0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Orsa seyir...
« : Ağustos 23, 2015, 09:08:41 »


Öncelikle özür dilerim sevgili korsanlar. Üstteki iletişim satırını arama satırı sanıp orsa seyir yazdığım için...

Rota ile ilgili sohbetlerde dile gelen bir şeydi prenses 575'lerin orsasının zayıf olduğu..

Yine bir korsan ön yelkene yeni furling sistemi takarak sorunu çözdüğünü yazmıştı. 

Rota'nın ön yelkenini kullananlar bilir. Kendi etrafına sarılan çarmıh telinden yapılmış basit bir sistemdir. Sabitleyici de olmadığından esnemesi oldukça uüksektir.

Bir dostumdan edindiğim furlingi takmak istedik. Ancak beceremedik. Yelkeni içine takamayınca yelkenin ön yakasına alüminyum çubuğun içine girebileceği parçalar diktirdim.

Bu şekilde kullandığımda orsa seyir yapabildiğimi ama genel yelken acemiliğimin burada da etkisi gösterdiğini fark ettim.

Özellikle motoru kaldırdığımda daha verimli oluyor.  Ama bu haliyle de memnun değilim.. 

Forumda aradım "orsa seyir" diye özel bir yazı bulamadım..

Kıdemli korsanlar orsa seyir hakkında bildiklerini, özellikle de deneyimlerini paylaşabilirler mi?

İkinci olarak da rota 575'in ön yelkenini nasıl daha kullanışlı olarak kurabilirim..

Teşekkürlerimle...





*

    M. B.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2015, 11:18:50 »
Bende de aynı tekne var. Orsada cenova maalesef kötü. Ben orsa seyrini ana yelken ile yapıyorum. İyi trimleyince ana yelken yapraklanmadan orsaya izin veriyor. Cenova ile orsa yapmak istenirse iş orsadan çıkıp dar apaza dönüyor.


*

    R. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2015, 13:09:31 »

Teşekkürler Mert koranım..

Orsanın kötü olmasının nedeni ne sizce?

Ben cenovanın orsa yakasının esnemesi ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Düzgün bir furling sistemi kurulabilirse, cenova gergin olabildiği gibi esnemez de.. Bunu kısmen giderdiğimi üstte söylemiştim. Furling sisteminin alüminyum çubuğunu yelkene eklediğim parçanın içinden geçirerek..

Daha düzgün furling kurulabilirse (bu durumda yelkende tadilat gerekecek) orsa seyrin düzelmesinin mümkün olduğunu düşünüyorum.

Yanılıyor muyum?


*

    H. Ü.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2015, 14:43:11 »
geçmişte forumda şöyle bir yazı geçmişti.
Bu sebepten dolayı teknenin 7,5mt direk boyuna uygun orjinal Admiralti nin R 30 furling sistemini kurduk. Mevcuttaki flok yelkeni de furlinge göre tadilatını yaparak fitilli dikip donattık. Kesinlikle orsa seyri tatmin edici bir boyuta ulaştı.


*

    R. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2015, 19:26:13 »


evet harun korsanım o yazıyı hatırlıyorum.

sorunum şu, bunu yapabilecek bilgili bir arma ustası yok. Ben de işe vakıf değilim.

O nedenle bulduğum çözüm eldeki malzemeye göre oldu. R 30 furling alsam bile yelkendeki tadilatı yaptırableceğim kimse yok.  Kaldı ki şimdi yaz. Yelken zamanı, karaya aldıktan sonra düşünülecek şey bu.

O nedenle eldekinden daha iyi ara çözümlere kafa yoruyorum..

Teşekkür ederim..


*

    M. B.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2015, 22:26:12 »
Bu tekneye bu yatırımı yapmaya değer mi o da tartışılır...
*

    H. Ü.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #6 : Ağustos 25, 2015, 11:15:53 »
affınıza sığınarak önerim,Recep korsan bu sezon için o zaman illada orsa gideceğim diye kendinizi zorlamayın dar apaz gidin apaz gidin keyfini çıkarın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #7 : Ağustos 25, 2015, 17:04:54 »


Teşekkürler Harun Korsan...

Sanırım öyle olacak.. Diğer yandan da arayışı sürdüreceğim..
*

    A. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #8 : Ağustos 27, 2015, 14:38:58 »
Bence direk önde olduğu için orsaya giremiyorsunuz. Ana yelkeni büyütüp ön yelkeni küçük açarsanız orsaya girmeniz kolaylaşır.
*

    R. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #9 : Ağustos 27, 2015, 15:52:32 »


Aziz Koranım teşekkür ederim. Sanırım haklısınız.. Bunu daha sistematik deneyeceğim.. Sağolun...
*

    O. A.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #10 : Ocak 02, 2019, 11:44:20 »
Merhabalar,

Değişik bir uygulama olarak gördüğüm için burada paylaşmak istedim.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Orsa seyir...
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2019, 12:56:27 »


Daha direk içi sarma sistemlerinin henüz çıktığı günlerde sanırım İstinye sahilinde bir ahşap teknede böyle bir ana yelken sarma sistemi görmüştüm. Çok yaratıcı gelmişti. Ama şimdilerde okuduklarımdan hareketle bumbaya sarılan ana yelken daha çok cezbediyor beni..

Rota ile orsa seyirde bu yazıdan sonra epey yol aldım. Verili yelken düzeni içinde hafif havada sorun yok ama hava sertlerken orsa yakası esniyor. Bu esnemeyi orsa yakasını ön ıstralyaya tutturacak bir düzenekle çözmüştüm. Daha bir keyifli hale gelmişti.

Ana yelkende hiç sorun yaşamadım. Kendimizin kurduğu lazy jack ile kolaylıkla toplayabiliyordum. Sadece o zamanlar camadan vurmanın basit bir düzenek kurularak havuzluktan yapılabildiğini bilmiyordum.

Tek başına yelken pratiği için en ekonomik çözüm herhalde hala rota prensesler, 800-1000 kg tekneye 15 metrekare gibi yelken alanı..

En güzeli de cenovayı gerip, bir elde ana yelken ıskotası, diğer elde yeke.. Sigarayı azaltmaya da yaramıştı..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap