0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

4 zamanlı Thautsu 6 beygir dıştan takma deniz motorum var.Bu motor karbüratördeki benzini bitirsemde bitirmesem de 1-2 haftadan fazla yattığında sorun çıkartıyor.Artık alıştım karbüratörü söküp temizliyorum halloluyor.Bunun başka bir yolu yok mu.Eski model deniz motorlarımızı hatırlıyorum 2 zamanlıydılar ve 1 yıl bile yatsalar tek çekmede çalışırlardı .Motorlar mı bozuldu benzinler mi bozuldu çözemedim.


*

    M. A.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2018, 16:49:33 »
Motoru stop etmeden önce benzin vananızı kapatın, motor kendi stop etsin.
Karbüratör içindeki benzinde yanmış olur.
Dolayısıyla bekleyip kir yaratacak bir oluşum kalmaz motorunuz içinde. Senelerdir böyle yapıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. D.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2018, 17:08:47 »
benzinlerin içerisindeki maddeler değişti. Oktanlar aynı ama toluen metanol etanol gibi malzemeler girmeye başladı. O nedenlede bu maddelerin kalıntıları çok kalıyor. 2 zamanlı makinelerde halen sorunsuz çalışıyor bu benzinlerle. Kara düzen ve benzin içtikleri için sorun olmuyor. Zeytinyağı eklesen araya o da gidiyor. Verimlilik çok düşük. Ben 40hp yi kışlarken buji deliklerinden 2şer kapak 2 zamanlı yağ döker kafayı 3 tur döndürür kapatırdım. Sezon başlarken tek marşta çalışırdı. 4 zamanlılarda yakıt oranı önemli olduğu için kolay parlamıyor benzin oranı azaldığı için. Karbüratörü sökmek yerine hava emişine biraz kontakt sprey püskürtürseniz çalışacaktır. Kontakt kalıntıları temizleyecektir.


*

    H. A.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #3 : Eylül 25, 2018, 21:39:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4 zamanlı Thautsu 6 beygir dıştan takma deniz motorum var.Bu motor karbüratördeki benzini bitirsemde bitirmesem de 1-2 haftadan fazla yattığında sorun çıkartıyor.Artık alıştım karbüratörü söküp temizliyorum halloluyor.Bunun başka bir yolu yok mu.Eski model deniz motorlarımızı hatırlıyorum 2 zamanlıydılar ve 1 yıl bile yatsalar tek çekmede çalışırlardı .Motorlar mı bozuldu benzinler mi bozuldu çözemedim.

Şevket korsanım çare "kara düzen 2 zamanlı eski teknoloji bir motor edinmeniz"😭😭😭
Şaka bir yana gerçekte öyle . Benim Yamaha Malta nın parmak ucuyla her çekişte çalışmasını tüm kaptanlar hayranlıkla izliyor. (2003 model)


*

    M. Ç.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2018, 08:04:05 »
İkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.
Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.

*

    Ş. Ö.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2018, 08:53:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoru stop etmeden önce benzin vananızı kapatın, motor kendi stop etsin.
Karbüratör içindeki benzinde yanmış olur.
Dolayısıyla bekleyip kir yaratacak bir oluşum kalmaz motorunuz içinde. Senelerdir böyle yapıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsanım;
Motorun kendi üzerindeki depoyu bugüne kadar hiç kullanmadım harici bir depom var.Seyirden döndükten sonra motorun kuyruğunu güneş koruma kılıfı ile sarıp içine tatlı su hortumunu sokup ,benzin hortumunu da çekip benzin bitinceye kadar tatlı suda çalıştırıyorum.Benzin karbüratör de bitince susuyor desem de karbüratörde bir boşaltma vidası var bu vidayı açınca gene karbüratör de kalmış bir benzin oluyor bu vidadan da tahliye ediyorum.1-2 aylık bekleme ile bunları yapmama rağmen gene sorun yaşadım ,benzini bıraktım olmadı tamamen bitirdim olmadı.Bu bela bana karbüratörü söküp tüm memeleri tamirci çabukluğunda temizlemeyi öğretti.Öğretti de sorundan kurtulamadım.Belki Tohatsu deniz motorunun bir hastalığı ,belki 4 zamanlıların belki de benzinler eskisi gibi değil.Benzinin uçan kısmı zaman içinde uçtuğunda geride kalan bölüm yapışıklık yapıyor ,hatta bir keresinde şamandıra yapışmıştı.İçinde benzin bırakmıyoruz gibi düşünsekte gene içinde benzin kalıyor galiba.....
*

    Ş. Ö.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2018, 08:55:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benzinlerin içerisindeki maddeler değişti. Oktanlar aynı ama toluen metanol etanol gibi malzemeler girmeye başladı. O nedenlede bu maddelerin kalıntıları çok kalıyor. 2 zamanlı makinelerde halen sorunsuz çalışıyor bu benzinlerle. Kara düzen ve benzin içtikleri için sorun olmuyor. Zeytinyağı eklesen araya o da gidiyor. Verimlilik çok düşük. Ben 40hp yi kışlarken buji deliklerinden 2şer kapak 2 zamanlı yağ döker kafayı 3 tur döndürür kapatırdım. Sezon başlarken tek marşta çalışırdı. 4 zamanlılarda yakıt oranı önemli olduğu için kolay parlamıyor benzin oranı azaldığı için. Karbüratörü sökmek yerine hava emişine biraz kontakt sprey püskürtürseniz çalışacaktır. Kontakt kalıntıları temizleyecektir.
Alper Korsanım;
Kontak spreyi harika fikir.Bunu deneyeceğim.Karbüratörü temizlerken 1-2 sefer balata spreyi kullanmıştım iyi temizliyor.Hava emişe kontak spreyi sıkmak hiç aklıma gelmemişti .Teşekkürler...
*

    Ş. Ö.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2018, 08:57:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.
Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.
Mehmet Korsanım;
Bu filtre nasıl bir şey harici deponun emiş hortumuna mı takacağız ,Büyüklüğü ne kadar?
*

    Ş. Ö.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2018, 08:59:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4 zamanlı Thautsu 6 beygir dıştan takma deniz motorum var.Bu motor karbüratördeki benzini bitirsemde bitirmesem de 1-2 haftadan fazla yattığında sorun çıkartıyor.Artık alıştım karbüratörü söküp temizliyorum halloluyor.Bunun başka bir yolu yok mu.Eski model deniz motorlarımızı hatırlıyorum 2 zamanlıydılar ve 1 yıl bile yatsalar tek çekmede çalışırlardı .Motorlar mı bozuldu benzinler mi bozuldu çözemedim.

Şevket korsanım çare "kara düzen 2 zamanlı eski teknoloji bir motor edinmeniz"😭😭😭
Şaka bir yana gerçekte öyle . Benim Yamaha Malta nın parmak ucuyla her çekişte çalışmasını tüm kaptanlar hayranlıkla izliyor. (2003 model)
Hakkı Algın Korsanım;
Bizde yaşlandıkça sanki her şeye daha çok 'ne varsa eskilerde var' der olduk gibi geliyor bana Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2018, 09:29:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.
Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.
Mehmet Korsanım;
Bu filtre nasıl bir şey harici deponun emiş hortumuna mı takacağız ,Büyüklüğü ne kadar?

Mehmet korsanın filtresi(200$)?? nasıl bilmiyorum ama bende harici depo-motor arası hortumda bir filtre var, motor 4 zamanlı 20 hp honda, ortalama 2-3 hafta aralıklar ile kullanıyorum. İlk 3 çekişte mutlaka çalışıyor. Motoru stop ederken karbüratördeki benzin bitene kadar bekleme de yapmıyorum. Honda servisindeki arkadaş bu beklemenin sadece 2 zamanlı motorlarda gerekli olduğunu, benzinin uçup kalan yağın tıkanıklık yarattığını söylemişti.
*

    A. D.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2018, 10:26:13 »
eskiden evet benzin hakiki benzin olduğu için yağ kalıntısı kalmaması için uğraşırdık. O da bir şekilde tozların yapışıp motor içine gitmemesi için. Dediğim gibi artık benzinin içerisinde bir sürü değişik ve kalıntı bırakan malzeme olduğu için bu tip problemler olabiliyor. Bende benzin benzindir diye düşünüyordum ancak motor modifikasyon işlerine girince benzinciden benzinciye arabanın ayarının değiştiğini fark edince araştırdım ve öğrendim. Toluen denen madde oktan açısından çok önemli ancak yanmayıp uçtuğu zaman geriye çok fazla kalıntı bırakıyor.
*

    E. S.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #11 : Eylül 26, 2018, 10:30:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
eskiden evet benzin hakiki benzin olduğu için yağ kalıntısı kalmaması için uğraşırdık. O da bir şekilde tozların yapışıp motor içine gitmemesi için. Dediğim gibi artık benzinin içerisinde bir sürü değişik ve kalıntı bırakan malzeme olduğu için bu tip problemler olabiliyor. Bende benzin benzindir diye düşünüyordum ancak motor modifikasyon işlerine girince benzinciden benzinciye arabanın ayarının değiştiğini fark edince araştırdım ve öğrendim. Toluen denen madde oktan açısından çok önemli ancak yanmayıp uçtuğu zaman geriye çok fazla kalıntı bırakıyor.


O zaman karbüratörde benzin bırakmazsam toluen kalıntısından da kurtulmuş olacağım ilk çekişte çalışacak;)
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2018, 10:31:11 Gönderen: Efe Sarıoğlu »
*

    A. D.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #12 : Eylül 26, 2018, 10:42:23 »
aynen. Hatta şöyle söyllim eğer elde edebiliyorsanız 20 lt benzine 0,5 litre toluen eklerseniz motorun performansının arttığını görebilirsiniz. Biz arabalarda etanol kullanmadığımız zaman  20 litreye 5 litre toluen  ekliyoruz ama avans vs ona göre ayarlıyoruz. Gündelik kullanımda da AFR çok değişiyorsa ve yüksek devirde de çok fazla fakire gitmeye başlıyorsa tam depoya 1 litre ekliyoruz. O zaman AFR kendine geliyor.
*

    M. Ç.

Ynt: Bekleyen dıştan takma deniz motorundaki karbüratör sorunları
« Yanıtla #13 : Eylül 27, 2018, 09:40:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci bir yakıt filtresi bendeki benzer dertleri 2 yıldır kökten çözdü, Nurettinn usta sağolsun.
Hem separ hem partikül filtre, ilk başta $200 gibi sağlam bir yatırım istiyor ama sarf malzemesi ucuz.
Mehmet Korsanım;
Bu filtre nasıl bir şey harici deponun emiş hortumuna mı takacağız ,Büyüklüğü ne kadar?

Yaklaşık 10cm çapında ve 25cm uzunluğunda bir silindir. Harici depo çıkışına takıkıyor. Tekneye uğradığımda unutmazsam fotoğraflarım.