Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Recep Ertürk - Ağustos 23, 2015, 09:08:41
-
Öncelikle özür dilerim sevgili korsanlar. Üstteki iletişim satırını arama satırı sanıp orsa seyir yazdığım için...
Rota ile ilgili sohbetlerde dile gelen bir şeydi prenses 575'lerin orsasının zayıf olduğu..
Yine bir korsan ön yelkene yeni furling sistemi takarak sorunu çözdüğünü yazmıştı.
Rota'nın ön yelkenini kullananlar bilir. Kendi etrafına sarılan çarmıh telinden yapılmış basit bir sistemdir. Sabitleyici de olmadığından esnemesi oldukça uüksektir.
Bir dostumdan edindiğim furlingi takmak istedik. Ancak beceremedik. Yelkeni içine takamayınca yelkenin ön yakasına alüminyum çubuğun içine girebileceği parçalar diktirdim.
Bu şekilde kullandığımda orsa seyir yapabildiğimi ama genel yelken acemiliğimin burada da etkisi gösterdiğini fark ettim.
Özellikle motoru kaldırdığımda daha verimli oluyor. Ama bu haliyle de memnun değilim..
Forumda aradım "orsa seyir" diye özel bir yazı bulamadım..
Kıdemli korsanlar orsa seyir hakkında bildiklerini, özellikle de deneyimlerini paylaşabilirler mi?
İkinci olarak da rota 575'in ön yelkenini nasıl daha kullanışlı olarak kurabilirim..
Teşekkürlerimle...
-
Bende de aynı tekne var. Orsada cenova maalesef kötü. Ben orsa seyrini ana yelken ile yapıyorum. İyi trimleyince ana yelken yapraklanmadan orsaya izin veriyor. Cenova ile orsa yapmak istenirse iş orsadan çıkıp dar apaza dönüyor.
-
Teşekkürler Mert koranım..
Orsanın kötü olmasının nedeni ne sizce?
Ben cenovanın orsa yakasının esnemesi ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Düzgün bir furling sistemi kurulabilirse, cenova gergin olabildiği gibi esnemez de.. Bunu kısmen giderdiğimi üstte söylemiştim. Furling sisteminin alüminyum çubuğunu yelkene eklediğim parçanın içinden geçirerek..
Daha düzgün furling kurulabilirse (bu durumda yelkende tadilat gerekecek) orsa seyrin düzelmesinin mümkün olduğunu düşünüyorum.
Yanılıyor muyum?
-
geçmişte forumda şöyle bir yazı geçmişti.
Bu sebepten dolayı teknenin 7,5mt direk boyuna uygun orjinal Admiralti nin R 30 furling sistemini kurduk. Mevcuttaki flok yelkeni de furlinge göre tadilatını yaparak fitilli dikip donattık. Kesinlikle orsa seyri tatmin edici bir boyuta ulaştı.
-
evet harun korsanım o yazıyı hatırlıyorum.
sorunum şu, bunu yapabilecek bilgili bir arma ustası yok. Ben de işe vakıf değilim.
O nedenle bulduğum çözüm eldeki malzemeye göre oldu. R 30 furling alsam bile yelkendeki tadilatı yaptırableceğim kimse yok. Kaldı ki şimdi yaz. Yelken zamanı, karaya aldıktan sonra düşünülecek şey bu.
O nedenle eldekinden daha iyi ara çözümlere kafa yoruyorum..
Teşekkür ederim..
-
Bu tekneye bu yatırımı yapmaya değer mi o da tartışılır...
-
affınıza sığınarak önerim,Recep korsan bu sezon için o zaman illada orsa gideceğim diye kendinizi zorlamayın dar apaz gidin apaz gidin keyfini çıkarın :)
-
Teşekkürler Harun Korsan...
Sanırım öyle olacak.. Diğer yandan da arayışı sürdüreceğim..
-
Bence direk önde olduğu için orsaya giremiyorsunuz. Ana yelkeni büyütüp ön yelkeni küçük açarsanız orsaya girmeniz kolaylaşır.
-
Aziz Koranım teşekkür ederim. Sanırım haklısınız.. Bunu daha sistematik deneyeceğim.. Sağolun...
-
Merhabalar,
Değişik bir uygulama olarak gördüğüm için burada paylaşmak istedim.
(https://i.postimg.cc/f3GhPWJC/20181231-152320.jpg) (https://postimg.cc/f3GhPWJC)
(https://i.postimg.cc/JHmC1T3B/20181231-152332.jpg) (https://postimg.cc/JHmC1T3B)
(https://i.postimg.cc/ThXKLfCn/20181231-152505.jpg) (https://postimg.cc/ThXKLfCn)
-
Daha direk içi sarma sistemlerinin henüz çıktığı günlerde sanırım İstinye sahilinde bir ahşap teknede böyle bir ana yelken sarma sistemi görmüştüm. Çok yaratıcı gelmişti. Ama şimdilerde okuduklarımdan hareketle bumbaya sarılan ana yelken daha çok cezbediyor beni..
Rota ile orsa seyirde bu yazıdan sonra epey yol aldım. Verili yelken düzeni içinde hafif havada sorun yok ama hava sertlerken orsa yakası esniyor. Bu esnemeyi orsa yakasını ön ıstralyaya tutturacak bir düzenekle çözmüştüm. Daha bir keyifli hale gelmişti.
Ana yelkende hiç sorun yaşamadım. Kendimizin kurduğu lazy jack ile kolaylıkla toplayabiliyordum. Sadece o zamanlar camadan vurmanın basit bir düzenek kurularak havuzluktan yapılabildiğini bilmiyordum.
Tek başına yelken pratiği için en ekonomik çözüm herhalde hala rota prensesler, 800-1000 kg tekneye 15 metrekare gibi yelken alanı..
En güzeli de cenovayı gerip, bir elde ana yelken ıskotası, diğer elde yeke.. Sigarayı azaltmaya da yaramıştı.. :)