Bütün Korsanlara merhaba.
Geçen yıl, emeklilikte boş kalmamak için eşimle birlikte yelken kursuna gittik. Sonra bir tekne aldım ve denizcilik/telsiz eğitimlerimi tamamlayarak "belgeli acemi denizci" olarak aranıza katıldım. Tekneyi aldığımdan beri ufak tefek onarım, takma sökme, bakım işlerini kendim yapıyorum. Ülkemizde "usta"ların hangi konularda daha usta olduklarını bildiğim için kendi işimi yapıp başımı ağrıtmadım hiç.
Ancak geçen ay anlamadığım bir alanda, elektronik cihazda sorun çıktı. Raymarine radar braketim seyir sırasında koptu ve radar denize düştü. Hemen çıkardık. İçine az miktarda su girmişti. Kuruttuk ve iki gün içinde İstanbul'a yetiştirdik. Raymarine İstanbul servisi radarı ilk gün söküp temizlediğini ikinci gün denediğini ve çalışmadığını bildirdi. Mekanik dışındaki parçaları değiştirmesi gerektiğini ama garanti vermeyeceğini belirtti. Bir resmi servis yaptığı işe nasıl garanti vermez? Böyle bir hakkı var mı? Küçük esnaf bile kendi yaptığı işin arkasında durur normal olarak. Çıkardığı hesap da cabası. Daha yeni bir modeli az bir farkla satmayı teklif etti sonunda.
Bu konuda deneyimli korsanlardan bilgi/tavsiye almak isterim.
Saygı ve selamlarımla
Asker KARTARI