0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. E.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #30 : Eylül 18, 2019, 13:53:34 »
Şimdi, burada bir ayıntı sözkonusu ;

Pervane siparişi verilmişti geldi ve tam takılacakken esas şoku yaşadık.
Pervane kendi ortasında bulunan kauçuk burçtan kurtulup fırlayıp gitmiş, orta göbek milin üstünde kalmış. Buna tam dikkat etmemiştik ilk dalıp baktığımızda. Her şey açıklığa kavuşuyor ; Pervane geçen sene karada bakım için sökülüp takıldıktan sonra tekne suya indiğinde garip bir sürtünme sesi ( V-kayışı kaydırması gibi...) yapıyordu 1,500 ve altı devirlerde..., üst devire çıkıldığında kesiyordu. Bu garip sese hiç anlam verememiştik, tam bir bilmeceydi, resmen suyun altından geliyordu bu ses. Meğerse pervanenin ortasındaki göbek pervane kovanının içinde boşa döner dururmuş, her ne şekilde olduysa da ( tahminen halat sarmıştı, kesip kurtarmıştık, o sırada dış konik cıvata gevşemiş açılmış olmalı ki dikkat etmedik, bu da ders oldu...) konik cıvata da açılınca pervane göbeğini mil üstünde bırakıp fırlayıp gitmiş, yani boşu boşuna pervaneyi günlerce aradık durduk, bulsak dahi bir işe yaramayacaktı.  Resimlerde milin üzerinde kalan söküp çıkardığımız pervanenin göbeğinin hali. 

Bir şey daha öğrendik..., Tipik V-Kayışı sesinin neyi işaret edebileceğini.....


Yeni pervanenin göbeği;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Eski Pervanenin mil üstünde kalan ngöbeği;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Karada pervanenizi kontrol ederken kanatlara elinizle bastırıp ileri geri oynattığınızda eğer en hafif bir şekilde dahi ounuyor, boşluk yapıyorsa esneme dahil...; anlayın ki bu sona gebe olabilir.... Çünkü yeni pervane takıldığında aynı test de en hassas bir esneme bile yapmadığını gördük.
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2019, 14:03:58 Gönderen: Ergun Erakman »


*

    H. E.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #31 : Eylül 19, 2019, 08:43:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Karada pervanenizi kontrol ederken kanatlara elinizle bastırıp ileri geri oynattığınızda eğer en hafif bir şekilde dahi ounuyor, boşluk yapıyorsa esneme dahil...; anlayın ki bu sona gebe olabilir.... Çünkü yeni pervane takıldığında aynı test de en hassas bir esneme bile yapmadığını gördük.


Bunlar çok değerli bilgiler.


*

    H. D.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #32 : Eylül 19, 2019, 11:01:44 »
"Karada pervanenizi kontrol ederken kanatlara elinizle bastırıp ileri geri oynattığınızda eğer en hafif bir şekilde dahi ounuyor, boşluk yapıyorsa esneme dahil...; anlayın ki bu sona gebe olabilir.... Çünkü yeni pervane takıldığında aynı test de en hassas bir esneme bile yapmadığını gördük."

 Söylediğiniz gibi en ufak esneme bile yapmayacaksa neden araya lastik malzeme koyuyorlar acaba?


*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #33 : Eylül 19, 2019, 11:33:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Karada pervanenizi kontrol ederken kanatlara elinizle bastırıp ileri geri oynattığınızda eğer en hafif bir şekilde dahi ounuyor, boşluk yapıyorsa esneme dahil...; anlayın ki bu sona gebe olabilir.... Çünkü yeni pervane takıldığında aynı test de en hassas bir esneme bile yapmadığını gördük."

 Söylediğiniz gibi en ufak esneme bile yapmayacaksa neden araya lastik malzeme koyuyorlar acaba?


Göbek lastiğinin insan eliyle hissedilir bir esneme yapmaya imkan tanımayacak kadar sert olması, kullanım anındaki yüksek devir, tork ve güçlerde gerekli esnekliği sağlamayacağı ve darbe anında sıyırarak shaft tarafını darbeden korumayacağı anlamına gelmiyor. Motorlar onlarca, yüzlerce beygir gücünde iken Ergun korsan anca 2hp'dir belki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Plug valve denen bir vana var diski tamamen lastik kaplı. Bir parti üründe fazla tork sıkıntısı çıkınca sebebini bulmaya çalışmıştık. Tek sorun normalde 65-70 shore A sertlikte olması gereken kaplamanın o partide 80-85 Shore A aralığında çıkmasıydı. Bu kadar fark bile fonksiyona direkt etki etmişti.

Bazen bu bozulan göbekleri yeni lastik kaplatıyorlar. Sertliğinin aynı olmasına çok dikkat etmek gerek. Daha yumuşak olursa kolay bozulma, sert olursa da koruma görevini yerine getirmeme riski var.


*

    H. D.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #34 : Eylül 19, 2019, 12:56:49 »
Pervane nin içindeki lastik kısım neyi neyden koruyacak?

*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #35 : Eylül 19, 2019, 15:08:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pervane nin içindeki lastik kısım neyi neyden koruyacak?

Motor viteste devirli bir şekilde giderken herhangi bir cisime vs çarpması, ve ya dönemeyecek şekilde bir halata dolanması durumunda motorun ve ya pervane milinin değil, sadece pervanenin hasar görmesi amaç.

İlk zamanlar 'shear pin' denen, fazla yüke binince kırılan pimler kullanılmış bu amaçla. Son geldikleri ve pratik buldukları nokta bu lastik göbek.

Bir yelkenli pervanesi için abzürt gelebilir bu detay ancak esas çıkış noktası takma motorlar ve pervaneyi taş vs bir yere vurma sıkça yaşanan bir kaza. Yelkenli için de kopartamayacağı bir halat dolanması örnek durum sayılabilir belki.

*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #36 : Eylül 19, 2019, 15:12:37 »
bunu buldum az aratınca bolca detay var:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #37 : Eylül 19, 2019, 15:14:18 »
Bu tür pervaneler genelde saildrive şanzımanlarda daha çok kullanılıyor. saildrive ise aslında motoru tekne içinde olan dıştan yakma motor gibi değerlendirilebilir.
*

    N. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #38 : Eylül 19, 2019, 16:10:15 »
Lastik göbek iyi niyetle yapılmış ama, yarattığı sıkıntılar sağladığı faydadan daha fazla gibi...
*

    H. D.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #39 : Eylül 19, 2019, 16:14:51 »
Tekne pervanesinde göbeğe lastik ara parçası (takoz) yerleştirmek bence bilimsel hokkabazlık.Zaten normal devrinde dönen pervaneye dışarıdan bir şey dokunup ta pervaneyi yavaşlatınca ara lastik kısım kopana kadar dönme hareketini ileten sistemde o lastik takoz olsa da  olmasa da konik dişlide diş mi kırılır freze kanalları setleri egrilir mi artık ne olacaksa olur.peki neden lastik takoz: Basit yenisini sadece ondan alsınlar vede korumalı pervane ayagına fazladan kazıklasınlar.Yani Ticari sömürü.
ister otomobil olsun ister tekne motoru bir yerlerinde kesinlikle rulman kullanılıyor.Rulmanın bir çalışma ömrü var ve değiştirilmesi gereken zaman gelebiliyor.Üstündekini çıkarıyorsun gidiyorsun rulmancıya veya oto yedek parçacısına bu var mı diyorsun var diyor şayet orjinal kutuda isterseniz bir yıgın para ama sedece rulman markası ile satılana bakıyorsunuz aynı mal yarı para mesela orjinal kutusunda olanın ne olduğuna bakıyorsunuz FAG marka rulman  yahu bu kaç para diyor 55 tl hadi be diyorsun FAG rulman kutusunda olan ne kadar 20 tl buyurun burdan yakın.Bu göbeginde lastik takoz olan pervanede de (USKUR) ticari mantık aynı bu orijinal onun için aynı çap ve hatvedeki sıra pervanelerden pahalı
« Son Düzenleme: Eylül 19, 2019, 16:16:03 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #40 : Eylül 19, 2019, 19:03:28 »
Bir önceki yaz birader gece karanlığında, tornistanda pervaneye halat sardırıyor. Halat o verdiği gazla pervane ve tekne arasına öyle bir dolanıyor ki, şafta asılmasıyla, gövdesini kırıyor şanzımanın.

Sıkıntının ve masrafın haddi hesabı yok tabi bunun sonrasında.

Oysa bu tip bir göbek olsa o pervanelerde en fazla pervane düşerdi.

Bir iyi tarafı da, o lastik göbek darbeyle dönse de bir kez, yüksek devirlere çıkmadığınız sürece sizi limana da götürüyor. Sadece yüke fazla verdiğinizde çürük su yapan pervane tarzında gitmez oluyor. Bence tercih edilmesinin bir avantajı da bu.
*

    M. Y.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #41 : Ocak 29, 2020, 14:53:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
A2 304 muadili ama aslında 304ten civata olmaz, onun mukavemetlisi. A4 de aynı şekilde 316 karşılığı.

Bazı Çin menşeli civatalarda A2 A4 yazıyor sıkarken elimizde kalıyordu, yillarca aynı dizayn kapak 8.8 civata ile kacirmiyorken, A4 civata kullaninca basınç altinda kaçıriyor.

Derken öğrendik, A2 ve A4 civatanın uzerinde A2-70, A4-70 ibaresi varsa sıkıntı olmuyor.

Sadece A2, sadece A4 yaziyorsa bilin ki risk var.
.  Çok faydalı oldu teşekkürler Ümit kaptan
*

    C. Y.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #42 : Şubat 14, 2020, 10:14:25 »
Herkese Çin den selamlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , cok güzel bilgiler edindik teşekkürler.

Kara alıcam tekneyi yaz başı, ilk tecrübem olacak. Karada raspa boya, sail drive vs bakım tutumda, pervane de çıkarılmalı mı yerinden? (yukarıda bakımda cıkarttık dendi de?)

Eger esneme, oynama, kondusyon da sıkıntı yoksa yine de cıkacak mı? (biraz basit bi soru gibi kaldı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Eger kara bakım check list, yapılması gerekenler vs diye bir başlık varsa yönlendirir misiniz?

Teşekkürler
*

    A. Ç.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #43 : Şubat 14, 2020, 11:10:57 »
Saildrive yukarıdan açılıp 500 saatte bir kavrama kontrol edilmeli ve ayarlanmalıdır. 1500 veya 2000 saatte kavrama değiştirilmelidir. Pervane şaftı oynamasa bile en azından iki sezonda bir sökülüp keçeleri mutlaka değişmelidir. Keçeler bozulursa içine deniz suyu girer ve şanzımanı tamamen bozabilir. Her ne kadar artık saildrive tutyaları iki parça şeklinde yapılıp pervanenin sökülmeden takılabiliyorsa da tutyalar da değişmelidir.
*

    C. Y.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #44 : Şubat 28, 2020, 10:26:13 »
Teşekkürler 👍