0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #30 : Kasım 25, 2010, 11:51:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle şu topik başlığındaki SATFLİ sitemin ne olduğunu anlayalım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her yazan şaftlı diyor..... ne iş anlamadım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Varsayalım motora çok hasar verdik, ya da kafaya taktık, illa ki yenileyeceğiz. Mevcut şaftlı sisteme sahip bir tekneyi, sail drive yapmak mümkün mü?


*

    M. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #31 : Kasım 25, 2010, 11:52:43 »
Diğer hususlarda zaten genel-geçer şeyler söylenmiş ancak ben bu halat dolanma olayına değinmek istiyorum.
Orhan Korsan'ım eğer S drive veya S-tahrik-her neyse- sistemlerde halat dolanma olasılığı daha az derseniz, bence yanıltıcı olur.
Mantıken ve teoride dediklerinizde haklı olabilirsiniz tabi ama, halat dolanmasının en azından benin bildiğim bilimsel bir açıklaması yok ki, çıkıp "biz Fakülte olarak bir çift kör kontrollü ranomize bir klinik araştırma yaptık ve sonuçları şudur" diye yayınlayalım... )))
Dolayısıyla sistemi zaten bilenler biliyor, bilmeyenler ise -ki asıl önemli olan grup onlar zaten- bu hususta yanlış anlayabiliyor....
"AAA S-drive da halat dolanmazmış" diye bir çıkarıma sebebiyet verebilecek bir çaıklama olarak değerlendiriyorum
Sözün özü-her ne kadar teorik hesaplamalar farklı sonuçlar verse de-bence S drive veya şaft seçiminde "halat dolanması" kriterinin belirleyici bir rolü olmaması gerektiğini düşünüyorum...
Haaa Cenker'in dediği gibi S-drive alıp da pervanesini sökerseniz tabi o iş başka ))))


*

    A. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #32 : Kasım 25, 2010, 12:10:15 »
S-Drive teknelerde ses miktarının da daha düşük olabileceğini düşünüyorum.


*

    C. G.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #33 : Kasım 25, 2010, 12:11:03 »
Burada atlanan bir konu var:
Tam omurgalı teknelerde S Drive uygulaması oldukça zor. Yapılmaz değil. Ama motor her halükârda omurga hattının önemli bir mesafede dışında   olacaktır. Karinada yataklaması ciddi bir tasarım gerektirecektir.

S Drive motor uygulaması finn keel salmalı teknelerde verimlidir.

Konu ile ilgili ilginç bir yazı:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

A ve B de şaftlı sistem
C-D-E-F de S Drive.


« Son Düzenleme: Kasım 25, 2010, 12:23:22 Gönderen: Cem Gür »


*

    A. Ç.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #34 : Kasım 25, 2010, 12:13:01 »
bir sistemden diğerine geçmek mümkündür. Klasik şaftlı bir teknenin şaft çıkışı kapatılır ve sail drive için tekne altı açılır veya sail drive deliği yamanır ve klasik şaft için delik delinir.

*

    H. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #35 : Kasım 25, 2010, 12:40:52 »
Teknenin orijinalliğini bozup ,şaftlı sistemden  seldray sisteme geçmek ileride çok çapariz çıkarır diye düşünüyorum. Ben bunu düşünmem bile
.
*

    K. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #36 : Kasım 25, 2010, 13:53:56 »
Gece zifiri karanlık,koyda demirdesiniz.birden ani rüzgar çıktı, taradınız, makinayı çalıştırıp koydan ayrılmak istiyorsunuz.Verdiniz ileri bir gariplik var.Verdiniz geri gariplik devam ediyor.Zarzor daha korunaklı bir yere gidip demirlediniz.Sabah oldu dalıp bir bakayım dediniz.Oda ne? pervanede koca bir misina topu.Üzeri olta iğnesi dolu.Gece geç saatte gelen balıkçı sizin dişınıza döşemiş 10 km paraketayı gitmiş.Sizde karanlıkta hepsini toplayıp galmişsiniz.Şimdi şaflı iseniz biraz uğraşır  bıçakla dalar çıkar temizlersiniz.S drive ise bu misina keçeden motorun (dişli kutusunun)içine girer.
Sonra ne olur bi düşünün  bakalım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cevabı az sonra !!! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2010, 13:55:33 Gönderen: Kahraman Emiroğlu »
*

    O. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #37 : Kasım 25, 2010, 14:25:07 »
Ben halat dolanmaz demedim. Olasilik daha düsük dedim. Ben s-tahrik sistemimle yüzeye yakin halatlarin üzerinde rahatlikla hareket ediyorum. Pervaneye halat dolanmasi genellikle iskele manevralari esnasinda oluyor diye biliyorum. Suya dusen bir halatin s-tahrik pervane seviyesin batmasina kadar gecen sure icinde iyi bir kaptan teknesini kurtarir. Balikci aglari farkli. Ben halattan bahsettim.
*

    K. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #38 : Kasım 25, 2010, 14:48:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben halat dolanmaz demedim. Olasilik daha düsük dedim. Ben s-tahrik sistemimle yüzeye yakin halatlarin üzerinde rahatlikla hareket ediyorum. Pervaneye halat dolanmasi genellikle iskele manevralari esnasinda oluyor diye biliyorum. Suya dusen bir halatin s-tahrik pervane seviyesin batmasina kadar gecen sure icinde iyi bir kaptan teknesini kurtarir. Balikci aglari farkli. Ben halattan bahsettim.


Sayın Orhan Barut;

Cevabım (veya sorduğum soru diyelim),Size değil .Sayın Hakan Zorlu'nun konunun açılışındaki sorusuna ve tecrübelerin paylaşılmasını istemesine cevap niteliğindedir.Neden üzerinize alındınız anlayamadım.??
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2010, 14:48:58 Gönderen: Kahraman Emiroğlu »
*

    O. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #39 : Kasım 25, 2010, 16:18:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben halat dolanmaz demedim. Olasilik daha düsük dedim. Ben s-tahrik sistemimle yüzeye yakin halatlarin üzerinde rahatlikla hareket ediyorum. Pervaneye halat dolanmasi genellikle iskele manevralari esnasinda oluyor diye biliyorum. Suya dusen bir halatin s-tahrik pervane seviyesin batmasina kadar gecen sure icinde iyi bir kaptan teknesini kurtarir. Balikci aglari farkli. Ben halattan bahsettim.


Sayın Orhan Barut;

Cevabım (veya sorduğum soru diyelim),Size değil .Sayın Hakan Zorlu'nun konunun açılışındaki sorusuna ve tecrübelerin paylaşılmasını istemesine cevap niteliğindedir.Neden üzerinize alındınız anlayamadım.??
Benim cevabim MErem kardesimeydi:)
*

    C. T.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #40 : Kasım 25, 2010, 17:32:59 »
Orhan Korsanım,

Sizin gibi matematik dehası biri bence hata yapıyor. Her 2 sistem içinde halat dolanma olasılığı aynıdır.
*

    O. B.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #41 : Kasım 25, 2010, 17:48:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Korsanım,

Sizin gibi matematik dehası biri bence hata yapıyor. Her 2 sistem içinde halat dolanma olasılığı aynıdır.
Bu konuda çok iddialı değilim. Söylediklerimin teorik bir altyapısı yok sadece benim kişisel düşüncem. Yeterli tecrübem de yok. Bu konulardaki tecrübeli arkadaşların söyledikleri esas alınmalı tabii ki.
Bana sorarsanız yeni bir tekne alsan hangi sistemi tercih edersin diye şaftlı sistem derdim. Suyun altında ne kadar az parça varsa bana göre  o kadar iyidir.
Tamir bakım açısından kesinlikle S-tahrik tavsiye etmem.
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2010, 17:50:05 Gönderen: Orhan Barut »
*

    E. Ş.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #42 : Kasım 25, 2010, 21:17:37 »
Ben kesinlikle S-Drive tercih ederdim.Hele SCHOTTEL benzeri yeni modeller manevraları son derece kolaylaştırmışken.

Olumsuz olduğu düşünülen durumlar çok geçerli değil bence.

Dişli takımı kayıpları düz şanzımanlarda da var zaten.

Misinelerin pervane mili keçesine vereceği zarara karşı misine bıçağı kullanılırsa sorun olmaz.

Kovan ve şaftlı sistemlerde bitmeyen bir hikaye olan "line" problemi (vibrasyon,motor kulakları problemleri) yok,salmastra,deepseal (ısındı,ısınmadı

suyla soğutalım) meselesi yok.

Doğru,denizde müdahale edilemez,ama gerekte yok;benim kullandığım 1984 model Volvo S-drive yıllarca hiçbir sorun çıkartmadı.

Yani son derece güvenilir.

Bir daha tekne sahibi olursam kesinlikle S-Drive tercih ederim.
*

    E. Ş.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #43 : Kasım 25, 2010, 21:35:50 »
Şaftlı sistemden S-Drive a ve de tersine yapmak okadar kolay değil.

S-Drive'da kendine has bir foundation gerekiyor,bunu sonradan yapmak,veya kaldırıp şafta dönmek oldukça zor bence.Astarı yüzünü geçer.
*

    E. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #44 : Kasım 25, 2010, 21:41:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Misinelerin pervane mili keçesine vereceği zarara karşı misine bıçağı kullanılırsa sorun olmaz.
Erol Abi,

Bu halat kesme bıçaklarından farklı birseymidir? Degil ise ucuza nasıl edinilir? O bıçaklar hatırladigim kadarıyla 1.500 euro civarıydı. Benim 30YM s-drive a verilen fiyat buydu en azından.