0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #30 : Aralık 26, 2012, 11:31:20 »
babam  benim ustamdır   emekli oldu dalyanköyde yaşıyor eğer bir derdiniz olursa yardımcı olur  benim numaram  05368887705  arayın çekinmeyin yıllarca  ahşap tekne tamir ettim  ve 1991 senesinde  bu mesleği yapmamak üzere biraktım   çekinmeden arayabilirsiniz


*

    H. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #31 : Aralık 26, 2012, 11:32:44 »
bunda ticari bir koku almayalım çünki sadece yardım için yazdım  aksi  algılanırsa çok üzülürüm


*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #32 : Aralık 26, 2012, 11:36:37 »
Bahsettiğim şaft sorunu hakkında yardıma ihtiyacım olacak gibi görünüyor. Hafta sonları genelde Alaçatıda olurum. Denk gelirse görüşmek istedim. En azından tekne üzerinde bir fikir verilirse çok iyi olur.


*

    A. Z.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #33 : Aralık 26, 2012, 15:06:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
glen  klen  diyede  adlandırılır aslında  tek  adı  kovan  flanşıdır  iç ve dış olarak adlandırılır  dümeninizde de   kısa bir kovan vardır  içerden bakınca ucunda  flanş ve dümen milinin dibinde altı köşe  içinde salmastra yuvası olan bir somun olması gerekir bu çok önemli  genelde  krom tilfon cıvata ile sıkılır  eğer  bilen ve  tecrübeli biri olmazsa  bu tilfon hemen  yerinde yalama olur  ve zamanla  motorun çalışması  ve sarsıntı ile  oynayan kovan   su yapar. bu ikinci ihtimaldi  en kötüsü  ise zamanlakorozyona uğrayan kovan  flanş dibinden  veya gövdesinden  delinir  çatlar veya erir  bunu hızlandırn ise yeterli  ve doğru tutya kullanmamaktır  umarım açıklayıcı oldum eğer  başka birşey  soracak olursanız sorun bu benim  bıraktığım  mesleğimdir

İşte buuuuu. 

Olan ve neticesinde oldurulması gerekenler.

Yardımlaşmaların seyrelmesini bekliyordum. Ve yazacaklarım tamamen bunlardı.

"O" lanet olası beton ve zift tamamen çaresizlikte baş vurulacak zavallı çarelerdir ve ahşap tekne belasıdırlar. Cıvarlarındaki çivilerin erken cürümesine neden olur ve kafa kopmasını erkenleştirirler. bu demektirki..! kuyruk bölmesinde çivi gözlenmesi de yapılmalı gerekiyorsa ( Bilen ustalarca karar alınmalı) çivi yoklama denen bu olayla çivi takviyesine baş vurulmalı.

Ünsal korsanım, Size korsanca sürpriz ile yerinde görmeye ziyareti düşünüyordum.

Ancaaaak benden daha iyi bildiğine yazılarıyla ikna olduğum Hamdi Atalay korsanla irtibata geçmenizi salık veririm.

Bahsi geçen konunuz hiçte hafife alınacak arazlardan değildir.
olduğu şekliyle tehlike yaratacak kadar su yapmadıkça, karaya almadan hiçbir müdahalede bulunmayın.

Daha tavsiyelerim olacak, lakin Atalay korsanın bir bütününe uygulanacak tavsiyeleri ve müdahaleleri daha yerinde olacaktır.

Bence Atalay korsanın bu işle alakadar olmasını sağlamalısınız.

Not: Hamdi Atalay korsanı ve babasını hiçbir şekilde tanımıyorum. Daha da doğrusu yukarıda alıntısını yaptığım yazı öncesi hiç dikkat etmemiştim! Aslen tekneci olduğuna.


*

    Ü. G.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #34 : Aralık 26, 2012, 15:19:37 »
Abdullah korsanım ilginize teşekkürler. Hamdi korsanla irtibata geçeceğim. Ancak alaçatıda denk gelirse teknedeki soruna beraberde bakabiliriz. Fikirlere açığız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. Z.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #35 : Aralık 26, 2012, 15:33:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Abdullah korsanım ilginize teşekkürler. Hamdi korsanla irtibata geçeceğim. Ancak alaçatıda denk gelirse teknedeki soruna beraberde bakabiliriz. Fikirlere açığız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürlerimle korsan.

Lakin..! İzmir çiğliden Alaçatıya seyahat beni hırpalar(sağlık nedenli), Buna rağmen gelmek görmek istemiştim.

Fakat -"benden daha iyi bildiğine" diye yazdığım Atalay korsan çok daha makul.

Bütün fikirleri almanızda elbetteki çok fayda var. Hatta kopuk kopuk birçok tavsiyeler vasıtasıyla da epey bilgi ediniyoruz, Paylaşan, alaka gösteren Ge-Ko'lara kendi adıma müteşekkirim.

Muhabbetlerimle korsan.
*

    H. A.

Ynt: Şaft sorunu ve su sızıntısı
« Yanıtla #36 : Aralık 26, 2012, 21:22:05 »
Sorun karaya almadan çözülmeyecek gibi gözüküyor.Karada betonu kırıp,motordan pervaneye kadar bölümü söküp,icap eden parçaları değişerek tekrardan toplamak lazım.
Gözünüzde büyütecek bir operasyon değil.
Kolay gelsin.