0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« : Kasım 25, 2010, 01:54:14 »
Saftli klasik sistem ve sail drive sisteminin avantaj, dezavantaj, bakim maliyetleri, kullanim omru ve bakimlari konusunda bilgi sahibi olan korsanlar bilgilerini ve tecrubelerini  paylasirlar mi?


*

    E. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #1 : Kasım 25, 2010, 02:10:30 »
bu konuda bayağı bir okumuştum yabancı kaynaklardan bir zamanlar..
başlangıç olsun niyetine  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap aklımda kalan ana farklar:
1) saildrive tornistanda daha çabuk dümen dinler, shaft drive daha ağırdır; bu nedenle saildrive daha çok (gezginlerin deyimiyle) kısa ve çok yanaşmalı seyirlerde tercih edilir. Bakım masrafı biraz daha fazlacadır shaft sisteme göre
2) bakım açısından; hem maliyet hem pratiklik anlamında, uzun yolcuların tercihidir..

ilk satın alımda da saildrive az biraz daha pahalı diye hatırlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    H. Z.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #2 : Kasım 25, 2010, 02:21:11 »
Sail drive tornistan da daha mı dümen dinler? Bunu eminim Maşallah'ın tornistanda dümen dinlemediğini, hatta hiç dümen dinlemediğini bilip sırf beni masrafa sokmak için yazdığını koklar gibiyim sevgili Erol korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kaç paraydı şu sail drive bi söyleyin de bütçe yapalım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(Tornistanmağdurukorsan)


*

    m.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #3 : Kasım 25, 2010, 02:38:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Tornistanmağdurukorsan)

Ne oldu... Pontonamı çıktın, yandaki tekneye mi..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    N. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #4 : Kasım 25, 2010, 02:40:05 »
Yeni saildrive motorlarda pervane de döndürülebildiği için teknenin manevra yeteneğini
çok artırıyor. Son okuduğum yabancı bir denizcilik dergisinde, saildrive motorların ledlisi de
çıkmış. İlgili, korsanlara duyuruyorum.

*

    H. Z.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #5 : Kasım 25, 2010, 02:46:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ne oldu... Pontonamı çıktın, yandaki tekneye mi..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Spiral yerinden çıktığında tornistana verip pontona çıkmışlığım vardır tarihte. Lütfen bu konuyu geçelim Sn. Mehmet Korsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
saildrive motorların ledlisi de çıkmış.

LED i bu konuya karıştırmayalım Noyan abi, bu konuda hassasım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2010, 02:48:04 Gönderen: Hakan Zorlu »
*

    C. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2010, 02:47:44 »
Küçük bir ara gazı hissediyorum ama yine de yanıtlayayım hakan korsanım.
maksat hem eğlenelim hem öğrenelim senin deyiminle.

İmdi bu tekneyi ve sistemi ankara İstanbul otobanında kullanmayı düşünüyorsan,
- Yepisyeni bir teknoloji olması.
- Motor devrinin üzerinde yada altında devirleri karşılayan dişli kutusunun olması.
- Teknenin motor dairesinde yerde dönen tehlike arzeden bir şaftının olmaması gibi nedenlerle  tercih etmek belki mümkün.
Ama dediğim gibi Ankara İstanbul otabanında;;
Denizde isen hele ki arada bir kuzeyden güneye kaçamaklar düşlüyorsan, (dünya turunu unut gitsin zaten)
Şaftında yada pervanende olası bir arızada Mehmet Erem korsanımın dümen macerasında yaptığı gibi tekneni karaya almadan şaftı ve pervaneyi sökmek mümkündür.
En azından biraz suyu göz önüne alıp şaftı söküp deliği tıkayıp şaft grubunu yüklendiğin gibi yakın bir merkezde tamir ettirip tekne yine su içinde iken ( en azından geçici çözüm için) yerine takman mümkün. sail drive denen mendeburda bu işlemi yapabilirmisin?
*

    E. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #7 : Kasım 25, 2010, 02:49:53 »
Sevgili Hakan Korsan,

UZMAN değilim bu konuda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.. okuduğumla biliyorum sadece  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (bu işaretleri yeni keşfettim de, koyup duruyom Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap))

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap linkinde oldukça çok fikir var, ama özeti "bu bitmeyecek bir tartışmadır" şeklinde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu arada, şu anda karşımda viski içmekte olan Nezih korsanım (Mahayana'da mahsur kaldım bikaç gündür) ki kendisi shaft sistem kullanmaktadır, pervanesi düştükten sonra taktığı yeni pervanede (eskisinden farklı) artık tornistanda daha iyi dümen dinlediğini fark etmiş.. Bide bu açıdan bakmak lazım (Maşallah'ın masraflarını azalttım bak)

Noyan Abi, o dönen sistemler yeni çıktı diye hatırlıyorum. Tabiki saildriveın (zaten iyi olan - Hakan sen okuma burayı) manvra kabiliyetini artırdı tabiki..
Selam, saygı ve sevgiler...
*

    C. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #8 : Kasım 25, 2010, 02:52:55 »
Bir şey daha yelken yada motor seyrinde açısal olarak salmayı teğet geçen bir öreke taşı sail drive motor sisteminin bağlantı grubunu yerinden sökme ihtimali varmıdır?
bence vardır. kopartırsa ne yaparız.
Üç kulhuvalla bir fatiha.
Direk şaftlıda da aynı sorun olursa ne olur büyük bir ihtimalle,
Şaft yamulur yada kırılır pervane parçalanır. Şaft yerinden çıkmaz ama deki çıktı.
dediğim gibi şaft kovanını biraz ıslanarak tıkamak mümkün.
*

    m.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #9 : Kasım 25, 2010, 02:53:35 »
Yani bu da tahtacı, yoğurt kapçı kavgası gibi yani.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #10 : Kasım 25, 2010, 02:56:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir şey daha yelken yada motor seyrinde açısal olarak salmayı teğet geçen bir öreke taşı sail drive motor sisteminin bağlantı grubunu yerinden sökme ihtimali varmıdır?
bence vardır.

Salma motoru korur bence.
Pervaneyi veya motor gurubunu yerinden sökmek için oldukça
becerikli olmak lazım.
*

    N. K.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #11 : Kasım 25, 2010, 02:57:29 »
şaft ne , saildrive ne Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

eskidenmotormuvarmışviskilikorsan
*

    C. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #12 : Kasım 25, 2010, 03:02:04 »
 Resimler belki yardımcı olucaktır. Yeni sistem sail driveler hakkında. Dümen palası bile kullanılmıyor motorlu teknelerde.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    C. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #13 : Kasım 25, 2010, 03:03:22 »
Yukarıda ki resimde pervane dişli grubu olduğu yerde dönebiliyor bu özelliği nedeniyle dümen palasız tekne örnekleri bile var.
*

    C. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #14 : Kasım 25, 2010, 03:05:16 »
aşağıda  görüldüğü gibi dişli sistemine göz atarsanız. motor güç milinden alınan güç iki dişli grubuyla pervaneye aktarılıyor bu ne demek verim kaybı.
Neden şimdilerde önden çekişli araç sayısı arkadan itişliye fark attı?
Her şaft, istavroz ayna mahruti denen dişli grubu  bir parça hırsızdır da ondan.
Devir ekonomi devri..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap