0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« : Ağustos 03, 2019, 17:29:24 »
Zehirli boya yaptırmış olduğum halde, teknenin altı çok hızlı kirleniyordu. Birkaç sene önce, şaft üzerine plastik sıcak su borularının üzerine geçirilerek ısı kaybını azaltan strafor benzeri, bir yanı kesik boru takmıştım. Pervane üzerine de poşet bağlamıştım. Uzun süre hareketsiz kaldığım halde işe yaramıştı.
   Pek fazla seyir yapmadığım, bir de egenin en kirli bölümü olan Güllük körfezinde olmam dolayısıyla, teknenin karinasını da bir şekilde naylonla sarma imkanı olsa iyi olur diye düşündüm. Ama uygulaması pek kolay değil.
  Fikirleri ve imkanları birleştirip iyi bir çözüm üretebilir miyiz acaba?
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.620
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2019, 18:00:01 »
Bu tür korumalar bir zamanlar yapılıyordu. Örneğin,büyükçe bir naylon örtüyü tekne altına havuz gibi asıp, içine de beliril dozajda klor enjektr ediliyordu. Teknede bir klor ölçücü sürekli sudaki miktarı ölçüp gerekitğinde klor veriyordu ama örtüyü ne koruyacak?

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #2 : Ağustos 03, 2019, 21:47:15 »
Sadece naylon örtüyü sarmak kafi olur diye düşünüyorum, en azından naylon örtünün altında su sirkülasyonu olmasın yeter. Su sirkülasyonu olmayınca  kekamoz oluşmaz herhalde. Eğer naylon örtü ışık geçirmezse(alüminyum kaplamalı örtü) yosunlaşma da olmaz galiba.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #3 : Ağustos 03, 2019, 23:05:13 »
Büyük bir örtüyü kıçtan batırıp salmanın altından geçirerek, başa getiriyorsunuz. Örtünün eteklerini güverteye çıkardıktan sonra içerdeki suyu bir motopomp vasıtasıyla boşaltıyorsunuz. Vakumlu poşet gibi deniz örtüyü tekne su altı yüzeyine yapıştırıyor. İşlem tamam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #4 : Ağustos 04, 2019, 09:42:45 »
Doğrusu bu ama uygulama(hele benim gibi yaş ilerleyince) biraz zor olur. Onun yerine, salmayı korumaktan vazgeçip; salmanın ön tarafından başa doğru ve salmanın arkasından kıç tarafa doğru, su yüzeyinin biraz üstüne çıkacak şekilde karinayı mümkün mertebe örtmek biraz faydalı olabilir. Bu arada, her dümen palasına uymaz ama benimki için kılıf yapılabilir.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.620
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #5 : Ağustos 04, 2019, 09:54:08 »
İlk başlarda örtü işe yarasa da daha sonra en azından dışı kekamoz ile kaplanacağı için alınması zorlaşacak hatta zaman ilerledikçe imkansız hale gelecektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 948
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #6 : Ağustos 05, 2019, 10:49:16 »
Benim tavsiyem karinaya özel epoksi uygulayıp sezon başında bir kere çekekte lift üstündeyken basınçlı su ile temizleyip devam etmek olur.
IN BOOST WE TRUST
*
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #7 : Ağustos 05, 2019, 11:12:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Büyük bir örtüyü kıçtan batırıp salmanın altından geçirerek, başa getiriyorsunuz. Örtünün eteklerini güverteye çıkardıktan sonra içerdeki suyu bir motopomp vasıtasıyla boşaltıyorsunuz. Vakumlu poşet gibi deniz örtüyü tekne su altı yüzeyine yapıştırıyor. İşlem tamam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

zamanında kat kat folyo yapıstırıp tek tek soymak fikri vardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bu fikir de guzel ama uyguladın mı? su gecirmez nasıl bir örtü olmalı ne kadar dayanır? Sonra bütün parayı örtüye vermeyelim?
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #8 : Ağustos 05, 2019, 11:42:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

zamanında kat kat folyo yapıstırıp tek tek soymak fikri vardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bu fikir de guzel ama uyguladın mı? su gecirmez nasıl bir örtü olmalı ne kadar dayanır? Sonra bütün parayı örtüye vermeyelim?

O bir başka proje. O da çok başarılı olacak.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Burda basit ve ucuz örtü kullanıyoruz. Kaılnca sera naylonu bile olur. Zaten örtü tek sezonluk olacak. Komple kekazmoz, midye kaplanıp sert bir kabuk gibi bile olsa, donmuş fındık kabuğunun kırılması gibi, parçalanıp çıkar kolayca.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.288
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #9 : Ağustos 05, 2019, 18:20:49 »
Hakan korsan, buna benzer bir uygulamayi Youtubede görmüstüm

Zahmetli ama uzun süre kalacaksa ise yarayabilir gibi.

Birde hani su 8-10 sene dayanan zehirli var kendi kendine soyulan ve kendini tazeleyen, acaba tecrübesi olan varmi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #10 : Ağustos 05, 2019, 20:41:09 »
zift sürelim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #11 : Ağustos 06, 2019, 10:13:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

zamanında kat kat folyo yapıstırıp tek tek soymak fikri vardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bu fikir de guzel ama uyguladın mı? su gecirmez nasıl bir örtü olmalı ne kadar dayanır? Sonra bütün parayı örtüye vermeyelim?

O bir başka proje. O da çok başarılı olacak.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Burda basit ve ucuz örtü kullanıyoruz. Kaılnca sera naylonu bile olur. Zaten örtü tek sezonluk olacak. Komple kekazmoz, midye kaplanıp sert bir kabuk gibi bile olsa, donmuş fındık kabuğunun kırılması gibi, parçalanıp çıkar kolayca.

Tek olarak yapılmak istenirse pahalı olur mutlaka.
Ama Topluca hareket edilebilirse, çok ucuza, belli tekne boylarına uyacak şekilde, "Tek kullanımlık" örtüler yaptırılabilir.
Naylon örtü imalatı ve konfeksiyon işine yakın üyelerimiz bu konuda daha gerçekçi fikirler geliştirebilir.
*

    Çevrimdışı Oktay Bozkurt

  • * Gezgin Korsan
  • 54
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • True Love,Küçükçekmece
    • Firmam
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #12 : Ağustos 06, 2019, 20:10:04 »
Teknenin iki yanından kıça kadar sağlam şişme bot malzemesinden iki parça olacak. İçinde hava yokken baştan kıça veya kıçtan başa çekip omurganın iki yanında kalmasını sağlayacaksın. Sonra bir kompresörle basacaksın havayı, şişirip teknenin tüm karinasını sudan ayıracaksın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tabi bu malzeme teknenin karinasını sudan ayıracak kadar büyük olacak. Açılacağın zamanda havasını indirip alacaksın kıyıya. Baktın çok kirlenmiş oto yıkama makinesi halleder sanırım.  Yelkenlilerde salma kalır suda ona yapacak birşey yok. Nasıl fikir abi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #13 : Ağustos 08, 2019, 17:52:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin iki yanından kıça kadar sağlam şişme bot malzemesinden iki parça olacak. İçinde hava yokken baştan kıça veya kıçtan başa çekip omurganın iki yanında kalmasını sağlayacaksın. Sonra bir kompresörle basacaksın havayı, şişirip teknenin tüm karinasını sudan ayıracaksın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tabi bu malzeme teknenin karinasını sudan ayıracak kadar büyük olacak. Açılacağın zamanda havasını indirip alacaksın kıyıya. Baktın çok kirlenmiş oto yıkama makinesi halleder sanırım.  Yelkenlilerde salma kalır suda ona yapacak birşey yok. Nasıl fikir abi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bence her fikir değerlidir. Farklı şartlar için değişik değerlendirmeler yapılabilir.
Fayda / maliyet oranı ne kadar büyük olursa o kadar iyidir; derim.
Bir de, uygulaması çok basit olmalı.
Çok fazla seyir yapanlar için burada sözünü ettiğimiz önlemlerin gereği bile yoktur, diye düşünüyorum.
Mesela benim teknenin bulunduğu Güllük Körfezi oldukça çok kekamoz yapıyor. O kadar ki, bu sezon başında zehirli yaptırmak için Didim' e giderken, epey bir sıkıntı oldu. Motor su soğutma girişini kekamozlar nerdeyse kapatmıştı. Bir ara, soğutma suyu egzoz çıkışından buhar olarak çıkmaya başladı ve motor devrini çok fazla düşürerek gideceğim yere varış süresini en az iki kat artırdım. Bir ara çıkan rüzgarın yardımı olmasaydı bu süre 5-6 kat olacaktı.
 
*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 31
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Yalova marina
Ynt: Pervane , şaft ve karinayı kekamoz vs. den korumak
« Yanıtla #14 : Ağustos 08, 2019, 18:26:03 »
teknenin karinasına sıcak wax kaplasak. Arabaların kaputlarına sürülür . Kurudugu zaman elinizle soyuluyor .
Attila Kaplan /Tiger