0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ü. G.

Şaft sorunu ve su sızıntısı
« : Aralık 25, 2012, 14:56:49 »
Sevgili korsanlar teknede yaşamakta olduğum bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Teknede yaşamakta olduğum bir sorunu paylaşmak istiyorum. Şekil üzerinde anlatmak sanırım daha kolay olur. Teknenin şekilde görülen  A ve B noktalarından su sızıntısı mevcut. Karaya çekip halledilmesi gerekiyor. Ancak çekmeden önce sorunun nedenleri hakkında fikir sahibi olabilirsem çözüm daha kısa sürede olacaktır.
 
A noktası şaft yatağı ile sintinedeki şaft yatağının tahtanın sabitlendiği yer arası.
B noktası: Sintine. Sintinede daha önceden de bu kaçak varmış ve eski sahibi buraya yatılım amaçlı olarak beton gibi birşey dökmüş. Bu malzemenin arasından hafif bir şekilde sızıntı oluyor. 
Özellikle B kısmından gelen su sinir bozucu. 
Ne yapmam gerekir. Acaba hangi bölüm arızalı ve değiştirilmeli? Teşekkürler

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. B.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #1 : Aralık 25, 2012, 20:27:33 »
Ünsal korsanım
yukarıdaki çizimde a noktası ile şaftın denize çıktığı  yani pervane tarafındaki mesafe kovan denen metal veya fiber teknelerde fiber malzemeden dökülmüş içi boş bir boru sistemi vardır.Bu sistem pervane tarafında
sizin tip teknelerde iki trifon ile ahşaba bağlanan bir dış yüzü mevcuttur.burası sızdırmazlığı önleyecek malzeme ile ahşap kısma vidalanır.Örneğin şaftınız 30 luk ise kovan minimum 45 lik olması gerekir.bu çıkış noktasına şaftı merkezlemek ve metalin kovana sürtmesini engellemek için şaft yatağı konur. teknenin sintine kısmında ise gene aynı yataklama veya buişi görecek yani hem yataklama hemde içeri su girmesini önleyecek sistem konur. Bu sistemde bir eksiklik yoksa ya kovan çatlamış veya kırılmış veya dışardaki trifon oynamış su içeri giriyor bunun neticesinde B noktasından su yapıyor .A noktasından su yapması  ise salmastıra eskimesi veya bu iş için yapılmış sistemin bozulması veya yırtılması sonucu olur . Beton dökülmesine gelince kovan denen boru sistemi ya eski usül zift dökülerek sabitlenmeli yada epoksi ile sabitlenebilir.Bu işlemler için gerekli yerli veya yabacı  parça gereksimi çinde bilgi isterseniz veririm   


*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #2 : Aralık 25, 2012, 20:44:39 »
Nusret korsanım teşekkür ederim.
Tekne içi şaft çıkışındaki sızdırmazlık Volvo Deep-Seal Salmastra türü bir lastik aparatla sağlanıyor. Onda bir sorun yok gibi. Akıtmıyor.
Şekilde gösterdiğim gibi su A noktasından lastik öncesinden ve B noktasından geliyor. Lastiği (Volvo Deep-Seal Salmastra) açtım ve şaft boyunca motora doğru iterek çıkarttığımda şafttan neredeyse bir çeşme gibi (basınçsız tabi) su geldiğini gördüm. Şaftın denize çıktığı bölümden bu kadar su girmesi normal midir? Yani normalde su girer ve bu suyu şaft çıkışındaki salamastra mı tutar?


*

    A. Ç.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #3 : Aralık 25, 2012, 20:54:01 »
Kovanın izolasyonu için kovan bağlandıktan sonra üstünezift dökülür ve sonra sabitlemek için beton dökülür. Sızdırmazlık böyle sağlanır.  Sızdırıyorsa betonu kırıp altındaki zifti yeniden dökmeniz gerekir. sonra da üstü tekrar beton kaplanır. Eğer o bölümde sonsuza kadar çalışma sabrınız ve rahat edeceğiniz düşüncesi hakimse zifti tamamen temizleyip, daha modern bir malzeme ile izolasyonu düşünebilirsiniz. Sikaflex veya benzeri malzeme kullaılabilir. Epoksi gibi çok sertleşen malzemelerden kaçının.


*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #4 : Aralık 25, 2012, 21:02:49 »
Ahmet korsanım, betonun üzerine kırmadan tekrar kalın bir sızdırmazlık malzemesi döksem ne olur acaba? Birde şaftın pervane tarafından çıktığı yerde birşeyler yapılabilir mi? Şaft kovanını tutan iki tane trifon vida sökülüp içine conta yada benzeri bir şey konur mu? Böyle bir uygulama var mı yoksa saçma mı oldu:)

*

    A. Ç.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #5 : Aralık 25, 2012, 21:13:55 »
Betonu kırmak oldukça kolaydır, ziftin üzerinde çok kalın olmayan bir tabakadır. Şimdiye kadar ahşap teknelerde  bağlantı yerinden contalama veya başka türde izolasyon görmedim.
*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #6 : Aralık 25, 2012, 21:19:39 »
Teşekkürler:)
Karaya çekince kırıp dökücez anlaşılan. Başka yapacak bir şey yok gibi.
*

    G. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #7 : Aralık 25, 2012, 21:30:32 »
betonu kırip borunun tamamen ortaya cikmasini sağlayiniz boru da sikinti olup olmadıgini anladiktan sonra boruya braket şeklinde yeni bir yatak yapmanizi oneriyorum omurga ahşap ise semparoc tutkal ile basmaniz doğru olur
*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #8 : Aralık 25, 2012, 21:34:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
betonu kırip borunun tamamen ortaya cikmasini sağlayiniz boru da sikinti olup olmadıgini anladiktan sonra boruya.......

buradan sonrasını biraz açarmısınız? ondan sonrasını tam anlayamadım..
*

    G. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #9 : Aralık 25, 2012, 21:50:57 »
borunun ciktigi yer ahsap ise daha önce sizan su ahsabida cürutmustur eger degilse de isiniz daha kolay olacaktir.Her iki ihtimalde de ahsaptan bir yatak boruya gecece sekilde omurga ile aynayiada yapisacak  sekilde  ahsaba denk gelen kisimlara semporac tutkal borunun denk geldiği yerlere epoxi tutkal yada epoxi macun uygulamniz sorunu kalici olarak cozecektir.
*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #10 : Aralık 25, 2012, 21:58:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
borunun ciktigi yer ahsap ise daha önce sizan su ahsabida cürutmustur .....
Bu kulağa hiç hoş gelmedi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.  Teknenin arka  kısmında, şaftın olduğu bölümde çürüme olmuşsa iş iyice büyür herhalde.
*

    G. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #11 : Aralık 25, 2012, 22:22:45 »
yada size baska bir oneri de sunabilirim...betonu kirip etrafini guzelce temizleyip ahsabi cürümüste olsa temiz ahşap çürümeyen kısimcikana kadar temizleyip iyice kurumsini sağlayiniz ama çok iyi kurumali daha sonra bu yüzeyi selülozik tiner ile  firca kullanarak tekrar temizleyin epoksi karisimi hazirlayin epoksiyi bu temizldeğiniz böllere guzel yedire yedire bolca sürun tekrar bir karisim hazirlayin bu hazirkadiğiniz karisimi once talas bir miktar ahsap tozu ve son olarak micro fiber ekleyrek bir macun olusturunuz ve b u macunu daha önce epoxi surdugunuz yuzeye guzelce tabaka olusturacak seklde surun enn son uzerine 300 gr elyaf kumas epoksi  ile cam elyafi yedirerek uygulayin.Ancak bütün bunlar ham nemi alinmis ahsap olmali boya,yağ v.b  olmayacak.A.noktasi ise yine kuru olmasi kaydi ile sizdirmazlik (en dogrusu skaflex) yedirerek surulebilir.
Bu yöntem de tembel isidir ama değerlendirileblir.
*

    N. B.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #12 : Aralık 25, 2012, 22:40:19 »
ünsal korsanım
su gelmesi çok normal . Betonu kırıp zifti sök kovanı değiştir tekrar zift  uygula bu çok zor bir olay değil yeterki uygulama yapılacak yere ulaşmak kolay olsun pahalı bir iş değil
*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #13 : Aralık 25, 2012, 22:48:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
yada size baska bir oneri de sunabilirim...

Gökhan korsanım, yapılır ve işe yarar görünüyor. Tekneyi çekme işini bahar sonuna bırakmam gerekir o zaman (iyice kuruyabilmesi için)
*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #14 : Aralık 25, 2012, 22:49:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ünsal korsanım
su gelmesi çok normal . Betonu kırıp zifti sök kovanı değiştir tekrar zift  uygula bu çok zor bir olay değil yeterki uygulama yapılacak yere ulaşmak kolay olsun pahalı bir iş değil

Nusret Korsanım neden kovan değiştirilmeli. Kovan zamanla bozulan birşeymidir?