0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #15 : Mart 23, 2015, 14:54:55 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merem korsanın   sitesinden arakladım  kusura bakmasın  ,Merem  korsan  herşeyi cerrah titizliği ile yapıyor  bir kere daha  hayran oldum


*

    E. Ş.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #16 : Mart 23, 2015, 20:04:08 »
Eğer şaft Meremin şemasındaki gibi tek yataklı ise esnek kaplin olmaz.Hem layna alamazsınız hemde aşırı salgı yapar.


*

    N. G.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #17 : Nisan 30, 2023, 16:22:21 »
8-9 metre içten takma teknelerde kaplin fayda sağlar mı acaba? ustaların bir kısmı birşey olmaz biz hep kaplinsiz yapıyoruz diyor. Bir kısmıda kapline verecek paran varsa takarsan iyi olur sarsıntıyı azaltır, şafttan ve pervaneden şanzımana gelecek vuruntuyu hafifletir diyorlar. Yeni tekne yaptırıyorum ve ne yapmam gerektiğini bilemediğim için konuyu yeniden canlandırdım belki.....


*

    A. Ç.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #18 : Nisan 30, 2023, 16:56:20 »
Teknede her ek parça, ek sorun demektir. Tekneyi suya indirdikten sonra yaklaşık 15 gün kadar bekleyip sonrasında layna almak en doğrusu ve kolayı görünüyor. Layn işlemini küçümsemeyip iyi bir ustaya yaptırmak doğru olur.


*

    A. K.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #19 : Nisan 30, 2023, 17:38:16 »
Ben kaplin taktırmak taraftarıyım . Siz motor dururken layna aldınız. motorda 4 tane esnek kaucuk pabuç var. motor çalışırken muhakkak şaft esner o yüzden kaplin lazımdır.

*

    S. T.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #20 : Nisan 30, 2023, 21:32:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede her ek parça, ek sorun demektir. Tekneyi suya indirdikten sonra yaklaşık 15 gün kadar bekleyip sonrasında layna almak en doğrusu ve kolayı görünüyor. Layn işlemini küçümsemeyip iyi bir ustaya yaptırmak doğru olur.

Ahmet üstadım açtıgım bir konuda sorunumu derdimi yazmıştım..bulan okur...yıllardır tekne sahibi olan,teknesinin yeşil ruhsatıda var,ama amatör olarak yapan bir komşum..ahşap teknelerde motor baglama,line vbg işlerinin suya atıldıktan sonra yapıldıgını söylemişti..sebep olarakta ahşabın suda çalıştıgını söyledi..mantıklı gelmişti bana...not olarak düşeyim buraya..
*

    A. Ç.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #21 : Mayıs 01, 2023, 07:25:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet üstadım açtıgım bir konuda sorunumu derdimi yazmıştım..bulan okur...yıllardır tekne sahibi olan,teknesinin yeşil ruhsatıda var,ama amatör olarak yapan bir komşum..ahşap teknelerde motor baglama,line vbg işlerinin suya atıldıktan sonra yapıldıgını söylemişti..sebep olarakta ahşabın suda çalıştıgını söyledi..mantıklı gelmişti bana...not olarak düşeyim buraya..

Her türlü malzeme esnektir, buna fiberglas ve çelik de dahildir. Karada altına koyduğunuz desteklerin üstünde duran bir tekne suya indiğinde aynı noktalardan desteklenmez, su tarafından desteklenir ve esneme ile bir şekil alır. Tüm malzemeler esnek olduğuna göre suda şekli değişecektir. Bu nedenle hangi malzemeden olursa olsun teknede ayn ayarı suya indikten bir süre sonra yapılmalıdır.
*

    T. T.

Ynt: Şafta Esnek Kaplin Gerekir Mi?
« Yanıtla #22 : Mayıs 01, 2023, 14:55:08 »
Teknemin line ayarında suya indikten sonra sorun olmus (tu). Sorun oldugunu testlerde anlamamistik. 15 saatlik yol yaptık ve sag salim yerine getirdik. Yolda Contalardan birinin siyirdigini gördük. Kaplin olmasaydı sanırım sanzumani / safti dagitmistik ve belki de batmistik. Bence takin , emniyetten ödün vermeyin.