0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
4 zamanlı Thautsu 6 beygir dıştan takma deniz motorum var.Bu motor karbüratördeki benzini bitirsemde bitirmesem de 1-2 haftadan fazla yattığında sorun çıkartıyor.Artık alıştım karbüratörü söküp temizliyorum halloluyor.Bunun başka bir yolu yok mu.Eski model deniz motorlarımızı hatırlıyorum 2 zamanlıydılar ve 1 yıl bile yatsalar tek çekmede çalışırlardı .Motorlar mı bozuldu benzinler mi bozuldu çözemedim.
Motoru stop etmeden önce benzin vananızı kapatın, motor kendi stop etsin.Karbüratör içindeki benzinde yanmış olur.Dolayısıyla bekleyip kir yaratacak bir oluşum kalmaz motorunuz içinde. Senelerdir böyle yapıyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benzinlerin içerisindeki maddeler değişti. Oktanlar aynı ama toluen metanol etanol gibi malzemeler girmeye başladı. O nedenlede bu maddelerin kalıntıları çok kalıyor. 2 zamanlı makinelerde halen sorunsuz çalışıyor bu benzinlerle. Kara düzen ve benzin içtikleri için sorun olmuyor. Zeytinyağı eklesen araya o da gidiyor. Verimlilik çok düşük. Ben 40hp yi kışlarken buji deliklerinden 2şer kapak 2 zamanlı yağ döker kafayı 3 tur döndürür kapatırdım. Sezon başlarken tek marşta çalışırdı. 4 zamanlılarda yakıt oranı önemli olduğu için kolay parlamıyor benzin oranı azaldığı için. Karbüratörü sökmek yerine hava emişine biraz kontakt sprey püskürtürseniz çalışacaktır. Kontakt kalıntıları temizleyecektir.
İkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap4 zamanlı Thautsu 6 beygir dıştan takma deniz motorum var.Bu motor karbüratördeki benzini bitirsemde bitirmesem de 1-2 haftadan fazla yattığında sorun çıkartıyor.Artık alıştım karbüratörü söküp temizliyorum halloluyor.Bunun başka bir yolu yok mu.Eski model deniz motorlarımızı hatırlıyorum 2 zamanlıydılar ve 1 yıl bile yatsalar tek çekmede çalışırlardı .Motorlar mı bozuldu benzinler mi bozuldu çözemedim.Şevket korsanım çare "kara düzen 2 zamanlı eski teknoloji bir motor edinmeniz"😭😭😭Şaka bir yana gerçekte öyle . Benim Yamaha Malta nın parmak ucuyla her çekişte çalışmasını tüm kaptanlar hayranlıkla izliyor. (2003 model)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.Mehmet Korsanım;Bu filtre nasıl bir şey harici deponun emiş hortumuna mı takacağız ,Büyüklüğü ne kadar?
eskiden evet benzin hakiki benzin olduğu için yağ kalıntısı kalmaması için uğraşırdık. O da bir şekilde tozların yapışıp motor içine gitmemesi için. Dediğim gibi artık benzinin içerisinde bir sürü değişik ve kalıntı bırakan malzeme olduğu için bu tip problemler olabiliyor. Bende benzin benzindir diye düşünüyordum ancak motor modifikasyon işlerine girince benzinciden benzinciye arabanın ayarının değiştiğini fark edince araştırdım ve öğrendim. Toluen denen madde oktan açısından çok önemli ancak yanmayıp uçtuğu zaman geriye çok fazla kalıntı bırakıyor.