0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Değerli Gezgin Korsanlar,Teknemde güneş panelleri var. Marina'da kışın hiçbir aleti de çalıştırmıyorum. Kıyıdan elektriğe de bağlamıyorum. Bu haftasonu geldiğimde aküler yarıdaydı. Pazar sabahı kıyıdan elektriğe bağladım. Dışarı çıktım. 1.5 saat sonra tekneye döndüğümde içerde kötü bir koku vardı. Önce tuvaletten geliyor diye düşündüm. Ancak oturma grubunun minderlerin de siyah lekeler görünce oturma grubunun altındaki akülere bakayım dedim. Açtım. Akünün birisi patlamış. Sıcak zaten. Diğeri de şişmişti. Bütün sigortaları kapattım. O sırada akü voltajına baktım. 15.6 V. Kutup başlarını sökeyim derken o da yüzüme patladı. Çok ucuz kurtardım. Çünkü asitli su yayıldı. Birazda gözüme geldi. Yüzümü yıkadım. Çok bir şey olmadı. Refleksle kendimi geriye attım. Sanırım Redresör arızasından dolayı yüksek voltaj vermiş. Çünkü akülerimin 2 tanesi 1 yıllık, diğer 2 si 3 aylık akü. Sanırım problem Redresör arızası ve redresörün yüksek voltajla şarj etmeye çalışıp dolunca şarjı kapatmaması. Sürekli kıyıda elektriğe bağlı bırakan arkadaşlar da bence dikkat etsinler. Redresörümün markası Quick SBC Advance plus 501. Sizlere sorum tavsiye edebileceğiniz Redresör. Victronlar iyi midir? Bir de servis akülerini tümden değiştireceğim. Jel Akü almayı planlıyorum. Bu konuda tavsiyesi olan var mı?SaygılarArif Aktürk
Tekne elektriği hakkında daha fazla bilgi vermelisiniz. Güneş panelleri kaülere nasıl bağlı, motorunuz nedir? Alternatör var mı? Bu aletler akülerinizi neden şarj etmiyor veya ediyor mu? Şarj cihazlarınız jel akü şarjı için uygun mu?