0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Harika bir moderasyon var, leb demeden konuyu yeni başlık açıp taşımış valla bravo! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖzkan'ın rüzgar dümenleri ile ilgili hazırladığı detaylı sayfa burada;Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapdenizcilikte el emeği göz nuru çözümler üretmenin en değerli ve keyifli şey olduğuna inananlardanım,ama 5-6 bin euro verip dünya çapında kendini ispat etmiş bir markayı satın alanların da bir bildiği vardır diye düşünüyorum..diğer türlü bir bakış açısı ile elektrikli vinçleri, otomatik tremola atan flokları, bowthrusterları ve nihayetinde motoryatçıları sorgulamaya kadar gider bu iş! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
6.000 avroluk bir yatırım. Uzak yol tekneleri için elzemdir muhakkak. Peki, sıradan, benim gibi, kendini öldürse bir defada maksimum 400-500 dm yapacak tekneler için de gerekli midir? Yani bunun için de para biriktireyim mi?
Moderasyonun konuya yeni başlık açması gerçekten çok iyi olmuş.Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum. Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.Yanlış mı düşünüyorum ?
Şahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞahsen 6000€ ya rüzgar dümeni alacağıma, O paraya 2 adet rüzgar jenaratörü 2 adet güneş paneli ve bir takım akü gurubu almayı tercih ederim.1 adet rüzgar jeneratörü, 2 adet güneş paneli... bir takım akü... hasılı para biriktirmeye devam.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapModerasyonun konuya yeni başlık açması gerçekten çok iyi olmuş.Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum. Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.Yanlış mı düşünüyorum ?Yanlış düşünüyorsunuz. Birincisi arkadaki sabit duran rüzgar dümeni palası sabit palaya göre çok daha küçüktür. İkincisi sabit duran rüzgar dümeni palasının etkisi salmanın etkisinden daha azdır. Üçüncüsü rüzgar dümeni palası hareketlidir isterseniz kaldırabilirsiniz kaldı ki yalnızca uzun seyahatlerde kullanmak gerekir.Tornistan manevrada teknenin yönünü değiştiren kuvvet suyun akış yönüne açı ile duran palanın suyun yönünü değiştirmesinden doğan momentum değişimi ile olur. Dolayısıyla sabit palaya açı verildiğinde rüzgar dümeni palası düz de dursa tekne rahatlıkla döner.