0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2014, 20:55:45 »
Takipçisi olacağım sitenin. Seviyorum böyle yelkenle yapılan gezilerin yol notlarını okumayı...


*

    H. Ü.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #16 : Mayıs 23, 2014, 22:17:20 »
Özkan Gülkaynak ın Kayıtsız 3 de kendi yaptığı rüzgar dümeni çok kullanışlı kendisi zaten dünya turunda kullanmış sistem kendini ispatlamış az miktar akçe ile yapılabilir ayrıca sistem motor seyirlerinde küçük otopilotla da kullanılabiliyor elektrik tüketiminizde daha az oluyor.Yapılabilecek bir sistem varken neden fazla paralar ödeyelim ki.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2014, 23:17:26 »
Harika bir moderasyon var, leb demeden konuyu yeni başlık açıp taşımış valla bravo!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özkan'ın rüzgar dümenleri ile ilgili hazırladığı detaylı sayfa burada;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

denizcilikte el emeği göz nuru çözümler üretmenin en değerli ve keyifli şey olduğuna inananlardanım,
ama 5-6 bin euro verip dünya çapında kendini ispat etmiş bir markayı satın alanların da bir bildiği vardır diye düşünüyorum..

diğer türlü bir bakış açısı ile elektrikli vinçleri, otomatik tremola atan flokları, bowthrusterları ve nihayetinde motoryatçıları sorgulamaya kadar gider bu iş! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. B.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #18 : Mayıs 24, 2014, 01:05:32 »
Aynen öyle.
Bu arada teknesiyle benim dünya turu yapan Nejat Avcı için yazdığım mesaj da öylece kalıvermiş ortada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Harika bir moderasyon var, leb demeden konuyu yeni başlık açıp taşımış valla bravo!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özkan'ın rüzgar dümenleri ile ilgili hazırladığı detaylı sayfa burada;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

denizcilikte el emeği göz nuru çözümler üretmenin en değerli ve keyifli şey olduğuna inananlardanım,
ama 5-6 bin euro verip dünya çapında kendini ispat etmiş bir markayı satın alanların da bir bildiği vardır diye düşünüyorum..

diğer türlü bir bakış açısı ile elektrikli vinçleri, otomatik tremola atan flokları, bowthrusterları ve nihayetinde motoryatçıları sorgulamaya kadar gider bu iş! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    L. Y.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #19 : Mayıs 24, 2014, 01:42:38 »
Moderasyonun konuya yeni başlık açması  gerçekten çok iyi olmuş.

Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum.

Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının  arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin  rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde  bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.

Yanlış mı düşünüyorum ?


*

    N. K.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #20 : Mayıs 24, 2014, 09:43:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
6.000 avroluk bir yatırım. Uzak yol tekneleri için elzemdir muhakkak. Peki, sıradan, benim gibi, kendini öldürse bir defada maksimum 400-500 dm yapacak tekneler için de gerekli midir? Yani bunun için de para biriktireyim mi?


Alantiği geçmiş ve 3 yıldır Karayiplerde dolanan biri olarak rüzgar dümeninin eski modası kalmadığını fark ediyorum.
Karşılaştığım tanıştığım teknelerin çoğunluk olarak rüzgar dümeni yok.
Atlantiği 16 günde geçtiğimiz de teknenin rüzgar dümeni olmasına rağmen kullanılmadı.
2300 millik seyirin %99 u otopilotla geçti. Tekneye gereken enerji güneş panellerinden ve şaft altenatöründen sağlandı.
3. yıl Karayipler gezimde de hiç ihtiyaç hissetmedim. 4 adet güneş paneli her derde deva oldu.

Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.
*

    N. K.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #21 : Mayıs 24, 2014, 09:47:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Moderasyonun konuya yeni başlık açması  gerçekten çok iyi olmuş.

Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum.

Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının  arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin  rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde  bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.

Yanlış mı düşünüyorum ?



Elbette az da olsa bir etkisi bulunmaktadır...
Bazı teknelerde rüzgar dümeninin havaya kaldırılmasına rastladım.
*

    B. B.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #22 : Mayıs 24, 2014, 10:01:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.


1 adet rüzgar jeneratörü, 2 adet güneş paneli... bir takım akü... hasılı para biriktirmeye devam.
*

    L. Y.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #23 : Mayıs 24, 2014, 10:03:30 »


Elbette az da olsa bir etkisi bulunmaktadır...
Bazı teknelerde rüzgar dümeninin havaya kaldırılmasına rastladım.
[/quote]

Cevap için teşekkürler Nezih Korsanım. Havaya kalkması çok mantıklı. Ancak buarada sözü geçen teknede gördüğüm kadarıyla öyle havaya kalkabilecek gibi değildi.
*

    O. B.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #24 : Mayıs 24, 2014, 10:06:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Moderasyonun konuya yeni başlık açması  gerçekten çok iyi olmuş.

Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum.

Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının  arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin  rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde  bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.

Yanlış mı düşünüyorum ?

Yanlış düşünüyorsunuz. Birincisi arkadaki sabit duran rüzgar dümeni palası sabit palaya göre çok daha küçüktür. İkincisi sabit duran rüzgar dümeni palasının etkisi salmanın etkisinden daha azdır. Üçüncüsü rüzgar dümeni palası hareketlidir isterseniz kaldırabilirsiniz kaldı ki yalnızca uzun seyahatlerde kullanmak gerekir.
Tornistan manevrada teknenin yönünü değiştiren kuvvet suyun akış yönüne açı ile duran palanın suyun yönünü değiştirmesinden doğan momentum değişimi ile olur. Dolayısıyla sabit palaya açı verildiğinde rüzgar dümeni palası düz de dursa tekne rahatlıkla döner.
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2014, 10:07:22 Gönderen: Orhan Barut »
*

    L. Y.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #25 : Mayıs 24, 2014, 10:10:33 »

[/quote]
Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.
[/quote]

Kesinlikle haklısınız. Ancak rüzgar dümeni amacının dışında sanıyorum ikincil bir kazanım olarak güvenlik nedeni ile (İkinci pala) bu masrafa girmiş olabilirler.
*

    N. K.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #26 : Mayıs 24, 2014, 10:35:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.
[/quote]

Kesinlikle haklısınız. Ancak rüzgar dümeni amacının dışında sanıyorum ikincil bir kazanım olarak güvenlik nedeni ile (İkinci pala) bu masrafa girmiş olabilirler.
[/quote]

İkincil bir önlem olarak yedek oto pilot düşünüyorum...
Şahsi fikrime göre  rüzgar dümeninin  kıçta çok şeye engel olması, sıkıntı yaratıyor.
Tekneyi kıçtan delmek bir sürü teferruatla uğraşmak bana sağlıklı gelmiyor.
3 okyanus geçişlerinde işe yarayıp (tabii gerek olmaması da söz konusu) ondan sonra kıçta süs gibi durması da hiç hoşuma gitmiyor.

İhtimali çok az olan pala güvenliğinin başka yöntemleri bulunmaktadır.
Tabii bu benim şahsi görüşümdür...

« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2014, 10:38:57 Gönderen: Nezih Kılınçkını »
*

    N. K.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #27 : Mayıs 24, 2014, 10:41:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.



1 adet rüzgar jeneratörü, 2 adet güneş paneli... bir takım akü... hasılı para biriktirmeye devam.


Anladığım kadarı ile yoğun bir iş hayatın var Bülent korsan.
Sanırım sana şimdilik 2 panel yeterli olur.
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2014, 10:42:03 Gönderen: Nezih Kılınçkını »
*

    B. B.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #28 : Mayıs 24, 2014, 11:17:16 »
Sağolun.
*

    H. D.

Ynt: Rüzgar dümeni
« Yanıtla #29 : Mayıs 24, 2014, 11:46:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Moderasyonun konuya yeni başlık açması  gerçekten çok iyi olmuş.

Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum.

Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının  arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin  rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde  bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.

Yanlış mı düşünüyorum ?

Yanlış düşünüyorsunuz. Birincisi arkadaki sabit duran rüzgar dümeni palası sabit palaya göre çok daha küçüktür. İkincisi sabit duran rüzgar dümeni palasının etkisi salmanın etkisinden daha azdır. Üçüncüsü rüzgar dümeni palası hareketlidir isterseniz kaldırabilirsiniz kaldı ki yalnızca uzun seyahatlerde kullanmak gerekir.
Tornistan manevrada teknenin yönünü değiştiren kuvvet suyun akış yönüne açı ile duran palanın suyun yönünü değiştirmesinden doğan momentum değişimi ile olur. Dolayısıyla sabit palaya açı verildiğinde rüzgar dümeni palası düz de dursa tekne rahatlıkla döner.

Orhan korsanım Levent korsanım sizin cevap olarak yazdığınıza biraz farklı soru sormuştu.Renklerdirdiğim soruda tekne geri giderken rüzgar dümeni palası geri gidişte dönüş manevrasına zorluk çıkarmakta katkıda bulunur mu diye gerekçesi ile sormuştu,siz rahatlıkla döner demizsiniz,İşte bu noktada size itiraz ediyorum kimse teknenin kıçında rüzgar dümeni palası var diye dönmez demiyor ki; sorulan daha uzun sürede mi  döner di.Benim cevabım evet teknede rüzgar dümeni palası da varsa rüzgar dümeni palası olmadan geri giderken ki daha geç döner.Söz gelimi 25 derece sağa dönüş te bir tekne boyu yol ve 30 saniye zaman geçmiş olsun,aynı şartlarda ve rüzgar dümeni palası varken yine sağa 25 derece dönmek için bir tekne boyundan daha fazla yol ve 30 saniyeden fazla zaman gecer.Yani rüzgar dümeni palası sabit iken teknenin dönüşlerine zorluk çıkarır.
Bende böyle düşünüyorum.
Saygılar 
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2014, 11:47:33 Gönderen: Hüseyin Durmaz »