0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. S.

Salma Revizyonu
« : Ekim 23, 2017, 00:23:22 »
Sevgili Korsanlar,bu yaz salmamı tam yol motor seyrinde bir taşa çarptım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne ahşap lamine,9,5 metre,salma demirden.
Bu çarpmadan sonra tekne su yapmaya başladı.
Geçen hafta karaya çekildi,salmanın birleşim yerinde,sika atmış.
Sika yı temizledikten sonra da,artık ne olduğunu bilmediğim(çelik macun mu,fiber mi)kısmında sadece çizgi çeklinde çatlak ve bu çatlaktan dışarı(basınç olmamasına rağmen)içindeki su dışarı sızma yapıyordu.
İç bağlantı yerlerinde gözle görülür bir omurga çatlağı yok.sadece saplamaları bir sıkmak gerekecek,onu da sıkabilirsem.
Şimdi sorum şu ,tekne ile salmanın birleşme yerine ne gibi bir mazleme ile tesfiye ;
ve üstüne nasıl bir suya dayanıklı sıvı silikon kullanabilirim (Wrüth ve Sika)hangisini tavsiye edersiniz?
İlk müdahaleyi İlke Cengiz yaptı,buradan ona bir kez daha teşekkür  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 23, 2017, 00:34:15 Gönderen: Aren Santikyan »


*

    A. Ç.

Ynt: Salma Revizyonu
« Yanıtla #1 : Ekim 23, 2017, 08:21:38 »
Sadece sıkmak yetmeyebilir. Önerim salmayı indirip temizliğini yaptıktan sonra düzeltme gerekiyorsa düzeltmek ve salma saplamalarını ve salmanın tüm üstünü poliüretan mastik ile kapladıktan sonra yerrine takıp tork anahtarı ile sıkmanızdır. Sadece bağlantı arasına onarım yapmak yeterli olmayacaktır. Her ne kadar sağlam bağlandığını düşünsenizde genelde salmanın gövdeye bağlantısı esner ve su girer.  Saplalmalara suyun ulaşması ise korozyon demektir.


*

    A. S.

Ynt: Salma Revizyonu
« Yanıtla #2 : Ekim 23, 2017, 23:05:55 »
Ahmet Korsan,söylediklerinizde %100 haklısınız,yeni bir oyuncak alınmış ve eski olduğundan dolayı hassas bölgeler bilinmiyor.
Ki salma teknenin en hassas bölgelerinden biri.
Normal şertlarda bile,en azından saplamaları gevşetip 15 cm indirip,arada ne var ne yok görmek ve kafadaki soru işaretlerini atmak en iyisi.
Fakat iş büyüyor,bir anda masraf 10 a katlıyor,meşametli oluyor,ama kesinlikle daha sağlam,korozyonun önü kesilmiş,güzel bir yapı çıkıyor,çok teşekkürler ...


*

    O. B.

Ynt: Salma Revizyonu
« Yanıtla #3 : Ekim 24, 2017, 08:39:08 »
Salma ile gövde arasındaki sızdırmazlık nasıl sağlanır:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2017, 08:40:50 Gönderen: Orhan Barut »


*

    A. S.

Ynt: Salma Revizyonu
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2017, 23:57:04 »
Orhan Korsan sağolun aydınlattınız beni ...