0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #15 : Temmuz 29, 2019, 12:30:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tornistan pervanın de kilitlenme yonu ,bence o kilit alyen vida peynir olup kırılmış belirli zaman sonra   değiştirmekte fayda var, metalin denizde bir ömrü var...


Denizde kullanacağınız cıvata veya vidaların kafasının üstünde mutlaka A4 (316 muadili) yazıyor olmalıdır.

Çoğu yerde satılanlar A2 (304 muadili) dir ve deniz suyunda hızla korozyona uğrayıp erirler.


*

    T. A.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #16 : Temmuz 29, 2019, 14:25:56 »
Tüm döner aksam vidalarında setuskur vida ve veya pinyon kilit olur. Pervane başlığında hadi onu geçtim pervanede nasıl olmaz şaşırtıcı .
İyi bir usta  dalgıca tarif ederse kolayca takılır .


*

    T. A.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #17 : Temmuz 29, 2019, 19:25:14 »
Ben hikayenin devamını merak ettim. Nerede oldu? Sonra ne yaptınız? Deneyiminizi paylaşır mısınız?


*

    S. Ş.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #18 : Ağustos 01, 2019, 20:43:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tornistan pervanın de kilitlenme yonu ,bence o kilit alyen vida peynir olup kırılmış belirli zaman sonra   değiştirmekte fayda var, metalin denizde bir ömrü var...


Denizde kullanacağınız cıvata veya vidaların kafasının üstünde mutlaka A4 (316 muadili) yazıyor olmalıdır.

Çoğu yerde satılanlar A2 (304 muadili) dir ve deniz suyunda hızla korozyona uğrayıp erirler.


Nejat kaptan,

Senın mesajdan sonra akü başlarını bağlayan cıvatalarımı kontrol ettim, A4 olanlar gıcır ,olmayanlar gecen sene zımparalamama rağmen kararmış , iyi oldu soylediğin  bılmıyordum.

Kararmış pullar da  değişti,A kaç bilmiyorum deneyeceğim artık


*

    N. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #19 : Ağustos 01, 2019, 21:12:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tornistan pervanın de kilitlenme yonu ,bence o kilit alyen vida peynir olup kırılmış belirli zaman sonra   değiştirmekte fayda var, metalin denizde bir ömrü var...


Denizde kullanacağınız cıvata veya vidaların kafasının üstünde mutlaka A4 (316 muadili) yazıyor olmalıdır.

Çoğu yerde satılanlar A2 (304 muadili) dir ve deniz suyunda hızla korozyona uğrayıp erirler.


Nejat kaptan,

Senın mesajdan sonra akü başlarını bağlayan cıvatalarımı kontrol ettim, A4 olanlar gıcır ,olmayanlar gecen sene zımparalamama rağmen kararmış , iyi oldu soylediğin  bılmıyordum.

Kararmış pullar da  değişti,A kaç bilmiyorum deneyeceğim artık


Maalesef heryerde satılmıyor.
Biz ihtiyacımızı Perpa’dan alıyoruz. Perşembe Pazarı’nda da birkaç yerde vardır sanıyorum.

*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #20 : Ağustos 01, 2019, 21:32:19 »
A2 304 muadili ama aslında 304ten civata olmaz, onun mukavemetlisi. A4 de aynı şekilde 316 karşılığı.

Bazı Çin menşeli civatalarda A2 A4 yazıyor sıkarken elimizde kalıyordu, yillarca aynı dizayn kapak 8.8 civata ile kacirmiyorken, A4 civata kullaninca basınç altinda kaçıriyor.

Derken öğrendik, A2 ve A4 civatanın uzerinde A2-70, A4-70 ibaresi varsa sıkıntı olmuyor.

Sadece A2, sadece A4 yaziyorsa bilin ki risk var.
*

    S. Ş.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #21 : Ağustos 01, 2019, 21:34:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
A2 304 muadili ama aslında 304ten civata olmaz, onun mukavemetlisi. A4 de aynı şekilde 316 karşılığı.

Bazı Çin menşeli civatalarda A2 A4 yazıyor sıkarken elimizde kalıyordu, yillarca aynı dizayn kapak 8.8 civata ile kacirmiyorken, A4 civata kullaninca basınç altinda kaçıriyor.

Derken öğrendik, A2 ve A4 civatanın uzerinde A2-70, A4-70 ibaresi varsa sıkıntı olmuyor.

Sadece A2, sadece A4 yaziyorsa bilin ki risk var.

70 ne demekmiş Ümit
*

    Ü. Ö.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #22 : Ağustos 01, 2019, 22:44:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
A2 304 muadili ama aslında 304ten civata olmaz, onun mukavemetlisi. A4 de aynı şekilde 316 karşılığı.

Bazı Çin menşeli civatalarda A2 A4 yazıyor sıkarken elimizde kalıyordu, yillarca aynı dizayn kapak 8.8 civata ile kacirmiyorken, A4 civata kullaninca basınç altinda kaçıriyor.

Derken öğrendik, A2 ve A4 civatanın uzerinde A2-70, A4-70 ibaresi varsa sıkıntı olmuyor.

Sadece A2, sadece A4 yaziyorsa bilin ki risk var.

70 ne demekmiş Ümit

Çekme dayanimı 700 MPa (N/mm2)
A4 olunca A4-80 oluyordu galiba.
« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2019, 22:45:20 Gönderen: Ümit Özdoğan »
*

    E. E.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #23 : Ağustos 05, 2019, 13:53:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben hikayenin devamını merak ettim. Nerede oldu? Sonra ne yaptınız? Deneyiminizi paylaşır mısınız?

Büyükçekmece körfezinde bir koyda demir aldıktan hemen sonra ilk tornistan da çıktı.
Yanımda demirli aynı marinadan komşum tarafından marinaya çekildik.
Öncesinde hiçbir belirti vermedi, vibrasyon v.s.
Ancak bir kaç gün öncesi marinada kendi tonozuma henüz tam batmadığı halde yol verdiğim için pervaneyi sardım.
Sonrasında dalarak kesip çıkardım pervaneye dolanmış halatı. Bir ihtimal kalın tonoz halatı pervaneye sarılırken arkadaki konik somunu çevirdi ve beraberinde orta saplama çıvatasını kesti.
Sonrası seyirden sora ilk tornistanda serbest kalan pervane fırladı gitti.
Önce Bavaria 'dan teknenin markası modeli imal yıllı ve motor ve şanzıman bilgileri verilerek sistemden  fabrika çıkışında hangi pervane tekneye takılmış öğrenildi ve bu bilgiler doğrultusunda Volvo Penta yetkili servisine yeni orjinal pervane siparişi geçildi.


Çıkartılacak dersler :


* Pervane karada takılmalı > locktite kullanılması gerektiği için. ( kullanılmamıştı )
* Volvo Pervanelerinin göbeklerinde bir burç var ( diğer markaları bilmiyorum ), bu burç da kesinlikle boşluk oynama v.s. olmamalı,
   pervaneyi yerine taktığınızda kanatlara sağa sola bastırdığnızda pervanede en ufak oynama esneme olmamalı ( oluyordu
   önemsemedik)
* Halat v.s dolandığında kurtarma işleminden sonra mutlaka pervane sonrası sıkıştırma kilitleme elemanları kontrol edilmeli.
* Pervanenin düştüğü tahmin edildiği ilk anda mümkünse hemen demir atılmalı veya Chartplotter'da MOB' a basılmalı ki
   pervanenin aranma yeri belirlensin. ( yapmadık, düştüğünden emin olduğumuz için hemen ardından marinaya çektirdik
   kendimizi,
   sonrasında tahmini bölgede pervaneyi aradık ama nafile.
* Yeni takılacak pervanenin kod numarası mutlaka bir yere not edilmeli ki tekrarı olayda doğru pervane kısa sırada
   bulunabilsin.
   2006 Bavaria 46 teknesi olanlar için bilgi notu :
   Pervane : CR46-2006 D2-55 130S Ratio 2,19   Sabit 17x16 LH   Katlanır 18x16x3 LH

« Son Düzenleme: Ağustos 05, 2019, 13:58:07 Gönderen: Ergun Erakman »
*

    N. D.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #24 : Ağustos 05, 2019, 17:46:31 »

Gecmis olsun,
 
keske demir almadan motor ileri geri vites testi yapsaydiniz.
Unutuyoruz, bu gibi basit konrol leri.

Belki abarti gelecek ama bir checklist yapip, 3-4 dakika zaman ayirmak gerekli,
benim kendi tecrübelerim beni böyle bir checklist yapmaya zorladi acikcasi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yaslaniyormuyum ne?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
*

    İ. E.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #25 : Ağustos 05, 2019, 18:55:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gecmis olsun,
 
keske demir almadan motor ileri geri vites testi yapsaydiniz.
Unutuyoruz, bu gibi basit konrol leri.

Belki abarti gelecek ama bir checklist yapip, 3-4 dakika zaman ayirmak gerekli,
benim kendi tecrübelerim beni böyle bir checklist yapmaya zorladi acikcasi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yaslaniyormuyum ne?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Doğrusu bu mutlaka her konuda  bir checklist yapmak çok faydalı
*

    H. E.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #26 : Ağustos 05, 2019, 20:45:22 »
Checklist yapıyorum da okumak için gözlük her zaman bulunamıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. D.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #27 : Ağustos 06, 2019, 08:24:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Checklist yapıyorum da okumak için gözlük her zaman bulunamıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yazi karakter büyüklügü 24 yap sorun kalmiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #28 : Ağustos 06, 2019, 08:49:19 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Pervane düştüüüü.....
« Yanıtla #29 : Ağustos 08, 2019, 18:43:43 »
Bildiğim  su altında sürülen locktite yok  ama pervaneyi takarken babadan kalma lif sarıp setuskur takılsa veya setuskur yuvasına polyüretan köpük sıkılsa öyle setuskur takılsa. amaç açılmaması Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap