0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #15 : Ağustos 25, 2015, 13:46:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu aşamada katlanır pervaneye hiç heves etmeyin derim.

Pervaneyi karada takmak da daha iyi olacaktır.

 Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynen bu dediğinizi yapmayacağım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    L. Y.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #16 : Ağustos 25, 2015, 17:14:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şaftı denizden dışarı alırken dümen palasının sağından yada solundan eksenini yana alıp çıkarmak mümkün mü dümen palası yarı kalınlığı kadar şaftı sağa yada sola dışarı alırken hareket ettirebilirmiyim?Yoksa dümen palasını sökmemde gerekecek mi?Kafama takılan.

Geçmiş olsun Şevket Korsan.

Teknenizin marka modelini bilemiyorum ama bir çok fabrikasyon tekne modelinde ( Mesela B'larda ) şaftı sökerken, çıkarılmasına gerek olmasın diye, dümen palası  şaft ekseni ile aynı hizada değildir. Çoğunlukla dümen palası çıkışı ortanın sağında yer alır.

Kolay gelsin.


*

    H. D.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #17 : Ağustos 25, 2015, 19:14:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O pala meselesini çözebilirseniz zaten pervaneyi karada takmış olacaksınız. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi. 

Tabib ciddi olarak ve ögrenmek için soruyorum "Su içinde şafta pervane takmanın" ne gibi olumsuzlukları var?


*

    H. E.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #18 : Ağustos 25, 2015, 19:34:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O pala meselesini çözebilirseniz zaten pervaneyi karada takmış olacaksınız. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi. 

Tabib ciddi olarak ve ögrenmek için soruyorum "Su içinde şafta pervane takmanın" ne gibi olumsuzlukları var?

Abi bu durum için önermem. İyi bildiğin sistemi su altında da kurabilirsin. Mesela benim pervanem düştüğünde yeni pervaneyi su altında takmıştık. Ama elimizde tüm parçalar vardı ve ne yapacağımızı biliyorduk. Ama burada kama var, setiskur vidası var, yuva açmak var...
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #19 : Ağustos 25, 2015, 19:55:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenizin marka modelini bilemiyorum ama bir çok fabrikasyon tekne modelinde ( Mesela B'larda ) şaftı sökerken, çıkarılmasına gerek olmasın diye, dümen palası  şaft ekseni ile aynı hizada değildir. Çoğunlukla dümen palası çıkışı ortanın sağında yer alır.
Bu sevindirici bir haber Beneteau oceanis 350 modeli teknemin, saft eksenini bir uzatma ile kontrol edeceğim.

*

    H. D.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #20 : Ağustos 25, 2015, 22:58:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Abi bu durum için önermem. İyi bildiğin sistemi su altında da kurabilirsin. Mesela benim pervanem düştüğünde yeni pervaneyi su altında takmıştık. Ama elimizde tüm parçalar vardı ve ne yapacağımızı biliyorduk. Ama burada kama var, setiskur vidası var, yuva açmak var...

Anladım diyorsun ki zaten epey teferruat var birde suyun içinde olmasın bari.
Haklısın.
*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #21 : Eylül 01, 2015, 10:30:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Krom dan yeni kamayı yapıldı.Setuskur un yerini işaretledim.4mm diş açıldı.kekamoz için pervaneye epoksi yaptım(deneysel bir çalışma ne olacak bilmiyorum.)Setuskurun yerini işaretledikten sonra uskuru çıkarmakta zorlandım ağırca bir çekiç ile uskurun arkasındaki tutyayı çıkarıp anca sökebildim.
     Bağlamaya az kaldı ne olur bilmem geri takmamaya çalışacağım galiba yada geri manevraları sığ yerlerde yapacağım :)Epokside kekamoz için işe yarayacak mı zaman içinde paylaşacağım.
    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
*

    H. E.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #22 : Eylül 01, 2015, 10:42:20 »
Palanın yanından sökebildiniz mi su altında?
*

    F. N.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #23 : Eylül 01, 2015, 10:51:19 »
Kimyasal dişli sabitleyici kullanmayı düşündünüz mü ?
*

    H. D.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #24 : Eylül 01, 2015, 10:51:48 »
Kromdan kama yapılması "malzeme seçimi mantığına göre" yanlış bir seçim.Çünkü Şaft metali,uskur metali ve kama metali farklı farklı malzeme; aralarında galvanik korozyona sebeb olacak galvanik voltaj farkları var.Şaft ile uskuru ikilisini Tutya ile korursun ama şaftın içine sıkı sıkı yerleştirdiğin kama için aynısını söylenemez,şaft ve kama aynı malzemeden olması gerekir.Setuskur dediğin vida ile vidalandığı yerdeki maden arasında da aynı olay olacak
*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #25 : Eylül 01, 2015, 10:52:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Palanın yanından sökebildiniz mi su altında?
Palanın yanından sökemedim sökmeyi denemedim.Uskuru takıp somunu sıkıp işareti koydum.Setuskur yuvasının işaretini koydum.Klavuz la yuvayı açtım.Takacağım.İşaret koymak için uskuru yerleştirdiğimde çıkarmak için harcadığım efor kendime güven getirdi.bakalım ne olacak tekrar düşürmem umuyorum.Bu tür durumlar için takma motoru arkada bağlayacak bir yer yapılabilir mi acaba diye düşünmeye başladım.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #26 : Eylül 01, 2015, 10:59:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kromdan kama yapılması "malzeme seçimi mantığına göre" yanlış bir seçim.Çünkü Şaft metali,uskur metali ve kama metali farklı farklı malzeme; aralarında galvanik korozyona sebeb olacak galvanik voltaj farkları var.Şaft ile uskuru ikilisini Tutya ile korursun ama şaftın içine sıkı sıkı yerleştirdiğin kama için aynısını söylenemez,şaft ve kama aynı malzemeden olması gerekir.Setuskur dediğin vida ile vidalandığı yerdeki maden arasında da aynı olay olacak

Offf off Hüseyin Abi diyeceğim benim pervane yi takmayıp eve salona götürüp koyacağım bu gidişle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...Karaya çıkıncaya kadar idare eder umayım o zaman .Şimdi şöyle bir şey var.Sarı dan yapsam.Pervane sadece pirinç değil zannediyorum bir alaşım ne karıştırmışlardır bilmiyorum gerçi.Aynı alaşım olmadan pirinç olması aynı yapar mı bilmiyorum.Bir de önceki sarı ve silindi bu sefer ki krom olsun dedim.
*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #27 : Eylül 01, 2015, 11:00:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kimyasal dişli sabitleyici kullanmayı düşündünüz mü ?

Duymuşluğum var ama düşünmedim tavsiye edebileceğiniz böyle bir sabitleyici var mı?
*

    H. D.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #28 : Eylül 01, 2015, 11:07:05 »
Elbette var ilk çıkaran firma nın adı ile anılır piyasada -loktayt- diye.Rengine göre yapıştırma kuvveti değişir galiba en kuvvetli olanı kırmızı renk idi.Vida ve yuvasının farklı metal olması fark etmez yeterki temiz ve kuru olsun bir günde sertleşir.Bu sıvıyı hem şaftı sıkan somunun dişlerine hemde uskurun şafta geçen konik yuvasına sürersin.Çıkartmak istediğin zaman ancak ısıtarak sökersin.
Ben bu malzemeyi uzaktan kumandali helikopterlerimde kullanıyorum.
*

    Ş. Ö.

Ynt: PERVANE DÜŞMESİ
« Yanıtla #29 : Eylül 01, 2015, 11:13:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elbette var ilk çıkaran firma nın adı ile anılır piyasada -loktayt- diye.Rengine göre yapıştırma kuvveti değişir galiba en kuvvetli olanı kırmızı renk idi.Vida ve yuvasının farklı metal olması fark etmez yeterki temiz ve kuru olsun bir günde sertleşir.Bu sıvıyı hem şaftı sıkan somunun dişlerine hemde uskurun şafta geçen konik yuvasına sürersin.Çıkartmak istediğin zaman ancak ısıtarak sökersin.
Ben bu malzemeyi uzaktan kumandali helikopterlerimde kullanıyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunu buldum ama su altında yapışma mümkün mü?
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2015, 11:23:21 Gönderen: Şevket Öztürk »