0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ali Arif Aktürk

  • * Gezgin Korsan
  • 30
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • Adonis, Turgutreis
Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« : Ekim 08, 2018, 16:23:55 »
Değerli Gezgin Korsanlar,

Teknemde güneş panelleri var. Marina'da kışın hiçbir aleti de çalıştırmıyorum. Kıyıdan elektriğe de bağlamıyorum. Bu haftasonu geldiğimde aküler yarıdaydı. Pazar sabahı kıyıdan elektriğe bağladım. Dışarı çıktım. 1.5 saat sonra tekneye döndüğümde içerde kötü bir koku vardı. Önce tuvaletten geliyor diye düşündüm. Ancak oturma grubunun minderlerin de siyah lekeler görünce oturma grubunun altındaki akülere bakayım dedim. Açtım. Akünün birisi patlamış. Sıcak zaten. Diğeri de şişmişti. Bütün sigortaları kapattım. O sırada akü voltajına  baktım. 15.6 V.  Kutup başlarını sökeyim derken o da yüzüme patladı. Çok ucuz kurtardım. Çünkü asitli su yayıldı. Birazda gözüme geldi. Yüzümü yıkadım. Çok bir şey olmadı. Refleksle kendimi geriye attım. Sanırım Redresör arızasından dolayı yüksek voltaj vermiş. Çünkü akülerimin 2 tanesi 1 yıllık, diğer 2 si 3 aylık akü.  Sanırım problem Redresör arızası ve redresörün yüksek voltajla şarj etmeye çalışıp dolunca şarjı kapatmaması. Sürekli kıyıda elektriğe bağlı bırakan arkadaşlar da bence dikkat etsinler.  Redresörümün markası Quick SBC Advance plus 501. 

Sizlere sorum tavsiye edebileceğiniz Redresör. Victronlar iyi midir? Bir de servis akülerini tümden değiştireceğim. Jel Akü almayı planlıyorum. Bu konuda tavsiyesi olan var mı?

Saygılar

Arif Aktürk
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.222
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #1 : Ekim 08, 2018, 16:30:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli Gezgin Korsanlar,

Teknemde güneş panelleri var. Marina'da kışın hiçbir aleti de çalıştırmıyorum. Kıyıdan elektriğe de bağlamıyorum. Bu haftasonu geldiğimde aküler yarıdaydı. Pazar sabahı kıyıdan elektriğe bağladım. Dışarı çıktım. 1.5 saat sonra tekneye döndüğümde içerde kötü bir koku vardı. Önce tuvaletten geliyor diye düşündüm. Ancak oturma grubunun minderlerin de siyah lekeler görünce oturma grubunun altındaki akülere bakayım dedim. Açtım. Akünün birisi patlamış. Sıcak zaten. Diğeri de şişmişti. Bütün sigortaları kapattım. O sırada akü voltajına  baktım. 15.6 V.  Kutup başlarını sökeyim derken o da yüzüme patladı. Çok ucuz kurtardım. Çünkü asitli su yayıldı. Birazda gözüme geldi. Yüzümü yıkadım. Çok bir şey olmadı. Refleksle kendimi geriye attım. Sanırım Redresör arızasından dolayı yüksek voltaj vermiş. Çünkü akülerimin 2 tanesi 1 yıllık, diğer 2 si 3 aylık akü.  Sanırım problem Redresör arızası ve redresörün yüksek voltajla şarj etmeye çalışıp dolunca şarjı kapatmaması. Sürekli kıyıda elektriğe bağlı bırakan arkadaşlar da bence dikkat etsinler.  Redresörümün markası Quick SBC Advance plus 501. 

Sizlere sorum tavsiye edebileceğiniz Redresör. Victronlar iyi midir? Bir de servis akülerini tümden değiştireceğim. Jel Akü almayı planlıyorum. Bu konuda tavsiyesi olan var mı?

Saygılar

Arif Aktürk
Güneş paneli şarjda mıydı? Yani panel akülere bağlı mıydı?
« Son Düzenleme: Ekim 08, 2018, 16:40:48 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2018, 16:57:23 »
Tekne elektriği hakkında daha fazla bilgi vermelisiniz. Güneş panelleri kaülere nasıl bağlı, motorunuz nedir? Alternatör var mı? Bu aletler akülerinizi neden şarj etmiyor veya ediyor mu? Şarj cihazlarınız jel akü şarjı için uygun mu?

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ali Arif Aktürk

  • * Gezgin Korsan
  • 30
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • Adonis, Turgutreis
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #3 : Ekim 08, 2018, 18:47:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne elektriği hakkında daha fazla bilgi vermelisiniz. Güneş panelleri kaülere nasıl bağlı, motorunuz nedir? Alternatör var mı? Bu aletler akülerinizi neden şarj etmiyor veya ediyor mu? Şarj cihazlarınız jel akü şarjı için uygun mu?

Cevabınız için çok teşekkürler.

Motorum Volvo Penta D55. Alternatör de sorun yok. Sorun Redresörde. Şimdi arızalı Redresör'ü değiştireceğim. 4 tane de jel akü almayı planlıyorum. 

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #4 : Ekim 08, 2018, 19:23:06 »
Jel akülerin şarj rejimi standart sulu akülere göre farklıdır. Gerek alternatör, gerek güneş paneli, gerek redresör  şarj çıkışlarının  bu akülere göre yeniden ayarlanması gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.222
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2018, 19:47:16 »
Paneller akülere bağlıyken bir sorun olmuşsa sorunu panellerin regülatöründe aramak gerekir akü redresöründe değil. Aynı marka ve model redresörü uzun yıllar kullandım hiç bir sorun çıkarmadı. Zaten bu redresörün 15.6 V üretmesi pek olası değil. Bu voltajı ancak paneller üretir.
*

    Çevrimdışı Mehmet Kocaoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 38
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Gökbora, Marmaris
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #6 : Ekim 08, 2018, 20:56:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli Gezgin Korsanlar,

Teknemde güneş panelleri var. Marina'da kışın hiçbir aleti de çalıştırmıyorum. Kıyıdan elektriğe de bağlamıyorum. Bu haftasonu geldiğimde aküler yarıdaydı. Pazar sabahı kıyıdan elektriğe bağladım. Dışarı çıktım. 1.5 saat sonra tekneye döndüğümde içerde kötü bir koku vardı. Önce tuvaletten geliyor diye düşündüm. Ancak oturma grubunun minderlerin de siyah lekeler görünce oturma grubunun altındaki akülere bakayım dedim. Açtım. Akünün birisi patlamış. Sıcak zaten. Diğeri de şişmişti. Bütün sigortaları kapattım. O sırada akü voltajına  baktım. 15.6 V.  Kutup başlarını sökeyim derken o da yüzüme patladı. Çok ucuz kurtardım. Çünkü asitli su yayıldı. Birazda gözüme geldi. Yüzümü yıkadım. Çok bir şey olmadı. Refleksle kendimi geriye attım. Sanırım Redresör arızasından dolayı yüksek voltaj vermiş. Çünkü akülerimin 2 tanesi 1 yıllık, diğer 2 si 3 aylık akü.  Sanırım problem Redresör arızası ve redresörün yüksek voltajla şarj etmeye çalışıp dolunca şarjı kapatmaması. Sürekli kıyıda elektriğe bağlı bırakan arkadaşlar da bence dikkat etsinler.  Redresörümün markası Quick SBC Advance plus 501. 

Sizlere sorum tavsiye edebileceğiniz Redresör. Victronlar iyi midir? Bir de servis akülerini tümden değiştireceğim. Jel Akü almayı planlıyorum. Bu konuda tavsiyesi olan var mı?

Saygılar

Arif Aktürk
Tekneniz kıyı elektriğine bağlı değilse sözkonusu arıza redresörünüzden kaynaklanmış olamaz. Mevcut diğer enerji kaynağınız olan güneş panellerinizin regülatöründen ya da paralel bağlı akülerinizin birisindeki bir hücre arızası nedeniyle kendi aralarında oluşan yüksek akımdan kaynaklanan bir arıza yaşamış olmanız daha yüksek ihtimal dahilindedir.       
*

    Çevrimdışı Mehmet Kocaoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 38
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Gökbora, Marmaris
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2018, 21:09:16 »
Kıyı elektriğine daha sonra bağladığınızda ise daha önce arızalanmış aküleriniz nedeniyle redresörünüz de arızalanmış olabilir.
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 175
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2018, 23:13:47 »
Redresörünüzü sökün ve değerlerini ölçün.arızalımı değilmi belli olur
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.172
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #9 : Ekim 09, 2018, 00:03:15 »
Redresör ve aküler gitmiş zaten! Sorun güneş panellerindeki bir arızadan kaynaklanmıyorsa, bitik bir akünün azizliği olabilir! Tabii Sn. Çelenoğlunun yazdığı gibi tüm bağlantıları bilmek lazım!
Neta pruva
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.172
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #10 : Ekim 09, 2018, 00:12:14 »
Ayrıca akülerin nispeten yeni olması, (alternatör var ise motorun çalışma sıklığı nedir bilinmiyor ama) hatalı bir şey var gibi!
Neta pruva
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 175
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #11 : Ekim 09, 2018, 01:03:13 »
Ali bey geçmiş olsun.Her şeyden önce gözler de kalıcı bir hasar olmaması çok önemli.Geldiğiniz de aküler yarı dolu olarak tespit etmişşsiniz.yani tekne de hiç bir şey çalışmadığına göre panellerin aküleri tam doldurması gerekmezmiydi? Diğer taraftan Quick redresörü bende kullanıyorum.Sadece jel agm vs ayarını aküye göre yapıyorum.dikkatimi çeken panellerin aküleri geldiğiniz de yarı dolu şarz durumunda bulmanız.
*

    Çevrimdışı Murat Erciyes

  • * Gezgin Korsan
  • 709
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Tekne Adı
  • Balım SY, Karacasöğüt MÜÇEV
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #12 : Ekim 09, 2018, 08:49:56 »
Önce geçmiş olsun diyelim. Geldiğinizde aküler boş olduğuna göre ya güneş paneli devresinde bir kopukluk var ya da panel regülatörü arızalı. Sahil elektriğine bağlandıktan sonra aküler ısındığına göre redresör bozuk gibi görünüyor. Ben 50 Ah Victron kullanıyorum, ama hepsi arıza yapabilir. Bunların düzenli bakımları nasıl yapılır bilmiyorum. Arada ölçüm yapmaktan başka birşey yapmıyorum. Jel akü özellikle servis aküsü olarak iyi ama pahalı. O yüzden güneş paneli ile sürekli dolu tutmak lazım kısa sürede elden çıkmaması için. Tekrar geçmiş olsun.
Murat Erciyes - Balım SY
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 863
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Redresör tavsiyesi ve tecrübesi
« Yanıtla #13 : Ekim 09, 2018, 12:05:10 »
Normalde redresör üzerinde çıkan voltajın ve şarj edilen amperin göstergesinin olmasını tercih ederiz. Güneş panelleri 1.5 saatlik sürede aküleri infilak ettirecek kadar dolduramaz teknelerde. Eğer inanılmaz büyük bir panel grubu yoksa. Voltaj yüksek olsa bile içeri A gitmiyorsa sülfat kırarsınız. Voltaj otoban A otobandaki araba miktarıdır. O nedenle arıza büyük ihtimalle redresördedir. Bunun dışında solar panellerin değilde regülatörün çıkışını kontrol edin. Aküler bozulduğu için şarj olmuyor olabilir. Redresör arıza ile de sorun yaşamış olabilirsiniz. Bir elektrikçinin gelip keşif yapmasında fayda var.
IN BOOST WE TRUST