0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Raymarine radar
« : Temmuz 06, 2017, 10:53:45 »
Bütün Korsanlara merhaba.
Geçen yıl, emeklilikte boş kalmamak için eşimle birlikte yelken kursuna gittik. Sonra bir tekne aldım ve denizcilik/telsiz eğitimlerimi tamamlayarak "belgeli acemi denizci" olarak aranıza katıldım. Tekneyi aldığımdan beri ufak tefek onarım, takma sökme, bakım işlerini kendim yapıyorum. Ülkemizde "usta"ların hangi konularda daha usta olduklarını bildiğim için kendi işimi yapıp başımı ağrıtmadım hiç.
Ancak geçen ay anlamadığım bir alanda, elektronik cihazda sorun çıktı. Raymarine radar braketim seyir sırasında koptu ve radar denize düştü. Hemen çıkardık. İçine az miktarda su girmişti. Kuruttuk ve iki gün içinde İstanbul'a yetiştirdik. Raymarine İstanbul servisi radarı ilk gün söküp temizlediğini ikinci gün denediğini ve çalışmadığını bildirdi. Mekanik dışındaki parçaları değiştirmesi gerektiğini ama garanti vermeyeceğini belirtti. Bir resmi servis yaptığı işe nasıl garanti vermez? Böyle bir hakkı var mı? Küçük esnaf bile kendi yaptığı işin arkasında durur normal olarak. Çıkardığı hesap da cabası. Daha yeni bir modeli az bir farkla satmayı teklif etti sonunda.
Bu konuda deneyimli korsanlardan bilgi/tavsiye almak isterim.

Saygı ve selamlarımla

Asker KARTARI
« Son Düzenleme: Temmuz 06, 2017, 10:58:09 Gönderen: Asker Kartarı »


*

    S. Ş.

Ynt: Raymarine radar
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2017, 13:09:00 »
Dunyada genel kabul görmüş uygulama  10 yıldır.

Firmalar 10 yıl içinde ürettiği malların arkasında durmak zorundadır. Arıza bakım hızmetının yasal sınırları da var, 6 ay minimum mesela...

eski ürüne arıza giderme teklifi bile vermeyebilirdi...

Verdigine göre ,ihtimaller dahilinde ayağa kaldırabilirim diyor kısaca Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 06, 2017, 13:10:56 Gönderen: Semih Sener »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine radar
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2017, 13:14:21 »
Yasal olarak her yetkili servis değiştirdiği parça ve yaptığı işçilik için ayrı ayrı garanti vermek zorunda.

Tüm servis işlerinizde ne yapıldığını gösteren belge alın. Gerektiğinde garantinizi alırsınız. Ama servisin de her zaman "yeni arıza benim değiştirdiğim, müdahale ettiğim yerde değil" deme kozu var. Ne kadar detaylı bir raporunuz olursa bunu o kadar önleyebilirsiniz.

Muhtemelen yeniye göre ekonomik bir çözüm olsun diye sadece elektronik kart ve motorları değiştirecekler ama soket vb ara parçalarda da ileride sorun çıkarsa sorumluluk almak istemiyorlar.

Gelişmiş elektronik devreler için tuzlu su çok problemlidir. Görülmeyen sorunlar çok sonra ortaya çıkabilir. Kimse bu tamirata garanti vermek istemez. Doğru ve kesin çözüm değişimdir.

Az farkla yeni cihaz iyi bir teklif.

öZgür (mobil)
« Son Düzenleme: Temmuz 06, 2017, 13:18:02 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    T. G.

Ynt: Raymarine radar
« Yanıtla #3 : Temmuz 07, 2017, 13:42:38 »
Lütfen yenisini takın

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



*

    C. C.

Ynt: Raymarine radar
« Yanıtla #4 : Ağustos 01, 2017, 17:36:36 »
Asker bey
Aynı olay benimde başıma geldi
Raymarine radar braketim seyir sırasında koptu ve radar denize düştü.
Nasıl bir neticeye vardınız ,sizin radar analok muydu, artık üretilmiyormuş
Neye karar verdiniz
Saygılar