0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBalançina ( bumbayı en arkada yukarda tutmaya ve aşağıya gelmesini engelleyen halat) gerginken , vang i aşağı almaya çalışmayın , hele hele bu işi elektrikli vinçle hiç yapmayın yoksa benim gibi o teleskobik çarpraz dediğiniz mekanizmayı bumbadan koparıp , güverteye alıverirsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBumbayı aşağı almak , teknenin orsa seyirde hızına faydası var gibi geldi bana , patlatmadan önce. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGeçmiş olsun.. Bu deniz işleri böyle. Motoru çalıştırmadan halat çözmeyeceksin.Ana yelkeni açmadan ön yelkeni açmayacaksın full arma gideceksen.Teknen 2-3 direkli ise önce en arkadaki direğe yelken basacaksın.. Toplarken de cenovadan başlayacaksın yelkenleri toplamaya. Önce rüzgaraltı halatı çözeceksin.. Elektrikli alet edavat tekneye uyuzluk çıkarsın diye konmuştur dikkat edeceksin. İzin vermeyeceksin. Pupa palangası ile balançinanın muhabbetini çok germeyeceksin.. Alıntıda görüldüğü gibi kırgınlıklara sebep oluyor. Elindeki geleneksel pupa palangasını sımsıkı koruyup yeni şeylere heves etmeyeceksin (bu satır kendime not idi) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu "vang" aletine youtube'da boom jack da deniyor. Bana daha sevimli geldi. bir de lazy jack'la zaten komşu, arkadaş da olurlar.. Sorun şu, TDK Türkçe isim uydurmaya kalkarsa bu alete ne der? Şaka bir yana ben yelkenli kayık almaya son karar verdiğimde "bu işin bisikleti budur" diyerek sörf kursuna gitmiştim. Çoluk çocuğun arasında dedeleri yaşında bir kursiyer olarak tamamladım. Ve kayığı aldığımda da ilk günler ana yelkeni de cenovayı da davul gibi gerip öyle yelken yaptım. Allahtan nisan ayıydı ve rüzgar da azdı. Sonra eş dost uyarısı, deneme yanılma, okuma, sorma filan işi birazcık toparladım (sanıyorum, ya da bana öyle geliyor). Ha bir de küçük teknede (sert havada zaten iş extrem spora dönüyor) pupa palangası gerekmiyor.
Balançina ( bumbayı en arkada yukarda tutmaya ve aşağıya gelmesini engelleyen halat) gerginken , vang i aşağı almaya çalışmayın , hele hele bu işi elektrikli vinçle hiç yapmayın yoksa benim gibi o teleskobik çarpraz dediğiniz mekanizmayı bumbadan koparıp , güverteye alıverirsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBumbayı aşağı almak , teknenin orsa seyirde hızına faydası var gibi geldi bana , patlatmadan önce. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Direğe çıkacaksanız işlemin karada değil denizde yapılması önerilir.
Recep korsanım benim teknem jeanneau sun fast 20, sun fast serisi performans tekneleri olduğu için direk boyu 8,5 metre civarında. 2 pehlivan(1,90 boy 100kg üzeri ağırlık) çok zorlukla yatırdık, (Ali Ünalan Korsan ile birlikte bir akşam üstü yağmurun altında:) ) ve transfer sonrası ancak 3 kişi vinç ile tekrar dikebildik. Bu arada arma rota prensese benzer, önde self tacking flok ve 20 m2 civarında bir ana yelkeni olan sloop arma. Cenova arabası, ana yelken arabası yok. Hareketli salma, kıçtan takma motor , beachable denilen teknelerden ve çok hafif, sadece mendil kadar flok ile 7 knot havada 3 knot hız ile sırtı çekebiliyorum:). Şimdilik çok memnunum küçük, küçücük olan teknemden ve küçük teknenin değerini biliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunun da havuzluğu su kesiminin altında mı? Yani tapayı açtığınızda havuzluk tabanında 4 parmak suyla mı seyir yapıyorsunuz? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap