0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. B.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #75 : Mart 05, 2014, 15:18:27 »
tekneyi karaya aldım ve elektrikçilere bakmalarını söyleyeceğim bu hafta sonu. dediğiniz gibi soketleri ters bağlanmış olabilir. bu hafta bakıp buradan sorunun ne olduğuna ilişkin sizleri bilgilendireceğim


*

    M. D.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #76 : Mart 06, 2014, 22:55:15 »
Erhan korsanım yazdıklarınızı yeni gördüm. Farkın 180 derece olması akla otopilotun konumunun değiştirildiğini getiriyor. Yani otopilot teknenin sancak bordasından monte edilmiş ve ona göre kalibre edilmişse (Otopilotun marka ve modelini göremedim. Yeke tipi olanlardan olduğunu varsayıyorum.) otopilotu iskele tarafından takarsanız sancak iskele manevralarını karıştıracaktır. 180 derece fark sorun yaratacaktır. Ya da aynı anda iki tuşa birden basılımış ve oto pilotun ayarları sancaktan iskeleye değiştirilmiştir. ( Nereden biliyorum. Aynı şeyi yaşadım da ondan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
Umarım sorununuz basitçe halledilecek bir şeydir.


*

    İ. Y.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #77 : Mart 06, 2014, 23:10:42 »
Raymarine yeke tip st2000 otopilot kullanma klavuzundan

Çalışma yönü
Çalışma yönü, bir rota değiştirme tuşuna bastığınızda veya
tekne rotadan çıktığında yeke tipi otopilotun dümeni kıracağı
yönü tanımlar.
Çalışma yönünü kontrol etmek için:
1. İtme çubuğunun ucunu yeke piminin üzerine yerleştiriniz.
2. +10 tuşuna basınız.
3. Dümenin, sancak tarafına dönüş yaptırmak üzere hareket
etmesi gerekir.
.
4. Eğer dümen iskele tarafına dönüş yaptırırsa, çalışma yönünün
tersine çevrilmesine ilişkin olarak aşağıda verilen talimatlara
göz atınız.

Çalışma yönünün tersine çevrilmesi
Gerekliyse, çalışma yönünü şu şekilde tersine çevirebilirsiniz:
1. -1 ve +1 tuşlarına 5 saniye süreyle birlikte basınız.
2. Ekranda 5 saniye boyunca yeni çalışma yönü (iskele veya
sancak) gösterilir, ardından da otopilot normal çalışmaya geri
döner.


*

    M. D.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #78 : Mart 07, 2014, 10:01:11 »
İrfan korsanım aynen böyle  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. B.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #79 : Mart 07, 2014, 16:35:30 »
Mikail ve İrfan korsanlarım. ilginize teşekkürler. otopiloy raymarine ST600. yeke tipi değil.

*

    B. G.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #80 : Mart 20, 2014, 10:25:34 »
Kullanma klavuzunu okumak gerek. Bazı modellerde acil durumda dümeni çevirince auto konumundan stanbya otomatik geçiyor. Böyle bir şey olmasın.
*

    A. Ç.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #81 : Mart 20, 2014, 16:07:35 »
Dolap dümende de  iskele sancak düzeltmesi gerekebiliyor. Kılavuzundan nasıl yapıldığına bakmanızı öneririm.  Örneğin elektrik motorlularda motor başa veya kıça bakacak şekilde takılabiliyor, bu durumda düzeltme gerekiyor.
*

    E. B.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #82 : Mart 24, 2014, 11:43:21 »
ototpilot pusulası sancak kıçta dümen palasını kumanda eden zincirlere yakın. sanırım manyetik etkisi şaşırtıyor. elektrikçi arkadaşlar bakacaklar. ne olduğuna ve düzelip düzelmediğine ilişkin bilgi vereceğim.
*

    T. A.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #83 : Mart 24, 2014, 15:52:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ototpilot pusulası sancak kıçta dümen palasını kumanda eden zincirlere yakın. sanırım manyetik etkisi şaşırtıyor. elektrikçi arkadaşlar bakacaklar. ne olduğuna ve düzelip düzelmediğine ilişkin bilgi vereceğim.

manyetikten çok ve kolay etkilenir...
*

    M. E. O.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #84 : Nisan 23, 2014, 23:42:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Raymarine yeke tip st2000 otopilot kullanma klavuzundan

Çalışma yönü
Çalışma yönü, bir rota değiştirme tuşuna bastığınızda veya
tekne rotadan çıktığında yeke tipi otopilotun dümeni kıracağı
yönü tanımlar.
Çalışma yönünü kontrol etmek için:
1. İtme çubuğunun ucunu yeke piminin üzerine yerleştiriniz.
2. +10 tuşuna basınız.
3. Dümenin, sancak tarafına dönüş yaptırmak üzere hareket
etmesi gerekir.
.
4. Eğer dümen iskele tarafına dönüş yaptırırsa, çalışma yönünün
tersine çevrilmesine ilişkin olarak aşağıda verilen talimatlara
göz atınız.

Çalışma yönünün tersine çevrilmesi
Gerekliyse, çalışma yönünü şu şekilde tersine çevirebilirsiniz:
1. -1 ve +1 tuşlarına 5 saniye süreyle birlikte basınız.
2. Ekranda 5 saniye boyunca yeni çalışma yönü (iskele veya
sancak) gösterilir, ardından da otopilot normal çalışmaya geri
döner.

Değerli korsanım,st 2000 mutlaka yekeye dik açıda mı çalışabilir?Ben farklı bir dümende teknede baş kıç çalışacak şekilde bağlamak durumundayım.(Farklı bir teknede levye dümen diye adlandırılan ve balıkçı teknelerinde kullanılan tip)Bu şekilde yine bahsettiğiniz şekilde iskele sancak çalışma yönü ayarlanabilir mi?
Teşekkürler.
*

    A. K.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #85 : Nisan 24, 2014, 02:37:09 »
Otopilotun uzun ekseni ve levye dumenin calisma ekseni ayni dogru uzerinde olacak sekilde monte edilebilirse olur bence. Baglantilarda iki boyutta hareket eden mafsallar gerekecektir.

Sancak-Iskele kumanda yonunu de yukarida tarif edilen sekilde ayarlayabilirsiniz.

Kolay gelsin... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    M. E. O.

Ynt: Otopilot
« Yanıtla #86 : Nisan 24, 2014, 08:44:19 »
Teşekkür ederim.