0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #120 : Ekim 19, 2020, 23:47:16 »

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dıştan takma veya içerden çekilip, indirilebilir dizel motor önerim güme gitti sanki...
Dıştan takma motor ile tornistan çok rahat. Yekeyi/palayı sabitleyip motor kolu ile manevra yapıyorsunuz..


*

    Ö. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #121 : Ekim 20, 2020, 00:11:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dıştan takma veya içerden çekilip, indirilebilir dizel motor önerim güme gitti sanki...
Dıştan takma motor ile tornistan çok rahat. Yekeyi/palayı sabitleyip motor kolu ile manevra yapıyorsunuz..
Recep hocam,
Zaten tekneniz dıştan takma motor ile idare edilebilecek kadar küçük ise içten takma çok anlamsız bir ağırlık, yer kaybı ve gereksiz karmaşık sistemler..
ama büyük teknelere de pek dıştan takma takılmıyor..
yani takılır da idaresi zor, tekne kıçında engel oluşturuyor filan.

Dıştan takma motorların hem tekne kıçından sarkıtıldığı (en yaygın kullanım) hem de aynı saildrive gibi tekne içinden, bir havuzdan/delikten denize indirildiği yöntemler mevcut. Hepsi de oldukça pratik ve kullanışlı. (Aslında dıştan takma motor sabit monte edilmemiş bir saildrive sistemidir! Saildrive öyle yeni keşfedilmiş birşey değil aslında.. sadece dıştan takmanın tekne içine sabit takılmış hali gibi düşünün..)

Tek sorun dıştan takmaların yaygın olarak "benzinli" olması.
Dizel olanlar yeni yeni yaygınlaşıyor, ama oldukça pahalı ve alıştığımız benzinlilerden biraz daha iri..
Küçük tekne sahibi için uygun bir alternatif değiller yani.
Dizel outboard örnekleri burada:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fiyatları da aynı güçte içten takma motorlarla benzer gibi..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2020, 00:25:33 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    R. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #122 : Ekim 20, 2020, 07:27:41 »


Çok teşekkür ederim.
Bilginin fazlası göz çıkarmıyor, kilo yapmıyor.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aksine iyi geliyor. Bir şeyler düşünürken, karar verirken faydalı oluyor.
Şaftlı motorlarda yılda kaç kez line ayarı yapılır? gibi sorular da anlamlı değil, bu tür "paket" sistemlerde.. Kesin olan "her şey daha kolay" gibi. Sorun 50 HP motorun omza atılıp veya iki kişi bagaja koyarak sanayie götürülemeyeceği.. Daha küçükleri de hele bir yaygınlaşsın. Bu motorlar tutulmaya başlarsa, muhtemelen tekne (karinası dahil) mimarisinde de değişikliklere neden olacaklardır.

Farkındaysanız, hiçbirimiz yandan çarklı sistem mi, şaftlı sistem mi tartışması yapmıyoruz. Yakın gelecekte herhalde şaftlı mı, saildrive mi tartışması da yapmayacağız.

Belki yakında fosil yakıtlı sistemler ve diğerleri gibi konuları konuşacağız. Rüzgar, su jeneratörü, solar sistem ve akü teknolojisinde bir iki sıçrama amatör denizcilikte başka bir dünyanın kapısını açacaktır. Sanırım onun da eşiğindeyiz.

Konuların konuşulması, tartışılması kesinlikle iyi gelecektir. Tabii toplum düzeyinde bunun karşılığı da oluyor. Benim yaş kuşağımdan bir usta "bu yaştan sonra kuyruk bakımı filan öğrenemem" diyerek saildrive teknelere bakmıyor. Bir tür rüzgara karşı durumu.

Tabii bu işler "piyasa" ile birlikte de yürüyor. O zaman da kazançlar, kayıplar, çıkarlar devreye giriyor. Forumun bize katkısı bedel ödemeden bilglenme imkanı sunması..

"Tekneyi yelkenden sonra en iyi, en ucuz, en az maliyetle nasıl yürütürüz" konusu sanırım yeteri kadar açıklığa kavuştu..

Katkı sunanlara tekrar çok teşekkür..
Sağolsunlar..



*

    Ö. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #123 : Ekim 20, 2020, 09:51:56 »
Hay çok yaşayın Recep hocam!
Ben de tam bunu diyecektim, yeri gelmedi.

Bu yeni bir teknoloji, dediğiniz gibi yandan çarkı bir dönem yaygın iken yerini şaft almış, onun yerini de Saildrive alacak, muhtemelen sonra da elektrik motorlarına geçeceğiz.

Her şey ihtiyaca (üreticinin kazanma, tüketicinin kullanma) göre değişiyor, gelişiyor. Direnmek çok anlamlı değil.

Mükemmel bir sistem diye bişey de yok zaten.

öZgür (mobil)



*

    E. G.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #124 : Aralık 06, 2020, 22:48:54 »
Merhabalar,

Deniz Giray'a göre berabere kalmışlar, ancak elbette ihtiyaca ve ekonomik imkanlara göre tercih değişiyor.

Ekonomik olarak bakılınca şaft, konfor ve verimlilik istenince sail-drive öne çıkıyor. Benim bakışım elbette sadece ekonomik.

Sağlıklı günler.


*

    R. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #125 : Aralık 07, 2020, 10:36:14 »

Ben mi iyi dinlemedim. Deniz Giray mı eksik anlattı?
Şaftlı sistem tamam da saildrive sistemlerin ilk nesli sabit, ikinci nesli hareketli. Bu hareketli saildrive sistemin baş pervanesine ihtiyacı ortadan kaldırıp aldırmadığını da merak ediyorum.

Ayrıca cruise gemilerinde 4 tane hareketli şaft sistemi olması nedeniyle oldukları yerde manevra yapabildiklerini anlatan bir belgesel izlemiştim. Yani konu sadece yelken tekneleri ile ilgili değil.

Şimdi yelkenlilerde ve bizim ülkemizde usta sıkıntısı nedeniyle saildrive sistem tekne sahipleri sıkıntı yaşayabilir. Ama bu sistemin kendisi değil, bizim verili altyapımız nedeniyledir. Sistemin sorunu değildir.

Elbette şaftlı teknemden gayet memnunum. Söylediği giibi 2-3 yılda bir yenilenmesi gerekmiyor. Gres yağını kayığı suya atmadan  bastığınız müddetçe yıllarca sorunsuz kullanmanız mümkün. Tabii bir sorunla karşılaşırsanız "marin malzeme" olduğundan yurt dışında satılan fiyatın iki katı fiyata satıldığını da unutmamak gerekiyor. Dövizin hareketli zamanında almam gerektiği için akşam 950 TL olan şaft körüğünün sabahki fiyatının 1300 küsur olduğunu görünce kızıp yurt dışından getirtmiştim. Yarı fiyatına.

Sokağa çıkma yasağı zamanına denk geldiğinden Deniz Giray dersini çok iyi çalışamamış gibi geldi bana  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Görsel malzeme daha iyi olabileceği gibi elektrik ve korozyon konusu şaftlı sistem için de geçerli.

Merak ettiğimse şu, yanıma bir tane heyula gibi sac motoryat bağlandı. o bağlanınca ben şehir elektriği kablosunu söktüm. Bu şekliyle de yani pedestaldan elektrik almadığımda da teknenin metallerine komşu tekne zarar verir mi?

Bir de şaftlı sistemde şanzıman yağı değiştirmek kaç yılda bir gerekiyor? Sanırım eksilmediği müddetçe gerekmiyor. Doğru mu?

*

    K. G.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #126 : Aralık 07, 2020, 11:23:52 »
Deniz Giray çok iyi yelkenci ama temsil ettiği markanın dışındaki markalarda bilgisi epey eksik.
Şaflımı yoksa sail drive sistemmi sorusunun cavabını Nejat Bey ders gibi verdi önceki yorumlarda.
Üreticiler için montaj kolaylığı anlamında fevkalade sail drive sistemler. Birde kusura bakılmasın ama sail drive sistemlerde pervaneye iletilen güç daha az kayıpla iletilir gibi bir argümanda var, yalnız krank milinden üretilen gücün pervaneye kadar dişli gruplarında 90 derece yön değiştirdiği dikkate alınırsa bu bana masum bir yalan gibi geliyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    Y. T.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #127 : Aralık 07, 2020, 13:28:30 »
Ben First 24 te havuzluktaki 9.8hp Mohatsu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  ile ne mutluydum hem içerde hem dışarda gibiydi . Bir bakıma saildrive gibi tek farkı istediğimde alıp götürebiliyordum tekneyi çıkarmadan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Şaftlı teknelerde vibrasyon çok oluyor genelde zaten herkes 2.el tekne aldığından sanırım seçim şansı olmayan bir konu sıfırlarda da hepsi saildrive.
« Son Düzenleme: Aralık 07, 2020, 13:30:32 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    A. K.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #128 : Aralık 07, 2020, 13:58:28 »
Yusuf Kaptan bende 5 sene civarı uzun saft dıştan takma kullandım. Şarjın dısında problemim yoktu hatta şimdi solar paneller de gelişti. İçeride su yoktu , motor yeri süper bir dolap olarak kullandım . Tek sorun tornistanda motor yukarı atıp bazan çürük su çıkartıyordu, ayağımızla basarak bu konuyu da hallettik. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Dediğin gibi omuza atıp Pavliye veya Lucky e götürüyorduk.
İçten takma taktığımda şaft salmastralıydı . Bende sürekli gres basmayı unutuyordum. Bir gelirim içeride su var ,sintine sürekli su oldu. 
Eh artık geri dönüş yok
   
*

    Y. T.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #129 : Aralık 08, 2020, 10:07:27 »
İnternette bakınırken Jaguar 25 teknesinde 7,5hp benzinli çim biçme motoru ile  Volvo Penta MB2 saildrive (1999)  gördüm . Fotosu aşağıda;

Motor ufacık . Demek ki çok karmaşık arıza çıkaracak sistemler değil bunlar. Adaptasyonu da kolay olmalı . Arıza çıkarır korkusundan sokağa çıkamıyoruz .Boxer motor Alfa alma , Sail Drive aman kaç uzak dur , Özel yapım görürsen koşarak kaç   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ,4 çeker can yakar , ahşap imanını gevretir ,boyalı araç alma vb vb  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Biraz daha bakınca sistemin ufak başka örnekleri de var sadece büyük teknelerde kullanılmamış mesela Seagull SD110 , Volvo Penta MB2 Saildrive gibi ufak örnekler var .Ufak tekneler daha kolay karaya alındıklarından olsa gerek tercih edilmiş olabilir belkide.


 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 08, 2020, 10:17:44 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    H. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #130 : Aralık 08, 2020, 16:59:22 »
Benim projem elektrikli motorlar. Hem de bunlar öyle tek bir elektrikli motor olmayacak. Tekne altındaki raylar üzerinde hareket eden 5-6 tane küçük elektrikli motor. Gerekirse 4 tanesi kıça geliyor, tekneyi tam hızla itiyor, gerekirse teknenin 4 ucuna gidip dönerek tekneyi 360 derece döndürüyor, yelken seyrinde belli bir noktada konumlanıp orsaya yardımcı oluyor veya tamamen sudan dışarıya, kıç aynaya çıkıyorlar falan. Gerektiğinde bir tanesini söküp botunuza takıyorsunuz, veya katlanır bisikletinize takıp karada dolaşıyorsunuz. Yelkenle giderken su içinde dönüp elektrik üretiyor, alargada isterseniz pervanesini değiştirip bir braketle direğe asıp rüzgardan elektirk üretiyorsunuz... Şu an hepsi yapılabilir teknoloji...
*

    H. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #131 : Aralık 08, 2020, 23:15:01 »
Ütopik bir düşünce Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bunu ancak bir dr halledebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. K.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #132 : Aralık 13, 2020, 15:09:38 »
Sail driver lastik körük ne sürede değiştirilmeli değiştirmek için hergangibir veri lastiğin sertleşmesi mi gerekli
Bilgisi olan kaptanlar dan ricam şimdiden çok teşekkürler..
*

    A. Ç.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #133 : Aralık 13, 2020, 15:14:09 »
Yanmar ve Volvo'nun değiştirme önerileri farklı biri 5 diğeri 7 yıl süre veriyor. Lastik aksamın ömrünü yaklaşık 6 yıl kabul etmek gerekir, buna  motor üstündeki hortumlar da dahildir.
*

    N. K.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #134 : Aralık 13, 2020, 15:33:20 »
Sail driver lastik körük ne sürede değiştirilmeli değiştirmek için hergangibir veri lastiğin sertleşmesi mi gerekli
Bilgisi olan kaptanlar dan ricam şimdiden çok teşekkürler..