0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞu aşamada katlanır pervaneye hiç heves etmeyin derim.Pervaneyi karada takmak da daha iyi olacaktır. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAynen bu dediğinizi yapmayacağım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞu aşamada katlanır pervaneye hiç heves etmeyin derim.Pervaneyi karada takmak da daha iyi olacaktır. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAynen bu dediğinizi yapmayacağım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu aşamada katlanır pervaneye hiç heves etmeyin derim.Pervaneyi karada takmak da daha iyi olacaktır.
Şaftı denizden dışarı alırken dümen palasının sağından yada solundan eksenini yana alıp çıkarmak mümkün mü dümen palası yarı kalınlığı kadar şaftı sağa yada sola dışarı alırken hareket ettirebilirmiyim?Yoksa dümen palasını sökmemde gerekecek mi?Kafama takılan.
O pala meselesini çözebilirseniz zaten pervaneyi karada takmış olacaksınız. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapO pala meselesini çözebilirseniz zaten pervaneyi karada takmış olacaksınız. Benim kastettiğim, şaft suda, yerinde iken üstüne pervane takmaya çalışmayın idi. Tabib ciddi olarak ve ögrenmek için soruyorum "Su içinde şafta pervane takmanın" ne gibi olumsuzlukları var?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknenizin marka modelini bilemiyorum ama bir çok fabrikasyon tekne modelinde ( Mesela B'larda ) şaftı sökerken, çıkarılmasına gerek olmasın diye, dümen palası şaft ekseni ile aynı hizada değildir. Çoğunlukla dümen palası çıkışı ortanın sağında yer alır.Bu sevindirici bir haber Beneteau oceanis 350 modeli teknemin, saft eksenini bir uzatma ile kontrol edeceğim.
Teknenizin marka modelini bilemiyorum ama bir çok fabrikasyon tekne modelinde ( Mesela B'larda ) şaftı sökerken, çıkarılmasına gerek olmasın diye, dümen palası şaft ekseni ile aynı hizada değildir. Çoğunlukla dümen palası çıkışı ortanın sağında yer alır.
Abi bu durum için önermem. İyi bildiğin sistemi su altında da kurabilirsin. Mesela benim pervanem düştüğünde yeni pervaneyi su altında takmıştık. Ama elimizde tüm parçalar vardı ve ne yapacağımızı biliyorduk. Ama burada kama var, setiskur vidası var, yuva açmak var...
Palanın yanından sökebildiniz mi su altında?
Kromdan kama yapılması "malzeme seçimi mantığına göre" yanlış bir seçim.Çünkü Şaft metali,uskur metali ve kama metali farklı farklı malzeme; aralarında galvanik korozyona sebeb olacak galvanik voltaj farkları var.Şaft ile uskuru ikilisini Tutya ile korursun ama şaftın içine sıkı sıkı yerleştirdiğin kama için aynısını söylenemez,şaft ve kama aynı malzemeden olması gerekir.Setuskur dediğin vida ile vidalandığı yerdeki maden arasında da aynı olay olacak
Kimyasal dişli sabitleyici kullanmayı düşündünüz mü ?
Elbette var ilk çıkaran firma nın adı ile anılır piyasada -loktayt- diye.Rengine göre yapıştırma kuvveti değişir galiba en kuvvetli olanı kırmızı renk idi.Vida ve yuvasının farklı metal olması fark etmez yeterki temiz ve kuru olsun bir günde sertleşir.Bu sıvıyı hem şaftı sıkan somunun dişlerine hemde uskurun şafta geçen konik yuvasına sürersin.Çıkartmak istediğin zaman ancak ısıtarak sökersin.Ben bu malzemeyi uzaktan kumandali helikopterlerimde kullanıyorum.