0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. A.

ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« : Ağustos 23, 2010, 23:19:51 »
Korsan dostalarım teknemim şaftını yaptırdım yeni ancak şaftın kaplin içine giren ve kaplinin şaftın üstüne gelen kısımdan sıkan vidanın orda herhangi bir kanal açılmamış

eski şaft sarı malzemedendi ve kaplinin vidalandığı yerde şaft üzerinde bir kanal vardı civatanın girdiği

tornacı buraya kanal açmamış sorum şu
kanal açtırayımmı yada bu işi nasıl yapmalıyım


*

    C. G.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2010, 00:16:22 »
" ....ancak şaftın kaplin içine giren ve kaplinin şaftın üstüne gelen kısımdan sıkan vidanın orda herhangi bir kanal açılmamış "
Kemal Korsan anlattığınızdan anladığım : Şaft kaplin içine giriyor ve fakat ikisinin bir arada dönmesini sağlayacak veya bir başka deyişle şaft ve kaplini akuple edecek set uskur yok.
Sizin kanal dediğiniz ya pervanelerdeki gibi kanala oturan ince parçadır ya da set uskurdur.
Başka nasıl 2 ayrı paröayı bir arada döndüreceksiniz.?


*

    K. A.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2010, 00:26:45 »
sanırım anlatamadım cem korsan
şaftın kaplin içinde boş dönmemesi için yukarıdan şafta baskı yapan civata için kanal açılmamış eski şaftta böyle bir yatak vardı kaplinin içinden geçen civata kanala girip şaftın kaplinle birlikte dönmesini sağlıyordu bir nevi kama gibi bunu tornacı yapmamış nasıl yapmalıyım diye sordum umarım açıklayabilmişimdir


*

    C. G.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2010, 00:35:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sanırım anlatamadım cem korsan
şaftın kaplin içinde boş dönmemesi için yukarıdan şafta baskı yapan civata için kanal açılmamış eski şaftta böyle bir yatak vardı kaplinin içinden geçen civata kanala girip şaftın kaplinle birlikte dönmesini sağlıyordu bir nevi kama gibi bunu tornacı yapmamış nasıl yapmalıyım diye sordum umarım açıklayabilmişimdir

Aynı şeyi söylüyoruz Kemal Korsan . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yenisinde yoksa yaptırman gerekiyor.
Kanala oturan bir Kama olması tabii ki daha doğru.
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2010, 00:36:12 Gönderen: Cem Gür »


*

    K. A.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2010, 01:04:17 »
tamam cem korsan teşekkür ederim anlaşıldı

*

    Ö. B.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2010, 08:05:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
tamam cem korsan teşekkür ederim anlaşıldı

iyi de kama olmadan şaftınız dönüyor mu ki zaten? eğer dönmüyor ise yapan arkadaş tam bir acemiymiş. yok dönüyor ise kama açılmıştır zaten.

ancak kaplini döndüren set uskur vidası değil, kamanın kendisidir, vidanın amacı şaftın kaplinden kurtulmasını engellemektir o yüzden çok kafaya takılacak bir sorun değil çünkü zaten motor baskı yapıyor şaftın üzerine, kımıldayacak yeri yok. şafttaki hareket için aman gözünüzü seveyim vidalara falan güvenmeyin, az zorlandı mı koparıverir zaten vidayı, sonra uğraş dur vida bulmak için.
*

    A. Ç.

Ynt: ŞAFT DEĞİŞİMİNDE NELERE DİKKAT ETMEK LAZIM
« Yanıtla #6 : Ağustos 24, 2010, 08:08:47 »
Eğer şaft üzerinde bir kama takılmıyor ve sadece set uskur vidası ile sıkılıyorsa kanala gerek yoktur. Set uskur vidası şaftı sıkarak temsaı arttırır. Montajda set uskur vidası alarak kullanmanız gerekir. Herhangi bir civata olmaz. Set uskur vidasının ucu hafif koniktir. Böylece vidanın ucundaki dişler bozulmaz ve kaplin üzerindeki dişleri bozmandan kolaylıkla sökülüp takılabilir. Set uskur vidasının bir başka özelliği ise ucunun içini boş olmasıdır. Böylece uç o şeklinde keskin bir bçak gibidir ve sıkıldığında mil üzerinde ince bir yuva açarak mile sıkıca tutunur. Sadece kanal içine giren bir set uskur vidası ise kanal tarafında büyük olasıklıa kesilir.