0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #105 : Haziran 20, 2020, 00:32:53 »
Benim sail drive yanmar sd25. İlk defa icten takma motorlu bir yelkenli kullaniyorum. Bu yuzden ilk başta o kadar tedirgindim ki marina ici manevralarda ve giris çıkışta... Ama saildrive ile tekne o kadar iyi dümen dinliyor ki anlatamam. Bir otomobili geri viteste kullanmaktan hic bir farki yok. Üzerinde yol ne kadar az olursa olsun tum dümen hareketlerine cok cabuk tepki veriyor ve saftli sistemlerde olan pervane etkisi ile iskeleye cekme yapmiyor. Diğer bir avantaji ise motor ve tahrik aksaminin cok kompakt olmasi. Daha az yer kapliyor tum aksam merdivenin altinda bu sayede dikkat ederseniz sail drive li teknelerde arka kabinler şaftli teknelere daha ferah. Benim birkaç aylik kullanim tecrubesi ile hissettigim avantajlar bunlar Recep korsanim, uzun yillar boyu kullanan arkadaslar baska avantaj veya dezavantajlarini da yazacaktir.


*

    T. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #106 : Haziran 20, 2020, 06:59:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkür ediyorum.
Sağolun..

Sail drive teknenin yanaşma, ayrılma ve seyir halleri (normal hava, sert hava) hakkında bir izlenim-inceleme yazısı okuma hakkı kazanmış hissediyorum.

Tunç korsan çok teşekkürler, tekne motorlarında, "nesil" muhabbeti var mı bilmiyorum. Varsa bu 360 derece dönenler bildiğim her şeyin dışında (360 derece dönen 2,5 HP dinghy motorunu saymazsak). Misal bunlarda şanzıman yoktur (gibi geliyor bana).

Yelken-motor seyrinde orsaya katkısı oluyor mu?
Baş pervanesi niçin gerekiyor?
Daha bir milyon deli soru..
Siz ve diğer bilgi ve deneyim sahibi korsanlar yazarsanız biz de bilgileneceğiz..




Motorlarda nesil olayı var. Ama bu sistemin motor nesliyle bir alakasi yok. Benim teknemde yanmar 75 4jh4 te var. Yeni nesil common rail yanmar ile de aynı sistem üretiliyor.
Şanzuman yok değil tabii ki var. 2.49 oranli ZF. Tek farkı hep aynı yönde dönüyor. Diğer şanzımanlar gibi geri vites yok. Geriye aldığınızda sail drive 180 derece dönüyor. Pervane suyu geriye değil ileriye doğru itmeye başlıyor. Dolayısıyla pervane etkisi yok. Dumeni hemen dinliyor.
Eğer joystick manevrayı devreye sokarsanız zaten artık dönmeleri dümen palası ile değil sail drive ile yapıyorsunuz.
Yelken seyrinde önemli faktör katlanır pervane olması. Dolayisiyla sürat kesmiyor.
Normal seyirde de 2200 devirde 7.5 gidip 3.5 ila 4 litre gibi yakıyor.
Bow thruster gerekli. Çünkü tekneyi örneğin iskeleye paralel yanaştırma veya ayrılma yaparken hem baş pervane hem sail drive suyu yana doğru beraber itiyor. Tekne iskeleye paralel yanaşiyor. Ya da olduğunuz yerde dönmek için isterseniz saildrive 90 derece sancağa suyu iterken baş pervane iskeleye veriyor. Tekne olduğu yerde 360 derece dönüyor.

Her sail drive gibi misina sarmamaya dikkat etmek lazım. Ben biraz titiz olduğumdan her sene karada keçeleri degiştirip şanzuman yağını yeniliyorum..
9 senedir kullanıyorum ve çok memnunum
« Son Düzenleme: Haziran 20, 2020, 07:06:48 Gönderen: Tunç Aytunç »


*

    A. Ç.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #107 : Haziran 20, 2020, 08:41:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.... Pervane suyu geriye değil ileriye doğru itmeye başlıyor. Dolayısıyla pervane etkisi yok. Dumeni hemen dinliyor. ...

Pervane etkisinin pervanenin dönüş yönü ile ilgisi yoktur, pervane ileri yol verildiğinde de tornistanda gittiği yan yönün aksi istikamette çekme yapar ama dümen palası üzerinden pervane suyu geçtiğinden bu çekne etkisi az olarak hissedilir veya hiç hissedilmez. Saildrive teknelerde pervane tekne kıçna değil tekne ortasına yakındır bu nedenle teknenin kıçını çevirmek yerine tekneyi yan iter bu nedenle pervane çekmesi yoktur veya teknenin tamamen yana kayması şeklindedir ve hareket çok kısıtlı olduğundan hissedilmez bile..


*

    H. H. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #108 : Haziran 24, 2020, 11:16:48 »
Bendede Tunç korsanınkinin aynı sistemi var ve çok memnunum


*

    S. K.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #109 : Haziran 24, 2020, 13:20:44 »
Tam hatırlamadığım başka bir topicte Nejat Övütmen korsan; kelimesi kelimesine değilse de şu minvalde bir cümle kurmuştu "insanlar saildrive sisteminin kendi ihtiyaçları değil, tekne (veya motor) üreticilerinin ihtiyaçları için çıktığını bilmiyorlar"... O konu tam olarak bunla ilgili değildi, cümle de başka bir meseleye örnek olarak kullanılmıştı ben de soramadım; hazır tam yerini bulmuşken burada sorayım.. Ne demek bu? saildrive shaftdrive'a göre daha mı ucuz? veya bana değil de üreticiye hizmet eden nasıl bir özelliği var? alırken bir şekilde cazip gösterip gel-gel yapıp; kullanırken yedek parçadan oyuyorlar falan mı?

*

    S. D.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #110 : Haziran 24, 2020, 13:40:01 »
Sedat korsan, belki de montaj işçiliği şaftlı sisteme göre çok daha kolay olduğundan ve ustalık gerektirmediğinden, hatta gövde imalatında şaftın gerektirdiği hassasiyette çalışmalar istemediğinden üreticinin işini kolaylaştırıyor olabilir.

Tabi yeni ve modern bir sistem olması ve pazarlamada kullanılan muhtelif argümanları da satışta kolaylıklar sağlıyor olabilir.
*

    A. Ç.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #111 : Haziran 24, 2020, 15:03:45 »
Şaftlı sistemde kovan yerleştireceksiniz, aynı hizaya braket takılacak, motor takılıp sonra şaft layna alınacak, yani hepsi uzmanlık istiyor. saildrive'de teknenin ortasına bir delik delip hepsini birden getirip bağlıyorsunuz, uzmanlık gerektirmiyor ve daha kısa adam saatte bitiyor. Saildrive'lar ilk çıktığında bir sürü sorun çıktı, zamanla düzeltmeye başladılar ama sorun hala devam ediyor. Örneğin konik kavramayı Yanmar parça olarak değil tüketim malzemesi olarak işaretledi yani aynı filtreler gibi belirli zamanlarda değiştirmenizi istedi ve tüketm malzemesi olduğu için garantisi de yok.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #112 : Ekim 19, 2020, 17:50:23 »
2010 yılında açılmış konu, 2013 yılında bir hortlamış çok yürümemiş, bu haziranda yine bi canlanmış ama takılmış kalmış.
Baktım diğer (alakasız) konularda saildrive-şaft konuşmaya başladık, bunu yeniden canlandırayım edim.

Hadi bakalım!, saildrivecılar ile şaftçılar kapışıyoruz!
Şaka la şaka! oturun yerinize.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aklıma gelen iyi kötü yönleri bir tablo halinde toparladım, ekleyecek değiştirecek olanlar altına ekleyiversin;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. G.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #113 : Ekim 19, 2020, 17:57:37 »
Umarım tartışmanın alevlenmesime sebep olmamışımdır.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #114 : Ekim 19, 2020, 22:17:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Umarım tartışmanın alevlenmesime sebep olmamışımdır.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tartışma alevlensin, bilgiler, argümanlar ortaya dökülsün.. Karar vericiler için (yani alacağı teknenin şaftlı mı saildrive mi olacağı konusunda kararsızlar için doğru argümanlar gelsin. İddia sahipleri (varsa) eteklerindeki taşları döksünler, bizler de öğrenelim.

Forum tam da bunun için var. Ama yazı ile yazıdaki argümanlarla uğraşmak yerine yazarla uğraşılmaya da başlanmasın. Bu arızanın sonuçlarını defalarca gördük. Yeni bir sonuç göreceğimizi de düşünmüyorum.

Her zaman "basit", "sade", "temel" diyen biriyim. Daha ötesi çok fazla teknik bilgiye de kafam basmıyor. Profesyonel yardım veya bilen dostların desteği ile sorunu çözmeyi tercih ediyorum. O nedenle de sürekli soru soruyorum.

Bu tartışmaya da belki biraz ofsayt ama "dıştan takma dizel" diyerek katılacağım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hatta yelken açınca pervanesi sudan dışarı çıkanından.. Ya da kapananından..
O nedenle de aşağısı hareketli saildrive motorları merak ediyorum (özel bir adı var mı?). Sabit saildrive olacaksa şaftlı daha iyi gibi geliyor. Nihayet limana gireceğiz, limandan çıkacağız, kısa mesafelerde motor kullanacağız. Çok da önemli saymamak gerekir gibi geliyor.

O bakımdan tartışma canlı tutulursa iyi olur, daha çok şeyi doğru mecrada öğreniriz. Dostlarımızdan, arkadaşlarımızdan öğreniriz. Aramızda çıkar ilişkisi olmayan insanlardan...

« Son Düzenleme: Ekim 19, 2020, 22:19:28 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #115 : Ekim 19, 2020, 22:27:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her zaman "basit", "sade", "temel" diyen biriyim. Daha ötesi çok fazla teknik bilgiye de kafam basmıyor.
Bu kriterlere göre eğer imalatçı veya yetkili servisi değilsen saildrive çok daha basit ve sade bir sistem.

Şaftlı sistemde kullanıcının takip edeceği, ilgileneceği, sorumlu olduğu şeyler;
- motor line ayarı
- şanzıman yağ seviyesi
- kaplin (setuskur vidası ve esnek ise lastik durumları)
- salmastra (sulu ise onun su girişi, ayarı vb. eski usül ise sıkılığı)
- braket (hem geometrisi hem yataklarının durumu)
- şaftın kendisi (halat vb. dolandığında eğrilebilir)
- tutyalar (şaft boyuna göre birkaç tane olabilir)
- pervane


varken, saildrive kullanıcısının takip edeceği şeyler sadece;
- yağ seviyesi
- tutya (ki sadece 1 tane)
- pervane


dir.
*

    R. E.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #116 : Ekim 19, 2020, 22:32:40 »

Teşekkür ederim..
sabit saildrive ile hareketli saildrive farkını anlatsaydınız çok iyi olurdu...

*

    M. B. A.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #117 : Ekim 19, 2020, 22:33:11 »
Benim oyum Saildrive'dan yana... İlk teknemde Saildrive vardı, şimdikinde de... Gayet memnunum... Önceki sene karaya aldığımda körüğe baktırmıştım, orijinalmiş. Hiçbir yıpranma veya deformasyon belirtisi olmamasına karşın yine de orijinali ile değiştirttim. Ustanın söylediği şuydu; bugüne kadar bu körüğün eski olmasından kaynaklanan hiçbir olay duymadım...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #118 : Ekim 19, 2020, 23:06:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkür ederim..
sabit saildrive ile hareketli saildrive farkını anlatsaydınız çok iyi olurdu...
Aslında hareketli sistemin (POD sistem) sabit olandan çok farkı yok, sadece şanzıman'ın yanına eklenmiş bir elektrik motoru ile suya giren kuyruk kısmı 360 derece dönebilir hale getirilmiş, gerisi aynı sayılır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: Şaftlı sistem mi? Saildrive mi?
« Yanıtla #119 : Ekim 19, 2020, 23:11:09 »
Özgür Korsanın tablosuna göre sail drive in daha cok iyi yönü, daha az olumsuz yönü var. Tabloya göre kazanan Sail drive. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2020, 23:13:07 Gönderen: Efe Sarıoğlu »