0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #15 : Aralık 22, 2008, 11:16:31 »
Otopilotlar hidrolik sistem ile çalışıyor.
İçlerinde cayro değil elektronik pusula var. İstenirse NMEA datası da alabiliyorlar dış bir kaynaktan.
Dümeni iten, çeken neyse hidrolik olarak onu itip çekiyorlar. Yekeyi ya da dümen dolabının kayışlarını falan.


*

    A. E.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #16 : Aralık 22, 2008, 11:17:19 »
senin kac paran var kisacasi. ne kaa cok paran varsa o kaa pahali bir sistem bulmak mumkun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #17 : Aralık 22, 2008, 11:18:14 »
Yekeyi itenleri hidrolik değil, mekanik de olabiliyor.


*

    A. Ç.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #18 : Aralık 22, 2008, 11:20:55 »
Otopilotların standart yönlendirme eleman gyro pusuladır. Bir kısmı dışarıdan komut alabilir (gps'e bağlanabilir) Bir kısmı ise bağlanıyormuş gibi yapar. GPS bağlantısı yaparsınız ama sadece mevkiye çok yakınlaştığınızda noktaya gitmekte işe yarar. Yani GPS ile seyir yapamazsınız.

Hem yeke hem de dolap dümen için üretilen modelleri vardır.  Dolap dümenlerde doğrudan dümen palasına bağlanan elektrik motorlu veya hidrolikli kumanda eden tipleri vardır. Ayrıca dolaba monte edilip doğrudan dümen simidini kontrol eden modelleri de vardır.

Yani teknenin dümen sistemi ne olursa olsun kumanda edecek bir oto pilot mutlaka bulunur. GPS bağlantısı için kullanma klavuzunu iyi okuyup hakikaten GPS ile sevkedilebiliyor mu bakmak gerekir. Ayrıca otopilotlar bir kablo ile uzaktan kumandaya veya rüzgar yön göstergesine de bağlanabilir. Yani dümen başında durmadan tekneyi kontrol edebilirsiniz veya rüzgara göre gidebilirsiniz. (Rüzgar yönü bizim sularımızds genellikle kara şekilleri nedeni ile değiştiğinden rüzgar göstergesi ile seyir yapılması doğru değildir. Çok kısa süreler için kullanılabilir, o zaman da gereksiz olur)


*

    c.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #19 : Aralık 22, 2008, 11:22:22 »
bunların sitelerindeki fiyatlara baktım da ben asgari ücret verip bir tane şofer tutsam daha iyi

ucuzemekülkesi !

Ateş abem, bende para yoh, merak var...
kuriyositikilddiket

*

    A. E.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #20 : Aralık 22, 2008, 11:27:55 »
Yekeyi itenlerin hidroligi de oluyor mu yaw ? ben hic gormemistim. O kaa kucuk hacme hidrolik (motor+pompa) nasi sIkIstiriyolar. Saygi duydum valla.
*

    h.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #21 : Aralık 22, 2008, 11:53:24 »
 CENK kardeş... resimlerle mufassal izahat ve mülahazlar ile vaktini almayayım. 27 sinde Tuzlaya hazar'a gel. Ahmet üstadımız eline değnek alıp  işaretle, otopilot un beyni nasıldır,nerelere nerden irtibatlandırılır,hidrolik devre nasıl dümene bağlanır. mıknatısı nereye konur ve nasıl  devreye alınır devreden çıkartılır hepsini gösterir. resimli roman daha öğretici olur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Otopilotlar hakkında bilgi paylaşabilecek Korsan var mıdır?
tahmin ediyorum içinde bir cayro pusula var, veya gps'ten nmea ile bilgi alıyor ve yekeye bağlı bir sistem ile tekneyi yönlendiriyor.

Buraya kadar hep tahmin...
Benim merat ettiğim ise yekeye bağlı sistem nasıl işliyor, hidrolik mi?
Teknenin yekesi yok hidrolik dümeni varsa nassı oluyo?
*

    h.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #22 : Aralık 22, 2008, 11:55:32 »
öhhhööö. neyle iştigal ettirmektedirler otopilotu...mazallah tövbe... demek otopilotlarada güvenemiyeceğiz artık.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yekeyi itenlerin hidroligi de oluyor mu yaw ? ben hic gormemistim. O kaa kucuk hacme hidrolik (motor+pompa) nasi sIkIstiriyolar. Saygi duydum valla.
*

    M. E.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #23 : Aralık 22, 2008, 15:05:09 »
ben kendi sistemimi biliyorum, autohelm 2000, eski model bişey. Ayrı ünitesi var, pusula onun içinde. Bu bir manyetik pusula, bir gyro'nun yani gyroscope'un içine monte edilmiş.  Bildiğim kadarıyla, bu jiroskop pusuladaki değişikliği çabuk tespit edip, cevap verme süresini kısaltmak için kullanılıyor.
Ama kesinlikle Gyro Pusula değil. Biizim boy teknelerin hiçbirinin otopilotunda Gyro Pusula yok. Belki büyük ticari gemilerde falan olabilir...
Bu konuda danışılması gereken kişi Erol Şar'dır. Erol Ağabey tanıyanlar bilir, meslek itibarıyla Gyrocudur ))
Bir ara bana nasıl tamir edileceğini falan da anlatmaya kalkışmıştı, rakının etkisiyle ama... )))

Neyse o başka konu...
Bildiğim kadarıyla yeke dümen için kullanılam tüm otopilotlar mekanik kollu, bir elektrik motoruyla çalışıyor. Hidrolik dümen dolabı olan teknelerde, küçük bir hidrolik pompa ile adaptasyon sağlanıyor. Hidrolik olan otopilotlar ile kastedilenler bunlar.

Benim de başıma gelen otopilot problemlerinin tamamı elektrik azlığından kaynaklanıyordu. Ya fiş sorunluydu, ya kablo kesik, ya akü az vs vs...

Selametle
*

    O. A.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #24 : Aralık 22, 2008, 15:29:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bunların sitelerindeki fiyatlara baktım da ben asgari ücret verip bir tane şofer tutsam daha iyi


Ben asgari ücrette istemem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap boğaz tokluğuna çalışırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ş.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #25 : Ocak 09, 2009, 21:06:35 »
  İlgilenelere:  Konu:OTOPİLOT PUSULASI

                   Yatlarda kullanılan otopilot pusulaları elektronik flux gate tabir edilen pusulalardır.Bunlar kısaca bir yalpa çemberine bağlı birdizi elektronik bobinden oluşan bir cihazdır.Bu tip pusulalar dünyanın manyetik alanına hassastır.Dolayısı ile bunları manyetik pusula sınıfına sokmamız gerekir.Sonuç olarak iyi kalibre edilirlerse manyetik kuzeyi gösterirler.

                  Gyro Pusula ise tamamen farklı bir cihazdır.İki tipi vardır.

       1-Elektromekanik Gyro Pusula

       2-Laser Gyro pusula

                  Bu tip pusulalar hassas, karmaşık elektronik ve mekanik sistemlere sahiptirler ve 40-60 bin dolar seviyelerinde fiyatları vardır boyutları da oldukça büyüktür
dolayısı ile küçük ve orta boy yatlarda pek kullanılmazlar.

                 Bu tip pusulalar dünyanın manyetik alanını değil dönüşünü algılarlar.
Bu yüzden gerçek kuzeyi gösterirler.

                  Gelişmiş yat otopilotlarında kullanılan Gyroların yukarda bahsettiğimiz Gyro Pusulalarla bir alakası yoktur.Bu Gyrolar Micromachine denilen yöntemle imal edilen basitçe bir Gyroscope'tur.Kullanılma amacı : teknenin hızlı yön değişikliklerini Flux Gate sensörden daha hızlı algıladığı için otopilotun rota değişiklilerine cevap verme hızını arttırmaktır.Bunların yön tespit etme özelliği yoktur yalnız dönüş hızlarını (Rate of Change) hassas bir şekilde hissederler.

                  Bu konuda sorusu olanları memnuniyetle cevaplarım.

                  Selemlar
*

    K. K.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #26 : Ocak 09, 2009, 21:16:13 »
Erol Korsanım....Geçen hafta benim otopilota bakındıktan sonra aklına gelen bir arıza oldumu? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Malum... elektrik şakır şakır geliyor...ama dümeni tutamayıp kaçırıyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu haftasonu tekrar marinada olacağım...Denizde de bir kontrol yapsak fena olmaz sanırım...Bu arada ben de şu flux gate midir nedir...onu bir bızıklıyım bakiim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. E.

Ynt: Otopilotlar
« Yanıtla #27 : Ocak 09, 2009, 22:07:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Otopilotlar hakkında bilgi paylaşabilecek Korsan var mıdır?
tahmin ediyorum içinde bir cayro pusula var, veya gps'ten nmea ile bilgi alıyor ve yekeye bağlı bir sistem ile tekneyi yönlendiriyor.

Buraya kadar hep tahmin...
Benim merat ettiğim ise yekeye bağlı sistem nasıl işliyor, hidrolik mi?
Teknenin yekesi yok hidrolik dümeni varsa nassı oluyo?

Sevgili Cenk tekrar hoş geldin... Aslında bu sorunun cevabı iki temel sorunda gizli...

1)Tekne yeke dümen mi, dolap dümen mi?
2) Kaç ton?

Bu iki sorunun cevabı bütün fiyat/fayda ilişkisini etkiliyor. Aslında kismi bir ters orantı var; dolap dümene doğru fiyat artarken, tona bağlı olarak düşüyor... 

Kısacası en ucun ve makul olanı; düşük ağırlıkta ki yeke dümen tekneler.

Ör: Bupp için oto pilot maliyeti raymarin baz alınarak 1200-1300 usd civarı iken bir önce ki teknem, sundancer için 6500 sterlin'di... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    s.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #28 : Ocak 10, 2009, 01:10:40 »
Erol korsan, ben de hoşgeldin diyorum. Seni tanımak isterim ilgili bölümde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. E.

Ynt: otomatik pilot
« Yanıtla #29 : Ocak 10, 2009, 09:26:57 »
Erol abiyi yazıyla tanımak -bence- pek mümkün değil. Mutlaka tanışılması ve geyik dahil söylediği her şeyin dört kulakla dinlenmesi gereken sağlam bir denizci teknik adam. Eminim hepimize çok katkısı olacaktır. Bir de internete girmeyi adet edinse Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hoş geldin diyim ben de bu arada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap