0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Z.

2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« : Ocak 26, 2019, 14:53:46 »
Mayısta, 2 sene sonunda tekneyi karaya alacağım. Hayli pahalı bir zehirli kullanılmış olmasına rağmen 6 ay sonunda yumuşak canlılar, 1 sene sonundada kekemozlar teknemi mesken edindi. Temmuzda salmadan 10 cm midye kazıyıp koparıp deniz tabanına yolladım. Bu yaratıklarla birlikte mutluyuz ama artık bi temizlik lazım gibi. Tekne Ataköy marinada bu arada. Bu kez boya badana işlerini kendim yapacağım. Ucuz yerli bir boya ve 12-24 saat aralıklarla 4 kat uygulama şeklinde. Nası olsa 1 seneden ötesi yalan. Çok harcamak anlamsız.

Bu konuda bazı soruları olacak sizlere:

1) Makita BO5041 zımpara makinası alacağım ve bununla jelkota kadar inmeyi düşünüyorum. Ama 1 hafta zımpara yaptım inemedim diyen de var? Böyle bir makina ile  1-2 günde bitiremez miyim sizce?

2) Zehirli söken su bazlı bir kimyasal buldum online dükkanlarda. Bu ürünleri deneyen ve verim alan varmı? Alıp denemeye değer mi? zımparaya devam mı?

3) Baktım  jelkota inme işi uzuyor, en azından biraz inceltirim eski zehirlileri. Peki bunu da yaptığım halde, boyadaki ay yüzeyi görüntüsünü yok edemezsem, bu bölgeleri macunlamalımıyım? cevap evet ise ne tipte bir macun ile?

4) Pasta cila için de; Einhell CC PO 1100 Polisaj Makinası (rotary) alacağım. Kullanacağım pasta ve cila mutlaka marin tipte mi olmalı. Yani arabalar için yapılmış olanları deneyen, verim alan var mıdır?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


Sent from my iPad using Tapatalk


*

    A. Ç.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #1 : Ocak 26, 2019, 15:10:39 »
Boya katı konusunda genele uymanızı ve iki kat atmanızı öneririm. Alacağınız boyanın bir katı için ne kadar boya gideceğini hesaplayıp ona göre boya alın. Uygulamaya göre kat kalınlığı değiştiğinden hesaplayıp aldığınız boya bitene kadar boyayın. Katlar arasında üreticinin verdiği sürelere uyun. 12 saat araya gece girdiği için uygun olabilir ama 24 saat biraz fazla gibi göründü. Boya kat kat atılsa sa aslında doğru yapılırsa tek bir katman oluyor, bunun için atılan katın tamamen değil dokunma sertliğine ulaşması gerekiyor böylece attrığınız ikinci kat kimyasal ve fiziksel olarak bir alt kata kaynaşıyor. Karinaya attığınız kattları bitirdikten sonra terknernin keskin yerlerine, başına, kıçına, dümen palasının ön ve arkasına, salmanın ön ve arkasına ek kat atın. Buradaki boya çabuk aşınıyor.

Zımpara makinası kadar zımpara da önemli, doğru kumda iyi zımpara alın ve yüzey aşınması azaldığında mutlaka zımpara değiştirin, sadece kağıdı klamış bir zımpara ile iş yapılmaz.

Boya sökücüler işe yarıyor ama mucize beklemeyin, sürüp kazıyacaksınız, altta tabaka kalırsa tekrar süreceksiniz.


*

    M. C.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2019, 01:23:49 »
Ben daha önce kimyasal kullanmıştım. Tavsiye etmem. Gelcoat’a zarar verme riski yüksek ve çevreye zararlı.
Profesyoneller kalın boyayı kazımak içşn öncelikle permatik jiletin büyüğü benzeri bir araç kullanıyor. Sonra zımpara ile devam ediyor.
Gelcoat’a inince sualtı bölgesinin nemini ölçtürün ve 3-4 kat epoxy atın (modifiye epoxy tercih sebebidir). Benim tavsiyem International Intershield 300 yada Jotun Jotamastic 87 uygulayın. Bu boyalar gemi boyasıdır ve Tuzla’da bulabilirsiniz. Yat sektörü için üretilenlerden çok daha iyi performanslı ve daha ucuzdur. Zehirli boya olarak Jotun Megayacht Imperial öneririm. Pervaneye de Seajet Peller Clean tavaiye ederim.


*

    M. B. A.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2019, 11:22:37 »
Seajet Peller Clean Pervane ve Braket Koruyucu (Zehirlisi) Peller Clean - 325 ml en ucuz nerede bulurum?


*

    A. Ç.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2019, 11:43:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
....Gelcoat’a inince sualtı bölgesinin nemini ölçtürün ve 3-4 kat epoxy atın (modifiye epoxy tercih sebebidir)...

Jelkota indikten sonra rutubet ölçümü fiberglasta ne kadar rutubet olduğunu belirlemek için kullanılır, belirli bir rutubet seviyesinin üstünde ise kesinlkle epoksi uygulanmamalıdır. Jelkotun su geçirgenliği çok düşüktür bu nedenle jelkot varken tekne kurumaz. Rutubet yüksekse üzerine uygulanacak epoksi geçirgenliği daha da düşüreceğinden içeride kalan rutubet ozmoz olasılığını arttırır.

*

    Y. A.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2019, 11:46:36 »
Zehirli sürüldükten sonra kayığı denize indirmek için ne kadar beklenmelidir?
*

    A. Ç.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2019, 11:59:36 »
Markadan markaya değişir, kimi marka hemen indirilmesini uygun görürken bazı markalar 3 haftaya kadar karada kalmasını uygun görüyor.
*

    B. K.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2019, 15:26:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mayısta, 2 sene sonunda tekneyi karaya alacağım. Hayli pahalı bir zehirli kullanılmış olmasına rağmen 6 ay sonunda yumuşak canlılar, 1 sene sonundada kekemozlar teknemi mesken edindi. Temmuzda salmadan 10 cm midye kazıyıp koparıp deniz tabanına yolladım. Bu yaratıklarla birlikte mutluyuz ama artık bi temizlik lazım gibi. Tekne Ataköy marinada bu arada. Bu kez boya badana işlerini kendim yapacağım. Ucuz yerli bir boya ve 12-24 saat aralıklarla 4 kat uygulama şeklinde. Nası olsa 1 seneden ötesi yalan. Çok harcamak anlamsız.

Bu konuda bazı soruları olacak sizlere:

1) Makita BO5041 zımpara makinası alacağım ve bununla jelkota kadar inmeyi düşünüyorum. Ama 1 hafta zımpara yaptım inemedim diyen de var? Böyle bir makina ile  1-2 günde bitiremez miyim sizce?

2) Zehirli söken su bazlı bir kimyasal buldum online dükkanlarda. Bu ürünleri deneyen ve verim alan varmı? Alıp denemeye değer mi? zımparaya devam mı?

3) Baktım  jelkota inme işi uzuyor, en azından biraz inceltirim eski zehirlileri. Peki bunu da yaptığım halde, boyadaki ay yüzeyi görüntüsünü yok edemezsem, bu bölgeleri macunlamalımıyım? cevap evet ise ne tipte bir macun ile?

4) Pasta cila için de; Einhell CC PO 1100 Polisaj Makinası (rotary) alacağım. Kullanacağım pasta ve cila mutlaka marin tipte mi olmalı. Yani arabalar için yapılmış olanları deneyen, verim alan var mıdır?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bu yıl sac teknemde büyük boya tadilatı yapıyoruz. sualtını ve bordada kabaran bölgeleri sulu kumlama ile kazıdık. yapan ustalar ile konuşunca sık sık fiber teknelere de zehirli/astar çıkarma yaptıklarını, sulu sistem olmasından dolayı gelcoat'a zarar vermediğini belirttiler. ilgilenirseniz kontakt bilgilerini mesaj atarım.
*

    G. Ö.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #8 : Mayıs 09, 2019, 21:37:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mayısta, 2 sene sonunda tekneyi karaya alacağım. Hayli pahalı bir zehirli kullanılmış olmasına rağmen 6 ay sonunda yumuşak canlılar, 1 sene sonundada kekemozlar teknemi mesken edindi. Temmuzda salmadan 10 cm midye kazıyıp koparıp deniz tabanına yolladım. Bu yaratıklarla birlikte mutluyuz ama artık bi temizlik lazım gibi. Tekne Ataköy marinada bu arada. Bu kez boya badana işlerini kendim yapacağım. Ucuz yerli bir boya ve 12-24 saat aralıklarla 4 kat uygulama şeklinde. Nası olsa 1 seneden ötesi yalan. Çok harcamak anlamsız.

Bu konuda bazı soruları olacak sizlere:

1) Makita BO5041 zımpara makinası alacağım ve bununla jelkota kadar inmeyi düşünüyorum. Ama 1 hafta zımpara yaptım inemedim diyen de var? Böyle bir makina ile  1-2 günde bitiremez miyim sizce?

2) Zehirli söken su bazlı bir kimyasal buldum online dükkanlarda. Bu ürünleri deneyen ve verim alan varmı? Alıp denemeye değer mi? zımparaya devam mı?

3) Baktım  jelkota inme işi uzuyor, en azından biraz inceltirim eski zehirlileri. Peki bunu da yaptığım halde, boyadaki ay yüzeyi görüntüsünü yok edemezsem, bu bölgeleri macunlamalımıyım? cevap evet ise ne tipte bir macun ile?

4) Pasta cila için de; Einhell CC PO 1100 Polisaj Makinası (rotary) alacağım. Kullanacağım pasta ve cila mutlaka marin tipte mi olmalı. Yani arabalar için yapılmış olanları deneyen, verim alan var mıdır?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bu yıl sac teknemde büyük boya tadilatı yapıyoruz. sualtını ve bordada kabaran bölgeleri sulu kumlama ile kazıdık. yapan ustalar ile konuşunca sık sık fiber teknelere de zehirli/astar çıkarma yaptıklarını, sulu sistem olmasından dolayı gelcoat'a zarar vermediğini belirttiler. ilgilenirseniz kontakt bilgilerini mesaj atarım.

Berke Korsan, sulu kumlamaya ilişkin irtibat bilgilerini burada paylaşırsanız, biz de Gezgin Korsan Rehber'e tavsiyeniz olarak koyarız.
Korsanlar da bu bilgiye kolayca ulaşır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
*

    M. B. A.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #9 : Mayıs 10, 2019, 11:48:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seajet Peller Clean Pervane ve Braket Koruyucu (Zehirlisi) Peller Clean - 325 ml en ucuz nerede bulurum?

Kendi soruma kendim cevap vereyim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 412 TL fiyatla (kargo dahil) Tekzen'in internet sitesinden sipariş verdim... Tekzen'in mağazalarında yok, sadece internet üzerinden satıyor...
*

    R. E.

Ynt: 2019 Zehirli Boya Uygulamaları
« Yanıtla #10 : Mayıs 10, 2019, 11:58:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekzen'in mağazalarında yok, sadece internet üzerinden satıyor...


Üstadım Tekzen de artık N11, Hepsiburada gibi sitelerin yaptığını yapıyor. Siz ürünü tekzen'den alıyorsunuz ama ürün (benimki öyle oldu) eastmarin'den veya bir başka yerden geliyor.