0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 790
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • EGE MEYRA
Özel Yapım Tekne
« : Nisan 21, 2017, 10:20:16 »
Merhaba , internette satılık tekne ilanlarında First 26 kalıbı ile imal edilmiştir , Dufour kalıbı ile imal edilmiştir diye ilanlar görüyorum .

1.Bu şekilde imal edilmiş bir tekne ne kadar güvenilirdir ?
2.Bu şekilde üretim nasıl yapılabiliyor ? Seri üretim teknelerin planları elde edilemeyeceğine göre kalıpları mı çıkarılıyor ?Bu kalıbı çıkarmak için bir tekne heba mı ediliyor ( heba ne demekse )
3.Örneğin 76 model bile olsa markalı tekne almak 5 senelik markasız özel yapım tekne ye göre daha avantajlıdır denilebilir mi ?
4. Bruce Roberts gibi planlardan yapılan tekneler benetau gibi planı olmayan fakat bunlardan kopyalanan teknelerden daha mı sağlamdır.
5.Salma çevresi gibi sağlamlığı fazla olması gereken bölgeler ?
6. Arsa almak uzun dönemde karlımıdır ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ilk iki soruya göre üçüncünün cevabı netleşecek.

selamlar
« Son Düzenleme: Nisan 21, 2017, 10:25:59 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
S/Y EGE MEYRA
First 24
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.371
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2017, 10:37:16 »
Tekne üreticileri modeli gerçmiş kalıpları elden çıkarırlar veya mevcut bir tekne üzerinden kalıp alınabilir. Kalıp alınan tekne genellikle bir zarara uğramaz.  Bu şekilde yapılan  bir tekne genellikle soru işaretleri doğurur. Her ne kadar beğenmesek de tekne üreticileri kendi ülkelerindeki standartlara uyarlar. Kalıpla yapılan bir teknenin bu standartlara ne kadar uyduğu bilinemez. Çok ince yapılıp dayanıksız olabileceği gibi çok kalın yapılıp çok ağır dolayısı ile yolsuz bir tekne olabilir. Kaldı ki tekne sadece gövde değildir. Üstüne takılan motor, direk, arma, vinç, salma, mobilya  gibi bir sürü değişik parçası vardır.  Bunların kalitesi de sorgulanmalıdır.  Tekne işinden anlayan biri bu şekilde yapılmış bir tekne konusunda fikir yürütebilir ama işi bilmiyorsanız uzak durkmakta yarar var.

Bu şekilde inşa edilmiş iki değişik tekneden bahsedeyim:

Bir tanesinin motor bölmesinin yan kapakları yıoktu. yağ kontrolu sadece önden yapılabiliyordu ve genellikle yağ çubuğunu geri takmak nerede ise imkansız idi. Bir diğerinin baştaki zincirlik bölmesi kabloların geçebilmesi için çok üstten de olsa büyük deliklerle delinmişti. Su tahliyesi çamur ve yosunla tıkanınca baştan gelen dalgalarla zincirlik su ile doluyor ve bu su o çok yukarıda olduğu umulan deliklerden itfaiye hortumu ile basmışsınız gibi tekne içine doluyordu. Kova ile su boşaltarak limana zor ulaştık.
 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 790
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • EGE MEYRA
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2017, 13:00:08 »
 Beneteau eski kalıplarını satmaz veya kimseye vermez diye düşünüyorum ki dediğiniz gibi kalıp çok kalın dökülmüşse bir nebze ok ama ya çok ince dökülmüşse bunun tespiti mümkün müdür ?
S/Y EGE MEYRA
First 24
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.371
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2017, 13:08:08 »
Kalın ve ince göreceli kavramlardır. Cam elyafı güçlü bir elyaf olmasına rağmen kevlar, karbon gibi yeni fiberler cama göre çok daha güçlüdür. Hangi elyaf kullanılmış olursa olsun dokuma elyaf ile keçe elyaf arasında dayanıklılık açısından büyük farklılıklar vardır. İmalatta genellikle yüzey düzgünlüğü için dş katmankeçe elyaftan yapılır sonraki katmanlar ise dokuma elyaftır. İmalatçı dışında üretilmiş bir teknede elyaf hangi kalınlıkta olursa olsun, keçe ve dokuma elyaf oranlarını tekneyi kesmeden belirlemek imkansızdır. Bu tür bir tekne almaya niyetlenirseniz en kötüsünün olabileceğini kabullenerek hareket etmeniz gerekir.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 790
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • EGE MEYRA
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2017, 13:52:31 »
Mesaj alınmıştır Ahmet Korsanım. Peki Kuzey Ülkelerinin Norveç, Isveç vb tekneleri genel olarak Akdeniz teknelerine göre daha kalın üretiliyor diyebilir miyiz. Böyle bir durum söz konusu mu tecrübelerinize dayanarak soruyorum.
S/Y EGE MEYRA
First 24
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.371
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2017, 14:11:57 »
Böyle bir çıkarımda bulunmak oldukça zor, Kuzey ülkelerinde üretilen bazı tekneler yarış amaçlı düşünülüyor ve çok daha ince olabiliyor. Akdeniz için üretildiğini düşündüğümüz Jeanneau ve Benettau ABD'de özellikle charter teknesi olarak çok kullanılan bir teknedir. Avustralya da müşterisi olduğunu biliyorum.

Eskiden tekneler fiberglas tekneler çok daha kalın üretiliyordu, teknolojinin malzemelerin dayanımı konusunda gelişmesinden sonra yapılar oldukça inceldi. Elyaf dışında kullanılan reçinenin de yapışma ve uvvetlilki açısında rolü olduğunu söylremek yanlış olmaz. 

 Biz kullanıcılara üreticiye ve uyduğu standartlara güvenmek dışında fazla bir şey kalmıyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Tümay Akata

  • * Gezgin Korsan
  • 1.183
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Özel Yapım Tekne
« Yanıtla #6 : Nisan 21, 2017, 14:58:11 »
Burada da biraz konuşulmuştu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 21, 2017, 15:02:26 Gönderen: Tümay Akata »
Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.