0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. E.

Şanzıman Arızası - Hurth
« : Mayıs 20, 2010, 21:27:54 »
Sevgili Korsanlar,

Bruce Roberts 27 teknemde 24 HP 3 silindir Lombardini makinaya takılı Hurth şanzıman ileri vitese geçmiyor. Geçen yıl da aynı problemle karşılaştığımızda şanzımanı sökmüş ve ATF (Automatic Transmission Fluid) yerine yanlışlıkla normal şanzıman yağı konulduğunu görmüş, şanzımanı tamamen yağdan temizleyip ATF koyduktan sonra çalışmıştı. Yaklaşık bir yıl problemsiz çalıştıktan sonra; bu kez problem sonrası kontrol edildiğinde içinde ATF kalmadığını, muhtemelen keçenin bozulması nedeni ile ATF'nin boşaldığını ve bir miktar su aldığını, ATF tamamlandıktan sonra da yine ileri viteste çalışmadığını gördük. Bu arada geri viteste hiç bir problem yok, canavar gibi çalışıyor.

Aslında biraz da öncesi var;
İki yıl önce seyirde motorun normal çalışma devrine çıkmadığını ve pervanenin dümen palasına aşırı yük bindirdiğini görünce üzerindeki sağa dönüşlü pervaneyi daha küçük pitch değerli sola dönüşlü pervane ile değiştirmiştim (ki bu değişiklik marinadaki yerime tornistanla girişi kolaylaştırdığı için işime de gelmişti) ve bu problem asıl o zamanlar başlamıştı.

Sorular:
- Bahsedilen şanzıman ileri/geri devirleri farklı olduğundan ters yönlü pervane kullanıldığında problem çıkarmış olabilir mi?
- Geçen sezon yanlış yağ ve aslında kullanılması gereken yönün tersine dönüşlü pervane kullanıldığından metal balataları tüketmiş olabilir mi?
- Yağsız (aslında ATF'siz) çalışma nedeni ile rulmanlar da bozulmuş olabilir mi?
- Eski sağa dönüşlü pervane yeniden takılırsa (Hurth şanzımanların uzun süreli ileri viteste kullanımında sağa dönüşlü pervaneye göre -devir vs- imal edildiği varsayımı ile) ileride çıkması problemlerin önüne geçilebilir mi?
- Keçe, balata ve rulman nereden temin edilebilir? (aslında en kolayı rulman diye düşünüyorum)

Tahmin edeceğiniz gibi Antalya'da mukim marin motor ustalarının (!) "-Bize yaptırmadınız, kendiniz yapacaksanız parçayı da kendiniz bulun" yolundaki yardımsevmez yaklaşımları nedeni ile asıl can alıcı soru sonuncusu.
Şanzıman modelini veya numarasını yarın söktükten sonra yazabilirim.
 
Yardımlarınız ve yorumlarınıza şimdiden teşekkürler,

Ergün



*

    E. E.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #1 : Mayıs 21, 2010, 14:26:15 »
Şanzımanı az önce söktük.

Üzerindeki yazılar:

HURTH
MARINE GEAR
MADE IN ITALY
38062 ARCO IT(N)


*

    E. Ç.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #2 : Mayıs 21, 2010, 15:03:58 »
Hurth Marin Şanzımanları 1995 yılında ZF Marin olmuş.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


ZF Marin Servisleri

Amat Engineering

Street:  Güzelyali mah. Bagdat cad. No. 54 Kat:1
Town/City:  Pendik - Istanbul
ZIP/Post Code:  34903
Country:  Turkey
Tel:  +90 216 493 0166
Fax:  +90 216 493 0167
Email:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Niveko Makina Ticaret Ltd. 

Street:  Hasan Yelmen Cad No. 15
Town/City:  Tuzla, Istanbul
ZIP/Post Code:  TR-34957
Country:  Turkey
Tel:  +90 (0)212 287 2780
Fax:  +90 (0)212 287 6571
Email:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mr. G. Weinstabl   


ZF Servis ve Satış noktaları

ZF Trading Otomotiv Parcalari Ticaret A.S.

Gömec Sokak Akgün Is Hani No.37 / 4
Acibadem – Kadiköy
34718 Istanbul

Email:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Phone:  +90 216 3397000
Fax:  +90 216 5453541

ZF Türk San. ve Tic. A. S.

Adil Mah. Demokrasi Cad. No:17
34935 Sultanbeyli

Email:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Phone:  +90 216 592 07 50
Fax:  +90 216 592 07 64

ZF Lemförder Aks Modülleri Sanayi ve Ticaret A.S.

Atatürk Organize Sanayi Bölgesi
10003 Sokak No. 13
35620 Cigli - Izmir

Phone:  +90 232 3981300
Fax:  +90 232 3768718

ZF Sachs Süspansiyon Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.S.

Gebze Organize Sanayi Bölgesi
400. Sokak
41480 P.K. 1018 Gebze/Kocaeli



Aşağıdaki listedede Hurth Şanzimanların ZF kataloglarındaki kodları var.

ZF Model   -----   Old Hurth Model
   -----   
ZF 4 M   -----   HBW 40
ZF 5 M   -----   HBW50
ZF 10 M   -----   HBW 100
ZF 12 M   -----   HBW 125
ZF 15 M   -----   HBW 150
ZF 15 MA   -----   HBW 150 A
ZF 15 MIV   -----   HBW 150 V
ZF 25 M   -----   HBW 250
ZF 12 M   -----   HSW 125 H
ZF 25 M   -----   HSW 250 H
ZF 25 A   -----   HSW 250 A
ZF 45   -----   HSW 450 H2
ZF 45 A   -----   HSW 450 A2
ZF 45 6   -----   HSW 450 D
ZF 63   -----   HSW 630 H1
ZF 63 A   -----   HSW 630 A1
ZF 63 C   -----   HSW 630 D
ZF 63 IV   -----   HSW 630 V1
ZF 80 A   -----   HSW 800 A2
ZF 80-1 A   -----   HSW 800 A3
ZF 80 IV   -----   HSW 800 V1
ZF 80-1 IV   -----   HSW 800 V2
ZF 88 C   -----   
ZF 220   -----   IRM 220 PL
ZF 220 A   -----   IRM 220 A-1
ZF 220 V   -----   IRM 220 V-2
ZF 220 IV   -----   IRM 220 V-LD
ZF 280   -----   IRM 280 PL-1
ZF 280 A   -----   IRM 280 A-2
ZF 280 IV   -----   IRM 280 V-LD-1
ZF 301   -----   IRM 301 PL-2
ZF 301 A   -----   IRM 301 A-2
ZF 302 IV   -----   IRM 302 V-LD-1
ZF 304 A   -----   
ZF 305   -----   NEW MODEL
ZF 305 A   -----   NEW MODEL
ZF 311   -----   IRM 311 PL
ZF 311 A   -----   IRM 311 A-1
ZF 320   -----   IRM 320 PL-1
ZF 320 A   -----   IRM 320 A-1
ZF 325   -----   IRM 325 PL
ZF 325 A   -----   IRM 325 A
ZF 325 IV   -----   NEW MODEL
ZF 350   -----   IRM 350 PL-2
ZF 350 A   -----   IRM 350 A-2
ZF 350 V   -----   IRM 350 V
ZF 350 IV   -----   IRM 350 V-LD-1
ZF 550   -----   BW 155
ZF 550 A   -----   BW 155 A
ZF 550 V   -----   BW 155 V
ZF 600   -----   BW 160
ZF 600 A   -----   BW 160 A
ZF 600 V   -----   BW 160 V
ZF 650   -----   BW 165
ZF 650 A   -----   BW 165 A
ZF 650 V   -----   BW 165 V
ZF 660   -----   BW 165 P3
ZF 660 A   -----   BW 165 AP3
ZF 660 V   -----   BW 165 VP3
ZF 670   -----   BW 165 P4
ZF 670 A   -----   BW 165 AP4
ZF 670 V   -----   BW 165 VP4
ZF 1900   -----   BW 190
ZF 1900 A   -----   BW 190 A
ZF 1900 V   -----   BW 190 V
ZF 1950                -----   BW 195
ZF 1950 A   -----   BW 195 A
ZF 1950 V   -----   BW 195 V
ZF 1955                -----   BW 195 P1
ZF 1955 A   -----   BW 195 AP1
ZF 1955 V   -----   BW 195 VP1
ZF 1960                -----   BW 196
ZF 1965                -----   BW 196 P1
ZF 2000   -----   NEW MODEL
ZF 2000 A   -----   NEW MODEL
ZF 2000 V   -----   NEW MODEL
ZF 2050   -----   NEW MODEL
ZF 2050 A   -----   NEW MODEL
ZF 2050 V   -----   NEW MODEL
ZF 2150   -----   NEW MODEL
ZF 2150 A   -----   NEW MODEL
ZF 2150 V   -----   NEW MODEL
ZF 2500   -----   BW 250
ZF 2500 A   -----   BW 250 A
ZF 2500 V   -----   BW 250 V
ZF 2550   -----   BW 255
ZF 2550 A   -----   BW 255 A
ZF 2550 V   -----   BW 255 V
ZF 2555   -----   BW 255 P
ZF 2555A   -----   BW 255 AP
ZF 2555 V   -----   BW 255 VP
ZF 2560   -----   BW 256
ZF 2565   -----   BW 256 P
ZF 4540   -----   NEW MODEL
ZF 4550 C   -----   BWK 455-1
ZF 4570   -----   BW 457-1
ZF 4600   -----   BW 460-1
ZF 4600 A   -----   NEW MODEL
ZF 4600 V   -----   NEW MODEL
ZF 4640   -----   BW 465
ZF 4650   -----   BW 465-1
ZF 4650 A   -----   BW 465-1 A
ZF 4650 V   -----   BW 465-1 V
ZF 4660   -----   BW 466
ZF 4661   -----   BW 466 G
ZF 7500   -----   BW 750
ZF 7500 C   -----   BWK 750
ZF 7540   -----   BW 754
ZF 7549   -----   BW 755
ZF 7549 C   -----   BWK 755
ZF 7550   -----   BW 755-1
ZF 7550 V   -----   NEW MODEL
ZF 7550 NRH   -----   BU 755-1HWR/L
ZF 7850 C   -----   BWK 785
ZF 12000   -----   BW 1200
ZF 12000 C   -----   BWK 1200
ZF 12010   -----   BW 1201
ZF 12020   -----   BW 1202
ZF 15550   -----   BW 1555
ZF 15550 C   -----   BWK 1555
ZF 15560   -----   BW 1556
ZF 15570   -----   BW 1557
ZF 20570   -----   BW 2057
ZF 23560 D   -----   BW 2356 DR/DL
ZF 23560 C   -----   BWK 2356
ZF 23860 C   -----   BWK 2386
ZF 53000 NRH   -----   BU 5300 HW R/L
ZF 53000-1 NRH   -----   NEW MODEL
ZF 53000 NRH   -----   BU 5300 VWT
ZF 53000-1 NRH   -----   NEW MODEL
      
      
      
      


*

    E. E.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #3 : Mayıs 21, 2010, 16:49:09 »
Erdem Korsan çok teşekkür ederim.

Ben internette Hurth diye aramış ama fazla bir bilgi bulamamıştım ZF bilmediğimden.


*

    E. Ç.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #4 : Mayıs 21, 2010, 17:00:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erdem Korsan çok teşekkür ederim.Ben internette Hurth diye aramış ama fazla bir bilgi bulamamıştım ZF bilmediğimden.

Rica ederim.

Umarım şanzıman sorunu kısa zamanda çözülür.

Sevgiler...

*

    E. E.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2010, 21:48:15 »
Sevgili Korsanlar,
Umarım bu başlığa kimsenin yazmaması hiçbirinizin şanzıman arızası yaşamamasıdır ve yine umarım ki benim yaşadığım sıkıntıları yaşamazsınız.

Sorun bir şekilde halloldu. Ne şekilde hallolduğunu anlatacağım.
Sevgili Erdem Korsan'ın bulduğu adreslerin ve linklerin ve dahi değişik kaynaklardan bulunan yerel ve resmi olmayan servis ve tamircilerin zorlanması sonucu Hurth ya da yeni adı ile ZF şanzımanı arıza yapan denizcinin önünde iki yol var;
Birincisi resmi ithalatçı ve resmi servislerin sürekli paslaştığı her marinada ve limanda bulunan ve adam/saat ücretlerini yüksek yabancı para cinsinden talep eden firma ve kişilere teslim olmak.

İkincisi, en azından işçiliği kendim yaparak bedavaya getirip sadece parça maliyetine katlanayım demek. Bu durumda nedense birinci seçenekte teslim olmanız gereken firma ve kişilere çok kısa sürede tedarik edilebilen yedek parçalar siz doğrudan talep edince menşeinden fiyat isteyerek sipariş verme yoluna giriyor ki bunda da hem tedarik fiyatı hemde süresi sizin katlanmak istemeyeceğiniz mertebelere çıkıyor. Biraz yuvarlak ifadeler kullanıyorum ama merak eden olursa hem tutarlar hem de süreler konusunda kesin ve tam rakkamları verebilirim.
İkinci yolu da deneyip istediği (ya da razı olabileceği) sonucu alamayanlar için son bir çare kalıyor: Şanzımanın yenisini takmak.
Bu durumda da iki seçenek var; Orijinal olduğu iddia edilen ama aslında yazının en başında tarif edilen familyanın geçmiş zamanda elinde sadece o model olduğu için makinanızın beygir gücü ile uyumlu olmadığı halde yanlış bir model taktığını öğrenmek, gereken modelin fiyatının ise karşınıza çıkarılan tamir masrafından biraz daha fazla olduğu gerçeği ile karşılaşmak.
Diğeri ise en ufak bir arıza şüphesinde bile nasılsa dört civatasını kendinizin de sökebileceği ve dolayısı ile sökme tama işçiliği ödemeden imalatçısına göndererek muhtemelen ilk üç-dört yıl içinde bile şanzımanın dağıtma ve toplama işçiliğini almadan sadece parça ve kargo fiiyatına size geri gönderecek bir yerli üreticinin üstelik eski yabancı marka şanzımanın hem motor hem de kaplin flanşlarında herhangi bir tadilat yapmadan sadece yağını koyup kullanabileceğiniz motorunuzun gücüne de uygun bir modelini yabancı marka muadilinin üçte birinden de ucuz bir fiyat olan 850 TL'ye (sıfır fiyatı) satın almak. Benim durumumda yerli üretici ile ölçüler konusunda mutabakat ve yeni şanzımanın elime geçmesi toplam 3 (yazı ile:üç) saatte halloldu.Yarın da en fazla iki saatte takılarak denize çıkılacak.
Şimdi biliyorum ki  meraklı korsanlar bu son rakkamdan geriye giderek bir kaç küçük hesapla yabancı markaya istenen servis ve parça bedelleri ile  sıfır fiyatını da kendileri hesaplayacaklardır. Kazanılan zamanın (ya da denizde olmadan geçirilerek kaybedilen zamanın) değerini de tabii ki her korsan kendi bilecektir.

Sevgilerimle,

Ergün


*

    C. T.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2010, 21:53:58 »
Bravo! Ben kendim şanzımanı sökmeyi muhtemelen beceremezdim.. Elinize sağlık..
*

    T. K.

Ynt: Şanzıman Arızası - Hurth
« Yanıtla #7 : Kasım 25, 2013, 17:48:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar,
Umarım bu başlığa kimsenin yazmaması hiçbirinizin şanzıman arızası yaşamamasıdır ve yine umarım ki benim yaşadığım sıkıntıları yaşamazsınız.

Sorun bir şekilde halloldu. Ne şekilde hallolduğunu anlatacağım.
Sevgili Erdem Korsan'ın bulduğu adreslerin ve linklerin ve dahi değişik kaynaklardan bulunan yerel ve resmi olmayan servis ve tamircilerin zorlanması sonucu Hurth ya da yeni adı ile ZF şanzımanı arıza yapan denizcinin önünde iki yol var;
Birincisi resmi ithalatçı ve resmi servislerin sürekli paslaştığı her marinada ve limanda bulunan ve adam/saat ücretlerini yüksek yabancı para cinsinden talep eden firma ve kişilere teslim olmak.

İkincisi, en azından işçiliği kendim yaparak bedavaya getirip sadece parça maliyetine katlanayım demek. Bu durumda nedense birinci seçenekte teslim olmanız gereken firma ve kişilere çok kısa sürede tedarik edilebilen yedek parçalar siz doğrudan talep edince menşeinden fiyat isteyerek sipariş verme yoluna giriyor ki bunda da hem tedarik fiyatı hemde süresi sizin katlanmak istemeyeceğiniz mertebelere çıkıyor. Biraz yuvarlak ifadeler kullanıyorum ama merak eden olursa hem tutarlar hem de süreler konusunda kesin ve tam rakkamları verebilirim.
İkinci yolu da deneyip istediği (ya da razı olabileceği) sonucu alamayanlar için son bir çare kalıyor: Şanzımanın yenisini takmak.
Bu durumda da iki seçenek var; Orijinal olduğu iddia edilen ama aslında yazının en başında tarif edilen familyanın geçmiş zamanda elinde sadece o model olduğu için makinanızın beygir gücü ile uyumlu olmadığı halde yanlış bir model taktığını öğrenmek, gereken modelin fiyatının ise karşınıza çıkarılan tamir masrafından biraz daha fazla olduğu gerçeği ile karşılaşmak.
Diğeri ise en ufak bir arıza şüphesinde bile nasılsa dört civatasını kendinizin de sökebileceği ve dolayısı ile sökme tama işçiliği ödemeden imalatçısına göndererek muhtemelen ilk üç-dört yıl içinde bile şanzımanın dağıtma ve toplama işçiliğini almadan sadece parça ve kargo fiiyatına size geri gönderecek bir yerli üreticinin üstelik eski yabancı marka şanzımanın hem motor hem de kaplin flanşlarında herhangi bir tadilat yapmadan sadece yağını koyup kullanabileceğiniz motorunuzun gücüne de uygun bir modelini yabancı marka muadilinin üçte birinden de ucuz bir fiyat olan 850 TL'ye (sıfır fiyatı) satın almak. Benim durumumda yerli üretici ile ölçüler konusunda mutabakat ve yeni şanzımanın elime geçmesi toplam 3 (yazı ile:üç) saatte halloldu.Yarın da en fazla iki saatte takılarak denize çıkılacak.
Şimdi biliyorum ki  meraklı korsanlar bu son rakkamdan geriye giderek bir kaç küçük hesapla yabancı markaya istenen servis ve parça bedelleri ile  sıfır fiyatını da kendileri hesaplayacaklardır. Kazanılan zamanın (ya da denizde olmadan geçirilerek kaybedilen zamanın) değerini de tabii ki her korsan kendi bilecektir.

Sevgilerimle,

Ergün

Konunun uzerinden 3 yil gecmis ama benimde Hurth HBW 100 ile problemlerim olusmaya basladi. Yani eli kulaginda.

Keske Hurth HBW 100 ile tam olarak eslesen (flanşlarda herhangi bir tadilat gerektirmeyen) Turk Mali sanziman markasini ve modelini yazsaymissiniz. Super olurdu. Ama sanirim Ergun arkadasimiz forumu birakmis, yada ziyaretci olarak gorunuyor. Neyse artik, birkac ureticiye telefon acip ogrenmeye calisacagim. Bulursam buraya yazarim.

Acaba Turk Mali deniz tipi sanziman markalarindan hangilerini onerirsiniz? Tecrubesi olan varmi? Ozelliklede kucuk teknelere uygun ama yag sogutma pompasi/plakasi takilabilecek bir model varmidir acaba? Bu tur bir sanziman koymakla isi abartmis olurmuyum sizce? Zaten yerim cok dar.