:05:54 »
123 kasa bile olabilir ama onlarda pek sorun yaşadığımızı hatırlamıyorum....
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA

*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #19 : Ağustos 13, 2014, 04:06:47 »
123 lerde T motora geçmişlerdi...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2014, 11:25:36 »
Kadir abi'cim motor 85 HP ford lehman sabre 4 silindir turbo'lu... altta boşaltmak için pompası var ordan boşalttık ve üstten doldurduk...

Anlattıklarının yarısını burda ''usta'' anlatmadı ,,, bu yağ eksilince pervane geç dönmeye başlıyor. Bende her seyir öncesi şanzuman'ın yağını kontrol ediyorum , artık yağ olarakta 10-40 koyuyuorum ama bunda da sıkıntı motoru yüke bindirirken çok zorlanıyorum , geçmemezlik yapıyor gibi , korkuyorum gaz kolu elimde kalacak!!! Şanzıman'da uygar flaan değil kendi orjinal şanzıman'ı , çalışma alanı çok dar ve zor , üzerinde çözmem lazım çünkü tekneyi karaya yeni aldım bi daha almam çok zor... Bu würt'ü o keçelerin yani yağın kaçan yerine uygulasam sorunu çözmüş olurmuyum ? çok dert işmiş bu yaaaa  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.966
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #21 : Ağustos 13, 2014, 12:36:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yetkili serviste yapmazlardı tabii....ama bizim serviste yaptırırdık...116 kasamı vardı sende? yoksa 108 mi?

115, 116 (manda kasa), 123, 124 kullandım. Şimdi kullandığımı söylemem.
O kadar araba değiştirdim ama bir tane bile tekne değiştiremedim. Ona yanarım.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #22 : Ağustos 15, 2014, 23:33:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yok Kadir'im ne hadime.
Ben gerçekten gecikmeyi anlamadım.
Malum bizler aragazı ile vites geçiren nesiliz. Senkromeç bile lüksdü o zaman.
Şimdi otomatikden şaşmıyoruz ama senkromeç kötülenirdi nerdeyse. Aynı bir
zamanlar enjektörü istemediğimiz gibi. 280 S mercedes çok tutulurdu ama 280 SE
oldu mu 5 para etmezdi.
 

Saydığın model mercedeslerde kara şanzuman yoktur ya neyse...Hepsinde senkromeç vardır...Benim tekneyi verelim sana....Onu değiştirsin sonra 42 feet ile Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #23 : Ağustos 15, 2014, 23:37:48 »
Kıvanç ım,motor yağı boşaltma pompası blok üstünde demekki...bu iyi birşey... Motor çalışırken sen şaftı elin ile boşta döndürebiliyormusun?
« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2014, 23:40:07 Gönderen: Kadir Kurtbayram »
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #24 : Ağustos 15, 2014, 23:38:40 »
Motor boşta iken yani!
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #25 : Ağustos 15, 2014, 23:48:36 »
Keçeleri değiştirmek iyi bir çözüm gibi görünse bile şaft kasıntısı eski keçeleri bozmuşsa yenisini de bozacaktır...

Şaft kasıntısı yoksa demekki keçeler eski olduğu için kaçırıyorlar... O zaman ya da yer halukarda sızdırmazlık sıvısını bir kullan...

Line ı (bizim deyişimizle laynı) bir kontrol et dememdeki esbab-ı mucibe bu idi... Şanzumanın çıkış ve çalışma ekseni ile şaftın çalışma ekseni aynı olmalı...

Motorun bağlantı takozları zamanla nem ve sıcaklıktan ya da kopmuş ya da çökmüş olabilir...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #26 : Ağustos 15, 2014, 23:52:50 »
Bunu tam anladın mı bilemiyorum ama motor birkaç lastik takozun üzerinde çalışır... Bu takozlar zamanla bozulur...Kopar ve motorun şanzumandan çıkış ekseni şaftın çalışma ekseninden başka yere kayar...Layn bozulur...Zorlayınca,önce şanzuman keçeleri bozulur,şaftın içindeki dişliler kasar,balatalar kasılıp sıkışır... ve ileri -geri komutlarını zor verirsin.
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #27 : Ağustos 15, 2014, 23:55:45 »
İlk başlardan beri sorun ne şanzumandadır ne de ileri geri yapan remote kontroldedir.... Sorun layn kaçıklığıdır... Motorun eskiden beri çalıştığı yer değişmiş birkaç milim (ya da santim) oynamıştır...  Santim oynadıysa ya şanzuman dağılır,ya şaft keser...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #28 : Ağustos 16, 2014, 00:07:38 »
Önce bunu kontrol et...Nasıl olacağını yazdım zaten. Bu kaçıklıkları önlemek için (birkaç milim ise) şanzuman ile şaft arasına 6 köşeli lastik takoz bağlanır... Bu lastik takoz 50-60 Tl lik bir parça idi eskiden... Motorun şafta verdiği gücün eksik ya da fazla açılarını milimetrik düzeyde ise absorbe eder...

Laynın kaçaklarını absorbe eden başka sistemlerde var ama marin olanları 2000 avro civarında...

Herhangi bir aracın oynar körüklü aks sistemi ise 200 tl ye uyarlanabilir...ama şaftı kesmek,karaya çıkmak falan lazım...

Layn kaçıklıklarını bertaraf etmek için o lastik takoz için bile 3 santimlik pervanenin dümene gidiş payı olması lazım şaftı kesmemek için...

Bu mekanik bir sorun...Umarım yakında başına daha büyük bir iş açmaz...Limanda yanaşır ya da çıkarken kumanda teli kopar ya da şanzuman vitesten çıkmazsa sana tavsiyem paniklemeden motoru stop etmen olacaktır....ki kimseye çarpmayasın...

S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.966
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Şanzuman keçe yağ kaçağı ??? Çek-valf değişimi...
« Yanıtla #29 : Ağustos 16, 2014, 00:24:57 »


Saydığın model mercedeslerde kara şanzuman yoktur ya neyse...Hepsinde senkromeç vardır...Benim tekneyi verelim sana....Onu değiştirsin sonra 42 feet ile Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vanguard kara şanzımandı ama ne arabaydı Kadir'im.
 
Line-layn-hiza Kadir'im.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.