0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapModerasyonun konuya yeni başlık açması gerçekten çok iyi olmuş.Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum. Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.Yanlış mı düşünüyorum ?Yanlış düşünüyorsunuz. Birincisi arkadaki sabit duran rüzgar dümeni palası sabit palaya göre çok daha küçüktür. İkincisi sabit duran rüzgar dümeni palasının etkisi salmanın etkisinden daha azdır. Üçüncüsü rüzgar dümeni palası hareketlidir isterseniz kaldırabilirsiniz kaldı ki yalnızca uzun seyahatlerde kullanmak gerekir.Tornistan manevrada teknenin yönünü değiştiren kuvvet suyun akış yönüne açı ile duran palanın suyun yönünü değiştirmesinden doğan momentum değişimi ile olur. Dolayısıyla sabit palaya açı verildiğinde rüzgar dümeni palası düz de dursa tekne rahatlıkla döner.Orhan korsanım Levent korsanım sizin cevap olarak yazdığınıza biraz farklı soru sormuştu.Renklerdirdiğim soruda tekne geri giderken rüzgar dümeni palası geri gidişte dönüş manevrasına zorluk çıkarmakta katkıda bulunur mu diye gerekçesi ile sormuştu,siz rahatlıkla döner demizsiniz,İşte bu noktada size itiraz ediyorum kimse teknenin kıçında rüzgar dümeni palası var diye dönmez demiyor ki; sorulan daha uzun sürede mi döner di.Benim cevabım evet teknede rüzgar dümeni palası da varsa rüzgar dümeni palası olmadan geri giderken ki daha geç döner.Söz gelimi 25 derece sağa dönüş te bir tekne boyu yol ve 30 saniye zaman geçmiş olsun,aynı şartlarda ve rüzgar dümeni palası varken yine sağa 25 derece dönmek için bir tekne boyundan daha fazla yol ve 30 saniyeden fazla zaman gecer.Yani rüzgar dümeni palası sabit iken teknenin dönüşlerine zorluk çıkarır.Bende böyle düşünüyorum.Saygılar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapModerasyonun konuya yeni başlık açması gerçekten çok iyi olmuş.Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum. Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.Yanlış mı düşünüyorum ?Yanlış düşünüyorsunuz. Birincisi arkadaki sabit duran rüzgar dümeni palası sabit palaya göre çok daha küçüktür. İkincisi sabit duran rüzgar dümeni palasının etkisi salmanın etkisinden daha azdır. Üçüncüsü rüzgar dümeni palası hareketlidir isterseniz kaldırabilirsiniz kaldı ki yalnızca uzun seyahatlerde kullanmak gerekir.Tornistan manevrada teknenin yönünü değiştiren kuvvet suyun akış yönüne açı ile duran palanın suyun yönünü değiştirmesinden doğan momentum değişimi ile olur. Dolayısıyla sabit palaya açı verildiğinde rüzgar dümeni palası düz de dursa tekne rahatlıkla döner.
Moderasyonun konuya yeni başlık açması gerçekten çok iyi olmuş.Öncelikle cevap veren tüm korsanlara teşekkür ederim. Ama ben soruma hala yeterli cevabı alamadım. İzninizle tekrar sormak istiyorum. Hepinizin bildiği gibi, bizim teknelerimizin kıçı başı oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Eğer baş pervane yoksa). Bir manevra esnasında sadece kıçı oynar, yani sadece kıç yanal hareket yapar. Bunu da teknenin düzleminin en arka kısmında yer alan dümen palası sayesinde yapar. Dümen palasının arkasında, pupa-pruva hattına paralel sabit olarak duran her düzlem (örneğin rüzgar dümeninin palası), yüzey alanının büyüklüğü ölçüsünde bu yanal harekete engel oluşturur. Bu etkinin özellikle tornistanda daha da belirgin hale gelebileceğini yani teknenin daha geç dümen dinler hale gelebileceğini düşünüyorum. Çünkü Erol korsanın söylediğinden de anladığım kadarıyla, rüzgar dümeni kullanılmadığı zaman, bu ikinci pala, ana palanın arkasında sabit olarak duruyor.Yanlış mı düşünüyorum ?
Hüseyin Korsanım, sormak istediğime tercüman olmuşsunuz, destek için teşekkürler.....Nezih Korsanım, "Pala güvenliğinin başka yöntemleri bulunmaktadır" demişsiniz. Bu çok önemli, bilgilerinizi / tecrübelerinizi paylaşırsanız çok mutlu oluruz....
Otopilot sabit açıda işlev yapar rüzgarın değişmesi özellikle sağanaklı alanlarda epey sıkıntılıdır.. Eger otoplotunuz rüzgar yön ölçer ile de çalışıyor ise 6000 avroya gerek kalmaz.....
Yeke tutmaktan keyif alan ve uzun seyir yapmayan denizciler için,rüzgar dümenine gerek yoktur... Otopilot hiçbir işe yaramasa bile tekbaşına seyırde tuvalet için gereklidir... Otopilot sabit açıda işlev yapar rüzgarın değişmesi özellikle sağanaklı alanlarda epey sıkıntılıdır.. Eger otoplotunuz rüzgar yön ölçer ile de çalışıyor ise 6000 avroya gerek kalmaz.....Otoplot elektrik tüketir ama güneş pilleri ile bu dert aşıldı.....
Sayın Orhan Barut Korsan, Tekne hizi,rota,zahiri rüzgar hiz ve yönü bilgilerinden gerçek rüzgar hız ve yönünü nasil buluruz... Vektörel analizi sil yeni baştan kurcalamak biraz bana zor geldi... Yanıtlarsanız sevinirim...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yeke tutmaktan keyif alan ve uzun seyir yapmayan denizciler için,rüzgar dümenine gerek yoktur... Otopilot hiçbir işe yaramasa bile tekbaşına seyırde tuvalet için gereklidir... Otopilot sabit açıda işlev yapar rüzgarın değişmesi özellikle sağanaklı alanlarda epey sıkıntılıdır.. Eger otoplotunuz rüzgar yön ölçer ile de çalışıyor ise 6000 avroya gerek kalmaz.....Otoplot elektrik tüketir ama güneş pilleri ile bu dert aşıldı..... Kadir korsanın söylediklerine katılıyorum..Açık ve uzak denizlerde yekeli tekneler ile seyir yapan nerdeyse 'yok' gibidir.Ege ve akdeniz de rüzgar dümeninin gerekli olduğunu düşünen var mıdır? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ege ve akdeniz de rüzgar dümeninin gerekli olduğunu düşünen var mıdır? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sekstant ihtiyacı da yok fakat benim teknemde sıfır duruyor, arada açıyorum bakıyorum almanak vs.. : ) Bütçeme ve tekneme uygun rüzgar dümeni bulursam hemen alırım. Kullanacak deniz ve ortam bulurmuyum bilemiyorum, fakat sahip olmak istiyorum. Birinde var teknesini satıyordu ama rüzgar dümenini deposunda saklıyordu! Şahsen benim için hem sekstant hem rüzgar dümeni farklı anlam taşıyor. Bir de bu açıdan bakmak lazım..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEge ve akdeniz de rüzgar dümeninin gerekli olduğunu düşünen var mıdır? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEge ve Akdeniz'de aynı sabit rüzgarla günlerce durmaksızın seyir yapabilen var mıdır? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEge ve Akdeniz'in çevresi karalar ile çevrilidir. Karanın ve denizin ısınma farklılıklarından dolayı yüksek ve alçak basınç alanları okyanuslara göre çok daha hızlı yer değiştirirler. Bunun da sonucu gün içinde bile birkaç kez yön değiştirebilen rüzgarlardır.Kişisel görüşümdür: Okyanusa çıkmıyorsanız, teknenizin kıçını deldirmeden, 6000 EUR çok daha yararlı şeylere harcanabilir... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHerkese sevgiler... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap