0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. E.

Rota 660 soruları
« : Aralık 28, 2015, 18:55:36 »
Arkadaşlar,kendime rota 660 fisher tarzı bir tekne aldım.Tekne şu an rota firmasında hazırlanıyor.Önümüzdeki hafta teslim alacağım.Bu tekne hakkında bilgisi olan var mıdır?Tekne deplasman mı yoksa yarı deplasman gibi birşeymidir?Tekneye 42Hp chrastman Mitsubishi motor koydurdum.Pervane 42 cm çapında.Pervane üst ve alt boşlukları 6 cm. Olması gerekirken sadece 2cm.Bunun titreşime sebep olacağını öğrendim.Titreşim harici başka sıkıntı yaratır mı?Ben bu tekneyle kaç knot sürate ulaşabilirim?Ve daha fazla bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.Değerli yorumlarınız için şimdiden Teşekkürler.


*

    M. M.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #1 : Aralık 28, 2015, 20:34:53 »
Kurmay Erbaş Korsanım

öncelikle hayırlısı olsun tekneniz .   benim tavsiyem o tekne ile denizde kuzucukları gördünüzmü ya limandan ayrılmayın yada açıkda iseniz limana dümen tutun ...

bir çok arkadaşım aldığından beri yüksek havalardaki güvensiz seyirlerinden bahsediyor ...

makinanız da o tekneye göre biraz fazla gibi geldi umarım tririmini imalatçı firma düzgün yapar yoksa yakıt sarfiyatınız artar..  Krozlu bir tekne formunda ama deplasmanı bir az diye duydum   bu yüzden hafif kalıyordu ... umarım imalatçı firma bunu göz önünde bulundurarak önlem almıştır ...  selametli seyirler dilerim
 


*

    A. Ç.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #2 : Aralık 28, 2015, 20:46:34 »
Teknenin deplasman mı yoksa yarı deplasman mı olduğunu soruyorsunuz, sanırım bunun cevabını en iyi üreticisi verebilir.  Görebildiğim kadarı ile bir deplasman teknesi. Bu koşullarda gövde hızının üstüne çıkmak için çok büyük bir motor gerekir.  Genelde bu teknede 25-30HP civarında motor kullanılır ve gövde hızına çıkmak için  gereğinden büyüktür. Su hattı boyuna göre hesaplamak gerekir ama bu motorla çıkabileceği azami hız 6 knot'u geçmez düşüncesindeyim. Beygir gücü büyüdükçe özellikle deplasman teknelerinde hız arttırmak pek olası değildir, yakacağınız yakıt artar, dalgada ve rüzgarda tekne gövde hızını yakalarsınız ama bu koşullarda teknenin dalga ve rüzgarla baş etmesine siz içinde dayanamazsınız.


*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2015, 21:21:25 »
Tekneyi üreten Rota firması maalesef ne esnflıktan ne de denizcilikten hiç nasibini almamış.Tekneyi alma sebebim tamamen balık avı ve kısa mesafeli geziler.Denizci bir formda olması falan pek umurumda değil açıkçası.Burada pratik,bakım tutumu kolay marina masrafı düşük bu fiyata başka alternatif bulamadığım için bunu seçtim.Benim için en önemli konu teknenin sürati.Bu tekneye 27 hp ile 8 knot sürat yaptıranlar var.Ben bu sürati Nasıl arttırabilirim?Motor 42 hp?Eğer tam deplasman teknesiyse bu süratlere Nasıl çıkabiliyor?Üretici firma hiçbir konuda yardımcı olmuyor.42 cm pervaneye 25'lik şaft takmışlardı zar zor 30'luk şaft ile değiştirttim.Pervane boşlukları yukarıda belirttiğim gibi yetersiz.Ne önerirsiniz?


*

    G. A.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2015, 21:40:04 »
Umarim her sey istedigjniz gibi olur.
Makine beygir gucu daha oncede soylendigi gibi oldukca fazla
madem bu sekilde bir makine aldiniz bir kere sanzimqn rediksyon orani ni dusuk tutun
1,5 a 1 bir sanziman ile gucu hiza harcamis olcaksiniz
bu oran pervanenizi de kucultecektir.
boylece cok kucuk olan degerler biraz dha rahatlaycak pervane icin
ve pitch li pervane tercih edin.

*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2015, 21:57:41 »
Şanzıman ZF 12 R:2,14/1 Bu motorla birlikte orjinal marin olarak geldi.
*

    H. K.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2015, 22:11:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi üreten Rota firması maalesef ne esnflıktan ne de denizcilikten hiç nasibini almamış.Tekneyi alma sebebim tamamen balık avı ve kısa mesafeli geziler.Denizci bir formda olması falan pek umurumda değil açıkçası.Burada pratik,bakım tutumu kolay marina masrafı düşük bu fiyata başka alternatif bulamadığım için bunu seçtim.Benim için en önemli konu teknenin sürati.Bu tekneye 27 hp ile 8 knot sürat yaptıranlar var.Ben bu sürati Nasıl arttırabilirim?Motor 42 hp?Eğer tam deplasman teknesiyse bu süratlere Nasıl çıkabiliyor?Üretici firma hiçbir konuda yardımcı olmuyor.42 cm pervaneye 25'lik şaft takmışlardı zar zor 30'luk şaft ile değiştirttim.Pervane boşlukları yukarıda belirttiğim gibi yetersiz.Ne önerirsiniz?

Öncelikle hayırlı olmasını dilerim Kurmay karsan..

Ne büyük tesadüftür ki bugun İnciraltı balıkçı barınağındaki teknemde bir arkadaşımla sohbet ederken birdenbire Fisherman 660 almaya karar verdim ve hemen Rota nın Bayraklı daki imalathanesine gittik.Yapılmakta olan modelleri inceledikten sonra  donanım ve fiyat konuşmak üzere büroya aldılar.Fiyat konuştuğumuz iri cüsseli beyefendi( ismini hatırlamadığım ve size tarif etmek için bu şekilde tanımladım) gerçekten de sanki malını satmak istemiyormuş gibi tavırlar takındı.Bana 24 saat geçerli bir rakam söyledi.Motor olarak atamarini önerse de ben yanmar 3YM30 fiyatı aldım.Tekneye peşin 17000 derken 29.1 hp Yanmar 23000TL+7000 TL dümen şaft kovan remote kontrol motor göstergeleri vs vs montajı teklif ettiler.Üstüne üstlük Haziran 2016 dan önce teslim edemeyiz dediler.
Siz hangi şartlarda aldınız bilemiyorum ama ben Haziran a kadar beklemek istemediğim için ikinci eline bekmaya başladım.Gerçi ne hikmetse ikinci eli daha pahalı bu meredin.Ne özelliği varsa?
*

    H. A.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2015, 22:32:59 »
Hayırlı olsun Kurmay korsan  1 sanayide hascelikler  var pervane döküp   işliyorlar  sahibinin adı Nadir  şanzıman ve motorun  bilgilerini ver  sana yol gösterirler  pervane hesap programı var  mutlaka yardimci olurlar  hayırlı olsun Güle güle kullan
*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #8 : Aralık 28, 2015, 23:03:40 »
O şişman beyefendinin ismi Aslan bey.Kendisi işletmenin sahibi.Ben tekneyi başka bir mümessilden aldım.Kabuğa 17500 ödedim.Bunun üzerine motor montajı,şaft,kovan,pervane,kaplin,akü vs.7500 aldılar.Keyfi olarak bende bazı eklemelerde yapınca tekne bana motorla beraber 50 bini buldu.6 ay sonrasına sattıkları teknelerin parasını peşin alıyorlar.Böyle olduğu halde yok satıyorlar.Bende anlamadım neden bu tekneye olan yüksek talebi.Aslında bende ikinci el düşünüyordum ama fiyatlar neredeyse sıfırı ile aynı ya da daha pahalı.Sanırım pratikliği be ikinci el değeri yüksek olduğu için çok talep var.Birde Türkiye'de bu firmanın pek rakibi yok.Bu fiyata ahşap tekneyi bile çıkarmak zorlaştı.Yurt dışından bişeyler getireyim diye aklımdan geçirdim.Bu seferde bayrak problemi çıkıyor.Mecburen buna yöneldim yani anlıycağınız.İyi temennileriniz için hepinize teşekkür ederim.
*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #9 : Aralık 28, 2015, 23:16:42 »
Orhan Barut korsan vardı bir zamanlar bu forumda.Kendisi hala buralardamıdır acaba?Bu mühendislik hesaplarını falan iyi bilirdi.
*

    H. K.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #10 : Aralık 28, 2015, 23:18:26 »
Atamarin (yang-dong isuzu) konusunda fikriniz varmı?
*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #11 : Aralık 28, 2015, 23:32:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atamarin (yang-dong isuzu) konusunda fikriniz varmı?
Bu motor konusunu çok araştırdım.Ben de sizin düşündüğünüz gibi ilk önce atamarin düşünmüştüm.Daha sonra boyutu,gürültülü çalışması,sonradan marinize olması,Çin malı olması ve problem çıkarma potansiyelinin yüksek olması sebebiyle vazgeçtim.Bu teknede yelken olmadığı için motor çok önemli.Ben motora 17500 ödedim.Atamarinle fiyat farkı 6500 TL.Bu fiyat farkı toplam maliyetin yüzde onu gibi birşey olduğu için ve bu aldığım motorun orjinal marin ve teknolojik olarak çok farklı olmasından dolayı bunu seçtim.
*

    H. K.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #12 : Aralık 28, 2015, 23:45:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atamarin (yang-dong isuzu) konusunda fikriniz varmı?
Bu motor konusunu çok araştırdım.Ben de sizin düşündüğünüz gibi ilk önce atamarin düşünmüştüm.Daha sonra boyutu,gürültülü çalışması,sonradan marinize olması,Çin malı olması ve problem çıkarma potansiyelinin yüksek olması sebebiyle vazgeçtim.Bu teknede yelken olmadığı için motor çok önemli.Ben motora 17500 ödedim.Atamarinle fiyat farkı 6500 TL.Bu fiyat farkı toplam maliyetin yüzde onu gibi birşey olduğu için ve bu aldığım motorun orjinal marin ve teknolojik olarak çok farklı olmasından dolayı bunu seçtim.
Siz mitsubishi koymuşsunuz.Ben 30 hp yanmar düşündüm.23000 Tl dediler.Tabiki +7000 montaj ve dümentertibatı da var.Benim ki de aşağı yukarı 50000 i buluyor.Bu akşam bir iki tane ikinci el aradım.Biraz fiyat kırarlarsa hiç altı ay beklemeyeyim diyorum.
Bu arada siz ekstra ne istediniz bu fiyata dahil?
*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #13 : Aralık 29, 2015, 00:00:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atamarin (yang-dong isuzu) konusunda fikriniz varmı?
Bu motor konusunu çok araştırdım.Ben de sizin düşündüğünüz gibi ilk önce atamarin düşünmüştüm.Daha sonra boyutu,gürültülü çalışması,sonradan marinize olması,Çin malı olması ve problem çıkarma potansiyelinin yüksek olması sebebiyle vazgeçtim.Bu teknede yelken olmadığı için motor çok önemli.Ben motora 17500 ödedim.Atamarinle fiyat farkı 6500 TL.Bu fiyat farkı toplam maliyetin yüzde onu gibi birşey olduğu için ve bu aldığım motorun orjinal marin ve teknolojik olarak çok farklı olmasından dolayı bunu seçtim.
Siz mitsubishi koymuşsunuz.Ben 30 hp yanmar düşündüm.23000 Tl dediler.Tabiki +7000 montaj ve dümentertibatı da var.Benim ki de aşağı yukarı 50000 i buluyor.Bu akşam bir iki tane ikinci el aradım.Biraz fiyat kırarlarsa hiç altı ay beklemeyeyim diyorum.
Bu arada siz ekstra ne istediniz bu fiyata dahil?
Ben yanmarıda düşündüm fakat üç silindir olması,parçalarının anormal pahalı olması ve gücünün benim aldığım motordan zayıf olması dolayısıyla vazgeçtim.Ben extra olarak plastik lumbozları alüminyum bofor ile değiştirdim,Kamara üzerindeki hatch'i 40'lığı ile değiştirip onların koyduğu 27'liği kaptan kabininin üzerine koydum.Mutfağın üzerine extra bir hatch daha ekledim.360 derece uzaktan kumandalı projektör koydum.Kapaklı hem ocak hem lavabo özelliği olan bir evye koydum,Waterlock ekledim,tamburlu Irgat hem içerden hem dümendolabından kontrol edilebilir ekledim.60 Mt.kalibre zincir,çapa,ikinci akü,both şalter,Sunbrella plus kumaş Tente,kıç dinlence vs.aklıma gelmeyen bisürü ıvır zıvır.
*

    K. E.

Ynt: Rota 660 soruları
« Yanıtla #14 : Aralık 29, 2015, 00:12:23 »
İkinci el alın bence de,6 ay çok uzun süre,bir de bu tekneden hiç zarar etmezsiniz.Satmaya kalktığınızda gece kaparlar aynı sizin şu an aradığınız gibi.