0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Erdem Korsan çok teşekkür ederim.Ben internette Hurth diye aramış ama fazla bir bilgi bulamamıştım ZF bilmediğimden.
Sevgili Korsanlar,Umarım bu başlığa kimsenin yazmaması hiçbirinizin şanzıman arızası yaşamamasıdır ve yine umarım ki benim yaşadığım sıkıntıları yaşamazsınız.Sorun bir şekilde halloldu. Ne şekilde hallolduğunu anlatacağım.Sevgili Erdem Korsan'ın bulduğu adreslerin ve linklerin ve dahi değişik kaynaklardan bulunan yerel ve resmi olmayan servis ve tamircilerin zorlanması sonucu Hurth ya da yeni adı ile ZF şanzımanı arıza yapan denizcinin önünde iki yol var;Birincisi resmi ithalatçı ve resmi servislerin sürekli paslaştığı her marinada ve limanda bulunan ve adam/saat ücretlerini yüksek yabancı para cinsinden talep eden firma ve kişilere teslim olmak.İkincisi, en azından işçiliği kendim yaparak bedavaya getirip sadece parça maliyetine katlanayım demek. Bu durumda nedense birinci seçenekte teslim olmanız gereken firma ve kişilere çok kısa sürede tedarik edilebilen yedek parçalar siz doğrudan talep edince menşeinden fiyat isteyerek sipariş verme yoluna giriyor ki bunda da hem tedarik fiyatı hemde süresi sizin katlanmak istemeyeceğiniz mertebelere çıkıyor. Biraz yuvarlak ifadeler kullanıyorum ama merak eden olursa hem tutarlar hem de süreler konusunda kesin ve tam rakkamları verebilirim.İkinci yolu da deneyip istediği (ya da razı olabileceği) sonucu alamayanlar için son bir çare kalıyor: Şanzımanın yenisini takmak.Bu durumda da iki seçenek var; Orijinal olduğu iddia edilen ama aslında yazının en başında tarif edilen familyanın geçmiş zamanda elinde sadece o model olduğu için makinanızın beygir gücü ile uyumlu olmadığı halde yanlış bir model taktığını öğrenmek, gereken modelin fiyatının ise karşınıza çıkarılan tamir masrafından biraz daha fazla olduğu gerçeği ile karşılaşmak.Diğeri ise en ufak bir arıza şüphesinde bile nasılsa dört civatasını kendinizin de sökebileceği ve dolayısı ile sökme tama işçiliği ödemeden imalatçısına göndererek muhtemelen ilk üç-dört yıl içinde bile şanzımanın dağıtma ve toplama işçiliğini almadan sadece parça ve kargo fiiyatına size geri gönderecek bir yerli üreticinin üstelik eski yabancı marka şanzımanın hem motor hem de kaplin flanşlarında herhangi bir tadilat yapmadan sadece yağını koyup kullanabileceğiniz motorunuzun gücüne de uygun bir modelini yabancı marka muadilinin üçte birinden de ucuz bir fiyat olan 850 TL'ye (sıfır fiyatı) satın almak. Benim durumumda yerli üretici ile ölçüler konusunda mutabakat ve yeni şanzımanın elime geçmesi toplam 3 (yazı ile:üç) saatte halloldu.Yarın da en fazla iki saatte takılarak denize çıkılacak.Şimdi biliyorum ki meraklı korsanlar bu son rakkamdan geriye giderek bir kaç küçük hesapla yabancı markaya istenen servis ve parça bedelleri ile sıfır fiyatını da kendileri hesaplayacaklardır. Kazanılan zamanın (ya da denizde olmadan geçirilerek kaybedilen zamanın) değerini de tabii ki her korsan kendi bilecektir.Sevgilerimle,Ergün