0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #15 : Temmuz 16, 2019, 15:03:36 »
Tonoz zaten ayarlı vaziyette suda bizde

Ne demek diye soran olmuş Özelden.....


Tonozdan kendimiz Halat aldık, İki Ucuda kasalı ...

Marinaya girdiğimizde Palamar arkadaş Koçboynuna takıveriyor....

Ayarlıdan kasıt O


*

    A. Ç.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #16 : Temmuz 16, 2019, 15:09:45 »
İskota ve mandarlar 12 mm olmalı, hem yük taşıma açısından hem ele gelmesi açısından uygundur. koltuk halatları için de 12 mm uygundur. Koltukları 3 kollu veya 8 kollu halat kullanacaksınız. Her koşulda bağlaKoltuk halatalrını ma halatlarında 14 mm'yi geçmeyin. İskota ve mandarlar için performans açısından 10 mm kevlae veya benzeri halat kullanılabilir ama gezi teknesi için 12 mm uygundur.   Koltuk halatlarnın özelliliği esner olmalarıdır. Kalın halat esnemez ve tüm yük tekneye biner. HYaylı veya lastikli esneticiler marinalar için uygunsa da koylarda kullanılması önerilmez.


*

    M. C.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #17 : Temmuz 17, 2019, 06:46:43 »
Palamarları pontonda sabit olup döndüklerinde halatı kendileri bağlayan (yada hazır kasasını takan) kaptanları uzaktan izleyin ne kadar pratik olmadığını göreceksiniz, ayrıca tehlikelide.

Aslında bununla ilgili herkes küçük videolar çekse daha aydınlatıcı olur.

 Bu gibi tercihlerde herkes avantaj ve dezavantajlara göre tercihlerini yaparlar, sizde zamanla kendinize en uygun olanı bulursunuz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #18 : Temmuz 17, 2019, 09:34:25 »
Bizim marinada kahir ekseriyet sabit koltuk halatı kullanıyor...
Sebebi sanırım esnetici yay olması
Üzerinde esnetici yaylar olan halatları tekneye almak vermek çok zor olurdu herhalde.
İki buçuk seneden biraz fazla oldu bir kere bile palamar çağırmadan çıkmadım keza girmedim de

Yanaşırken ve ayrılırken Palamar arkadaşlara mutlaka kara saha elemanları destek veriyor....

Yani Tonoz halatları denizden bot ile takılıyor

karadan saha elemanı koltuk halatları ile ilgileniyor.

Sanırım Bir çok marinada bu hizmeti böyle icra ediyordur

Orhaniye tarafına gittiğimde Martı Marinada üst seviyede palamar hizmeti ile karşılanmıştık

Ancak bu konuda Turguttaki ELLA herhalde Tektir.

Sanırım Palamar hizmetinin Nirvanası orasıdır.





*

    Ö. S.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #19 : Temmuz 17, 2019, 09:38:41 »
Gecen hafta kaya marka palamar halatlarimdan birinin egzostan dolayi yandigini farkettim nasil becerdim anlamadim ama bu kadar kolay midir halat harcamak diye sordum kendime Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

*

    G. T.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #20 : Temmuz 17, 2019, 10:05:08 »
Palamar, iskota ve mandar halatları için farklı bütçelere göre alternatifler vardır. Uzun vadeli düşünüldüğünde marka olarak öneriniz ne olur. Bİr de İstanbul'da bu alış veriş için bir adres önerir misiniz?
*

    İ. G.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #21 : Temmuz 17, 2019, 11:50:01 »
Gürkan bey size alışveriş yaptığım yerin adresini özelden yolladım.


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    İ. G.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #22 : Temmuz 17, 2019, 11:53:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu da KIŞ MODUMUZ

Sancaktaki esnetici tekneye çok yakın olmamış mı?
Tekneye çarpıp hasar vermesin.


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    A. Ç.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #23 : Temmuz 17, 2019, 12:02:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Palamar, iskota ve mandar halatları için farklı bütçelere göre alternatifler vardır. Uzun vadeli düşünüldüğünde marka olarak öneriniz ne olur. Bİr de İstanbul'da bu alış veriş için bir adres önerir misiniz?

Perpa'da Kaya Halat'ın kendi yeri var.
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #24 : Temmuz 17, 2019, 12:06:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu da KIŞ MODUMUZ

Sancaktaki esnetici tekneye çok yakın olmamış mı?
Tekneye çarpıp hasar vermesin.


Sent from my iPad using Tapatalk



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Perspektif ten öyle görünüyor
Aslında çok mesafe var
Çarpması imkansız
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #25 : Temmuz 17, 2019, 12:27:55 »
Resimdeki Kendinden Kasalı Koltuk halatları tekne ile yaşıt 2,5 sene oldu 125 TL ye Çekim halat'tan almıştım...
Hala Taş gibi hiçbir yıpranması yok ....
Her hafta Bol tazikli Temiz su yıkanıyorlar, Başka bir bakımıda yok...

Koltuk halatlarının illa pahalı olması gerekmiyor....

Mandar, Iskota halatları elbette farklı ......
*

    S. Ş.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #26 : Temmuz 17, 2019, 12:33:02 »
Oktayım,

Esnetici halatı yerine diger halat çalışıyor gibi , yedekliyen çok kasık
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #27 : Temmuz 17, 2019, 13:34:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktayım,

Esnetici halatı yerine diger halat çalışıyor gibi , yedekliyen çok kasık

Evet Doğru ...

Bu halde ikende yük yaylara biniyor .... Ancak haklısın Yedekliyen halatın 10 cm gibi daha gevşek bağlanması daha rahat çalıştırıyor....

o ilk kasma haraketini hissetmiyorsun....
*

    O. S.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #28 : Temmuz 17, 2019, 13:49:05 »
5 yıldır teknem (öncekilerle birlikte) Çandarlı balıkçı barınağında bağlı. Çıktığımda başka bir iskeleye bağlanmayacaksam asla palamar halatlarımı almam. Koyda kıçtan kara yapacaksam da onun için halatlarım ayrıdır zaten; naylon, yüzer tip ve ucuz. Tonoz halatımda fosforlu turuncu renkli bir gırcala ile atılmış kaymaz bir bağ var. İşaretim bu gırcala. Kurtağzının hemen önüne kadar çekip voltaladım mı kıyıya uzaklığım tamamdır.
Benim bir avantajım var, komşularım pek seyre çıkmaz. Hele iskelemdeki komşum 3 yıldır palamar çözmedi. Hava ne olursa olsun, yerime girdikten sonra 30 saniye içinde tonozu alıp bağlamış olurum, sonra hafifçe tornistan verip, örgü kasaları olan palamarlarımı koç boynuzlarına takarım. Bırakın zorlanmayı tamamı 2 dakika bile sürmez.
Pasarellayı yerine denk getirip bağlamak bile daha uzun sürüyor. Pasarella dediğim de 30 cm eninde 3 metrelik kalas, 2 günden daha uzun ayrılacaksam arkadaşlara rica ederim, kıyıya çekerler yoksa tekne tarafındaki ucu hep denizde durur ve ipleri de tonoz halatı şamandırasına bağlıdır. Hem şamadıra oraya buraya kaçmaz hem de pasarella yerinde durur.

Palamarların, 4 kollu örgülü, yumuşak, 12 mm. Tonoz halatım, 14 mm, özlü. Rüzgar üsütü tarafı ayrı ayrı karaya bağlanmış ikili.
Tekne, Bavaria 33, dolu ağırlık 6,5 ton.
Barınağın benim olduğum tarafında beton kıyı yok, yığma kayalar var, üzerine 1 adet içiçe geçmiş kamyon ve otomobil lastiklerini bağladım. Pasarellanın (3 m' lik kalas için çok iddialı bir isim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) kıyı tarafı içteki otomobil lastiğinin içine gemiş ve kıyıya iple bağlı.
*

    A. Ç.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #29 : Temmuz 17, 2019, 14:17:02 »
Passarella latince bir kökten geliyor, üstünden geçilen anlamında bir kelimedir Doğrusu bir kalas veya benzeri bir tahtadır. Karbon elyaflı, katlanır, bir veya iki tarafında tutunacak veya düşmenizi önleyen halat gerili modeller, köprünün yanında asma köprü nasıl farklı kalıyor ise fazlası ile farklı kalıyor.