0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Dümen palası türleri
« : Mayıs 31, 2023, 20:59:11 »
Telefonla bağlandığımda niye arama butonu yok?

"pala türleri" arayacaktım..
Skeg, semi (yarı) skeg ve zamane palalarından hangisi ala diye merak ettiydim.
Soru sorulmuş mu hiç?
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2023, 22:13:30 Gönderen: Moderasyon Grubu »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Arama butonu?
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2023, 21:04:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Telefonla bağlandığımda niye arama butonu yok?

"pala türleri" arayacaktım..
Skeg, semi (yarı) skeg ve zamane palalarından hangisi ala diye merak ettiydim.
Soru sorulmuş mu hiç?
Mobilde görünmüyor nedense, browseri desktop moduna alınca görünür oluyor.

Veya direk linki bu;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: Arama butonu?
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2023, 21:15:09 »

Özgür kaptanım çok teşekkür ederim.

O dediğini nasıl yapacağımı araştırayım.

Sorumu da buradan sorayım, başlıkta tadilat ve restorasyon daha kolay olabilir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hangi pala en iyisidir. Bildiğim, 1-2-3.

Bilenler sıralasın..
Zamane palaları, "Mecburiyet Caddesi" (Erzurum) , "Mecburiyet Lokantası (Knidos) gibi çağrışımlar yaptırıyor.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: Arama butonu?
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2023, 22:03:06 »
Hocam,
Alakalı gördüğüm birkaç konu başlığı aşağıda, uygun gördüğünüz hangisi olursa sizin bu mesajınızı onun altına ekleyebilirim;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: Arama butonu?
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2023, 22:13:39 »
🙏
Çok teşekkür ederim inceliğiniz için..
Uygun gördüğünüze ekleyin lütfen..

😂😂😂 1-2-3 yazmıştım ama yukarıdaki görüntü 3-2-1

Yorum yapacak kaptanların aklında olsun..
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2023, 22:17:41 Gönderen: Recep Ertürk »

*

    M. G.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2023, 22:14:51 »
Yazarın isteği üzerine konu ismi "Arama butonu?" yerine "Dümen palası türleri" olarak güncellenmiş ve Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi bölümüne taşınmıştır.
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2023, 22:26:44 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #6 : Mayıs 31, 2023, 22:28:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yazarın isteği üzerine konu ismi "Arama butonu?" yerine "Dümen palası türleri" olarak güncellenmiş ve Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi bölümüne taşınmıştır.
İlgili konular çok eski olduğu için birleştirmeyi yapamadım (eski konuların kayıt ID'lerini bulamadım!), ama teknik bölüme taşıdım, buradan sorunsuz devam edebiliriz..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #7 : Haziran 01, 2023, 10:43:07 »
Bence (diğer tüm kriterlerden önce) en iyi pala pervaneyle aynı hatta olan paladır... Tek motorsa omurga hattında bir pala, çift motorsa iki pervane arkası(önü)nda birer pala... Diğer her kriter; yelkende heel açısıdır, sığ suda zemin korumasıdır, cebelitarıkta orca ısırmasıdır, hepsi sonra gelir gözümde...

Bazı şeyler sırf moda diye ve aşırı gereksiz yapılıyor bence... Özelde yelkenli tekneler, genelde tüm tekneler  teknik gerekliliklere göre değil, bilgisiz-cahil kalabalıkların taleplerine göre şekilleniyor (tanıdık geldi mi bu durum? :8 )


42' altındaki tekneye çift dümen konması saçmalığının ne kadar havuzluk alanı ve yatma kapasitesi kaybettirdiğini, anlamsızca maliyet arttırdığını herkes biliyor ama müşteri seviyor ya, kimse umursamıyor... Şimdi bir de çift dümen palası saçmalığı çıktı ve bu defa da bunu zorla kabul ettirmeye çalışıyor sektör... Pervane önünde pala yoksa, dar alanda manevra yapabilmek için var olan tek avantajı kaybediyorsun; bu bu kadar açık bir durum...


Bir kişi de çıkıp demedi mi "Arkadaş, bir yelkenli 15 derece yattığında dümen kontrolünü % kaç kaybeder? ve yelkenli tekneler seyir sırasında zamanlarının % kaçını 15 derece yatmış şekilde geçirirler? o % x kontrol kaybını telafi etmeye karşılık limanda kıçı attırmanın getirisinden vazgeçmeye değer mi?"


Ben üreticinin amacını anlıyorum; daha çok pala, daha çok dümen, daha çok sayıda komplex sistem, daha fazla arıza, daha fazla tamir, daha fazla tamir kiti satışı, mecbur kalan müşteriye daha fazla bowthruster, hatta büyük teknelere sternthruster satışı vs. vs.


Anlamadığım bu yeni müşteri profilinin bunlara elinde tuzlukla koşması...   
*

    A. K.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2023, 11:16:24 »
'' Arkadaş, bir yelkenli 15 derece yattığında dümen kontrolünü % kaç kaybeder? ve yelkenli tekneler seyir sırasında zamanlarının % kaçını 15 derece yatmış şekilde geçirirler? o % x kontrol kaybını telafi etmeye karşılık limanda kıçı attırmanın getirisinden vazgeçmeye değer mi?"  ''

valla güzel demişsin , bir yarışçı grubu var , Marmarada  onların dısında yelken açanı  da çok az görüyorum .
Dediğin gibi gerisi ego ve benimki daha büyük , daha iyi , daha havalı
« Son Düzenleme: Haziran 01, 2023, 11:17:55 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    M. Ç.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #9 : Haziran 01, 2023, 11:38:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

valla güzel demişsin , bir yarışçı grubu var , Marmarada  onların dısında yelken açanı  da çok az görüyorum .
Dediğin gibi gerisi ego ve benimki daha büyük , daha iyi , daha havalı


"Benim palam senin palanı döver" hesabı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #10 : Haziran 01, 2023, 13:34:56 »
Çift dümen palasına eskiden pervane ile aynı hatta olmadığı için olumsuz bakardım, ama Bavaria'nın çift palalı tüm modellerinde bolca tecrübe şansım olduktan sonra bu görüşüm olumlu yönde değişti.

- Bir kere orsa-darapaz seyirlerde dümen kontrolü tek palaya göre çok daha iyi. En sert durumlarda bile kontrol kaybı olmuyor.

- Kıçtankara yanaşılan iskelelerde draft açısından büyük avantaj sağlıyor. Salma hizasında su çekimi 210cm olan Bavaria C46 ile 120cm'llik derinlik olan iskeleye (Örnek: Göcek Bedri Rahmi Eski Su İskelesi) sorunsuz/korkusuz kıçtankara yanaşabiliyorum.

- Kıç attırma manevralarında korkulduğu kadar etkisiz değil. Pervaneden çıkan su direk palaya gitmesede pervane-pala arası mesafe sayesinde pervaneden çıkan su genişleyerek palaya ulaşıyor ve yeterli miktarda kuvvet oluşturuyor. Evet, kıç attırma yapılabiliyor.

- Tornistan giderken dümen dinlemesi gayet iyi ve dümen palalarına binen yük ikiye bölündüğü için mekanik olarak daha sağlıklı.

- Karada dümen palası sökülmek istenirse tekne altına çukur kazmaya veya tekneyi yükseltmeye gerek yok.


Benim açımdan tek olumsuz tarafı tekne karinasında 2 ayrı delik, 2 dümen mili, gibi mekanik zorlukları/riskleri iki katına çıkartması. Ki yıllardır bu dümen milleri arızalanmış, buradan bir hasar almış, sorun yaşamış bir tekneye de rastlamadım.
Zaten çift dümenli teknelerde çift pala kullanılması mekanik olarak bir miktar daha fazla karmaşa yaratsa da bunun da sorunlu olduğuna şahit olmadım.
*

    E. S.

Ynt: Dümen palası türleri
« Yanıtla #11 : Ocak 03, 2024, 10:43:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Becker Rudder denilen, daha çok büyük gemilerde kullanılan ancak küçük motoryatlara da uygulanabilir bir sistemmiş. Dümen dinlemeyen ya da dümen hassasiyeti düşük olan teknelere çok iyi gelir diye düşünüyorum.