0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Azıcık Bile Rüzgar var ise nereden geldiğine bakmaksızın , Hemen yelkeni açarım...
Ama Dalga varsa , Baş omuzluğa alıp Genova - Cenova işte her ne ise Başı vurmasın diye özelikle açabildiğim kadar açarım....
Mademki yelkenli Tekne yelkeni kapalı seyir sevmiyorum....Sevsem zaten bizim mahallenin Kahir ekseriyeti Motoryatçı
Onların teknelerinde birer ay kalsam 5 Yaz geçiririm onlar fark etmeden...
Paralar da cepte kalır ...
Sahi iyi fikir
Ben rotayı rüzgara uydurmayı sevenlerdenim ,
Bir yere Bir saat geç gideyim ama yelken ile gideyim....

İskelede Bir saat fazla kalacağıma , denizde yelken ile kalayım diye düşünürüm....


Vay be Acıcık zorlasam Bir edebi eser çıkar mı buradan ...



« Son Düzenleme: Ocak 18, 2019, 12:13:50 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.197
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Orhan korsana tesekkürler,

yani bilen birinin hesaplamasi iyi oluyor en azindan isin teori kismini ögreniyorum.

Oktay valla seninlen gurur duyuyorum desem yalan olmaz, kim derdi sende böyle bir yelkenci cikacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.197
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çift tuvaletli bir katamaran Hakan Korsan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


"Allah söyletiyor"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yakisir valla
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.120
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Eksiklerinizi tamamlamak için güzel bir video

Orsa trimi
Genova araba ayarı
Camadan vurma zamanı
Tüycük takibi



« Son Düzenleme: Ocak 18, 2019, 21:22:38 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.120
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Orsada  ana yelken arabasının ayarı için de bu video güzel

örneğin sert havada önce arabayla kaçır olmadı, kaçıkken camadan...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.120
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
genoa arabası ayarı için de bu video guzel

Bu notu yazmam lazım ,adresi var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 genoa arabası olan tekneler içindir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Mart 20, 2019, 19:30:25 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Aziz Eryavuz

  • * Gezgin Korsan
  • 920
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • BAMBAM, BAKIRKÖY BALIKÇI BARINAĞI
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor yelken seyri yaparken Ahmet Bey'in bahsettigi yonetemi ben siklikla kullaniyorum. Ancak ozellikle kafadan gelen dalgali havalarda ana yelken yerine genoa da kullanilabilir. Zira dalgali havada genoa teknenin kafasini daha iyi tutuyor ve tekne surekli dalgaya karsi kafa vurmaktan bir nebze olsun rahatliyor. Mesela Ege'de yukari tirmaniyorsaniz bu yontem cok ise yariyor. Yapilmasi gereken genoa'yi yaklasik yari yariya kucultup her iki iskotayida vince alip iyice germek. Yani genoayi gergin iskotalar yardimiyla ip gibi merkezde tutacaksiniz. Ruzgarin gelis yonune gore genoa iskele yada sancak biraz merkezden kayik da kullanilabilir tabii.

Bu şekilde bizi sinir eden (düz altlı) teknenin başvurması azalıyormu yani?
S/Y Bambam- Bakırköy
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.351
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Yelkenli tekne tasarımları yelkene göre yapılır yani bir yelkenli tekne tam rüzgara karşı gitmek için tasarlanmadığından rüzgarı baştan aldığında baş vurur. Yelken açtığınızda rüzgarı biraz açılı almak zorunda kaldığınızdan tekne tam rüzgara karşı gitmez, ikincisi ise yelkeni açık ve rüzgar tutan bir teknenin başı az da olsa suya batar yani baş vurması azalır. Genova veya ana yelken kullanılabilir ama genova iskota arabalarının yeri nedeni ile rüzgarı ana yelken kadar dar açılı alamaz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.