0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« : Kasım 12, 2018, 20:01:00 »
Korsanlar, gece 19:55 Gökova Akbük’teyim. Hava sevimsiz şekilde kuzeye döndü. Kıran rüzgârı gibi değil amma, sevimsiz işte. Yanımda Navonics yüklü iPad yok. Şimdi gece Karacasöğüt’e girmek istesem, kağıt haritamdan aldığım istikameti pusulaya ya da otopilota koyacak halim yok, çünkü çok uzun zamandır pusulanın Saldırma Kartını ve otopilotun kalibrasyonunu yapmadım. Üşengeçlik de değil de, artık ne derseniz. Yani diyeceğim o ki bu işleri yapın.


*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #1 : Kasım 12, 2018, 20:48:34 »
Telefona yükleyin? Olmaz mı?


*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #2 : Kasım 12, 2018, 21:05:07 »
Akbük burnunu sancak paralelde bırakırsanız 90' açı ile Karacasöğütü bulacaksınız
Selamlar..


*

    M. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #3 : Kasım 12, 2018, 21:05:22 »
Olur da, yani bu tip cihazlar olmadığında eski usûl seyir yapabilmek lazım diyorum.


*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #4 : Kasım 12, 2018, 21:13:44 »
Haklısınız, bende bir gökova haritası bir pergel ve bir iletki her zaman mevcut

*

    M. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #5 : Kasım 12, 2018, 21:19:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akbük burnunu sancak paralelde bırakırsanız 90' açı ile Karacasöğütü bulacaksınız
Selamlar..
Rüzgâr hızını aldı, sonra da durdu gerçi. Ama derdimi anlatayım. Akbük KSöğüt rotası 150 SW.  Variasyonu hesaba katmıyorum bu kadar kısa bir rotada. Bölgedeki iki fener var. Değirmenbükü Kara Ada ve Sedir’in kuzeyindeki Orta Ada. Bunları görmediğim an Karaca Ada ile kara arasında olacağım ve içeri gireceğim. Ama pusulamın saldırma kartı yoksa 160-170 dereceye gidebilirim, ya da 120-130 derecelere. Buradaki sapma ile Karaca Adaya çıkarım demektir. Diyeceğim o ki pusulaların saldırma kartlarını yapmalı
*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #6 : Kasım 12, 2018, 21:21:36 »
Naçizane önerim elektronikler ve sabit pusula dışında kaliteli bir seyyar pusula bulundurmak,
harita masasında 3-4' yanılgı ile doğru sonuç veriyor tabii gece seyrinde olmazsa olmaz fener ve çakarlar
Saygılar..
*

    R. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #7 : Kasım 12, 2018, 21:34:50 »

Murat Kaptanım bu dediklerinizi eminim çoğumuz yapmayı bilmiyor. Ben de bilmeyenlerdenim. Ama bundan bağımsız olarak da gece seyri yapmam.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
çakarlar


Nasıl yani?

*

    T. G.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #8 : Kasım 12, 2018, 21:38:35 »
Pusula işe seyir biraz karmaşık
Aşağıd ki veriler gerekli
Arizi sapma değeri
Tabi sapmanın hesaplanması
Akıntının tespiti
Anormal durumda max sancak iskele  sapmaların hesaplanması

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #9 : Kasım 12, 2018, 21:58:50 »
Kağıt haritalar devamlı yenileniyor ve biz bunları seyir hidroğrafi ve oşinoğrafi dairesinden temin ediyorduk.
Her tekneye uzun seyirlerde gidilecek bölge ve portolon haritaların gerektiğini düşünüyorum!
En azından koordinat açısından
Selametle..
*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #10 : Kasım 12, 2018, 22:08:31 »
Tümay kaptanım,
Hiçbirimiz zorunlu kalmadıkça gece seyri yapmıyoruz
ancak yazdığım edevat bir kez bile lazım olursa can kurtarır!
Şöyleki; elektronikler kaput, rota çizdiniz okuduğunuz hıza güveniyorsunuz buna göre 3 saat sonra bilmemne fenerini
sancak bordoda görmeniz lazım ama yok, panik yerine rüzgar üstüne dönüp haritada yeni bir mevkii koyabilirsiniz
*

    İ. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #11 : Kasım 13, 2018, 13:43:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kağıt haritalar devamlı yenileniyor ve biz bunları seyir hidroğrafi ve oşinoğrafi dairesinden temin ediyorduk.
Her tekneye uzun seyirlerde gidilecek bölge ve portolon haritaların gerektiğini düşünüyorum!
En azından koordinat açısından
Selametle..

Kağıt haritaları sadece bulundurmak yetmez Seyir ve Hidrografi Dairesi başkanlığınca yayınlanan Denizcilere ilanlar bültenlerini muntazaman alarak yapılan güncellemeleri ve seyir bilgilerini haritalara işlemek gerekir ancak bunu kimsenin yaptığını zannetmiyorum
*

    A. Ç.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #12 : Kasım 13, 2018, 14:10:52 »
Haritaları notik yayınlara göre sürekli güncellemek gerkir ama dediğiniz gibi ben de dahil bunu genellikle yapmıyoruz. Seyir yaptığınız bölgeye göre yeni bilgiler önemli olabilir. Sanırım zaman zaman yeni kağıt harita almak en doğrusu, son değişiklikler işlenmiş oluyor. Haritaların ederinin yüksek olmasının sebebi kısmen budur. Değişiklikler el ile işlenip işlenme tarihleri de harita üzerinde belirtiliyor.
*

    O. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #13 : Kasım 13, 2018, 15:42:07 »
Herkes bana kızacak ancak Navionics, C-Map gibi interaktif güncellenen harita sistemleri var iken.
Ne zaman güncellendiğinden pek emin olamadığımız kağıt haritalar çok güven vermiyor açıkçası...
Tabii Navionics te bir çok yerin yanlış işaretlendiği , bazı noktaların alenen yanıltıcı olduğu gerçeği göz ardı edilmeden bu çağın seyir yardımcıları daha efektif gibi.
Benim hep merak ettiğim konuyu geçtiğimiz günlerde Cenk Ayvacı kaptan başka bir başlıkta anlatmıştı.
Ticari gemilerin harita düzenleri bambaşka ....
Donanmanın'da mutlaka çok farklı güncelleme opsiyonları vardır.
Aylık ,Haftalık belkide günlük güncelleme yapıyorlardır.

Biz bir garip Deniz Taşıtı kullanıcıları tüm dünyadakiler ile birlikte (Ben Denizci kabul edemiyorum kendimi ) bu harita güncellemelerini yine Ticari olarak konumlanmış elektronik harita şirketlerinden elde edeceğiz ...
Öyle Gözüküyor
*

    M. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2018, 16:17:56 »
Valla ben Balım’da çok düzenli olmasa da 6-7 ayda bir harita güncellemelerini yapıyorum. Zevkli de birşey aslında. Her sene yeni harita almak (ki bunlar yeni basım değil, saran güncellediği haritaları satıyor) çok pahalıya gelebilir. Örneğin bu sene Kıyı Emniyet çok sayıda topuğa ışıklı şamandra koydu. Bunların Navionics’e gelmesi zaman aldı. Güncellemenizi öneririm.