0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. A.

Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« : Mart 22, 2015, 12:52:10 »
Makina-şaft hattını, aktarma organları statik halde iken layna (line) alıyoruz...

Bu önkabul ile bakarsak;

Makinayı vitese taktığımızda, eğer orjinal motor kulakları varsa, makina sağına veya soluna bir miktar da olsa yatıyor...

Bu durumda -şaft eksenimiz ile motorun yatma ekseni aynı değil ise- laynımız bozulmuş olmuyor mu?

Bunu azaltmak için fotodaki gibi bir fleksibl kaplini aktarma sistemine akuple etmek gerekir mi?

Ben eski teknemde bunu takmış, fakat aynı anda da Yanmar'ın orjinal motor kulakları yerine yansanayi -ve nedense 27hplik kurulu gücümüz varken, 70hpye kadar "dayanan" olarak aldığımız- kulakların hiç esnememesi sebebiyle ve de çok kısa süre sonra tekneyi satınca, vibrasyon farkını kullanıcı olarak yorumlayamamıştım.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 22, 2015, 12:56:19 Gönderen: Özkan Andaç »


*

    U. U.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #1 : Mart 22, 2015, 14:14:22 »
Şanzumandan sonra şaft ile şanzuman çıkışı arasında esnek kaplininiz yok mu ?


*

    H. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #2 : Mart 22, 2015, 15:02:05 »
arada mesafe uygunsa takmanizi oneririm  ama mutlaka makina  layninda olmali esnek takoz var diye  az bir kaciklik su kaldirir  demeyin  bu parcanin olmasi sizin bahssettiginiz  motor hareketini sonumleyerek saftin dibindeki deepseal  veya salmastra yataginin erken asinmasini  ve saftin  dibinden su yapmasina sebep olacaklari asgariye indirir  ve  bu malzemelerin uzun sure saglikli kalmasini  saglar  ayrica motordan gelen sarsintilarida az biraz govdeye tasinmasini  engeller  baska bir konuda yazmistiniz  25 hp  motor  akintiya karsi veya kafadan dalgalar geldiginde  motorun bunu yenme gucu azaliyor  ve teknenin surati dusuyor diye  bu konuda da bir tavsiyem var  eger pervaneniz iki kanat ise  ve siz  benim icin  ruzgar bana uygunsa yelken yaparim uygun degilse hic ugrasmam basarim marsa diyenlerdenseniz benim gibi  pervanenizi 3 kanat yapmanizi tavsiye ederim  akintiya  ve kafadan gelen dalgalari  daha rahat asar itici gucu artar motorun  ama yelken  yaparken cok az  suratine engel olur  belki  ceyrek milden bile az ben 18 beygir yanmarda  uyguladim  iki kanati sokup 3 kanat yaptim  eski teknemde  ve cok memnundum 
selamlar saygilar


*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #3 : Mart 22, 2015, 15:36:01 »
Hamdi Korsanim!

Pervanem 3 kanatli.
Lasdrop marka sulu saft sizdirmazlik...

Sokunce yeni pervane karari belli olacak gibi.

Ama bu durumda mutlaka fleksibl kaplin takip, layna aldiracagim sistemi.

Bilgi icin cok tesekkur ederim.

S/Y Molto Cattiva - WIM



*

    M. E.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #4 : Mart 22, 2015, 17:44:36 »
Eğer motor kulakları sertse, esnek kaplin içerdeki titreşimi çok az değiştirir.
Esnek kaplin=esnek kulaklar

Esnek kaplin uygulaması eğer bir kovanınız varsa özellikle tavsiye edilir. Buna bakmak lazım, 9-10 metre civarı teknelerde, bazen hiç kovan olmuyor. Pervaneyi taşıma amaçlı bir braket ile layna alınıyor. Bu gibi düzeneklerde biz esnek kaplin kullanımından yarar görmemiştik.

Eğer vuruntu yoksa, sistem neyse onunla devam edin arayış her zaman doğruya ulaştırmıyor )))

*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #5 : Mart 22, 2015, 19:31:17 »
MErem Korsanim!

Teknede, kic payandadaki merkezlemenin bosalmasindan ve/veya pervane balansindan kaynaklanan asiri titreme var.

Nasilsa sali gunu karaya cikiyorum, saft sistemi sokulecek diye, dogruyu bulmaya calisiyorum..

Bu gibi mekanik sebeplerle karaya cikmak veya keyfimi kacirmak istemiyorum.

Vana konusunda da...
Emeginize saglik.

Tesekkur ederim.

S/Y Molto Cattiva - WIM

*

    L. Ü.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #6 : Mart 22, 2015, 22:59:18 »
Özkan korsanım, MErem korsanım haklı, eğer şaft üzerine yalnızca bir destek noktası (yatak) var ise bu durumda elastik kaplin kullanmamıza gerek olmaz. Eğer iki yatak varsa (kovan ve bosa gibi) bu durumda nisbeten rijit olan bu sistemi elastik bağlı olan makine - şanzıman ikilisine elastik bir kaplinle bağlamak doğru olacaktır. Bu kaplin için göndermiş olduğunuz R&D kaplin olabileceği gibi daha esnek modeller de kullanabilirsiniz.
*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #7 : Mart 23, 2015, 01:58:54 »
Levent Korsan!

Evet, iki yataklama var...

Fotodaki kaplinden daha esnek modellere bir örnek rica etsem?

Bunun benzerini 150TL civarına almıştım geçen sene, sizin dediğiniz ile benim tahminimdeki aynı ise sanırım 400€ civarında.

Siz fayda-fiyat oranıyla hangisini tercih ederdiniz?
*

    L. Ü.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #8 : Mart 23, 2015, 11:58:41 »
Özkan Korsan,

Aşağıda bir örnek için link veriyorum, bir çok markanın benzer kaplini mevcut. Fiyat olarak bu tip kaplinler 300-400 € mertebesinde olacaktır, haklısınız. Fayda/fiyat oranı açısından bakarsanız, malzeme farkı nedeniyle bu açıdan da fark olacağı kanaatindeyim. Yine de son kararı şaft-pervane işinizi yapacak ustanızla görüşerek vermenizi öneririm.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    L. Ü.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #9 : Mart 23, 2015, 12:14:01 »
Özkan Korsanım, başka bir konuda şaftın makina dairesindeki serbest boyunun 15 cm civarında olduğunu yazmışsınız, bu durumda bu tip bir kaplinin montajı mesafe nedeniyle sıkıntılı olabilir, ona da bakmak gerek.
*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #10 : Mart 23, 2015, 12:24:36 »
Levent Korsan!

Fotoyu aşağı ekledim..
Sanırım, paslanmış olan flanşdan biraz yer araklayacağız değil mi?



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #11 : Mart 23, 2015, 14:10:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Levent Korsan!

Fotoyu aşağı ekledim..
Sanırım, paslanmış olan flanşdan biraz yer araklayacağız değil mi?



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



aradaki mesafe çok kısa  bukadar  kısa olduğuna göre sizin esnek kapline pek ihtiyacınız yok Merem korsanım görmeden doğru tespit yapmış ,motor  layn ayarı iyi olduktan sonra hiç bir şey olmaz bu  mesafede
*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #12 : Mart 23, 2015, 14:36:42 »
Hamdi Korsanım!

Ben tekneyi ilk aldığım zamanlarda, viteste iken, hem motor hem de arka havuzluk zıp zıp zıplıyordu...
Şafttan su kaçağı yok gibiydi..
2 gün sonra, şaft dönerken sürekli damlamaya başladı...

Motor arızalandı, söktük, taktık, layna aldık, motordaki zıplama kesildi... Arka havuzluktaki zıplama ise devam etti..
Suya dalıp pervane tarafından şaftı salladığımda, ekseninde, sanırım, 5mm yarıçaplı bir dairede boş olduğunu, hatta alttan karinaya giriş yuvasında fiberglası kısmen yediğini gördüm.

Tabii, bilgim kısıtlı, payandada yataklama var onu biliyorum, ama bu sulu Lasdrop sisteminin içinde de yataklama var mı bilmiyorum..

Özetle; işin büyüğü, karaya çıkmak ve şaftı söküp takmak... Bu işlemleri yapacaksak 3 kuruşluk fleksibl parçayı da akuple edeyim, kafam rahat olsunun peşindeyim..
*

    H. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #13 : Mart 23, 2015, 14:51:03 »
havuzluktaki sarsıntı  braketin içindeki yataktaki boşluktandır  hanı alet arıyordunuz ya değiştirmek için  işte  tam orası parça değişince ve  kayn ayarından sonra  sorun kalmaz
*

    Ö. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #14 : Mart 23, 2015, 14:54:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
havuzluktaki sarsıntı  braketin içindeki yataktaki boşluktandır  hanı alet arıyordunuz ya değiştirmek için  işte  tam orası parça değişince ve  kayn ayarından sonra  sorun kalmaz

Ok.
O zaman işimiz çok kolaylaştı!

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Muhtemelen, şaftı dahi sökmeden, özel çektirme ile, o manşonu/yataklamayı değiştireceğiz.

Çook teşekkür ederim Hamdi Korsanım!

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap