0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #15 : Mayıs 11, 2017, 18:57:37 »
Biz gemilerde bu is icin profesyonelleri gemiye davet ederiz. Gemi yaklasik yarim gununu tashih islemine ayirir. Sehirden uzak bir yerde tum ana ve ara yonlere dumen tutulur. Bu arada tashihi yapan kisi uygun miknatislari kullanarak pusula hatasini sifira indirmeye calisir. Elbette bu iste her yone, sifira sifir hata yakalamak mumkun degildir. Tashihci, sizin de bahsettiginiz gibi, duzeltme sonrasinda (deviation chart) bir duzeltme cizelgesi hazirlar.

Bizim kullandigimiz pusulalalarin cok daha buyuk ve profesyonel pusulalar oldugunu tahmin edersiniz. Tum ana ve ara yonlere sadece bir kez degil bir cok kez belli surelerle dumen tutmak gerekir. Velhasili kelam, mesakkatli bir istir. Bu arada ne kadar cok eski kelime kullandigimin farkindayim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeni pusula alsaniz da, teknenizdeki elektromanyetik alandan dolayi hepsi sapacaktir.

Tavsiyem mevcut pusulanizi acik denizde (yerlesim yerlerinden uzakta), acik bir havada (elektrik yuklu bulutlar da sapma yaratir), tum elektrik kaynaklari/motorlari ve elektronikler kapaliyken kerterizini bildiginiz karasal noktalara dumen tutarak test etmenizdir. Bunu en azindan 4 ana yon icin yapabilirseniz, iyi kotu bir deviation chart hazirlayabilirsiniz.Cok efektif bir sonuc beklemek elbette hata olur ancak en azindan elinizdekinin kapasitesini bilirsiniz. 



*

    Ö. Z.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #16 : Mayıs 14, 2017, 09:06:53 »
Tüm görüşler için çok teşekkürler, ilk fırsatta birşeyler deneyip sonuçlarını paylaşırım


Sent from my iPhone using Tapatalk


*

    H. D.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #17 : Mayıs 14, 2017, 09:26:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efenim pusulam bağlı olduğu yerde 092 derece göstermesi gerekirken 180'i göstermekte. Yani çok ciddi bir sapma var.
Biraz bilgiçlik yapalım:
Manyetik pusulada sapma dediğimiz yön göstermedeki hatalar bir kaç derece miktarı için konuşulur.Siz 90 derece yön gösterme hatasından bahsediyorsunuz.Buna sapma denmeyeceği gibi sapma düzeltilmesi işlemleri de işe yaramaz.Belli ki pusulanız kuvvetli bir manyetik alanın etkisi altında.Ya bu manyetik alan yaratan durumu ortadan kaldıracaksınız yada pusulanızın durduğu yeri değiştireceksiniz,ikisini de yapmak mümkün değilse başka bir seyyar pusulayı gerektiği zaman teknenizin manyetik olarak temiz olduğu bir yerde kullanacaksınız.
Otopilotunuzun  motorunda kuvvetli mıknatıs olabilir,bu mıknatıslardan çıkan manyetik alan pusulanızı etkileyebilir.Motorun mıknatıslarından çıkan etkiyi orada hapsetmek tek çaredir.Bunun için motorunuzu PARAMANGNETİK metal ile sarmanız gerekir.Ya bakır levha yada alüminyum levha ile motorunuzu güzelce sarıp sarmalayacaksınız deyim yerinde ise sımsıkı paketliyeceksiniz.


*

    S. Ş.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #18 : Mayıs 14, 2017, 17:15:43 »
Ozay kaptan,

Resimleri  sonradankoydugun için gormemıştım

Pusulanda hava baloncugu oluşmuş,bu şekilde duzgun göstermez, sokup cıkardıgında yanında vıdalı bi delik olucak onu dik havaya gelicek sekilde açıp safsu ve alkol karısımı 50 50 doldurup tamamen taşınca vıdayı kapatıp denemelisin, tepede oyle boşluk olmaz %100 dolu olmalı
« Son Düzenleme: Mayıs 14, 2017, 17:18:30 Gönderen: Semih Sener »


*

    H. D.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #19 : Mayıs 14, 2017, 22:29:39 »
Semih korsanım kusura bakmayın ama pusula balonunda su alkol karışımı değil; bildiğimiz GAZYAGI yani japon sobası yakıtı veya jet motoru yakıtı, İngilizce ismi ile KEROSEN dir.
Ayrıca görünen kadar boşluğun pusula çalışmasına hiç bir olumsuz etkisi olmaz.

*

    C. A.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #20 : Mayıs 14, 2017, 23:04:20 »
Pusulalarin icinde bir cok degisik sivi bulunabilir. Alkol,gaz yagi,saf su, gliserin vb. sivilar degisik oranlarda pusula icinde kullanilabilirler.

Yanlislik yapmamak, yanlis sivi eklememek icin uretici talimatlarina goz atmak gereklidir.

Pusula icindeki hava bir miktar sapmaya neden olabilir ancak bahse konu pusuladaki sapmanin miktarinin buyuklugunden, manyetik bir problem oldugunu dusunmek, akla daha yatkindir. 
*

    Ö. Z.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #21 : Mayıs 15, 2017, 18:35:29 »
Evet pusulada bir miktar hava var. Ama pusulayı yerinden söküp motorun etkisinden kurtardıktan sonra normal çalışıyor görünüyor. Yani asıl sorun bu değil.

90 derecelik bir sapmanın sapma ötesi olduğunun bende farkındayım Ama işte ya tutarsa diye mıknatıslarla biraz oynayacağım bakalım. Olmazsa 2. seçenek olarak pusulayı olduğu yerden bir silindir içerisinde yükseltmenin yoluna bakacağım.


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    E. A. A.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #22 : Mayıs 16, 2017, 12:59:51 »
Bende plastimo  olimpic 135 pusula var. Mubareği nasıl sökebilirim bir fikrim yok daha önce denemiş biri  mesaj atar ya da yazarsa çok sevinirim.  Geniş bir hava balonu var. Forumlara baktım mutlaka çatlak ya da kaçak yapan başka bir şey vardır doldursanız bile tekrar eder vakit kaybı olur diyen ecnebi müellifler var. Şansımı denemek isterim,  sıvı olarak da çnce numune alın bakın deyolar, uçarsa kerozen uçmazsa mineral yağdır deniyor. Replasmanı ona göre yapın diyorlar. Bir ecnebi de Semih K. gibi fifty fifty takılmış, alkol ve  mineral yağ karıştırmış. Semihten farkı su koymamış. Deneyimli arkadaşları dinlesek iyi olacak sanırım.
*

    A. Ç.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #23 : Mayıs 16, 2017, 13:35:00 »
bizim enlemlerde kullanılan pusulalar genellikle kerosendir.  alkollü pusulalar genellikle donma ihtimalinin yüksek olduğu çok soğuk yerlerde kullanılırlar. Şimdiye kadar söküpü sıvısını tamamladığım tüm pusulalarda kerosen kullandım.
*

    E. A. A.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #24 : Mayıs 16, 2017, 13:37:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bizim enlemlerde kullanılan pusulalar genellikle kerosendir.  alkollü pusulalar genellikle donma ihtimalinin yüksek olduğu çok soğuk yerlerde kullanılırlar. Şimdiye kadar söküpü sıvısını tamamladığım tüm pusulalarda kerosen kullandım.

Benim pusulanın sökülmesi için ikaz edilecek bir şeyler var mı? Gidince bir daha bakarım ama döndürülerek mi çıkıyor vidasımı var bilmiyorum... Ortalıkta vida filan da görmedim de..
*

    A. Ç.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #25 : Mayıs 16, 2017, 13:51:56 »
Genellikle vida vardır, döndürülerek sökülen pusula görmedim. Vida yoksa, çıtçıtlı geçme olabilir. Özellikle, güneş siperini söktükten sonra altında bağlantı ile daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
*

    E. A. A.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #26 : Mayıs 16, 2017, 13:53:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genellikle vida vardır, döndürülerek sökülen pusula görmedim. Vida yoksa, çıtçıtlı geçme olabilir. Özellikle, güneş siperini söktükten sonra altında bağlantı ile daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Çok teşekkür ederim...
*

    Ö. Z.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #27 : Ekim 15, 2017, 17:34:43 »
Bayağı zaman geçmiş ve ben ancak fırsat bulup sapıtan pusulama müdahale edebiliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Öncelikle bu sapıtan pusulayı dizginlemek için mini mini mıknatıslar almıştım pusula etrafına uygun yerlere koyar bir şekilde düzeltebilir miyim diye. Ama ne oldu, mıknatısları sipariş ettim. Geldiler ve 2 gün içinde evin içinde kayboldular. Dedim ki "yukarıdan gelen bir mesaj var" Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) Vazgeçtim mıknatıs işinden.

Gel zaman git zaman ufaktan bir gps chartplotter almak durumu hasıl oldu. Dedim ben bu pusulayı sökeyim yerine de açılan boşluğa bir braket bir ayak imal edeyim ve gps'i buraya takayım. Olay buralara evrilince de , madem bir halt ediyorum bari uygun aparatlar imal edeyim pusulayıda yükseğe kaldırıp otopilot motoru etkisinden kurtarayım dedim. Gittim yapı marketten aldım birtakım malzemeler ve oturdum aşağıda fotolarda gördüğünüz düzeneği yaptım. İmalat bitti, elektrik hattı ve montaj ardından da test sürüşü kaldı. Bunları yaparken de kameramla kayıt yaptım mümkün oldukça. Yeni videom yolda..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Z.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #28 : Ekim 24, 2017, 17:00:33 »
Son rötuşlar da tamam gibi. Yepyeni bir GPS+Chartplotter+Fishfinder'ım var. Pusulanın yeri de değişti ve sapma ortadan kalkmış görünüyor. Seyirde teste geldi sıra.

Bu arada pusuladaki hava boşluğunu yok edeceğim ama keroseni yani bizim eskiden bakkallarda satılan gazyağını nereden bulabilirim? Veya keroseni ne ile ikame edebilirim?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2017, 17:01:15 Gönderen: Özay Zorlu »
*

    S. Ş.

Ynt: Pusula Kalibrasyonu (Ayarı)
« Yanıtla #29 : Ekim 24, 2017, 17:58:29 »
Pusulanın altındakini nereden buldunuz acayıp uymuş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Ekim 24, 2017, 17:58:51 Gönderen: Semih Sener »