0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ne zamandır ihtiyaçlarım ve beklentilerime uygun bir tekne almayı veya yaptırmayı planlıyordum. 8.5 boy , 2.70 en ...
Ahşap mı fiber mi sac mı diye düşünürken sac teknede karar kıldım gibi. Sacı tercih sebebim ;
1. Mukavemetinin fazla olması ,
2. Yarın bir gün istediğimde üzerinde kolayca değişiklik yapabilecek  olmam,
3. Bakımının (kişisel olarak) ahşap tekneye göre çok daha kolay, az uğraşlı ve ekonomik olması ,
4. Stabilitesinin ahşap ve fibere göre daha  mükemmel olması
5. Sac tekne yapan arkadaşımın olması Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Lakin 10 metrenin altında teknesi olan kiminle konuştuysam kimse sacı tavsiye etmedi. Ancak kabul edilebilir çok sağlam gerekçeleri de yoktu. Forumdaki tecrübeli arkadaşların bu konuda varsa uyarı ve tavsiyeleri benim için yol gösterici olacaktır. Sizce sac tekne çok mu mantıksız bir tercih olur ? Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim
 
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 1.044
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2019, 17:52:15 »
Muharrem Kaptan , öncelikle söylemeliyim ki ben bu tekne yapı malzemeleri hakkında öyle çok da tecrübeli ve bilgili değilim. Ancak 2002 yılından beri fiber teknem var , 5 yıl yanına uğramadığım oldu , sac veya ahşap olsaydı şimdi kesin hurdalıkta olacaktı . Ayrıca gözlemliyorum , sahibnden satılık ilanlarını sac tekneler 3-5 yıllık olsa dahi ya çok ucuz ya çok pahalı. Anladığım bakımı en zor tekne sac tekne , satarken de epeyce zararı göze almak lazım , ben cesaret edemezdim. Sürekli raspa ve boya elinizde olacak. Yanlışsam düzeltirler . Selamlar .
*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2019, 18:03:23 »
Nevzat Bey ; bende de şu an 7.20 admiral marka fiber tekne var. Ama İstanbul boğazında 10 metrenin altındaki fiber teknelerle  gezinti yapmak bildiğiniz işkence. Zırt pırt geçen gemiler, romorkörler, sahil güvenlik ve tenezzüh motorlarından dolayı oluşan dalgalar , tekneyi rahatsız edici derecede çok sallıyor. Tecrübem yok ama sanki sac teknenin bakımının ahşaptan daha zor ve masraflı olmayacağını düşünüyorum.
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2019, 18:26:06 »
Saç teknenin sağlıklı olabilmesi için  belirli kalınlıkta saç kullanılması gerekiyor, bu da tekneyi çok ağır yapıyor. On metre üstü teknelerde kalınlık ile daha küçük teknelerde kalınlık hemen hemen aynı olmak zorundadır. Bu tür kalınlıkta saç kullandığınızda tekne zorla yüzer. Teknoloji umarım yakın zamanda aynı otomobil kaportası gibi preste basılarak tekne üretmeye uygun hale gelir de saç tekne imalatı da kabul edilebilir hale gelir.

Saç teknede en önemli konu izolasyondur. Tekne bittikten sonra metal beyaz olacak kadar temizlenir ve üzerine epoksi uygulanır. Bu koruyucu katman bozulmadıkça içindeki saç sağlıklı kalır ama epoksi de yaklaşık 5 yıl içinde çeşitli yerlerden bozulmaya başlıyor. Metal beyaz şekilde ortaya çıkarılsa bile epoksi uygulanana kadar bazı bölgeleri paslanmaya başlıyor ve daha sonra bu bölgeler daha çabuk açılıyor. Özellikle teknenin motor dairesi bölgesi fazla sayıda bağlantılar nedeni ile yeteri kadar temizlenip, izole edilemiyor ve korozyon genellike bu bölgeyi etkiliyor. Demir cinsleri içinde pik döküm korozyona en dayanıklı olsa da saç maalesef en dayanıksızlarından biridir.

Denizde hiç bir tekne çarpma mukavemeti yüksek olsun diye tasarlanmaz, suya karşı fizik mukavemet önemlidir ama korozyon mutlaka dikkate alınmalıdır. Stabilite ağırlıktan değil ağırlığın dağılımından kaynaklanır, bir tekne ağır diye stabil olmaz, ağırlık merkezi gövdenin ne kadar aşağısına çekilirse o kadar stabil olur. Stabiliteyi yükseltmek için salma altına bir torpil eklenmesi ve torpil ağırlığının fazla olabilmesi için içine kurşun dökülmesi bu nedenledir. 

Küçük saç gemiler ortalarından kesilerek caç boyu kadar ekleme yapılıp uzatılabiliyor ama bu gemiler genellikle sadece boş ambardır, bir gezi teknesini kesip uzatmaya çalıştığınızda içindeki mobilya aksamında çok fazla değişiklik gerekecektir, bu nedenle bir gezi teknesinin keslip uzatılmasının düşünüleceğine inanmıyorum.

Bakım konusunun da diğer malzemelerden yapılan tekneler kadar veya daha fazla olacağına inanıyorum. Lamine ahşap bir tekne epoksi kaplandığında sanırım çeliğe oranla çok daha düşük bir bakım maliyeti gerektirir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2019, 19:07:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saç teknenin sağlıklı olabilmesi için  belirli kalınlıkta saç kullanılması gerekiyor, bu da tekneyi çok ağır yapıyor. On metre üstü teknelerde kalınlık ile daha küçük teknelerde kalınlık hemen hemen aynı olmak zorundadır. Bu tür kalınlıkta saç kullandığınızda tekne zorla yüzer. Teknoloji umarım yakın zamanda aynı otomobil kaportası gibi preste basılarak tekne üretmeye uygun hale gelir de saç tekne imalatı da kabul edilebilir hale gelir.

Saç teknede en önemli konu izolasyondur. Tekne bittikten sonra metal beyaz olacak kadar temizlenir ve üzerine epoksi uygulanır. Bu koruyucu katman bozulmadıkça içindeki saç sağlıklı kalır ama epoksi de yaklaşık 5 yıl içinde çeşitli yerlerden bozulmaya başlıyor. Metal beyaz şekilde ortaya çıkarılsa bile epoksi uygulanana kadar bazı bölgeleri paslanmaya başlıyor ve daha sonra bu bölgeler daha çabuk açılıyor. Özellikle teknenin motor dairesi bölgesi fazla sayıda bağlantılar nedeni ile yeteri kadar temizlenip, izole edilemiyor ve korozyon genellike bu bölgeyi etkiliyor. Demir cinsleri içinde pik döküm korozyona en dayanıklı olsa da saç maalesef en dayanıksızlarından biridir.

Denizde hiç bir tekne çarpma mukavemeti yüksek olsun diye tasarlanmaz, suya karşı fizik mukavemet önemlidir ama korozyon mutlaka dikkate alınmalıdır. Stabilite ağırlıktan değil ağırlığın dağılımından kaynaklanır, bir tekne ağır diye stabil olmaz, ağırlık merkezi gövdenin ne kadar aşağısına çekilirse o kadar stabil olur. Stabiliteyi yükseltmek için salma altına bir torpil eklenmesi ve torpil ağırlığının fazla olabilmesi için içine kurşun dökülmesi bu nedenledir. 

Küçük saç gemiler ortalarından kesilerek caç boyu kadar ekleme yapılıp uzatılabiliyor ama bu gemiler genellikle sadece boş ambardır, bir gezi teknesini kesip uzatmaya çalıştığınızda içindeki mobilya aksamında çok fazla değişiklik gerekecektir, bu nedenle bir gezi teknesinin keslip uzatılmasının düşünüleceğine inanmıyorum.

Bakım konusunun da diğer malzemelerden yapılan tekneler kadar veya daha fazla olacağına inanıyorum. Lamine ahşap bir tekne epoksi kaplandığında sanırım çeliğe oranla çok daha düşük bir bakım maliyeti gerektirir.
Değerli bilgiler için teşekkür ederim üstadım.
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*

    Çevrimdışı Alattin Doğdu

  • * Gezgin Korsan
  • 102
    • Yaşadığı Şehir
  • Muğla-Ula-AKYAKA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Flying Carpet
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2019, 23:45:50 »
bir sac tekne sahibi ve bakimlarini yapan kisii olarak yaziyorum. tekne bakimi bence fiber ve ahsaba oranla daha  cabuk ve kesin cozum olarak goruyorum.Tekne guvertesinde extra malzeme icin herzaman saglam yuzeyler cok ise yariyor.
Evet sac kayiklar agirlar ama solugan ve ufak dalgalarda istifini bozmaz buda guzel bir konfor saglar.
benim kayik full keel ve salmasi 6 ton kursun ile dolu diye biliyorum.2 sene once limanda firtinada butun kayiklar kictan beton iskeleye vurdu,fiber ve kkoca ahsap gezinti tekneleri acilen karaya aldilar,cogunun kic kismi acilip su aliyordu.bizim kayikta  iskeleye oturduu bikere ama hic bi sorun olmadi boya disinda...

benim kendi tespitim alargada demirde dalga oldugunnda,burunddan vuran dalga tekneyi kaldiramadan kica ulasiyor,bu sebeple bas kic salinim cok az oluyor.
ulkemizde sac kayiklar fazla bilinmiyor kanisindayim,sahibi olanlar satmiyor genelde.
Cok garip ama Gecen hafta 15bine satilan sac bir kayik bu hafta 95 bin tlye ilanda
*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2019, 01:58:18 »
Nihayet olumlu bakan birisi çıktı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Epoksi üstüne macun sonrası kaliteli boya kullanıp rutin bakımları ihmal edilmezse sorun yaşamayacağımı düşünüyorum . Evet fiber kadar bakım kolaylığı yok ama en azından ihtiyaca dönük doğru bir tasarımla ömürlük olur diye düşünüyorum. Emin olmamakla birlikte 8.5 metrelik teknede ahşap-sac ağırlık farkı 1.5 / 2 ton civarında olur diye tahmin ediyorum. İddia etmemekle birlikte , doğru motor seçimiyle birlikte yakıtta % 15-20 den fazla fark olmayacağını düşünüyorum.
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2019, 01:59:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bir sac tekne sahibi ve bakimlarini yapan kisii olarak yaziyorum. tekne bakimi bence fiber ve ahsaba oranla daha  cabuk ve kesin cozum olarak goruyorum.Tekne guvertesinde extra malzeme icin herzaman saglam yuzeyler cok ise yariyor.
Evet sac kayiklar agirlar ama solugan ve ufak dalgalarda istifini bozmaz buda guzel bir konfor saglar.
benim kayik full keel ve salmasi 6 ton kursun ile dolu diye biliyorum.2 sene once limanda firtinada butun kayiklar kictan beton iskeleye vurdu,fiber ve kkoca ahsap gezinti tekneleri acilen karaya aldilar,cogunun kic kismi acilip su aliyordu.bizim kayikta  iskeleye oturduu bikere ama hic bi sorun olmadi boya disinda...

benim kendi tespitim alargada demirde dalga oldugunnda,burunddan vuran dalga tekneyi kaldiramadan kica ulasiyor,bu sebeple bas kic salinim cok az oluyor.
ulkemizde sac kayiklar fazla bilinmiyor kanisindayim,sahibi olanlar satmiyor genelde.
Cok garip ama Gecen hafta 15bine satilan sac bir kayik bu hafta 95 bin tlye ilanda
Nihayet olumlu bakan birisi çıktı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Epoksi üstüne macun sonrası kaliteli boya kullanıp rutin bakımları ihmal edilmezse sorun yaşamayacağımı düşünüyorum . Evet fiber kadar bakım kolaylığı yok ama en azından ihtiyaca dönük doğru bir tasarımla ömürlük olur diye düşünüyorum. Emin olmamakla birlikte 8.5 metrelik teknede ahşap-sac ağırlık farkı 1.5 / 2 ton civarında olur diye tahmin ediyorum. İddia etmemekle birlikte , doğru motor seçimiyle birlikte yakıtta % 15-20 den fazla fark olmayacağını düşünüyorum.
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2019, 06:08:44 »
Kullanılacak saç kalınlığı ne kadar olacak ?

Örnek 5 mm olsa sadece ayna. borda ,karina  kaplaması yaklaşık 1750 kg olacak.

Bir aralar 4,95 niyetlenmiştim o zamanlar karina 5 mm bordalar 3 mm yeter diye düşünmüştüm .

Sonra ekonomide at izi it izine karışınca erteledim .


« Son Düzenleme: Mayıs 27, 2019, 06:16:48 Gönderen: Zerin Güney »
*
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2019, 06:16:07 »
Mesaj çift oldu , aslında cevaplanmadı ise silebilsek iyi olur .
« Son Düzenleme: Mayıs 27, 2019, 06:20:10 Gönderen: Zerin Güney »
*

    Çevrimdışı Muharrem Peçe

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • TUNA2
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2019, 08:36:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kullanılacak saç kalınlığı ne kadar olacak ?

Örnek 5 mm olsa sadece ayna. borda ,karina  kaplaması yaklaşık 1750 kg olacak.

Bir aralar 4,95 niyetlenmiştim o zamanlar karina 5 mm bordalar 3 mm yeter diye düşünmüştüm .

Sonra ekonomide at izi it izine karışınca erteledim .
Zerin Bey ; gövde 6 mm , üstlerde 3 veya 4 mm ....Yapan ustanın tavsiyesi bu şekilde
İyi olmak kolaydır , zor olan ADİL olmaktır.
*

    Çevrimdışı Berke Kardeş

  • * Gezgin Korsan
  • 82
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • M/S Atlas K, Gökova Ören Marina
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2019, 13:49:15 »
8 yıldır 13mt, sac gövde bir motorsailor sahibiyim. Bakım olarak fibere göre daha titiz olmanız gerektiği net. Özellikle yapım aşamasında çok dikkatli olunması gerekiyor. Kendi tecrübelerime dayanarak tavsiyelerim:
1-Ahmet Korsanın dediği gibi tekne tamamlandıktan sonra kumlanmalı ve sonrasında epoksi uygulanmalı. Aldığınız sac, primerli gemi sacı dahi olsa bu işlem yapılmalı
2- Epoksi astar üstüne barier kullanımı düşünülebilir, epoksiyi koruma amaçlı.
3- Sualtı kesimde ne kadar az macun, o kadar iyi. Macunda oluşabilecek mikron boyutlu çatlaklar su tutarak korozyona neden olabilir.
4- Güvertede ahşap-metal birleşimleri kritik. Ahşabın çok iyi izole edilmesi ve  mümkün olduğunca sac ile doğrudan birleşmemesi gerekir. Güverteyi kaplamak için sentetik tik görünümlü kaplamalar daha iyi sonuç verebilir.
5- İmalat aşamasından itibaren başlayarak, mühendis yaklaşımı ile yapılacak bir elektrik/topraklama/anod sistemine ihtiyacınız olacaktır.
6- Sac kaynak konusunda mümkün olduğunca kaynak okuyup, imalat esnasında denetlemeniz faydalı olur.
7- Zincirlik, küpeşte, su /atık su/ mazot depoları gibi alanlara özellikle dikkat etmek ve baştan iyi planlamak gerekir. Genellikle ustaların önerdiği "bünyesel tank" çok doğru uygulanmıyor.

Belirttiğiniz ölçüler için, yine Ahmet Korsan'ın belirttiği gibi ahşap lamine sistem bence de daha doğru ve bakımı kolay olur.

Seçiminizde kolay gelsin.
M/S Atlas K , Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #12 : Mayıs 27, 2019, 14:38:04 »
Epoksi uygulamasında çıplak saçı kumladıktan sonra en az iki kat epoksi reçine uygulanmalı, tüm macum uygulaması yine epoksi olarak bu katın üzerine yapılmalıdır. Yüzey düzeltildikten sonra epoksi boya uygulanmalıdır. Barier uygulamaları aslında içinde mika veya benzeri malzemeler bulunan epoksi boyalardır. Epoksi olarak mümkünse ahynı maerkanın ürünleri kullanılmalıdır. Bünyesel tank uygulamasında su tankı hariç tank içinin yine epoksi ile kaplanması doğru olur. su tankları için, epoksi önerilmez, sanırım galvaniz veya suyu bozmayacak bir boya en iyisi olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #13 : Mayıs 27, 2019, 15:30:22 »
Bence hangi malzemeden en hafif yapılacaksa ona yönelin .

Motordaki beygirleri beslemekte var  sonra  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , tamamen duygusal yönden ne kadar az o kadar iyi . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 598
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: Sacdan tekne Yaptırıyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım olacak
« Yanıtla #14 : Mayıs 27, 2019, 22:03:14 »
Yapacagınız teknenin bir planı varmı ?
Varsa orda zaten kullanılacak malzemenin sac kalınlıgının,lama boyutları,kaynak detayları,posta aralıkları,ofsett tablosu vardır...Eger ustanızın kendi projesi ise hiç imalata girip,para ve zaman harcamayın..İyi de olabilir,kötüde...Verdiginiz sac kalınlıkları fisher boat için kalın gibi geldi,çok bildiğimden degil bir ara sac teknelere benim de merakım vardı hatta bir planda almıştım,9 metreye kadar alt gövde için 3mm,üst güverte kamara için 1 mm sac önerisi vardı..Bir ara burda fiber,tahta,sac tekne tartısması vardı.o baslıgı bulursanız okuyun,Ali Şan diye bir üye vardı,sac tekne konusunda oldukca yetgin birisiydi,imalatları da vardı..Ama dedigim gibi plansız projesiz imalat işine girmeyin,planı okuyup,anlıyabilecek bir tersaneyi tercih edin..