0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. O.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #15 : Mart 09, 2019, 19:06:19 »

Çok tşk ler değerli bilgiler için.
Tutya bağlamalımıyım sizce?


*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #16 : Mart 09, 2019, 20:51:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok tşk ler değerli bilgiler için.
Tutya bağlamalımıyım sizce?

Rica ederim , yakinlarda olsanız bir el atardık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Konu uzun aslında ama Öncelikle problem nedir onu çözün.
Şöyle kisaca anlatayım  ;
a) Salmanin su altindaki herhangi bir kendinden başka elektron yapısındaki metalle bağlantısı varsa  tutya takın .
b) Kendi başına duruyor ama içerdeki -yukaridaki herhangi elektrikli-elektronik alet edavat kablosu irtibatlı ise onlardan kurtarın , onları tekneye baglayacagjniz bir topraklama barasina irtibatlayin.

Tek başına denizde duran döküm bir salmaya hiçbir şey olmaz

Bu arada problemi çözerken salma saplamalarini da kontrol etmeyi ihmal etmeyin

Teknenin altı güzel duruyor , marka modeli nedir birol korsanim  ?
« Son Düzenleme: Mart 09, 2019, 20:54:28 Gönderen: Öcal Turan »


*

    B. O.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #17 : Mart 10, 2019, 00:00:09 »
jaenneau 45 DS 2008
Çok tşk ler Nisan sonuna doğru bu işlerle ilgileneceğim tavsiyeleriniz doğrultusunda. İyiki varsınız...


*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #18 : Mart 10, 2019, 00:07:18 »
Sizlerde iyiki varsınız , güzel tekne güle güle kullanın.
Denizlerde görüşmek üzere.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #19 : Mart 10, 2019, 09:10:16 »
Kavitasyon önleme için şöyle bir şey buldum, uygun mudur sizce değer mi ?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #20 : Mart 10, 2019, 09:32:09 »
Bu benim bildiğim teknenin suda gidisini - duruşunu trim etmek için kullanılan "flap" dedigimiz bir şey , pervanenin yüzeye yakın olması halinde  çürük su yapmak dedigimiz , pervanenin itiş gücünü azaltan olayı da biraz engeller .

Motoryatçı korsanlar daha iyi bilgi vereceklerdir Çetin Korsan .
« Son Düzenleme: Mart 10, 2019, 09:35:08 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #21 : Mart 10, 2019, 09:34:44 »
Çok teşekkürler ilginize Öcal korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #22 : Mart 11, 2019, 08:27:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Amin terlemesi boyanın epoksi üzerine yapışmasını engeller.

Teknik açıklama istemiyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #23 : Mart 11, 2019, 11:16:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kavitasyon önleme için şöyle bir şey buldum, uygun mudur sizce değer mi ?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Botu suya çıkarttınız, düşündüğünüz şekilde trim verdiniz ama su üstünde kaymaya 'ha kalktı ha kalkacak' ara bir durumda kaldı, bu zımbırtı trimin etkisini arttırarak fayda sağlayabilir.

Ancak benzer bir bot-motor ikilemine sahip olarak, becerikli biri ortaya oturarak tek kişi plane'e kaldırabiliyor. Bunu rahat yapabilmek için botun kumanda kolunun uzatmaları oluyormuş. İlla bir oyuncak alasınız varsa ondan bakın. Motorun yanına oturunca tek kişi, hem kıç çok batıp burun kalkıyor, hem iskele sancak dengesi bozuluyor, bot kendi yön alıyor.

İki kişi olunca da zaten botun taban yapısı ve güç yetersizliği sebebiyle plane'e kalkmıyor.
*

    Z. G.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #24 : Mart 11, 2019, 12:19:13 »
Bu kanatlar kayara çıkmayı biraz kolaylaştırır aynı zamanda sürtünme artacağından maksimum hızı düşürecektir .

Pek faydalı bir şey olduğunu düşünmüyorum  amaç yakıt sarfiyatnı arttırmaksa durum değişir .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    O. E.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #25 : Mart 11, 2019, 13:02:08 »
Belli bir gücün üstünde kullanılması gerekiyor,
Gövde Sürtünmesini hatırı sayılır derecede azaltığı için kendi sürtünmesi gözardı edilebilir derecede az sanırım...
*

    A. Ç.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #26 : Mart 11, 2019, 17:13:03 »
Epoksi donarken (priz alırken) amin ortaya çıkar. Bu kimyasal da yüzeyde ter gibi birikir. Amin üzerine atılan boya yüzeye tutunamaz. Amin terlemesi 3-7 gün devam eder. Birçok epoksi 3 günde priz işlemini tamamlar. Bu terin en iyi çözücüsü ise sudur. Su ve fırça ile yıkayarak bu terden kurtulursunuz böylece boya da tutunacak yüzeye kavuşur. Sadece su yeterli ise de sabun kullanmak sizin leyfinize kalmıştır.
*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #27 : Mart 11, 2019, 18:03:46 »
Bilgi ve yorumlara teşekkür ederim. Oktay ve Ümit korsanın yazdıklarının da ışığında zaten motorum düşük (6hp) en iyisi belki gaz kolu uzatması kullanmak olabilir.

Hatta belki daha da doğrusu motor-bot takımımı suya indirip önce bir durumu görüp sonra bu tür aksiyonlara girişmek. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. O.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #28 : Mart 11, 2019, 23:02:05 »
Sn Öcal ve Ahmet Üstat lar  Öyle güzel anlatıyorsunuz ki insanın hemen işe girişesi geliyor...
Yılların tecrübelerini cömertçe  paylaşmanız paha biçilemez değer.
Çok tşk ederim...
*

    M. C.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #29 : Mart 12, 2019, 21:41:43 »
Amin terlemesi genellikle epoxy boya atıldıktan hemen sonra henüz dokunma kuruması (touch dry) olmadan önce suya veya neme (yağmur altında kalması) mağruz kalması ile oluşur. Yüzeyde beyaz lekeler oluşur. Boyanın tam kurumadan önce suya mağruz kalmasını engellemek gerekir. Oluştuysa sonraki katı uygulamadan önce zımpara ile lekeli yerlerin pürüzlendirilmesi, temizlenmesi gerekir. (tamamen çıkartılması gerekmez)

Salmanın arkasında oluşan galvanik korozyona benziyor. Korozyona uğrayan kısım epoxy macun ile kaplanabilir. Öncesinde tel fırça, mümkünse raspa ile çok iyi temizlenmesi gerek tabii. Daha kalıcı bir çözüm istiyorsanız belzona kullanabilirsiniz. Belzona değişik tip metaller için (çelik, bronze vs) dolgu malzemesidir ve eskisinden sağlam olur.

Pervanenin üzerinde takılı dik kanat şeklindeki plaka kavitasyonu engellemek için değildir. O plaka pervaneyi galvanik korozyondan korumak için takılan tutyadır. (Kurbanlık tutya)

Pervanede kavitasyon var ise yapacak birşey yok. Tekne ve motor ile uyumlu değildir ve değişmesi gerekir.
« Son Düzenleme: Mart 12, 2019, 21:48:55 Gönderen: Murat Cengiz »